Kävin konventissa

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Torninvartija
Viestit: 465
Liittynyt: 28.04.2007 15:36
Paikkakunta: Helsinki

Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Kävin tänään Helsingin piirikonventissa. Menin katsomaan näytelmää "Tuhlaajapojan paluu". Yritin sujahtaa huomaamatta katsomoon, jossa sainkin istuskella rauhassa noin 10 minuuttia. Ohjelma oli just alkamassa, kun veljet Kyllönen ja Mannonen tulivat hakemaan mut pois katsomosta ja sanoivat etten ole tervetullut konventtiin. Kysyin perusteluja tähän ja he sanoivat, että saatan aiheuttaa häiriötä. Sanoin, että tämä on syrjintää ja teen ilmoituksen poliisille. Pasilan poliisi tutkii asiaa.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
sinner74
Ylläpitäjä
Viestit: 2754
Liittynyt: 12.01.2009 14:12
Paikkakunta: Rollo

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

On se kumma kun ei saa olla vilvoittavien vetten äärellä vaikka kuinka haluaa...ei kai tosi jumala noin toimisi eksynyttä lastaan kohtaan?
And Justice For All
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Torninvartija kirjoitti:sanoivat etten ole tervetullut konventtiin
Kutsulehtisessä lukee aivan selvästi: "Olet lämpimästi tervetullut tilaisuuteen" ja "Tilaisuuteen on vapaa pääsy" ja vielä "Kaikki ohjelmajaksot ovat yleisölle avoimia". Ei se sitten pitänyt paikkaansa. Valehteleva järjestö näytti taas todellisen "rakkaudellisen" luonteensa. :evil:
Viimeksi muokannut Johanneksen poika, 21.06.2009 15:57. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Torninvartija kirjoitti:Menin katsomaan näytelmää "Tuhlaajapojan paluu". Yritin sujahtaa huomaamatta katsomoon, jossa sainkin istuskella rauhassa noin 10 minuuttia.
Saatan ehkä toistaa itseäni, mutta et sitten ilmeisesti päässyt näkemään "tietokoneyrityksen tyttöjä" tänään??
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Nuorempana pakotettiin konventtiin, mutta nyt ei päästetä. Niin se elämä muuttuu.
Let me go Master I hate you so
Arskavain
Viestit: 578
Liittynyt: 14.11.2007 21:14
Paikkakunta: Tornio

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Käytännössä sait kokea millainen käsitys Jehovan todistajilla on ko näytelmästä.
Elä ja anna toisten elää
Bergerac
Viestit: 2306
Liittynyt: 28.04.2007 08:15
Paikkakunta: Jersey

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Tampereen konventtiin olisit todennäköisesti päässyt sisään ja saanut istua rauhassa, joten tästä olettamuksesta lähtien on ihmeellistä että tm Seuran turvallisuuspalvelun etuuden omaavilla veljillä on erilaisia ohjeita/valmiuksia eri paikkakunnilla.

Oliko muuten jompikumpi noista mainitsemistasi agentti Smitheistä päävastuullinen vai oliko päävastuullinen joku muu tässä tm Seuran turvallisuuspalvelussa ko konventissa ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
gloo
Viestit: 64
Liittynyt: 17.04.2007 23:13

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja gloo »

Hyvii tyttöi oli
"Suppose we've chosen the wrong god. Every time we go to church we're just making him madder and madder"
-Homer Simpson
Vieras

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Tämänvuotisessa konventissa opin hiljattain lanseeratun vartiotornikielisen käsitteenkin: palvontailta. Se on ilmeisesti tarkoitettu perheiden tutkimis-/propagandavideonkatsonta tilaisuudeksi kirjantutkistelun tilalle.
Vieras

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Meidänkin taloyhtiöön jaettiin joka talouteen kutsut ja olimme suunnitelleet juuri tänään menevämme. Suunnitelmat muuttuivat viime tipassa emmekä päässeet lähtemään - olisipa ollut kamalaa, jos joku olisi tullut hätistämään ulos :shock: Miten ihmeessä kaikille avoimesta tilaisuudesta voidaan ajaa pois olettamuksella "saattaa aiheuttaa häiriötä"?
Rauski

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Rauski »

Käväisinpä minäkin siellä tänään.

Syynä lähinnä se, että jotkut sukulaiset ja vanhimmat yllättäen kutsuivat ja kovasti toivoivat minua seuraamaan minulle kuulema tärkeää ja VARMASTI kiinnostavaa sekä ajatuksia herättävää näytelmää. Siitä myöhemmin.

Lähdin spåralla reissuun tähtäimessä lähinnä uteliaisuudestani tutkailla kuinka "puolikuolleet" sukulaiseni voivat ja miltä näyttävät. Hehän eivät ole puhunneet kanssani sen suurempia sen jälkeen kun minut erotettiin omasta pyynnöstäni n. 39v sitten.

Sisäänmarssini röökinkatkuisena, poninhäntäisenä, ilman kravattia olevana rantarosvona ei ollut minkäänlainen ongelma. Yleisönpalvoja (luin kyltistä), jopa ystävällisesti, aina ulko-ovelta asti, vei minut hyvälle paikalle istumaan n. 50 m "näyttämöstä".

Tosin, ehkä johtuen siitä, että tulin suurinpiirrtein samaan aikaan kun näytelmä alkoi, en nähnyt enkä tavannut ainuttakaan sukulaistani. Sinänsä surullista. Ehkä he huomasivat minut pois lähtiessäni heti esityksen loputtua. Tiedä häntä? Yhden vihaisen, poninhäntääni tuijottavan katseen tosin sain eräältä vanhemmalta valvojalta, kiivetessäni rappusten yläaukon kohdalla.

Ainoa konkreettinen ihmiskontakti tapahtui omasta aloitteestani, huomatessani edessäni istuvan vanhan lapsuudestani tutun veljen ja ystäväni. Menin iloisena tervehtimään häntä ja lopulta hän muisti minut ja hänen kommenttinsa oli "eikö sinut erotettu aikoinaan"? Yritin jatkaa kohteliaasti keskustelua, mutta se loppui lyhyeen. Hän sanoi että hän ei ikävä kyllä voi minun kanssa keskustella tässä ja nyt. Ainoastaan kehoitti minua "tulemaan takaisin" niin pian kuin mahdollista. Se siitä tapaamisesta.

Tämä edellämainittu kohtaaminen oli melkoinen paradoksi näytelmän sisältöön verrattuna, joka nimenomaan käsitteli tuhlaapoika-vertaukseen perustuvaa rakkaudellista suhtautumista todistajuudesta luopuneisiin.

Sinänsä esitys oli mielestäni todella hyvä ja tunteikas, mutta minulle jäi karvas maku kurkkuun koska näytelmä, ei ainakaan kokemaani perusteella mitenkään vastannut todellisuutta!

Kunpa esityksen sisältämää sanomaa noudatettaisiinkin todellisuudessa. Mutta kokemuksiini perustuen on todellisuus jälleen kerran tarua ihmeellisempää, niinkuin hienommin sanotaan.

Seisoessani pois lähdettyäni spårapysäkillä minulle tuli pakon-omainen tarve soittaa henkilölle, joka on tukenut minua vuosikausia juuri esimerkiksi tässä asiassa ja auttanut minua ymmärtämään sen tekopyhyyden, joka vallitsee todistajien todellisuudessa. Kiitän häntä tuesta, olin liikuttunut kyyneleisiin asti.

Hyvästi rakkaat ystävät ja sukulaiset, te jotka aivan varmasti luette tämän "panettelun".

/Raul Puchalski (ent. Markkula)
RaM

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja RaM »

Katsotaan mitä tapahtuu kun minä menen sinne viikon päästä. Minulla on pienoinen valttikortti hihassa ulosheiton varalta.
Japi-40
Viestit: 154
Liittynyt: 01.05.2007 00:01
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Japi-40 »

Ajattelin käydä ensi sunnuntaina konventissa vaimon kanssa. Minua ne tuskin heittää sieltä ulos,vaikka ulkomuotoni on erillainen kuin ennen minulla on parta ponihäntä ja korvakoru. Luulempa etten viihdy siellä kovin kauan.
Kat

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Kat »

Mikä on tuo tietokone yrityksen tytöt juttu??
Avatar
Johanneksen poika
Viestit: 3701
Liittynyt: 29.04.2007 13:49
Paikkakunta: Espoo
Viesti:

Re: Kävin konventissa

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

RaM kirjoitti:Minulla on pienoinen valttikortti hihassa ulosheiton varalta.
Älä paljasta korttejasi. Konventin johtomiehet ovat hermostuneita, heillä on kädet valmiina paniikkinappuloilla. Heiltä voi odottaa mitä tahansa. Heidän harkintakykynsä on nyt nähty. He ylireagoivat asioihin.

Mutta jännittävää nähdä, miten sinun käy. Otatko minut mukaan? :mrgreen:

Ehkä olisin sinulle taakka, unohda tuo. :?
Vastaa Viestiin