Puhelinmyyjä soitti

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

Re: Puhelinmyyjä soitti

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Markku Meilo kirjoitti:
Sukututkija kirjoitti: Myytkö jotain?
Hieman ihmetyttää miksi toi kysymys tuntuu usein olevan nimenomaan myyjälle liian vaikea vastattavaksi kyllä/ei -periaatteella.

Tuli mieleen tästä, että jos jt on ovella ja ovenavaaja kysyä töksäyttää, että "Yritätkö sinä käännyttää minut?", nii siihen on vähän vaikea jt:n vastata mitään.

Jos vastaa että "en", niin se olisi valehtelua, jos vastaa "kyllä" niin se olisi totta.

Jos vasta että "eihän tässä nyt ketään, kunhan tässä käymme juttelemassa ihmisten kanssa", niin ei sekään oikein iske, koska ovenavaaja ajattelee että ," jaahas ,jos haluan jutella, osaan kyllä hakeutua itsekin ihmisten ilmoille..." ja pistää oven kiinni.

Reipas ja hyvä vastaus olisi varmaankin reipas, "kyllä yritän", niin ovenavaaja saattaisi ainakin ajatella, "no, tuo oli ainakin rehellinen, eikä yrittänyt viilata linssiin", vaikka kuitenkin laittaakin oven kiinni. Mutta uusintakäyynnillä ovenavaaja saattaisi kiinnostua, kun on saanut rehellisen kuvan jehovan todistajista.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Tuli mieleen tästä, että jos jt on ovella ja ovenavaaja kysyä töksäyttää, että "Yritätkö sinä käännyttää minut?", nii siihen on vähän vaikea jt:n vastata mitään.
Olen netissä nähnyt jehovantodistajaksi miellettävien kiistävän käännytyksen. Tosin siihen on sitten vastattu raamatunjakeilla, joissa mm. Jeesus kehottaa kääntymään jne.
Jos vastaa että "en", niin se olisi valehtelua, jos vastaa "kyllä" niin se olisi totta.
Jehovantodistajalla kynnys valehteluun tuntuu olevan sitä matalammalla mitä vähemmän vastapuolen oletetaan tuntevan Vt-lyriikkaa. Halu oppien siistimiseen on sitä luokkaa, että samassa ovisessiossa voidaan valehdella useammassakin aiheessa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:
Markku Meilo kirjoitti:
Sukututkija kirjoitti: Myytkö jotain?
Hieman ihmetyttää miksi toi kysymys tuntuu usein olevan nimenomaan myyjälle liian vaikea vastattavaksi kyllä/ei -periaatteella.

Tuli mieleen tästä, että jos jt on ovella ja ovenavaaja kysyä töksäyttää, että "Yritätkö sinä käännyttää minut?", nii siihen on vähän vaikea jt:n vastata mitään.

Jos vasta että "eihän tässä nyt ketään, kunhan tässä käymme juttelemassa ihmisten kanssa", niin ei sekään oikein iske, koska ovenavaaja ajattelee että ," jaahas ,jos haluan jutella, osaan kyllä hakeutua itsekin ihmisten ilmoille..." ja pistää oven kiinni.

Reipas ja hyvä vastaus olisi varmaankin reipas, "kyllä yritän", niin ovenavaaja saattaisi ainakin ajatella, "no, tuo oli ainakin rehellinen, eikä yrittänyt viilata linssiin", vaikka kuitenkin laittaakin oven kiinni. Mutta uusintakäyynnillä ovenavaaja saattaisi kiinnostua, kun on saanut rehellisen kuvan jehovan todistajista.
Minulla olitapana vastata, että enhän minä ketään ole tässä väkisin käännyttämässä. Tuo väkisin-sana kumosi valheen, jonka esitin. Sama kun toivotettiin hyvää joulukuuta taikka joulun aikaa, koska ei voinut toivottaa hyvää joulua.
Let me go Master I hate you so
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

Älkäämme kuitenkaan olko liian julmia puhelinmyyjiä kohtaan. Useimmat ovat persaukisia opiskelijoita tai ainoan tyrkyllä olleen työn saaneita työttömiä. Puhelinmyyntilafkan johtaja kertoi omasta problematiikastaan joskus kauan sitten: kaikki oikeasti hyvät ja fiksut puhelinmyyjät päätyvät pikaisesti ns. b-to-b (firmalta firmalle) -myyntiin, jolloin näitä lehtitilauksia sun muita on lähes aina myymässä joko aloittelijoita tai sitten muuten vaan taidoiltaan heikompia tapauksia. Henkilöstön vaihtuvuus alalla on järjettömän suuri, useimmat huomaavat ihan itse että ei ole kivaa.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Juu, saahan sitä aina yrittää jos numeron jostain saa käsiinsä. Mutta jos huomaa että käytetään selkeästi epärehellistä taktiikkaa (viitaan omaan kokemukseeni kanavapakettikauppiaasta) niin täytyy antaa reipasta palautetta :)
And Justice For All
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Tunnustan että olen toiminut puhelinmyyjänä. Mutta en ole suostunu kusettamaan ostajaa, vaikka sillä ehkä enemmän kauppoja olis saanuki. Omatunto se on mullaki.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

"Eko" puuvillasukkia, joilla voi vaikuttaa omaan hiilijalan jälkeen :) Myyjälle annan arvosanan 2/10, joka luki selvästikin myyntipuheensa suoraan paperilta ja oli sitäkin reittiä pitkin aivan järkyttävän surkea... itseään toki piti varmaankin parhaimpana myyjänä ikinä, kuten ehkä monet todistajatkin kuvittelevat olevansa saarnaamisen mestareita ja parhaita tehtävässään huolimatta siitä, ettei ole saanut ketään ikinä höynäytettyä mukaan.

Itsekin kuvittelin aikoinani olevan hyvä "puhumaan" ja vika oli kuulijoissa.. jos ei lehdet kelvannut :)
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Veli-Hopea kirjoitti:"Eko" puuvillasukkia, joilla voi vaikuttaa omaan hiilijalan jälkeen :)
Minä "sorruin" ostamaan yhdellä eurolla bambusukat. Ne ovat nyt eka kertaa käytössä tänään. Tuntuvat erittäin miellyttäviltä. Minulla on useamman vuoden kokemus bambupyyheliinoista, mitkä saimme lahjana jälkikasvultamme. Bambu on materiaalina erittäin miellyttävä. Ja tämä ei ole myyntimiehen puhetta vaan kuluttajan. Tarkemmin sanottuna sukankuluttajan. Bambusukankuluttajan. Niitä tulee kuulemma lisää muutaman kuukauden sisällä. Tulkoon vain, ovat nämä niin hyvän tuntuiset.

Ei kaikki puhelimessa myyty tavara ole huonoa. Itse olen myös partakoneenterien tilaaja, ne ovat laadukkaita eikä kovin kalliita.

Puhelinmyynti on lisääntynyt viime aikoina huomattavasti. Yritän suhtautua myyjiin asiallisesti, mutta eräs Valittujen Palojen myyjä oli niin ... kummallinen, että hiukan närkästyin ja annoin myös sen arvoisen palautteen. :roll:
Kaarmis

Täytyy tässä hankkia suhteita, että pääsis Meilolle myymään bambusukkia? :D
VanhaVintiö

-

Viesti Kirjoittaja VanhaVintiö »

-
Viimeksi muokannut VanhaVintiö, 07.07.2012 11:17. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

VanhaVintiö kirjoitti:Mulla on toiminut hyvin seuraavanlainen "taktiikka":
Heti puhelun alussa: "Lähetä kirjallinen tarjous, niin funtsaan asiaa, kiitos ja näkemiin"
Ei oo koskaan tullut tarjousta!
Mulle on muutaman kerran yritetty myydä sähköä puhelimessa. Kun olen sanonut, että lähetä tarjous sähköpostiin, on tullut vastaus: "He eivät saa lähettää mitään kirjallisesti". Siihen olen sitten sanonut, että jotain hämärää tässä nyt on, ja kiitos tarjouksesta ja kuulemiin."

Eihän esim. sähkösopimusta voi noin vain tehdä ilman harkintaa, kun siihen vaikuttavat laskelmat täytyy tietää vähän tarkemmin kuin vain, että "meidän sähkö on halvinta!"
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Johanneksen poika kirjoitti:Kun olen sanonut, että lähetä tarjous sähköpostiin, on tullut vastaus: "He eivät saa lähettää mitään kirjallisesti". Siihen olen sitten sanonut, että jotain hämärää tässä nyt on, ja kiitos tarjouksesta ja kuulemiin."
On kyllä todella erikoinen myyntitaktiikka, mikähän tuossa voisi olla takana? Sähkösopimusta ei kannata missään nimessä tehdä ilman, että on esitetty/itse laskettu todellinen vuosihinta-arvio omalla kulutuskäyttäytymisellä.
And Justice For All
Kaarmis

sinner74 kirjoitti:
Johanneksen poika kirjoitti:Kun olen sanonut, että lähetä tarjous sähköpostiin, on tullut vastaus: "He eivät saa lähettää mitään kirjallisesti". Siihen olen sitten sanonut, että jotain hämärää tässä nyt on, ja kiitos tarjouksesta ja kuulemiin."
On kyllä todella erikoinen myyntitaktiikka, mikähän tuossa voisi olla takana? Sähkösopimusta ei kannata missään nimessä tehdä ilman, että on esitetty/itse laskettu todellinen vuosihinta-arvio omalla kulutuskäyttäytymisellä.
Sama myyntitatkiikka kuin jeppuloissa, kaikki sinnepäin pitää esittää kirjallisena mutta Seura ei anna mitään kirjallista esim erottamisasioista tai vastaavista.
Vastaa Viestiin