Veli-Hopea kirjoitti:Vetää kyllä sanattomaksi ajatukset hierarkiasta ja UUTn vertaaminen beteliin ja moderaattorien vertaaminen vanhimpiin tai jotain sinneppäin. En tahdo ymmärtää tällaista ajatusmallia.
minä taas ymmärrän. Tuntuu, että ketä ei päässyt seurakunnassa aikaisemmin pätemään pätevät sitten täällä...tuntuu luin olisi vain yksi hyväksytty tapa olla luopio. Tätä touhua seurannut vuodesta 2007 ja edelleen samaa mieltä. Siksi yritänkin omia tapahtumia järjestää ja uida vastavirtaan.
Sama mallihan tässä tuntuu olevan, että ylhäältä päin monet asiat sanellaan....liian tuttua...siitä jo yli kahdenkymmenen vuoden kokemus ja karvat saa nousemaan pystyyn, että tuppaa suurinosa johto porukasta olemaan miehiä. Juu, en halua moderaattoriksi. En halua, että minusta käytetään edes nimitystä luopio. Olen vaan n.30 vuotias täti ihminen jolla valitettavasti jehovantodistaja tausta. Kun kerran aloitin ja varmasti raivokasta palautetta tekstistä saan....(joka ei pahemmin kyllä hetkauta, koska tämä on minun mielipiteeni ja kokemukseni, miten minä olen asiat kokenut ja koen edelleen) niin tän palstan nimeä alusta asti ihmetellyt...onko sen tarkoitus olla ironiaa,tosi huono vitsi saunaillassa keksitty? Eikö pitäisi olla jotain omaa, eikä lainattua sieltä minne tuskin kukaan meistä haluaa takaisin...no miksipä minä sitten täällä roikun...monet kerrat olen ajatellut lähteväni ja aina kun moisen päätöksen teen niin boxissani joku ihana yv viesti, että on ollut meillä miitissä yms saa minut edelleen sietämään tätä hierarkiaa. Pitkään jo ärsyttänyt exien tapa miiteissä käyttää alkoholia, että miksi ei voi treffata ilman. Siksipä ne miitit osaltani ohi ja keskityn treffailemaan muksuilla varustettuja exiä, että voidaan perheinä yhdessä asioita touhuta. Toki saa sitä ilman muksuakin ilmaantua paikalle. Tahdon enemän sellaista toimintaa, että mennään etiä päin, eikä roikuta vanhassa. Mennyttä kun ei voi muuttaa...vaan yhdessä voisi iloisempiin asioihin keskittyä ja saada toisilta voimaa, että kyllä tästä selvitään, yhdessä ♡♡♡