Tulo tasa-arvo - turhaa hössötystä vai todellinen epäkohta?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Jos edustaisit vastakkaista sukupuolta, pitäisitkö todennäköisenä että se vaikuttaisi palkkaasi?

Kyllä vaikuttaisi
10
50%
Ei vaikuttaisi
10
50%

Ääniä yhteensä: 20

Viljo

Re: Tulo tasa-arvo - turhaa hössötystä vai todellinen epäkohta?

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Pehmoluopio kirjoitti:Perin mielenkiintoista olisi. Minun alallani toimivista 98% on naisia. Asiakas on kuningas ja nainen voi pestä niin naisen kuin miehen, mutta haluaisin nähdä naisen, joka ottaa miehen pesemään itseään.
Tämä onkin mielenkiintoinen havainto, mikä kertonee riittävästi naisten harjoittamasta sukupuolisyrjinnästä. Ei tule naisesta ihmistä, kun asenne on tuollainen.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Pehmoluopio kirjoitti:Asiakas on kuningas ja nainen voi pestä niin naisen kuin miehen, mutta haluaisin nähdä naisen, joka ottaa miehen pesemään itseään.
Tuot nuin. Asian välttämättömyydestä johtuen olen pessyt naisiakin, mutta ihan humaaneista syistä mieluummin antaisin homman naiselle pieteettisistä syistä. Myös miespuolisia olen pessyt. Kroppa mikä kroppa, arvoisaan kenraaliimme viitaten. -Ja mitä duuniini tulee, se ei ollut työaikalain piirissä, joten työnantaja saattoi teettää vaikka vuorokauden ympäri ja vähän kolmattakin, kuten teettikin.

Lukaisehan: "Jos jokainen putoaisi paikaltaan" tai "Mikä nainen" tai molemmat. Näitä lämpimästi suositan ja väitän lukemisen olevan paitsi hyödykäs myös elämääni rivien välissä valaiseva, mutta ennen muuta vaimoni elämää. Parhaani yritin, mutta sitten repesi, valitettavasti.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Viljo kirjoitti: Tämä onkin mielenkiintoinen havainto, mikä kertonee riittävästi naisten harjoittamasta sukupuolisyrjinnästä. Ei tule naisesta ihmistä, kun asenne on tuollainen.
Miten niin? Harvemmin on nainen raiskannut miestä?
Kun puhutaan ammateista, niin aika moni nainen haluaa nimenomaan naisgynekologin.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Jakke kirjoitti:Toisaalta työ ei vaadi kovin paljon koulutusta tai sellaista erityisosaamista, jota miltei kuka vaan ei voisi omaksua.
Perkkele, yritääkö herra nyt viestittää minulle, että hän pystyy laaja-alaiseen sosiaalityöhön tahi diakoniatyöhön ja näiden alojen laintuntemukseen, saati käytäntöön -täh! Helvetinkös monta velkasaneerausta olet tehnyt -hä? Perkeleestikö olet pentuja huostaanottanut-hä? Kuinkas monta olet kusestaan ihmisten ilmoille kammennut-hä?

Koulutukseni vaati yli neljä vuotta, vasta sitten pääsin praktiikkaani harjoittamaan. Vaihda alaa ja pyri näihin, jos pääset.
Jätit lainauksesta pois edellisen lauseeni, jossa kirjoitin, että "Matalapalkka-alat ovat usein sellaisia..." jne. Toki on olemassa paljon kehnosti palkattuja aloja, jotka ovat vaativia monessa suhteessa ja/tai vaativat myös pitkän koulutuksen. Minulla oli kuitenkin tuossa edellä mielessäni esim. mäkkärin myyjä tai siivoushommien tapaiset työt.

Minä en pystyisi juuri muuhun kuin oman alani työhön, jossa toki olen helvetin hyvä (ja vaatimaton :roll: ) ja josta saan myös kohtuullisen korvauksen. Mutta se nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen muuten kuin niin, että puupääkin pääsee jalkovälistään riippumatta hyville ansioille kun valitsee alansa oikein. Olen siitä elävä esimerkki :mrgreen:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Pehmoluopio kirjoitti:
Viljo kirjoitti: Tämä onkin mielenkiintoinen havainto, mikä kertonee riittävästi naisten harjoittamasta sukupuolisyrjinnästä. Ei tule naisesta ihmistä, kun asenne on tuollainen.
Kun puhutaan ammateista, niin aika moni nainen haluaa nimenomaan naisgynekologin.
Päteekö tämä myös arkkitehteihin joista aiemmin mainitsit ? Eli tilaaja saattaisi haluta nimenomaan naisarkkitehdin ? :lol:

Mutta edelleen, kertoisitko toimialan 98% naisia joista mainitsit aiemmin ?
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
mana

Viesti Kirjoittaja mana »

Jakke kirjoitti: En esim. minä olis hyvä yhdessäkään perinteisesti naisten ammatteina pidetyssä hommassa.

Minä en pystyisi juuri muuhun kuin oman alani työhön, jossa toki olen helvetin hyvä (ja vaatimaton :roll: ) ja josta saan myös kohtuullisen korvauksen. Mutta se nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen muuten kuin niin, että puupääkin pääsee jalkovälistään riippumatta hyville ansioille kun valitsee alansa oikein. Olen siitä elävä esimerkki :mrgreen:
Höpö höpö, kyllä sinustakin vielä hyvä kosmetologi tai lähihoitaja tulee kunhan koulun käyt ja perehdyt kunnolla työhön. Kuka vain pääsee hyville ansioille, kunhan valitsee alan oikein. Suurin osa ammateista on kuitenkin sellaisia, joissa ei tarvitse mitään erityistä synnynnäistä lahjakkuutta. "Naisten ammateista" saa yleensä vain vähemmän palkkaa.
Jaakko Ahvenainen

Jakke kirjoitti:Jätit lainauksesta pois edellisen lauseeni, jossa kirjoitin, että "Matalapalkka-alat ovat usein sellaisia..." jne.
Pyydän anteeksi. Näemmä olen oppinut jo napsimaan lainauksiakin "oikein". Tätähän tämä oikeaan kirjallisuuteen perehtyminen aiheuttaa. :D
Viljo

Pehmoluopio kirjoitti:
Miten niin? Harvemmin on nainen raiskannut miestä?
Naisgynekologin kaipuun ymmärrän. Minulla ei ole mitään sellaista vastaan että gynekologit olisivat naisia ja andrologit miehiä.

En nyt ihan tavoita keskustelun siirtoa pesemisestä raiskaamiseen, joten en osaa enempää vastata sinulle.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Bergerac kirjoitti:
Henkilökohtaiset avustajat.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Bergerac

Pehmoluopio kirjoitti:
Bergerac kirjoitti:
Henkilökohtaiset avustajat.
Kiitos. :D
Voisitko myös tarkentaa millä toimialalla puhutaan henkilökohtaisista avustajista ? Ja mielellään jotain prosyyriä näkemyksen tueksi (en välttämättä epäile kertomaasi mutta faktat, jotka tässä tapauksessa ehkä helposti saatavilla, toisivat helppoutta jonkun toimialan ymmärtämiseen).
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Viljo

Bergerac kirjoitti:Voisitko myös tarkentaa millä toimialalla puhutaan henkilökohtaisista avustajista ? Ja mielellään jotain prosyyriä näkemyksen tueksi (en välttämättä epäile kertomaasi mutta faktat, jotka tässä tapauksessa ehkä helposti saatavilla, toisivat helppoutta jonkun toimialan ymmärtämiseen).
Eikö jokainen tiedä millä toimialalla puhutaan henkilökohtaisia avustajista? Jollet jo katsonut, niin asiahan selviää helposti jollain sopivalla hakupalvelulla.
Jaakko Ahvenainen

Henikökohtaista avustajaa käyttävät usein eritavalla vammautuneet, sairaat tai ikääntyneet henkilöt selviytyäkseen päivittäisistä toiminnoistaan.
Bergerac

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Henikökohtaista avustajaa käyttävät usein eritavalla vammautuneet, sairaat tai ikääntyneet henkilöt selviytyäkseen päivittäisistä toiminnoistaan.
Näin meillä eduskunnassa... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Jaakko Ahvenainen

Napakasti sanottu: :lol: :lol: :lol:
wolframium

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Jakke kirjoitti:Mutta se nyt ei varsinaisesti liity aiheeseen muuten kuin niin, että puupääkin pääsee jalkovälistään riippumatta hyville ansioille kun valitsee alansa oikein.
Henk.koht. en varmaankaan ikinä tule pääsemään hyville ansioille, koska minulla on sellainen mentaalinen heikkous, että aina kun olen opetellut jonkun asian kunnolla, niin kertakaikkisesti vaan into lopahtaa sen jälkeen ja ryhdynkin sitten opettelemaan jotain aivan muuta.

Monesti olen ollut kateellinen esim. paperityöläiselle sellaisesta kivenkovasta mielenlujuudesta, että kun keskittyy vaan koko ikänsä painelemaan muutamaa nappia ja huiskaamaan puukolla tampuurin päältä kartongin röpelöitä kuiluun, niin voi helposti elättää itsensä lisäksi kymmenen muutakin sukulaista. Paperimiehen työssähän alkaa olla jo paljon yhtäläisyyksiä esim. buddhalaismunkin tekemiin toisto- ja mielentyhjennysharjoitteisiin, joten respektit niille, jotka siihen kykenee.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Vastaa Viestiin