Bergerac kirjoitti:Äänestin "ei vaikuttaisi".
Mielestäni kaikille kuuluu työehtosopimusten mukainen palkka ja piste.
Mainiota, Bergerac. Tähän kommenttiisi mieluusti yhdyn.
Minäkin äänestin "ei vaikuttaisi" ja "lyhyestä virsi kaunis". Olen kanssasi täysin samaa mieltä, kaverini Bergerac. Veronkiertoa ja "pimeitä palkkoja" en kannata, koska etiikkani ei sitä salli. Toistaiseksi jokaiselle duunissani olleelle olen maksanut kunkin ammattiliiton sopimuspalkan sen mukaisine oheiskorvauksineen ja ellei tällaista olla voitu soveltaa, vähintään kulloisenkin minimipalkan tai muun lain edellyttämän korvauksen. Myös ylityöt olen huomioon ottanut, yleensä sopimalla palkallisista vapaapäivistä periaatteeella kaksi yhdestä.
Tämä jo yksin sen vuoksi, että jokainen markka ja penni nyttemmin euroiksi muutettuina ja inflaatiokorotuksin laskettuna, kartuttaa henkilön eläkeansiota. Itse kunkin eläkeiästä riippumatta sitä saattaa syystä tahi toisesta joutua kesken parhaan työikänsä työkyvyttömyyseläkkeelle. Tällöin asia konkretisoituu eläkkeensaajalla. Tunnen moniakin katkeria "kuutamourakoitsijoita". Jos Raamattu ei paikkaansa pidäkään, se tässä kuitenkin pätee: "Työmies on palkkansa ansainnut".
Miten se diakoninretale on voinut toimia työnantajana, kysynette. Hyvin yksinkertaista: aikoinani rakennutin omakotitalon ja aikoinani palkkasin perheeni avuksi kotiapulaisia ja toimiessani paikallisen yhdistyksen hallintotehtävissä työllistin useitakin työttömiä. Kiitän heitä työstään.