VT Raamattu- ja Traktaattiseura

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Re: VT Raamattu- ja Traktaattiseura

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Sitä olen ajatellut, että kun tuo VT Raamattu- ja Traktaattiseura "sijoittaa pääomia" (perustamiskirjan mukaan), olisiko jostain mahdollista saada tietää sijoitussalkun suuruudesta? Ainahan toimittajatkin saavat selville julkkisten ja isokenkäisten omistuksia.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Järjestö toimii oman materiaalinsa mukaan "laillisten yhdistysten kautta". Näiden yhdistysten organisaatiota tai valtarakennetta ei (ulko)jäsenille eikä äänioikeutetuille jäsenille kerrota. Jehovan todistajat uskonnollinen yhdyskunta johdossa on korkeintaan 20 äänioikeutettua jäsentä, mutta mitä tarkoittaa se, että VT Raamattu- ja Traktaattiseura on perustamiskirjansa mukaan Jehovan todistajien "johtava elin" Suomessa. Onkohan se jodossa yli noiden yhdyskunnan parinkymmenen johtajan yli?

Näiden rakenteiden kertomista ei voi kylliksi korostaa, sillä kasteelle menevä on niistä autuaan tietämätön - luulee liittyvänsä johonkin "teokraattiseen" järjestelyyn, vaikka kaikki on monimutkaisen epäselvästi kiedottu toisiinsa usein nähtävästi nimenomaan omistukset ja lahjoitukset turvaten. Raamattu- ja Traktaattiseurakin saa lahjoituksia, mutta mistä lähteestä?

Jehovan todistaja ei itse asiassa useinkaan tiedä, keitä ovat "Veljenne Jehovan todistajat", kuten paimenkirjeiden allekirjoitus kuuluu. Jehovan todistajalle usein annetaan kuva, että esimerkiksi nimityksistä ei äänestettäisi, vaan että se olisi jotain ylempää Jhehovan ohjausta. Itse asiassa kyse on maallisesta organisaatiosta - ei mistään jumalallisesta.
tosiuskomaton

Viesti Kirjoittaja tosiuskomaton »

Vieras kirjoitti: Itse asiassa kyse on maallisesta organisaatiosta - ei mistään jumalallisesta.
Tämä on niin totta.
Vastaa Viestiin