Ikuinen kyttääminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Re: Ikuinen kyttääminen

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Se oli muuten hassua, että siihen lippuseen lappuseen piti laitta sosiaaliturvatunnus. Mitä jehovantodistajat tekevät mun sotulla? Ei Suomessa niin montaa Risto Suopankia ole, etteikö mun julistajakortit ois pysyneet järjestyksessä.
Let me go Master I hate you so
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

PekkaPee kirjoitti:"Jos tällainen allekirjoitus on , onko tämä alaikäisen kohdalla edes pätevä?"

15 vuotiaana huoltajan hyväksynnällä saa liittyä uskonnolliseen yhdyskuntaan, eli sen jälkeen käsittääkseni on, joku voi korjata??

Entäs joku 9v reipas kastamattomaksi julistajaksi ryhtyvä?

Jos tuolle ei edes ehtoja sanella, niin eihän tuo tiedä yhtään mihin luvat antaa ja mihin sitoutuu.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
PekkaPee

Viesti Kirjoittaja PekkaPee »

...ja parasta on se, että itse uskoo siihen, että ne veljet ovat ihan vilpittömästi kiinnostuneita auttamaan ja ohjaamaan (mitä varmasti jotkut yksilöt ovatkin, systeemi on susi, ei vilpittömät ihmiset)

mutta noin se menee, se pikkumies 9 vee painaa rinta rottingilla, kun muut tulee kehumaan ja kiittämään ja polkee kahta lujemmin lehdet kainalossa
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

rippeli kirjoitti:Ei Suomessa niin montaa Risto Suopankia ole, etteikö mun julistajakortit ois pysyneet järjestyksessä.
Parhaimmat onnitteluni esiintyessäsi omalla nimelläsi. Ei niin, että tämä erityinen ansio olisi mutta osoittaapahan suhteesi firmaan. Tervetuloa joukkoon: Meilo, Ahvenainen, jne... Ei meitä montaa ole, mutta on kuitenkin.

Kun veli Pellikainen (ja älkää hitossa poistako tätä nimeä. Hän on seurakunnan vanhin ja sairaalayhteyskomitian jäsen sekä ammatiltaan työterveyslääkäri, erinomaisen hyvä sellainen ja näin ollen julkisuuden henkilö) kävi viimeiksi luonani entisen koordinaattori Voitto Kanervan kanssa (joutui valitettavasti luopumaan tehtävästään terveydellisin syin), jota Voittoa syvästi henkilönä kunnioitan) paimennuskäynnillä tivaten, olenko Johanneksen poika, mihin rehellisesti vastasin, kuten tapani yleensä on, panin merkille Pellikaisen ahkeran räpyttelyn kannettavalleen.

Omasta puolestani kuuntelutin heillä Harold V. Mouritsin oivallisen esitelmän (mahtoiko olla Porista) ja joka kosketteli vuoden 1975 maailmanloppua. Paikallisen seurakunnan entinen koordinaattori, kuten minäkin, olimme kovi mieltyneitä kuulemaamme. Veli Pellikaisesta en ole aivan varma. Missään tapauksessa hän ei käynyt kuulemaansa kiistämään (mikä olisi ollut tuossa tilanteessa hyvin absurdia).

Mielestäni tämä tilanne kuvaa hyvin "kyttäämistä", olkoonkin, että veli Pellikainen on paikkakunnallamme kansalaisten keskuudessa (kollegoista en tiedä) arvostettu lääkäri, millaisena minäkin hänet tunnustan.
Jaakko Ahvenainen

Veli-Hopea kirjoitti:Jos tuolle ei edes ehtoja sanella, niin eihän tuo tiedä yhtään mihin luvat antaa ja mihin sitoutuu.
Eipä niin, eikä se ole tarkoituskaan.
jext

Viesti Kirjoittaja jext »

Minä en ole ainakaan ikinä mitään lappuja seuralle allekirjoittanut. Ja 2000-luvun puolella olen julistajaksi aikoinaan ryhtynyt.
Älä suostu olosuhteiden uhriksi.
PekkaPee

kun aloitit kastamattomana julistajana, niin sinusta on tehty julistaja-kortti ja se ja sen täyttäminen on (ainakin ohjesäännön mukaan) käyty läpi siinä palaverissa. missä oli mukana palv.komitean jäsen ja joku muu vanhin ja sinä (ja mahdollisesti jompi-kumpi vanhemmistasi)
jext

En ole kyllä sellaisen täyttämisessä ollut mukana. Ja siitä on kuitenkin alle 10 vuotta, kun ryhdyin julistajaksi, joten muistan kyllä ne tilanteet aika hyvin.
PekkaPee

Siis kun alkaa vir(r)allisesti julistajaksi, pidetään se palaveri, missä mukana on p.k.jäsen ja joku muu vanhin, edelleen käydään läpi säännöllisen julistajan jutut yms. ja jos(käytännössä aina) edelleen ollaan yhtä mieltä siitä, että k.o. ihminen on sopiva julistajaksi nimellisesti tehdään julistaja-kortti (s-21) ja käydään se läpi. Jonka jälkeen k.o. yksilö allekirjoittaa sen. Edelleen jossa todetaan, että suostuu siihen, että palveluksen tuloksia kirjataan ylös jne. jne. miten tuo on käymättä?
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

PekkaPee en ole ainakaan minä ollut ikinä tuollaisessa mukana. Voisin vaikka vannoa...
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
jext

Keskustelu on käyty, mutta yhtäkään allekirjoitusta en ole järjestöön liittyen kirjoittanut ja yhtäkään lappua ei ole minusta minun nähden tai minun kanssani täytetty. Ja tämä on tosiaan täysin varmaa tietoa ja tapahtunut joko 2006 tai 2007.
SonOfJesus

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

PekkaPee kirjoitti:Tuo tuli josku 90-luvun lopulla, henkilötieto/rekisteristä kun on kysymys, nyt kun tehdään uusi julistajakortti, niin siihen otetaan se nimi alle, jos oli kortti jo olemassa, niin se nimi kerättiin lapulle. Arkistossa on aina sellainen kortti tallella, missä se nimi löytyy.
Jaa, se on niin tuore tapaus. Saatan olla osittain syyllinen, koska vaivasin hiukan sekä Seuraa että Tietosuojavaltuutettua henkilörekisterin pitämisestä 1990 - 1993.

Tietosuojavaltuutettu esitti silloin päätöksessään, että lain tarkoittama henkilörekisterin pito toteutuu myös kirjekuorilla, joiden päälle on kirjoitettu nimi. Niitä ei tarvitse olla järjestetty ja ne voivat sijaita useammassa paikassa. "Jos kohtuullisella vaivalla on löydettävissä...".

Sosiaaliturvatunnuksen säilyttämiseen tarvitaan erityinen syy. Tämä johtuu ehkä jo siitä, että Nimi + Sotu on rikollisille rahanarvoista kamaa. Tästä seuraa, että pitäisi olla suojaus hyvin hoidettu. Tiedot kassakaapissa tai tallelokerossa.
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
PekkaPee

kun nyt satuin kuulumaan k.o. komiteaan, niin ohjeistus on aika lailla (vieläkin) mielessä, siis tuo oli menettelyohje ainakin v. 2003...2011. Omalla kohdalla (1991) oli aika paljon epämuodollisempi ja se nimmarikin pyydettiin vasta 90-luvun lopulla...
Jaakko Ahvenainen

PekkaPee kirjoitti:...ja se nimmarikin pyydettiin vasta 90-luvun lopulla...
Mutta pyydettiin kuitenkin, vai?
jext

No ei ole ainakaan minun kohdallani koskaan nimmaria pyydetty ja alaikäinen olen ollut julistajaksi ollessani, jos sillä on mitään vaikutusta asiaan. En ole koskaan missään tilanteessa edes nähnyt julistajakorttiani tai muita tietoja, joita seuralla minusta on. Ainut asia minkä muistan täyttäneeni edes jossain vaiheessa "todistajauraani" oli lappu, missä kerrottiin niistä veren eri fraktioista (?) ja piti täyttää mitä hyväksyy ja mitä ei.
Vastaa Viestiin