En tiedä mitä pääkomponenteilla tarkoitetaan, mutta minä laskisin niiksi erytrosyytit, leukosyytit ja trombosyytit. Plasma on pääosin vain vettä, missä sitten lilluu veren solut ja veren kuljettamat aineet, noin hyvin yleistetysti. Kyllä mennään niin hämyrajoissa jos pääkomponentit on kielletty, mutta "fraktiot" eivät.Polyester kirjoitti:Vartiotorni sallii veren lääketieteellisen käytön "fraktioiden" osalta, mutta ei "pääkomponenttien". Mitä muuta plasma (yksi pääkomponenteista) on kuin vettä ja fraktioita? Mikä siitä tekee kielletyn? Vesi?jak kirjoitti:Mutta miksi veri on sallittu ja kuitenkin kielletty? Mulle selitettiin, että veressä on sielu. Millä vi...la ne erottelee missä osassa verta se niiden sielu on?
Tarkoittaako se sitä, että vasta-aineita muodostavia lymfosyyttejä ei saa antaa, mutta niiden muodostamia vasta-aineita saa antaa
Mä taas ihmettelen sitä, että Jumalan antamaa elämän lahjaa tulee kunnioittaa. Eikö se ole elämän lahjan pois heittämistä, että kuolee ennemmin kuin pelastuisi hyvin helpolla, turvallisella tavalla (verensiirolla)? Sama kuin jos olisit hukkumassa, mutta et voi ottaa viereesi heitettyä pelastusrengasta, koska kaikki pyöreä on Saatanasta?