Kuvaus hyvästä hedelmästä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Ninth
Viestit: 295
Liittynyt: 25.05.2007 23:00

Viesti Kirjoittaja Ninth »

PoterO kirjoitti:
Nezumi kirjoitti:Yksi lukemani kokemus tosin edelleen mietitytää välillä, lähinnä siksi että voisi kokemuksena olla aika mielenkiintoinen. Tuossa pohdintaa herättäneessä 'kokemuksessa' oli kyse pariskunnasta tmv. jonka sänky oli noussut ilmaan, kait katonrajaan melkein, ja pyörinyt siellä sitten ympyrää.
Melkein voisi arvella pariskunnan nauttineen ennen nukkumaan menoaan 'hapanta' ylitse sietorajan. Demooni on tietysti kosmiselle kieputukselle aina teokraattisempi selitys verrattuna humalassa örveltämiseen.
Ilman hapantakin saattaa tulla melko kieppuvaiset fiilikset joskus. Meikästä on aina pienestä pitäen välillä tuntunut maaten pannessa ja silmät sulkiessa siltä, että sänky kohoilee, kääntyilee ja etenkin pyörii. Ehkä, jos on tarpeeksi herkkä ja naiivi, voi sen tulkita yliluonnolliseksi ilmiöksi. Sama juttu kuin unihalvausten kanssa.

WoWia en kyllä uskalla tänäkään päivänä pelata. Se tosin johtuu demuleiden sijaan ajan ja rahojen menetyksen pelosta. :)

Ai hei, tuli yksi kokkojuttu mieleen tässä, lapsuudesta taas. Sisarukseni oli jonkun hirviöklubin jäsen, ja sai postissa eri monstereista kuten dinosauruksista, haista ja ötököistä kertovia arkkeja, jotka liitettiin hirviöklubin kansioon. Ehdoton lempikategoriani oli tarujen pedot. Kansiossa olikin aimo kasa hienosti kuvitettuja ja mielenkiintoisia tarinoita pursuilevia myyttimonsteriarkkeja, kunnes sitten eräänä päivänä ne olivat kaikki kadonneet. Jt-vanhemmalleni oli pälkähtänyt päähän heittää ne roskiin, koska demonit blaa blaa. Tästä olin kyllä suivaantunut; ihmettelin, miksei aikuinen ihminen tajunnut, että taruhirviöt olivat pelkkää, no, tarua?

Rupesi vieläkin ärsyttämään kun kylässä käydessäni osui sisaruksen kirjahyllystä silmään tuo hirviömappi ja kaikkein kiinnostavin osio loisti poissaolollaan. :P
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Mie olen eksynyt enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti sen pariin. Nuorempi sisarus taas pyörii Runescapen puolella mielummin.. siitä tosin tulee ne pakolliset 'ajankulutus' saarnat välillä yhdelle välillä toiselle tai parhaimmillaan molemmille. Ei sillä tietenkään, että tietäisivät tuosta pelistä, ne konsolipohjaiset on erikseen.. :D Ja tietysti kaikki on hyvä laittaa mun piikkiin kun satun olemaan se vanhempi..'Kato nyt mitä tuokin tekee, kun on ehtinyt vierestä seurata kaikki edesottamukset'. Välillä tehnyt mieli kysyä, että eikai se toinen sentään ihan ajatuskyvytön ole jne. Toistaiseksi en vaan ole viitsinyt.
Jt-vanhemmalleni oli pälkähtänyt päähän heittää ne roskiin, koska demonit blaa blaa.
Mutta mitä sitä katsos ei rakastava vanhempi tekisi lastensa eteen. Lapsi/lapset ei vaan välttämättä ymmärrä sitä vielä, että ihan niiden vuoksi niin tehdään, ettei niiden tarvi liikaa miettiä........eri asia tietysti on sitten, kun kohteelle tulee sitä ikää enemmän. :wink:
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
rippeli
Viestit: 2455
Liittynyt: 28.04.2007 12:43
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minultakin muuten nuorena poltettiin demonisia tavaroita.
Seurakuntamme esivalvoja oli tullut siihen tulokseen, että saatanallisissa levyissä joita kuuntelen asustelee demoneita. Siksipä lomareissulta palatessani oli kaikki Scorpions albumini tuhottu asiaan kuuluvalla tavalla.

Myönnän että moni pitää saksalaista nahkahousurokkia paskana musana, mutta en vielä tänäkään päivänä ymmärrä mitä demonista siinä on.

Toinen tapaus:
Eräs jt-nainen oli saanut päähänsä, että hänen avio-ongelmansa johtuvat demoneista. Hän sitten tuli siihen tulokseen, että demoni asui rottinkihyllyssä, jonka hän oli jostain joskus ostanut/saanut. Nainen pyysi sitten äitiäni apuun, jotta iso hylly olisi saatu poltettua. Äitini ihastui hyllyyn ja pyysi saada sen. Hän perusteli asian jotenkin niin, että yksi demoni ei ainakaan hänen avioliittoaan voi enää huonontaa ;) . Hylly demoneineen muutti sitten meille ja kun itse muutin pois kotoa sain hyllyn mukaan. Nyt ko hylly nököttää olkkarin nurkassa ja avokin kanssa kutsumme sitä leikkisästi demonihyllyksi.
Let me go Master I hate you so
troyen

Viesti Kirjoittaja troyen »

No mun äiti oli kaiken huippu! Kun olin lapsi, se heitti kaikki mun Villivarsat roskiin, koska kuulemma palvoin hevosia! :evil: :shock:
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Viesti Kirjoittaja Tony »

Nezumi kirjoitti:Kerrankin syy oli CD:ssä jonka olin laittanut itselleni yöksi soimaan (YUP:n Yövieraat vai mikä se nyt oli). Äippä tulee aamulla kiukkusena huoneeseen, alkaa koluta paikkoja huoneessa ja lopulta hoksaa kotelon ja levyn soittimesta. Sit alkaa hirveä pajatus siitä, kuinka siitä johtuen mun isä oli yöllä herännyt johonkin ja nähnyt pari hahmoa niiden makkarissa. Olivat hilluneet siellä virnistellen/irvistellen ja osotelleet sinne päin missä mun huone oli ja kadonneet seinän läpi tjsp pois, kun mainittu oli 'huutanut kirjaimellisesti isompaa J:ta avuksi', kuten äippä sen muistaakseni ilmaisi.

Tämän tarinanhan täytyy olla tosi, löytyyhän kyseiseltä albumilta kuitenkin biisi Jos helvetti on täynnä (Saatana joutuu seisomaan). :lol: Kaikkea se ihmismieli tosiaan kykenee kehittämään, varsinkin jos sitä on joku taho ohjailemassa johonkin suuntaan ja mieli on vastaanottava.

Näin jälkeenpäin sitä naureskelee vain partaansa kaikille demonistisille kokemuksille ja tarinoille. Kuinka sitä kaikkeen voikaan uskoa.. huhhuh. 8) Kas kummaa kun kaikki tuollainen sai lopun siinä samassa kun vartiotorniseuran mukana meni ehdoton usko jumaluuksiinkin. Tuossa suhteessa jehovantodistajuudesta ei ainakaan mitään hyvää seurannut, verrattuna sen jättämiseen.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Troyen: Auts.. :shock: Mie olen sentään saanut pitää Villivarsani, niitä harvoja juttuja mistä ei ole tullut sanomista. Ylipäätään ratsastusta pidettiin ihan ok juttuna, mutta tietysti päviä piti valita huolella ettei vaan mene kokousten tms kanssa päälekkäin. Yksi tosin mistä tuli joskus nipotusta oli se, kun eräs paikka jossa kävin aika pitkään ratsastamassa niin varoiteltiin niistä vanhemmista ja eittämättä jatkuvasti vaanivista sotilaspojista 'etteivät yhtäkkiä tule ja vie jonnekin minne lie ja tee pahoja..'. Kyseinen talli kun sijaisti keskellä varuskunta-aluetta tuolloin. Noita varoituksia tuli aina välillä aina tuonne 13-14 vuoden tietämiin, sen aikaa mitä siellä tuli käytyä enemmän tai vähemmän epäsäännöllisesti. Näin jälkeenpän kuulin myös aika huvittavahkon tuumauksen, että ne parit ratsastusleirit jonne on päässyt oli sitten palkintoja kun oli kesällä ensin ollut konventissa istumassa niin sitten heti perään pääsi sinne. Tosin allekirjoittanut ei kyllä koskaan tullut asiaa niin mieltäneeksi tuolloin, enkä olisi kai vieläkään keksinyt ellei sitä erikseen olisi alettu mainostaa... :roll:

***

Ai siinä oli sekin kappale..^^ Kyllähän niistä nimistä tuli sanomista joskin enemmän itse nimikko kappaleesta Yövieraat ja toinen muistaakseni oli Porvariston hillitty charmi joista jälkimmäisessä närää herätti tuo yksi sana.~naureskelua~ Tottahan ihmeessä mie sen vuoksi kuuntelin, kun ylipäätään ei niin tarkkaan silloin ollut perillä ihan kaikkien sanojen merkityksistä edes..vieläkin samaa vikaa joidenkin asioiden suhteen, kun ei ole koskaan itse pitänyt merkityksellisenä joka osin on mennyt sen piikkiin, ettei koskaan oikein tiennyt että mikä oli sitä oleellista opeteltavaa ja mikä ei. Samaten sai jotkut henkilöt myös epämääräisen 'bannin', kun moisella levyllä sattuivat esiintymään. "Kun on ihan hienona pitänyt, muttei kyllä tällasessa mukana olon jälkeen enää voi kyllä kuunnella.." tjps. Ja tokihan minä siis olin kutsunut niin ollen aiemmin mainitut 'yövieraat' moisilla puuhillani. ~on tuon jälkeenkin kuunnellut paljonkin kyseistä yhtyettä ja montaa muutakin, mutta ilmeisesti nykyään sitten vaikutus ei ole sama..ehkä kohteessa on siis jotain vikaa joko huomaamis puolella tai muuten, kun ei ole havaintoja ollut~ Itse alan olla kohta kallellani sanonnan mukaan EVVK-linjalle itse aiheen suhteen enimmäkseen siksi, että pitkään jatkunut väkisin uskontoon veto/työntäminen ja sen tuputtaminen on alkanut aiheuttaa vastareaktiota lisääntyvässä määrin koska se enemmän on sellaista 'not because I choosed to but because I have to' meininkiä, mikä ylipäätään on tehokas motivaation ja kiinnostuksen tappaja.
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Ei Rippeli kysy demonilta että mihin tämä itse haluaisi asettua ?

Miten demoniteoria selittää sen polttamisen, ei kai demoni pala ja johonkinhan sen tulisi asettua uudestaan ?

Jos vaikka omat vaatteeni poltettaisiin pihalla, niin enköhän kipaisisi vanhan kämpän suuntaan pikimmiten takaisin.

Demonin sielunelämään perehtynyt vartiotornisaeura selittää, että savun haju saa demonin lisäksi pitemmän karkumatkan tuulelle ?
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Hehee, vai on muidenkin YUP-levyjä kauhisteltu? :lol: Vanhana YUP-fanina (olin keikalla eka kerran -91) minunkin YUP-levyni joutuivat ratsian kohteeksi. Tosin silloin asuin jo omassa kämpässäni. Tapahtui niin, että tulin töistä kotiin ja yllätyksekseni äitini istui kämpässäni sohvalla ja luki "Toppatakkeja ja Toledon terästä" -levyn sanoituksia (varsin absurdi tilanne). Tämän jälkeen alkoi saarna siitä kuinka tuollainen musiikki on demonista ja jos ei muuta, niin ainakin mielisairautta aiheuttavaa :?: :!: . Episodin seurauksena otin mutsiltani avaimen pois, jottei vaan tule taas kiusausta tulla asuntooni lueskelemaan demonien viestejä ilman lupaani :lol:

Ehdin kuitenkin vielä JT-aikoinani tekemään "myyrän työtä" (vrt. YUP: Minä olen myyrä -hittibiisi) ja innostamaan varmaan kymmenen edelleen srk:n sisällä olevaa YUP-faneiksi. Itseasiassa kyseinen bändi oli ainakin meillä päin ja mun ikäluokassani hyvin suosittua jeppuloiden keskuudessa. Meidän bileissä ihan vakio biletysmusaa Guns And Rosesin, Metallican ja CMX:n ohella.

Lupultahan tietenkin kävi niin kuin YUP yhdessä biisissään laulaa, eli "Saatana meni korvasta sisään" :lol: :lol: :lol:
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

:lol:

Jep, jep..itse en sentään ole edes ensimmäisen kerran kotoa muuttamisen jälkeen koskaan haksahtanut antamaan omille vanhemmille avainta yhteenkään kämppään. Sen mitä ovat käyneet niin silloin, kun on ovesta sisään laskettu. Toinen tosin harmitteli, että olis päässyt 'käräyttämään' mun seurustelun yms jo hyvissä ajoin jos vaan olis ollu se vara-avain hallussa...Tuosta tosin tuli mieleen serkulle sattunut, kun avain oli muuallakin kuin omassa hallussa. Serkku lähti asunnoltaan töihin ja silloinen seurustelukumppani oli jäänyt vielä nukkumaan. No, sitten jossain välissä serkun äiti oli mennyt kämppään avaimella sisään ja kohtaaminen oli kuulemma ollut kiinnostava, kun tuo kyseinen poikakaveri oli sitten herännyt siihen, että kämpässä on joku muukin..ei muuten, mutta vaatetus kun oli ollut tyyliin boxerit. Voin vain kuvitella niitä ilmeitä yms. Tässäkin tapauksessa olen tosin välillisesti pahis, koska itse aikanaan tutustutin serkun ja ko. tyypin toisiinsa. Itse taas olin tutustunut henkilöön rope-aiheisessa chatissa..~viheltelyä~ Epähuomiossa joskus tulin maininneeksi että tyypi oli mulle jo tuttu jne, niin siitäkin sai mukavat napinat kuunnella sitten.. :)

YUP ja CMX on ihan jees. Joskin aika paljon myöhemmin olen noihin tutustunut.. :P Meitä odotellaan mullan alla herätti hilpeyttä ekoilla kuulemis kerroilla.~miete~ Aivan uusinta en ole kai kuunnellut, mutta YUPn Joutilas, Yövuorossa ja Itsepäisyys päivä on olleet aika viihdyttäviä. Sen tosin huomaa noin ylipäätään musiikkia miettiessä, että paljon huomaa aukkoja ja löytää kaikkea kivaa mitä monet pitää sitten taas jo ns. vanhana juttuna. Tosin tuossa aiemmin mainitussa Yövieraat- kappaleessa silti edelleen on sitä jotain ainakin kertosäkeessä, kun muistelee omaa seurusteluaikaa..

"..yövieraat on päivälle vieraat...
(..yövieraat päivälle vieraat on...)
vain yö tuntee yövieraansa, ja tietää
vierailuihin syyn,
yö tuntee yövieraansa, ja sulkee syleilyyn."

Ylipäätään musiikin suhteen on yrittänyt sentään suhteellisen 'kaikkiruokaisena' itseään pitää kaikista väännöistä huolimatta.
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Hypocrisy Surrounds
Viestit: 63
Liittynyt: 15.06.2007 22:32

Viesti Kirjoittaja Hypocrisy Surrounds »

Itse olen aikalailla turhautunut, kun aikoinani halusin nähdä omin silmin demonin,
mutta todistajien ei tarvi ku vaikka hammasharjan ostaa, niin heti alkaa kummittelemaan.

Sitten päätin ottaa omin neuvoin yhteyttä.
Joskus kaikenlaisia satanismi-kikkojakin tuli kokeiltua, jotku niistä onnistu, esim. asetin riviin 10 kynttilää, jotka olivat väh. 5 cm toisistaan etäällä. Piti magic wordit lausua ja puhaltaa oikeaan reunimmaiseen kynttilään. Kaikki kynttilöistä sammui.

Sitten eräs peili kikka, jota nykyään teen paljon. Lausun jotain hepreankielisiä rivouksia
väärinpäin ja katson yhteen kohtaan peiliin. Sitten kasvot vaihtelee eri muotoisiksi.
Eli kun silmät katsoo ihan mitä tahansa tiettyä kohtaa, kontrastit ympäriltä vaihtelee ja
joskus värit muuttuvat käänteisiksi. Mitä enemmän valoa, sitä jännemmältä näyttää.

Konventissa sitä tuli koko ajan tehtyä. Katoissa kun oli helvetin kirkkaat valot ja ei tarvinnu
ku toljottaa puhujaa, niin värit vaihtelee taustalla. Plussaa siinä oli se, että kaikki
tutut kiittelivät kun olin konventissa valppaana ja katsoin koko ajan puhujaan :lol:
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Kuulostaa jännältä kyllä..ja veikkaan, että varsinkin aivan viimeiset konventti reissutkin olis voineet ehkä mennä kevyemmin tuon jälkimmäisen ilmiön parissa. Itse ei ole tullut suoranaisesti kokeiltua koskaan mitään tuollaisia siis. ~jäi nyt miettimään sitä kuuluisaa mikä juttujen selitys mahtaa olla~ Jotenkin kaikista kuulluista huolimatta, kun sitä silti on aina suhtautunut epäillen tarinoihin..^^ Ainut mikä on kiehtonut tulee erinäiseten pelien ja vastaavien kautta sitten on se hiljainen itsekseen pohdinta tyyliin 'olispas kiva jos oikeesti pystyis noin tekemään'. Lentäminen (siivillä tai ilman) on ollut yksi..kuuleman mukaan olin joskus lapsena ihan vakavissani väittänyt osaavani moista tai joko siksi että mulla olis ollut näkymättömät siivet tai jotain, tarkemmin ei taas muista..Ai miten niin ollut vilkas mielikuvitus ja liikaa lastenohjelmia? :D
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Tästähän on ollut joskus ennenkun puhetta, mutta mainittakoon taas, että alkaisin välittömästi uskomaan yliluonnolliseen ja kenties vaikka jumalaankin, jos joku demoni edes kerran kävisi kummittelemassa minulle. Ja mieluummin vaikka keskellä viikkoa, ettei menis humalan piikkiin. Vaan eivätpä taida kiireiltään ehtiä, kun niiden pitää asustella jeppuloiden sukulaisiltaan saamissa kirjahyllyissä ja kukkaruukuissa ym. saatanallisissa taikakaluissa.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jakke kirjoitti:Tästähän on ollut joskus ennenkun puhetta, mutta mainittakoon taas, että alkaisin välittömästi uskomaan yliluonnolliseen ja kenties vaikka jumalaankin, jos joku demoni edes kerran kävisi kummittelemassa minulle. Ja mieluummin vaikka keskellä viikkoa, ettei menis humalan piikkiin. Vaan eivätpä taida kiireiltään ehtiä, kun niiden pitää asustella jeppuloiden sukulaisiltaan saamissa kirjahyllyissä ja kukkaruukuissa ym. saatanallisissa taikakaluissa.
Muista lähettää se sitten minunkin kiusakseni, mikäli vastaasi tulla tupsahtaa. :twisted:
Nezumi
Viestit: 237
Liittynyt: 01.08.2007 12:18

Viesti Kirjoittaja Nezumi »

Mie voisin kanssa olla utelias 'näytekappaleesta'..sen verran noita kuulemma ympärillä pyörinyt, mutteivät ole mulle halunneet näyttäytyä ikinä..^^
"You don't have to keep smiling for someone else..It's okay to smile for your own sake. "
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Noita kynttiläjuttuja ei kyllä kykene uskomaan ennen kun itse näkee ja tutustuu, tuskinpa siihen mitään yliluonnollista liittyy.

Hieman kuten klassinen "aakkoslauta" joka on pelkkää suggestiota.
Vastaa Viestiin