Kävin konventissa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Kastettuja on siis tänä vuonna noin 320. Kutsunnoissa on viime vuosina Jehovan todistajana kieltäytynyt jotain vähän alle 100 miehenalkua vuodessa. Karkea heittoni kastettujen jakautumisesta: Jehovan todistaja-perheiden kasvatteja: 100 poikaa ja 100 tyttöä. Maailmasta käännytettyjä: noin 120, joista suuri osa on luultavasti maahanmuuttajia. Kastettujen määrä on ollut noin 300 +-5% jo joitain vuosia. 1990-luvun alkupuolella kastettiin jopa 600 vuodessa.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kovanyrkki. kirjoitti:Jostain syystä epämiellyttävät oireet katovat, jos ja kun on tiedossa mahdollinen kanssakäyminen järjestysvalvojien kanssa. Ilmeisesti konventissa "kestetään" nykyisin, vaikka koko päivä, jotta saadaan huomiota järjestyksenvalvojilta. Ellei tietäisi, että konventtiintunkeutujat ovat heteroja, niin voisi epäillä, että herrat kaipaavat miehistä kosketusta.

Näin se taas menee.
Täytyy kyllä ihmetellä kuinka totaalisen vieraantunut sinäkin olet todellisuudesta, vaikka tiedostat kuuluvasi huuhaalahkoon. Jos oikein yrittäisi, sitä saattaisi kyetä keksimään vielä hitusen enemmän metsään menevän analyysin entisen jehovantodistajan motiiveista eksyä konventtiin, mutta se vaatisi jo pientä pinnistelyä aiheen tiimoilta.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
AchanBeroean
Viestit: 467
Liittynyt: 06.05.2007 17:56
Paikkakunta: Luopio

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

Torninvartija kirjoitti:Kävin tänään Helsingin piirikonventissa. Menin katsomaan näytelmää "Tuhlaajapojan paluu". Yritin sujahtaa huomaamatta katsomoon, jossa sainkin istuskella rauhassa noin 10 minuuttia. Ohjelma oli just alkamassa, kun veljet Kyllönen ja Mannonen tulivat hakemaan mut pois katsomosta ja sanoivat etten ole tervetullut konventtiin. Kysyin perusteluja tähän ja he sanoivat, että saatan aiheuttaa häiriötä. Sanoin, että tämä on syrjintää ja teen ilmoituksen poliisille. Pasilan poliisi tutkii asiaa.
Pasilan poliisi tuskin kovin innokkaasti tutkii. Suomen oikeuslaitos on virittäytynyt puolustamaan rakenteita ja vallitsevaa olotilaa, eikä yksilönvapauksiin suhtauduta kovin vakavasti. Ehkä juttu otettaisiin vakavammin, jos olisit mustalainen. Lahkolla on varmaan tarvittaessa "näyttöä" aiemmista kohtaamisista, joka poliisille tarjoaa helpon ulospääsyn haluuttuun ratkaisuun; tilaisuuden järjestäjä saa päättää kenet heittää ulos.

Jehovantodistajalahkon kannalta arvelen ulosheittämiseen olevan pari syytä: Ensiksi, kasvosi ovat liian tutut mm. oltuaan esillä tällä palstalla vuodesta toiseen samoin televisiossa jne., jolloin jo pelkät kasvosi konventissa voivat tuoda lahkolaisten mieleen luopumuksen ja toimivat siis luopiomainoksena, jollaista lahko ei kesän indoktrinaatioviikonloppuunsa missään nimessä halua. Konventtiviikonlopun tarkoituksena on indoktrinoida ja propagoida lahkoa ja sen rutiineja, niin että lahkolaiset vielä syksyllä lomien jälkeenkin jatkaisivat lahkossa. Kaikki tätä päätavoitetta vastaan olevat häiriötekijät halutaan eliminoida. Toiseksi, lahkolaiset ovat varpaillaan, koska 2000-luvun alkuvuosina perinteistä luopiomielenosoitusta ei ole ilmoittu ja siksi pelkäävät luopiotoiminnan voivan saada jonkun anarkistisemman ja yllättävämmän muun muodon vaikkapa konventtisalin sisällä.

Minä kävin jehovantodistajalahkon konventissa viimeksi kesällä 1999 ja sen verran monta kertaa ehdin käydä, että tiedän ohjelman ja peruskaavan ilman että haluaisin käydä kuuntelemassa minkälaista outoa raamatun ja ajan merkkien selitystä lahko nyt tarjoaa yrittäessään pitää lahkolaiset ikeessään. Kenties finanssikriisi on nyt selvä todiste, että loppu on lähellä, samoin kun tuleva nousukausikin todistaa samaa, tai mitä hyvänsä skeidaa, lahkolaisiin kun nyt uppoaa mikä vain.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
Vieras

harhaoppi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jehovantodistajat eivät ole kristittyjä.!!!Se on järkyttävä harhaoppi.!!
Vieras

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Muistakaa katsoa myös Tuomiopäivä-video, klassikko viiden vuoden takaa:

http://www.youtube.com/watch?v=LZrquPnA ... annel_page
Vieras

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"outoa raamatun ja ajan merkkien selitystä lahko nyt tarjoaa yrittäessään pitää lahkolaiset ikeessään. Kenties finanssikriisi on nyt selvä todiste, että loppu on lähellä, samoin kun tuleva nousukausikin todistaa..."

kun täällä todistajia on, niin mikä on pomojen hyväksymä versio maailmanlopun ennustuksista tuossa 1800 -luvulla perustetussa liikkeessä ?

Onko maailmnaloppu koskaan ennen sanottu olevan todella lähellä kuten nyt kesällä v. 2009 ?

Onko ennustettu että v. 2009 saadaan tietää maailmanlopun mahdollisesta ajankohdasta ?

Miten ennen, kautta menneiden vuosikymmenten, on suhtauduttu asiaan, onko se ollut vain uteliaisuutta herättävä kohta Raamatussa, josta ei ole uskallettu sanoa enempää, koska tieto on puuttunut ja johtoelimessäkään ei ole osoittautunut olevan profeettaa (vaan ainostaan henkilöitä, jotka ahkerasti lukemalla kirjallisuutta kykenevät valitsemaan mielestään parhaalta kuulostavat jutut opeteltaviksi vartsikaan painettuina).

Onko muuten loppua ennustaneet semmoiset yksittäistapahtumat kuin keskioluen vapauttaminen taikka seksiviihteen vapauttaminen ? (arvaan että ei painetussa tuotteessa, mutta puheissa hyvinkin)

Internet on saakutin monarkiata, mutta ei lopun enne, veikkaan.

Suomessa ei varmaankin ole esiintynyt varsinaista lopun perustetta, mutta koska vartsikat tarvitsevat pahimman onnettomuuden joka numeroonsa maailmalta, pääsi Konginkankaan bussionnettomuus vartsikaan, muualla maailmalla oltua rauhallista.

Varmaan johtoelimessä vanhat parrat haikein mielin muistelevat nuorelle polvelle, kuinka ennen II maailmansodan aikaan oli paljon helpompaa ennustella maailmanloppua sekä myös kommunistisen N-liiton ja ydinpommikilpavarustelun aikaan (ja sanovat edelliseltä polvelta kuulleensa samaa I maailmansodan osalta), kun yleinen uutisointi ikäänkuin tarjosi kunnollisen pohjatyön.

Näemmekö joskus Vartsikasta, että loppu on lähellä, kissa on kaatanut kukkaruukun !
Kovanyrkki.

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki. »

Tony Syrjänen kirjoitti:Jos oikein yrittäisi, sitä saattaisi kyetä keksimään vielä hitusen enemmän metsään menevän analyysin entisen jehovantodistajan motiiveista eksyä konventtiin, mutta se vaatisi jo pientä pinnistelyä aiheen tiimoilta.
Jätän puoskarianalyysisi omaan arvoonsa.

Mutta asiaan. Yksi vastaus konventtiin tunkeutumiseen tuli, mutta vastaus oli mielestäni pikkuisen kaukaa haettu, jotta se selittäisi jokavuotisen tarpeen tunkeutua konventtiin. Jos koko nuoruus konventeissa istuvalta on hukassa, kuinka VT-seura harjoittaa Indoktrinaatiota, niin silloin "tutkijalla" voisi ajatella olevan sisäistämisvaikeuksia näkemänsä ja kuulemansa suhteen. Mielestäni selitys on rehellisyysrajoitteinen.

Rehellisyyttä asiaan mielestäni yllättäen tarjoilee Achan, joka varsin suoraan toteaa, ettei hän tarvinnut kovin montaa toistoa, jotta hänelle selvisi VT-seuran tapa harjoittaa Indoktrinaatiota.

Achan kirjoitti:
>>Minä kävin jehovantodistajalahkon konventissa viimeksi kesällä 1999 ja sen verran monta kertaa ehdin käydä, että tiedän ohjelman ja peruskaavan ilman että haluaisin käydä kuuntelemassa minkälaista outoa raamatun ja ajan merkkien selitystä lahko nyt tarjoaa yrittäessään pitää lahkolaiset ikeessään.<< lainaus kiinni.


Kovanyrkki.
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kovanyrkki. kirjoitti:Jätän puoskarianalyysisi omaan arvoonsa.
Tämä oli keskimääräistä huvittavampi lause mieheltä joka heitti edellisessä vastauksessaan sontaa niin rankalla kädellä, ettei välttämättä edes yrittämällä pääsisi samalle tasolle. Tietenkin sen lisäksi, ettei vastauksessani ollut pienintäkään yritystä puoskaroida yhtään mitään, yhtään mihinkään suuntaan.
Mutta asiaan. Yksi vastaus konventtiin tunkeutumiseen tuli, mutta vastaus oli mielestäni pikkuisen kaukaa haettu, jotta se selittäisi jokavuotisen tarpeen tunkeutua konventtiin. Jos koko nuoruus konventeissa istuvalta on hukassa, kuinka VT-seura harjoittaa Indoktrinaatiota, niin silloin "tutkijalla" voisi ajatella olevan sisäistämisvaikeuksia näkemänsä ja kuulemansa suhteen. Mielestäni selitys on rehellisyysrajoitteinen.
Tai sitten halusi ymmärtää soveltuu käsitteen rehellisyysrajoitteinen alle. En tietenkään voi sanoa Tv:n puolesta miksi tämä konventtiin pyrkii kuulolle, mutta itse menisin sinne kuulemaan tuoreimmat versiot indoktrinaation toteuttamisesta käytännössä, jotta niistä voisi keskustella vapaasti esimerkiksi netin suomin mahdollisuuksin.

Rehellisyysrajoittuneisuutesi kääntää dilemmasi itseäsi vastaan:

Miksi jehovantodistajat ja sinä ylipäätään käytte kokouksissa ja konventeissa jatkuvalla syötöllä jos kaikki on jo kuultu ja niiden sanoma on satavarmasti kaikkien paikalle pyrkijöiden mielissä? Sisäistämisvaikeuksien johdosta kenties?
Rehellisyyttä asiaan mielestäni yllättäen tarjoilee Achan, joka varsin suoraan toteaa, ettei hän tarvinnut kovin montaa toistoa, jotta hänelle selvisi VT-seuran tapa harjoittaa Indoktrinaatiota.
Tämä pitää tietenkin tällaisenaan paikkaansa, mutta siinä missä meikäläinen kuuli aikoinaan konventissa hehkutusta siitä kuinka miljoonat silloin ja aikaisemmin eläneet eivät tulisi koskaan kuolemaan (jos nämä olisivat kuuliaisia vt-seuralle), niin tänään konventissa pelotellaan kuulijoita hieman toisenlaisella hihhuloinnilla, josta on toivottavaa saada keskustella julkisesti ja rehellisesti. Niin ja siksikin, että tuoreessa sonnassa on 'tuoksumisen' meininki parhaimmillaan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Kovanyrkki.

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Kovanyrkki. »

Tony Syrjänen kirjoitti: Rehellisyysrajoittuneisuutesi kääntää dilemmasi itseäsi vastaan:

Miksi jehovantodistajat ja sinä ylipäätään käytte kokouksissa ja konventeissa jatkuvalla syötöllä jos kaikki on jo kuultu ja niiden sanoma on satavarmasti kaikkien paikalle pyrkijöiden mielissä? Sisäistämisvaikeuksien johdosta kenties?
Huoh! Sinua näköjään ahdistaa kirjoitukseni, mutta en koe sitä huonoksi asiaksi.

Sinulla on kumma tarve kaventaa Jehovantodistajuus passiiviseksi penkinkuluttajaksi, kun et nyt jostain syystä suostu ymmärtämään, että jehovantodistajuus on paljon muutakin. Suku, ystävät, kaverit, entiset linnakaverit ym... ovat konventissa, joita menen tapaamaan. Yhdessä olo, illalla ravintolassa ystävien kanssa, asuminen tasokkaassa hotellissa, kuuluu lomaani konventin ajalta. Huvipuisto lapsen ja vaimon kanssa ja paljon muuta kivaa mahtuu tuohon viikonloppuun. Sori, mutta "kulttuuritodistajana" itse ohjelma muodostaa häviävän pienen osan nautintoa, tuosta viikonlopusta.

Se, että te hc luopiot, että kykene tuota ymmärtämään on oma ongelmanne. Otan osaa, kaikkia Jehovantodistajia ei vuosiluvut riivaa.

Muuten en jaksa tuohon piilovihaasi vastata, mutta toisaalta olen hyvilläni, että ärysytän noinkin rajusti :lol:

Kovanyrkki
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Tony »

Kovanyrkki. kirjoitti:Huoh! Sinua näköjään ahdistaa kirjoitukseni
Vapaaehtoinen idiotismi provosoi, kuten olen jo todennut. Kohdallasi se tarkoittaa kaikkien entisten jehovantodistajien niputtamista yhteen kategoriaan ja laatikkoon, jota voi sitten mielivaltaisesti syytellä ja osoitella milloin mistäkin, kenen tahansa entisen jehovantodistajan edesottamusten mukaan.
Sori, mutta "kulttuuritodistajana" itse ohjelma muodostaa häviävän pienen osan nautintoa, tuosta viikonlopusta.
Tottahan tämä. Vastasit nyt kuitenkin jehovantodistajamaisesti ohi kysymyksen, sivuuttaen sen ajatuksen täysin.
Se, että te hc luopiot, että kykene tuota ymmärtämään on oma ongelmanne. Otan osaa, kaikkia Jehovantodistajia ei vuosiluvut riivaa.
Elämä on sen joltain osin kompromisseja, tietenkin. Itse en kuitenkaan vieläkään ole saanut Sinulta kunnon selvitystä siitä miten henkilö voi olla kulttuurijäsen lahkossa jonka tietää sisältävän paljon huuhaata, mutta joka käyttää samalla energiaa niiden parjaamiseen jotka tuovat esille tätä huuhaata jonka itsekin tiedät olevan olemassa. Ikäänkuin se että vt-seuran edesottamuksissa on paljon kritisoitavaa olisi kritisoijien vika.
Muuten en jaksa tuohon piilovihaasi vastata, mutta toisaalta olen hyvilläni, että ärysytän
Viisivuotiaskin osaa ärsyttää, mutta edes lapsi ei ylpeile tuolla osaamisalueellaan.

Edit: Sitten semmoinen homma että jos yksityiselämäni kiinnostaa palstan aihioita enemmän, voit ottaa yhteyttä vaikka sähköpostiini tony.syrjanen at wippies.com.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"Suku, ystävät, kaverit, entiset linnakaverit ym... joita menen tapaamaan. Yhdessä olo, illalla ravintolassa ystävien kanssa, asuminen tasokkaassa hotellissa, kuuluu lomaani . Huvipuisto lapsen ja vaimon kanssa ja paljon muuta kivaa mahtuu tuohon viikonloppuun. "

Jos ainoa mahdollisuus näihin asioihin on konventtiosallistumisen oikeutuksella, olen ymmälläni.

Sinänsähän selittely sanoo melkoisen suoraan että konventti on ajanhaaskausta, jonka tosin kertoja voi sietää.

On tiedossa että Itäeurooppalaisille diplomaateille ja heidän perheenjäsenilleen yms järjestettiin ennen aikoinaan ilmainen elokuvanäytäntö sunnuntaipäivisin aatteelliseen organisaatioon kuuluvassa teatterissa. He eivät etukäteen tienneet mikä tulisi olemaan näytettävä filmi. Kun sattui B-länkkäri, rupesi hyvänlainen osa katsojista valumaan ulos 5 min kuluessa.

Onko kovanyrkille käynyt niin, että konventtiohjelma on saanut poistumaan 5 min. kuluessa alkamisestaan ?
RaM

Kävin konventissa la 27.6.

Viesti Kirjoittaja RaM »

Astelin lauantaiaamulla 8.55 Nordenskiöldinkadun ylitse ja pysäköintiä ohjaavien liivimiesten ohitse jäähalliin. Hieman hämmästyneenä totesin ettei minkäänlaista ovivalvontaa ollut havaittavissa.
Olin pukeutunut lyhythihaiseen ruutupaitaan, suoriin mutta hivenen nuhruisiin housuihin sekä kannoin näkyvää punaharmaata reppua sekä fleesetakkia. Arvelin itse että minut erottaa tällä varustuksella hyvin todistajista mutta se ei ole liian räikeä kuitenkaan. *Nappikorvia' ei näkynyt aikä kuulunut.

Seisahduin sisälle päästyäni hetkeksi luomaan tilannearviota ja suunnistin sitten kadun puolella oleviin katsomoaukkoihin tutkailemaan, missä olisi hyvä istumapaikka. Koska en ollut menossa kuurojen osastolle enkä ranskankielisten osastolle, suuntasin lopulta istumaan lastenvaunuosaston yläpuolelle. Paikka oli erinomainen tarkkailla ympäristöä sekä olla myös itse näkösällä. Pian aamupäivän ohjelma alkoi eikä mitään erityistä vielä ilmaantunut tai näkynyt.

Ohjelma oli täysin merkityksetöntä lätinää. Pian syntyi tunne siitä etten ole ohjelman sisältöä ajatellen jäänyt mistään pois näiden poissaolovuosieni aikana. Edelleen käsiteltiin samoja lapsellisuuksia onnettomien tetraalisten näytteiden avulla. Vain puhujat olivat uusia, kaikki muu vanhaa. Tein muistiinpanoja ohjelmista mutta mitään olennaista ei niissä ollut (varoituksia moraalittomuuden ja materialimin ansoista sekä vanhimpia pitää kunnioittaa), joten en viitsi niistä kirjoittaa tässä muuta kuin yhden toteamuksen, jonka kirjoitin erään ohjelman jälkeen ja joka kuvasi koko loppupäivääkin hyvin - "samaa vanhaa paskaa".

Kuten täällä jo mainittiinkin, niin kastelle meni 26 ihmistä joista pikaisen arvioni mukaan 5 oli todennäköisesti käänynnäisiä ja loput jälkeläisiä. Meinasin purskahtaa äänekkääseen nauruun kun takanani istuneet kaksi miestä totesi toisilleen, että 'paljonhan noita kastettavia vieläkin on'. Toinen sanoi että 'meidänkin seurakunnasta siinä on viisi nuorta'.
Voi jestas sentään. Tuoko on nykyisin paljon!!! Siihen aikaan kun itse istuin konventeissa kastettavia oli toista sataa ja joskus jopa jännitettiin meneekö kahdensadan raja rikki. Tuo vajaa eturivillinen kastettavia oli suorastaan surkea nyky kun muistissa oli vielä ne entisaikaiset useat rivit joilta kastettavat nousivat seisomaan. (Myös silloin oli kaksi Hesan konventtia sekä Tampereen ja Oulun konventit.)
Kun itse kävin kasteella kastettavia oli neljä pussilastillista - nyt ne mahtuu yhteen pikkubussiin.
Pohdiskelin itsekseni (laskeskellessani lastenvaunujen määrän olevan 70 kieppeillä) että tuolla kastettujen määrällä kasvavien lasten kohdalla syntyy valtava hävikki kasteikään tultaessa.

Väliaika alkoi ja jäin hetkeksi seisoskelemaan paikalleni. Minuahan luvattiin tulla tönimään joten päätin olla näkösällä. Söin siinä sitten evääni jonka jälkeen lähdin liikkeelle. Edelleenkään ainuttakaan 'nappikorvaa' ei näkynyt joten lähdin käytäväkierrokselle. Törmäsin serkkuuni joka ryhtyi oitis halailemaan ja totesi tippa silmäkulmassaan, että Jehova on kuullut hänen rukouksensa. Meinasin todeta että tässä tapauksessa vastaus on kyllä tullut aivan toiselta osastolta mutta en kuitenkaan halunut pilata hänen konventtiaan. Samalla siinä halausuhrina ollessani tuttu vanhin tuli hämmästyksekseni kaksin käsin ravistelemaan kättäni. Heti perään entinen itsensä tyrkyttäjä osui paikalle ja tunki oitis naamaansa lähelleni typerän näköinen ylihymy kasvoillaan. Serkkunikin katsoi hämmästyneenä naikkosta mutta jatkoi vielä paijaamistaan ja halailuaan.

Ajattelin siinä hetken itsekseni, että tämähän olisi hauska hetki kun ensin minua halaillaan sekä vanhin kättelee ja sitten tulisi joku joka heittäisi ulos. No pääsin jaktamaan kierrostani ilman, että kukaan edelleenkään olisi seurannut minua. Joitain yleisänpalvelijoita reitilläni oli ollut ja mulkoilimme heidän kanssan toisiamme mutta sen kummallisempaa ei vielä tapahtunut. Lavan takana muutama tuttu vanhin oli käytävällä juttelemassa ja olivat kuin eivät huomaisikaan tai tuntisikaan minua. Erääseen vanhimpaan törmäsin käytäväkierroksella kahteen kertaan ja hän käveli naama nyrpeänä vierestäni varpaitaan katsellen.

Kävin välillä taas patsastelemassa katsomossa ja jatkoin sitten seuraavalle kierrokselle, jolta kuitenkin päätinkin pujahtaa päädystä ulos kun näin Martikaisen Upin jutustelevan joidenkin kanssa oviaukon lähellä.
Ulkona oli paljon porukkaa vilvoittelemassa mukavan koleassa ilmassa. Konventtipäivä oli pilvinen sillä olihan saatana saapunut konventtiin - siltä ainakin tuntui kun muutama vanhin taas mulkaisi minua. Koitin pyöriä ulkona oikein näkyvästi ja tuijottelin ylätasanteella olevaa nuorten miesten ryhmää jotka tuijottivat minua.
Pyörin hyörin ja olin mahdollisiman näkyvillä koko väliajan mutta aivan turhaan. Kävin ylätasanteellakin ja menin toisesta kerroksesta takaisin alas, mutta aivan turhaan. Ei näkynyt eikä kuulunut 'nappikorvia'. Kukaan ei tuntunut seuraavan minua eikä sen enempää pehmeitä kuin kovianyrkkejäkään näkynyt missään. Olen hieman pettynyt siitä millaisia uhoilijoita nämä palstamme 'vieraat' ovat mutta tosipaikan tullen osoittautuvat pelkiksi vellikelloiksi.
Olisi luullut että olisi ollut kanttia tulla edes ohimennen sanomaan jotain mutta eipä ollut - taisi kokoni pelästyttää reppanat.

Iltapäiväohjelman lähestyessä alkuaan lähdin taas kohti istumapaikkaani mutta se olikin viety. Päätin etsiskellä toisen paikan ja laahustin käytävällä jälleen muutaman yleisönpalvelijan kanssa mulkoiluja vaihtaen. Menin toiseen kerrokseen istumaan ja istahtaessani paikalleni havaitsin, että Leinosen Vekahan se siinä kolmen metrin päässä juttelee jonkun kanssa. Veka irroitti hetkeksi jutellessaan katseensa ja katseemme osui yhteen. Tuijotimme hetken tiukasti toisiamme ja Vekalla tuntui menevän senat sakaisin. Samalla soi kännykkäni ja lyhyen puheluni aikana oli Veka päässyt katoamaan huomaamattani. Vekasta tai kenestäkään muustakaan ei kuitenkaan tuonkaan kohtaamisen jälkeen kuulunut mitään.
Naurussa suin totesin, ettei mikään ole muuttunut kun lähelläni olleen nuorisoryhmän (+/- 15v.) yksi pimu tokaisi muille että 'hei... ohjelma alkaa - lähdetään mäkkäriin syömään'. Ja niin ne lähtivät eivätkä takaisin tulleet. :lol:

Oli ilo tavata iltapäivän ohjelman aikana pikaisesti yksi uudehkoista palstalaisistamme. Käväisimme ulkosalla rupattelemassa muutaman sanan ja palasimme kumpikin paikoillemme. Jäin kuitenkin ennen paluuta hetkeksi aikaa pyörimään tyhjille käytäville ja nojailemaan seinään katsomoaukon viereen. Kauempaa muutama yleisönpalvelija taas mulkoili ja minä mulkoilin takaisin, mutta yksikään ei tullut ohjaamaan minua sen enempää istumaan kuin uloskaan. No mukavaltahan se tuntui kun sai rauhassa olla. Siirryin takaisin yläkertaan istumapaikalleni ja kuuntelin ohjelman loppuun.

Konventin ohjelmasta ei ole paljoakaan kerrottavaa. Lueskelkaa vaikkapa vanhoista vartsikoista siitä, millaisia ansoja Saatana asettelee ihmisille tai millaisilla keinoilla voi parantaa saarnaamistyöskentelyään - samat vanhat sepustukset oli kaivettu konventtiohjelmaksi. Luopioista ei ohjelmissa ollut kuin pari mainintaa. Toisessa kastettavia kehoitettiin välttämään luopiolta tulevaa tietoa ja toisessa ohjelmassa todettiin, ettei pidä luulla olevan niin suuria syntejä ettei niitä saa anteeksi - JOPA luopiotkin voivat saada katuessaan syntinsä anteeksi. Ruben Lindistä on tullut käsittämättömän epäselvä sönköttäjä ja on ihme että kurppana saa vielä pitää puheita. Heikki Kankaanpää loputtoman tylsä ääni ja kuiva puhetapa meinasi sammuttaa tajuntani väkisin viimeisen puiheen aikana. Onneksi lavalla luki isoilla kirjaimilla teema 'Pysykää valveilla!'. Ilman tuota kehoitusta olisin varmasti aloittanut äänekkään kuorsaamisen ylälehtereillä.

Koko päivän ohjelmista vain yksi asia (joka sekin toki entuudestaan on tuttu) oli sellainen, joka jäi minulla naurun ja itkun sekaisin tuntein mieleeni. Piirivalvoja Hakkarainen julisti ohjelmassaan varoitusta stressaavasta kiireestä, joka maailman ihmisillä on mutta ei Jehovan kansalla. Kuitenkin todistajien on pidettävä itsensä kiireellisinä saarnaamistyössä kun lopullisenlopun viimeisimpiä käännytyksiä tehdään. Hän korosti sitä miten mielenkiintoista olisi tutkia tieteitä - kemiaa, biologiaa, tähtiä tai luonnontieteitä - mutta niiden tutkimisen aika ei ole nyt. Nyt pitää keskittyä saarnaamistyöhön ja jättää tieteiden tutkiminen paratiisiin. Niinpä niin. Miten sairasta manipulointia ja pyrkimystä pitää lahkokansa tietämättömyydessään.

Ohjelman päätyttyä jäin tarkotuksella jälleen seisoskelemaan noin 10 minuutin ajaksi ulko-ovien tuntumaan oikein näköisälle ja ajattelin, että nyt jos koskaan voisi pullistelijat tulla ohjaamaan minut ulos pienen tönimisen kera. Vaikka kaikenlaisia selvästi heikommin mukana olevia vatipään näköisiä kaippareita päivän aikana näinkin, niin kenestäkään ei lopulta ollut ulosheittäjäksi. :twisted:

Lauantaina julkaistiin kaksi kirjasta. 'Raamattu mikä on sen sanoma' ja 'Todista perusteellisesti Jumalan valtakunnasta' joka käsittelee järjestyksessä apostolien tekoja.


PS.
Lisäyksenä vielä täytyy kertoa iloinen uutinen. Rakas haaratoimiston veljemme Heikki Kankaanpää muisti loppurukouksessaan pyytää Jehovan siunausta ja varjellusta koko Veljesseuralle.
Ehkäpä välimme Tikkurilaan alkavat tästä lämpenemään! :P
Viimeksi muokannut RaM, 29.06.2009 13:28. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
RaM

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja RaM »

Konventin yleisilmeestä ulkopuolisen silmin katsottuna (tuli mieleeni kun aamupäiväohjelman aikana joku aavistuksen hömelön oloinen ulkopuolinen tuli lähelleni istumaan) pohdiskelin sitä, millaiselta konventti heistä näyttää.

Konventti on Jehovan todistajien suuri juhlatilaisuus, joten tuota juhlallisuutta on toki ilmassakin. Kestohymy, joka on liimattu (lähes) jokaiselle naamalle, varmaankin hämmentää ulkopuolista sekä se, että (pienestä yhteisöstä johtuen) niin moni vaikuttaa siellä tunteva toisensa ja teennäisen korostetusti tervehtivät iloisesti toisiaan. Tilaisuuden juhlavuutta korostaa myös pukeutuminen. Miehet ovat siistessä puvuissa ja naisten 'kauneuden kilpavarustelu' ei voi jäädä huomaamatta. Ainakaan muutamien nuorten naisten jotka varsin rohkeastikin paljastavat itseään - mutta mitäpä sitä ei saalista saadakseen tekisi.
Pieniä lapsia oli aika paljon mutta huomioni kiinnittyi myös siihen, että mielestäni noin 15 - 20 vuotiaiden ikäluokka oli aika pienen tuntuinen. Ainakin entisaikoihin verrattuna jolloin metsästys kävi kiivaana väliajoilla.

Kuitenkin tämä tuttavallisuus ja toistensa tunteminen yhdessä juhlavuuden vaikutelman kanssa saa varmaankin monet ulkopuoliset hämmentymään ja kenties kiinnostumaan lahkosta. Ennakkotiedon ja valistuksen jakaminen esim. netin kautta onkin varsin tärkeää noita uhriehdokkaita ajatellen.
Vieras

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"Lauantaina julkaistiin kaksi kirjasta. 'Raamattu mikä on sen sanoma' "

Lahko on niin nuori vielä että ei ole ennen kerennyt selvittää itselleen Raamatun sanomaa
RaM

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja RaM »

No eipä se ole selvillä vieläkään. :lol:
Vastaa Viestiin