kukkamaaria kirjoitti:
Olen itse eronnut vuosi sitten. Äitini ei karta ja siskoni karttaa TODELLAKIN.
On myös mielenkiintoista että äitini seurakunnan erään vanhimman vaimo, joka on tuntenut minut lapsesta asti, ei ole poistanut minua fb kavereista. On siis nyt ainut Jt fb kaveri

kato kävi aika äkkiä eroamisen jälkeen.
Vaikuttaa siltä, että on omantunnon asia...
Se ei muuten ole omantunnon asia, ainakaan jos vanhimmilta kysytään.
(Tosin Leinonenhan ei ole karttamista koskaan havainnutkaan, mutta Veikko käyttääkin jotain aineita, sellaiseen johtopäätökseen olen tullut. Tai sitten Veikko on juoppo. Heh, että ei muka tiedä karttamissäännöistä..(sarkasmia))
Palatakseni tuohon Facebook-kavereiden poistoon, jos on exiä listalla, saanen kertoa miten homma paljastuttuaan menee, niin vähäpätöiseltä asialta kuin kuulostaakin (viittaan asiayhteydessä suoraan tapaukseesi vanhimman vaimosta joka on pitänyt sinut eli exän kavereissa, tai ei ole asiaa huomannut):
Heti kun asia huomataan ja vanhimmille asiasta ilmoitetaan niin vanhimman vaimoa kehotetaan välittömästi poistamaan sinut fb-kavereista. Ellei poista niin viikon sisällä asiasta vaikka soitetaan että miksei ole poistanut. Ja ellei parissa päivässä tästä ole vieläkään poistanut, ei selitykset esim. fb:n käyttämättömyydestä aikoihin riitä, vaan vanhimman vaimolle ilmoitetaan seuraava sopiva ilta jolloin hänelle tehdään paimennuskäynti. Vaikka tuona iltana homma olisi jo suoritettu, tutut raamatunpaikat käydään silti paimennuskäynnillä läpi ja saarnataan tunti miksi erotettuja pitää välttää KAIKILLA TAVOILLA. Jos tuona iltana ei ole vieläkään poistanut sinua, määrätään vanhimmisto kuulustelemaan vanhimman vaimoa salilla. Jonka jälkeen oikeuskomitea on seuraava taso. Asiasta seuraisi esim. vastauskielto joka poistuisi vasta kun sinut on poistanut 'kavereista'.
Voi kuulostaa pähkähullulta, mutta eipä ole.
Noin juttu meni omalla kohdallani. Poistin tämän ah niin vaarallisen ihmisen (tavallisen mukavan sisaren) pakotettuna, vasta vähän ennen kuin paimennuskäynti suoritettiin. Muuten olisivat tulleet nuo seuraavat toimenpiteet, joista minua uhkailtiin.
Voin myös sanoa sen inhottavan asian mikä tapauksesta paljastui, että eräällä yli-innokkaalla nuorella vanhimmalla oli ilmeisesti tapana aktiivisesti tsekata seurakunnan jäsenten facebook-tilejä ja kaverilistoja, ja siis kohdallani tämä epäilyttävä nuuskinta 'tuotti tulosta' ja johti heti toimenpiteisiin. Fb-kavereinani kun ei juuri meikäläisiä ollut. Puhelimeeni soitettiin useaan otteeseen töihin jotta ilmeisen räikeästä synnistä voitiin keskustella. Ehkä facebook-kontrollointikin silti on ylhäältä johdettua, who knows?
Väkisin tulee tässäkin mieleen natsisaksan gestapo. Olo on ollut välillä kuin vapaaksi jääneellä viimeisellä juutalaisella keskellä Berliiniä . Ihme asioista kuulusteltu. Onneksi olen melkein yhtä kova luovija ja 'totuuden muuntelija' kuin Veikko Velmu Leinonen konsanaan että olen toistaiseksi selvinnyt luotisateessa eikä ole mono heilunut. Ja niin, enhän minä ole koskaan valehdellut, olen vain kertonut 'muunneltua totuutta'. Sillä pääsee pitkälle. Kuten Vartiotorniseura tietää.

"Totuuden Jumala” vihaa valheita, ei katso suopeasti niitä, jotka pitävät kiinni valhetta opettavista järjestöistä. Ja haluaisitko sitä paitsi edes kuulua uskontoon, joka ei ole ollut rehellinen sinua kohtaan?" (Nykyinen elämämme 1975, s. 45)