JT:t: vain Jehovan todistajien uskonto johtaa pelastukseen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Re: JT:t: vain Jehovan todistajien uskonto johtaa pelastukseen

Viesti Kirjoittaja RaM »

Juupajuu Nuorin... mielenkiinnolla seuraan, kuinka kauan kehtaat tuoda esille tuota ymmärryskyvyttömyytesi herättelemiseksi tarkoitettua piikittelyä jolla koitin saada epäolennaisen pilkunussimisesi loppumaan. :D
Ja kuinka ollakaan, syyllistyt siihen jatkuvasti uudelleen ja uudelleen. :lol:
(vrt. murhaaja-Jt pullistelusi joka taas sivuutettiin varsin vikkelästi)

Avaukseni oli mielestäsi vailla substanssia - miksi? Koska et alusta alkaen tajunut sen pointtia vaan lähdit etsimään sivuseikoista jonkinlaista henkisen onanoinnin paikkaa itsellesi.
Katsohan sen avaukseni ensimmäisiä johdantolauseita:
Lahkolaisena ollessani oppi kuolleiden herättämisestä paratiisiin ei tuntunut sinänsä suurempaa pohtimista vaativalta asialta. Ihmiset olivat Jumalan muistissa ja heidät ennallistetaan paratiisimaahan. Yksinkertaista ja selkeää.
Tai sitten ei ole
.
Totesin heti oppien vaikuttavan yksinkertaisilta mutta sisältävän kuitenkin mutkikkaampia aspekteja.

'Ihmiskunnan yhteinen hauta' asiassa ei kysymys ollut kuvitelmasi mukaan siitä, onko sen kieliopillinen muoto termi vai käsite. Kyse oli siitä, että Jt:n opetuksissa KAIKKI ihmiset menevät tuonelaan mutta samalla osa onkin menossa gehennaan eli hävitykseen. Olennaista oli myös se, miten muistikuva voidaan herättää ja missä se Jumalan muisti sijaitsee. Ei suinkaan se uskooko kenties joku lahko kaikista sadoista olemassaolevista jonkin kohdan samoin kuin Jt:t. 'Kaunokirjallisuus' liittyi avaukseeni vieläkin vähemmän.

Toteat yllä:
Aika paksua. Jo lapsikin huomaa, että emme väitelleet tietyllä tavalla tulkittujen oppien ristiriitaisuuksista, vaan siitä mitä JT:t opettavat ja uskovat.
Kysymyshän ei ole ollut mistään oppien tulkinnoista, vaan eri dogmeista ja niiden keskinäisestä vastakkaisesta merkityksestä lahkolaiselle. (Lue tässä kohtaa uudelleen johdantoni.)
Jaakkokin fiksuna uskontojen tuntijana ymmärsi tuon asian ja kommentoi sitä lyhyesti, jota sinä taas et käsittänyt taaskaan oikein:
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ei pidä sekottaa kahta eri asiaa rinnastuksiksi. On täysin eri asia, mitä uskonnot opettavat ja mihin uskovaiset uskovat.

Joo, huomasin kyllä itsekin tuon, mutta kun RaM edellisessä postauksessaan homman itse rinnasti, en enää viitsinyt ruveta siitäkin "saivartelemaan", vaan vastasin vain viimeiseen viestiin...
Jaakon kommentti oli sinulle. :wink:
Siksi pyysin sinua ettet jatkuvasti sotke asioita ja toistuvasti palaa ylösnousemusta koskeviin kirjallisuuslainauksiin, vaan kykenisit jo pääsemään asiassa eteenpäin. Siihen kolikon kääntöpuoleen josta yritin sinulle lyhyesti viitata mutta jonka suhteen palasit tapasi mukaan taas ylösnousemukseen.
Jaakko vielä kohdensi sinulle tarkentavan pohdiskelevan kysymyksen siitä, ketkä herätetään kuolleista:
20 Jos kuolemme uskollisina, ennen kuin Jehova tekee lopun tästä jumalattomasta järjestelmästä, meillä on varma toivo ”paremmasta ylösnousemuksesta”, paremmasta siinä mielessä, että sen saaneiden on mahdollista elää ikuisesti. Jeesus lupasi: ”Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin kaikki muistohaudoissa olevat kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin.” (Johannes 5:28, 29.)...".
w05 1/5 15-17
Lihavointi minun - ja sitten w05 1/5 esille.
Vastauksesi oli:
Lainaamasi kohta ei ole tässä relevantti esittämäni väitteen kannalta, koska se koskee ainoastaan "vanhurskaiden ylösnousemusta". Tämän lisäksi on "epävanhurskaiden" ylösnousemus.
Jaakon kysymys oli hyvinkin relevantti, mutta sinä et vain sitä ymmärtänyt.

Jos sovitaan niin että lopetat jo tuon naurettavaksi käyneen jankutuksesi ylösnousemuksesta ja keskityt jatkossa uuteen avaukseen aiheesta leveän/kapean tien merkitys. (Avaan sen kunhan ehdin.)
Nuorin

Viesti Kirjoittaja Nuorin »

RaM kirjoitti:Jaakkokin fiksuna uskontojen tuntijana ymmärsi tuon asian ja kommentoi sitä lyhyesti, jota sinä taas et käsittänyt taaskaan oikein:
Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ei pidä sekottaa kahta eri asiaa rinnastuksiksi. On täysin eri asia, mitä uskonnot opettavat ja mihin uskovaiset uskovat.

Joo, huomasin kyllä itsekin tuon, mutta kun RaM edellisessä postauksessaan homman itse rinnasti, en enää viitsinyt ruveta siitäkin "saivartelemaan", vaan vastasin vain viimeiseen viestiin...
Jaakon kommentti oli sinulle. :wink:
Kyllä. Ja siksi vastasin Jaakolle kuten yllä olet lainannut. :wink: :wink:
RaM kirjoitti:
Jaakko vielä kohdensi sinulle tarkentavan pohdiskelevan kysymyksen siitä, ketkä herätetään kuolleista:
20 Jos kuolemme uskollisina, ennen kuin Jehova tekee lopun tästä jumalattomasta järjestelmästä, meillä on varma toivo ”paremmasta ylösnousemuksesta”, paremmasta siinä mielessä, että sen saaneiden on mahdollista elää ikuisesti. Jeesus lupasi: ”Älkää ihmetelkö tätä, sillä tulee hetki, jolloin kaikki muistohaudoissa olevat kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin.” (Johannes 5:28, 29.)...".
w05 1/5 15-17
Lihavointi minun - ja sitten w05 1/5 esille.
Vastauksesi oli:
Lainaamasi kohta ei ole tässä relevantti esittämäni väitteen kannalta, koska se koskee ainoastaan "vanhurskaiden ylösnousemusta". Tämän lisäksi on "epävanhurskaiden" ylösnousemus.
Jaakon kysymys oli hyvinkin relevantti, mutta sinä et vain sitä ymmärtänyt.
Me tästä vähän Jaakon kanssa olemmekin privaa vaihtaneet, ja tietääkseni yksimielisyyteen päässeet, monestakin asiasta. :wink:

No väännetäänpä sinullekin rautalangasta:

Jaakon vastaus oli väitteeseeni: (eli että JT:n mukaan lukumäärällisesti suurin osa ylösnousseista eivät ole olleet JT:a tai heidän yhteydessään olleita.)
Nuorin kirjoitti: Jehovan todistajat EIVÄT opeta, että "Ihmiskunnan yhteiseen hautaan (eli Jumalan muistiin josta ihmiset voivat saada ylönousemus herätyksen) menee Jehovan todistajien mukaan vain pääasiassa Jehovan todistajat ja heidän yhteydessään olleet ihmiset.
Jaakon lainaus (ei kysymys) ei ollut relevantti siksi, että hän lainasi kohtaa vanhurskaiden ylösnousemuksesta, josta emme ole olleet eri mieltä. Hänen korostamansa asia oli: "Jos kuolemme uskollisina, ennen kuin Jehova tekee lopun tästä jumalattomasta järjestelmästä, meillä on varma toivo ”paremmasta ylösnousemuksesta”

Ketkä ME? No JT:t jotka tuota lainattua tutkittavaa VT-kirjoitusta kokouksessa tutkivat. Ymmärtänet, että siinä ei puhuta epävanhurskaiden ylösnousemuksesta. Jt-oppi kun menee niin, että siinä vaiheessa kun on JT:ksi ryhtynyt ja VT-tutkistelussa pohtii, että uskollisena pysyminen ei olekaan ihan helppoa, ei epävanhurskaiden ylösnousemukseen enää niin vain vaihdetakkaan, vaan vaihtoehtoina on enää uskollisuus tai luopumus.

Kääntäen: "Jos siis kuolemme uskottomina, ennen kuin Jehova tekee lopun tästä jumalattomasta järjestelmästä, meillä ei ole varmaa toivoa ”paremmasta ylösnousemuksesta”. Tästä ei ole ollut erimielisyyttä.

Mitä muuta on kuin "parempi ylösnousemus", jää lainauksessakin avoimeksi, mutta mihin selvästi viitataan. No se oli se epävanhurskaiden ylösnousemus, jossa nousee JT-opin mukaan miljardeja tietämättömiä ihmisiä, jotka eivät ole edes tienneet mille olisi pitänyt olla uskollisia. Lainauksia tästä on tullut riittämiin kaikille muille paitsi sinulle...

Täten em. lainaus ei ollut relevantti vastaamaan tähän väitteeseeni, johon se oli laitettu:
Viimeksi muokannut Nuorin, 29.10.2008 09:01. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Nuorin

RaM kirjoitti: Jos sovitaan niin että lopetat jo tuon naurettavaksi käyneen jankutuksesi ylösnousemuksesta ja keskityt jatkossa uuteen avaukseen aiheesta leveän/kapean tien merkitys. (Avaan sen kunhan ehdin.)
Juu. Lopetetaan, ihan pikkuisen vielä voisit selventää:

Oletko vielä tätä mieltä?:
RaM kirjoitti: Täytyy tähän ihan erikseen todeta, että minun aikanani silloin yli 15 vuotta sitten ei ollut lainkaan liberaali-Jehovan todistajia jotka olivat laskemassa koko ihmiskuntaa paratiisiin. Ei kukaan olettanut että siellä voisi olla 20 miljardia ihmistä - koko ihmiskunta.
:lol: Entäs minä, minun perheeni, kaverini, ja muistaakseni pienellä varauksella Kirjallisuusveli, Aaac ja Rippeli. :lol:
RaM kirjoitti: vedenpaismuksesta Jeesuksen päiviin pelastuu vain Israelin kansan uskolliset (jäännös) sekä heidän kanssaan elänyt sekakansa jotka vastaavat nykyistä Jehovan todistajien järjestöä sekä sen yhteydessä olevia (siitä kiinnostuneita tai muuten siihen uskovia) ihmisiä
:lol:
RaM kirjoitti: JOS taas tuo 'lähes koko ihmiskunta' ei tarkoitakkaan kuin vain määräosaa ihmiskunnasta, niin valintaperusteena ei voi olla kuin se että raamatun opetuksiin perehtyneet mutta katolisessa kirkossa tai sen lahkoissa elämänsä eläneet eivät saa ylösnousemusta. Ja juuri niin Jehovan todistajat asian käsittävät. Ns. kristikunta siihen kuuluneine/kuuluvine ihmisineen on automaattisesti gehennan tuhoon tuomittu osa ihmiskuntaa.
:lol:
RaM kirjoitti: Nuo 'väärät' ovat niiden ihmisten ryhmä joka ei ole perehtynyt raamatun opetuksiin eikä heidän määränsä ole välttämättä kovinkaan merkittävä osa aikansa ihmiskunnasta.
:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Katsos, tavoitteeni ei ole ollutkaan keskustella kanssasi siitä kuinka kamalia JT-opetukset ovat. Tällä palstalla sen jo tiedämme. Tarkoitukseni oli osoittaa sinulle, että hölisit täyttä soopaa siinä ylösnousemusketjussasi.

Ihan oikeasti. Ei se nyt ole niin vaikeaa tunnustaa, että on tullut puhuttua täyttä potaskaa ja pyytää lyhyesti anteeksi siinä potaskan puhumisen vahvikkeeksi heittämiäsi henkilökohtaisia solvauksia.
am-ha·’a’rets

Viesti Kirjoittaja am-ha·’a’rets »

Nuorin kirjoitti:
RaM kirjoitti: Täytyy tähän ihan erikseen todeta, että minun aikanani silloin yli 15 vuotta sitten ei ollut lainkaan liberaali-Jehovan todistajia jotka olivat laskemassa koko ihmiskuntaa paratiisiin. Ei kukaan olettanut että siellä voisi olla 20 miljardia ihmistä - koko ihmiskunta.
:lol: Entäs minä, minun perheeni, kaverini, ja muistaakseni pienellä varauksella Kirjallisuusveli, Aaac ja Rippeli. :lol:
Minä en tätä viestiketjua ole niin hirveästi seurannut mutta tämä viimeinen viesti pisti silmään. Mitä tulee sinuun Nuorin ja Aaac:hen ja Rippeliin niin te ette ole ihan perusJiiTeitä varmaan koskaan olleetkaan. Harva perusJiiTeistä koskaan päätyy tänne palstalle.

Jos menet kysymään PERUSJiiTeeltä, että ketkä pelastuvat niin vastaus on satavarmasti jehovantodistajat ja kaikki muut tuhotaan! Jos sitten lähdet erittelemään kysymystä niin tulee monta ehkää ja epävarmaa vastausta.

Mikä sitten on VT-seuran kanta asiaan niin se ei olekkaan enää yhtä helppoa.
"Life is what You make of it."
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

am-ha·’a’rets kirjoitti:Jos menet kysymään PERUSJiiTeeltä, että ketkä pelastuvat niin vastaus on satavarmasti jehovantodistajat ja kaikki muut tuhotaan! Jos sitten lähdet erittelemään kysymystä niin tulee monta ehkää ja epävarmaa vastausta.
Hyvä pointti. Tämä on asia jonka kyllä jehovantodistajana tiesi, ja tiesi senkin että kaikki muutkin jehovantodistajat tämän tiesivät. Kysehän on eräästä jehovantodistajuuden kantavimmista ajatuksista. Olen myöhemmin ihmetellyt kuinka asiasta edes kehkeytyy sellaista keskustelua kuin kehkeytyy. Asiassa kun ei ole perusjiiteelle mitään epäselvää. Ehkä epäselvyydet alkavatkin aina siinä kohtaa kun asiaa lähdetään ruotimaan syvemmin, ja varsinkin silloin kun siitä keskustellaan julkisemmin. Samalla tavallahan suhtaudutaan myös karttamissääntöön. Sitä ei ole välttämättä edes olemassa jos asiaa julkisesti kysytään, mutta jokainen jehovantodistaja tietää satavarmasti, että entisiä jehovantodistajia kartetaan ja sillä sipuli.

Kognitiivisen dissonanssin lisäksi, olisikohan kyse jonkinlaisesta teokraattisen sodankäynnin ja ajattelutavan ilmentymästä? Kaikkea se uuden persoonallisuuden ylle pukeminen tuottaakin. :roll:
Viimeksi muokannut Tony, 29.10.2008 09:43. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Nuorin kirjoitti: Katsos, tavoitteeni ei ole ollutkaan keskustella kanssasi...
Huomasin kyllä tuon heti. Yleensä vain ne keskustelevat joilla on siihen kompetenssia. Toiset jättäytyvät saivartelun ja sivuseikkojen tasolle.
:lol: :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:

Älä nyt ota itseesi, mutta en ole milloinkaan arvostanut tyhjän naurajia.
Nuorin

am-ha·’a’rets kirjoitti: Minä en tätä viestiketjua ole niin hirveästi seurannut mutta tämä viimeinen viesti pisti silmään. Mitä tulee sinuun Nuorin ja Aaac:hen ja Rippeliin niin te ette ole ihan perusJiiTeitä varmaan koskaan olleetkaan. Harva perusJiiTeistä koskaan päätyy tänne palstalle.
Kyllä minä olin mielestäni ihan perus-JT. Siinä vaiheessa kun tänne päädytään, ei enää ollakaan perus-JT.
am-ha·’a’rets kirjoitti: Jos menet kysymään PERUSJiiTeeltä, että ketkä pelastuvat niin vastaus on satavarmasti jehovantodistajat ja kaikki muut tuhotaan! Jos sitten lähdet erittelemään kysymystä niin tulee monta ehkää ja epävarmaa vastausta.
No joo. Viestiketjuissa ei ole väitelty siitä tuhotaanko muut kuin JT:t harmassa, vaan siitä keitä JT:ien mielestä herätetään harman jälkeen tuhatvuotiskaudelle.

Jos menet kysymään perusJT:ltä että "Uskotteko todella että miljardit ihmiset jotka eivät koskaan ole olleet JT:a tai uskoneet Raamattuun tai Jumalaan saavat ylösnousemuksen", vastaus on 99-prosenttisesti kyllä. Yhden prosentin varaus on huonokuuloisia, dementikkoja ja "erikoisia" JT:ia varten.

Tämäkin on kuitenkin sopusoinnussa ajatuksen "vain JT:t pelastuvat" kanssa siinä mielessä, että ylösnousseitten on omaksuttava JT:ien opetus ylösnousemuksensa jälkeen. Muuten joutuu tulijärveen...

RaM väittää että opetus epävanhurskaiden ylösnousemuksesta on pelkkää lahkon ulkopuolelle levitettävää propagandaa, eivätkä JT-yksilöt oikeasti uskoisi niin.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Nuorin: Viestiketjuissa ei ole väitelty siitä tuhotaanko muut kuin JT:t harmassa, vaan siitä keitä JT:ien mielestä herätetään harman jälkeen tuhatvuotiskaudelle.
Kovin on edelleenkin vaikeaa ymmärtää asioita. Olen kaikenaikaa korostanut erilaisten oppikäsitysten olemassaoloa ja pyytänyt sinua edes hetkeksi unoihtamaan tuon jatkuvan ylösnousemuksen jankuttamisen. Lupasit jo kertaalleen sen tehdäkin mutta oli näköjään mahdoton tehtävä. Kokeilehan tuota leveän tien avaustani.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Nuorin kirjoitti:Jos menet kysymään perusJT:ltä että "Uskotteko todella että miljardit ihmiset jotka eivät koskaan ole olleet JT:a tai uskoneet Raamattuun tai Jumalaan saavat ylösnousemuksen", vastaus on 99-prosenttisesti kyllä. Yhden prosentin varaus on huonokuuloisia, dementikkoja ja "erikoisia" JT:ia varten.
.
Joudun kyllä ilmoittautumaan kuuluvani tuohon yhteen prosenttiin. Korkein muiden pelastuvien lukumäärä jehovantodistajien kirjallisuudesta on muistissani teksti "miljoonat jotka nyt elävät eivät kuole koskaan", ja se tieto on sentään 1920-luvulta... :o
(Äläkä nyt tartu tuohon "kuole koskaan", en muista todellakaan koskaan kuulleeni puhuttavan edes miljoonasta herätettävästä...)
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Niin se on meillä vanhoilla lahkolaisilla. Kirjallisuudessa on mainintoja myös miljardeista, mutta pääasiassa on aina puhuttu miljoonista. Jossain oli luonnehdinta 'miljoonat jopa miljardit' joka hyvin kertoo sitä kirjallisuudessa ja lahkossa olevaa omaa epävarmuutta oikeasta määrästä.
Niin sinulle kuin minulle ja monille muille kaltaisillemme lapsuudesta aivopestyille on varmaankin syvimmälle mieleen jäänyt pelastuvien määrästä käsitys tuon leveän/kapean tien opin kautta, joka on mielestäni myös keskeisintä sanomaa mitä seurakuntalaisille on syydetty (pelottelu tehokeino). Se ei jätä sijaa monellekkaan muulle pelastua.
am-ha·’a’rets

Nuorin kirjoitti:No joo. Viestiketjuissa ei ole väitelty siitä tuhotaanko muut kuin JT:t harmassa, vaan siitä keitä JT:ien mielestä herätetään harman jälkeen tuhatvuotiskaudelle.

Jos menet kysymään perusJT:ltä että "Uskotteko todella että miljardit ihmiset jotka eivät koskaan ole olleet JT:a tai uskoneet Raamattuun tai Jumalaan saavat ylösnousemuksen", vastaus on 99-prosenttisesti kyllä. Yhden prosentin varaus on huonokuuloisia, dementikkoja ja "erikoisia" JT:ia varten.

Tämäkin on kuitenkin sopusoinnussa ajatuksen "vain JT:t pelastuvat" kanssa siinä mielessä, että ylösnousseitten on omaksuttava JT:ien opetus ylösnousemuksensa jälkeen. Muuten joutuu tulijärveen...

RaM väittää että opetus epävanhurskaiden ylösnousemuksesta on pelkkää lahkon ulkopuolelle levitettävää propagandaa, eivätkä JT-yksilöt oikeasti uskoisi niin.
No jos minä nyt muistelen mitä kokouksissa ja lehdissä asiasta on puhuttu niin aika vahva mielikuva on "rakkaista ja läheisistä jotka tullaan herättämään". Enpä muista koskaan kuulleeni lavalta, että suurin osa herätettävistä olisi muita kuin JT:tä.. onhan sitä tietysti sanottu, että ylösnousemuksen jälkeen on paljon opetettavia mutta eipä sitä hirveästi ole korostettu.

Loppujen lopuksi tässäkin on kyse vain siitä mielikuvasta, minkä kukin yksilö saa. Nuorin on näköjään kuunnellut salilla vähän tarkemmin kuin esimerkiksi allekirjoittanut. Minä pistän äyrini likoon kuitenkin sen puolesta, että suurin osa JT:stä ei edes tiedä mihin uskoo (eli suurimmalla osalla on sellainen mielikuva, että suurin osa ylösnousseista on kerran kierrätettyjä Jeppuloita)! :D
am-ha·’a’rets

RaM kirjoitti:Niin sinulle kuin minulle ja monille muille kaltaisillemme lapsuudesta aivopestyille on varmaankin syvimmälle mieleen jäänyt pelastuvien määrästä käsitys tuon leveän/kapean tien opin kautta, joka on mielestäni myös keskeisintä sanomaa mitä seurakuntalaisille on syydetty (pelottelu tehokeino). Se ei jätä sijaa monellekkaan muulle pelastua.
Olen tässä kyllä RaMin kanssa samoilla linjoilla...
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Olisi mukava kuulla niin Nuorimman kuin kaikkien toistenkin näkemyksiä tuon leveän/kapean tien avaukseni opetuksen merkityksestä Jehovan todistajille (kommenttina sinne avauksen alle).
Olen itse aina ymmärtänyt/kokenut Israelin > hengellisen Israelin > Jehovan todistajien edustaneen kapean tien kulkijoita ja kaikki muut kansat ovat kulkeneet leveää tietä.
Olen myös ymmärtänyt/kokenut tuon kapean tien opetuksen olleen ensisijaisesti lahkossa oleville suunnattua pelottelua eli uhkana on ollut, ettei edes kaikki kapean tien kulkijat pelastu 'laittomuuden ihmisen' vuoksi.
Valtakunnan Hyvä Uutinen eli paratiisi ja ylösnousemusoppi jälleen näkemisen toiveineen on taas ensisijaisesti ulkopuolisille suunnattu oppi eli noilla summittaisilla epämääräisillä toiveilla on houkuteltu käänynnäisiä.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Viralliset nettisivuthan sivuavat myös aihetta:
Uskovatko he olevansa ainoat, jotka pelastuvat?
Eivät. Miljoonat, jotka ovat eläneet menneinä vuosisatoina ja jotka eivät olleet Jehovan todistajia, tulevat takaisin ylösnousemuksessa ja saavat mahdollisuuden elää. Monet nykyään elävistä voivat vielä asennoitua totuuden ja vanhurskauden puolelle ennen ”suurta ahdistusta”, ja he pelastuvat. Sitä paitsi Jeesus kielsi meitä tuomitsemasta toisiamme. Me näemme ulkomuodon, mutta Jumala katsoo sydämeen. Hän näkee tarkasti ja tuomitsee armollisesti. Hän on antanut tuomintavallan Jeesukselle, ei meille. (Matteus 7:1-5; 24:21; 25:31.)
http://www.watchtower.org/fi/jt/index.htm
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Jep. Toiveiden markkinointia parhaimmilaan. :D
On myös huvittavaa tuo oman kysymyksen asettelun ja vastauksen suhde. Jos kysymykseen vastataan tämän hetken ihmiskunnan näkökulmasta eli Jehovan todistajien olemassaolon ajalta, vastaus on käytännössä kyllä.
Nykäisemällä mennyt ihmiskunta mukaan voidaan esittää markkinoinnillisesti postiivisempi vastaus eli lisäksi ylösnousemuksen saa epämääräisen suuri joukko muitakin ihmisiä.

Tähän hetkeen kohdistuva näkemys (sama sivu):
Uskovatko Jehovan todistajat, että heidän uskontonsa on ainoa oikea?
Jokaisen, joka suhtautuu uskontoonsa vakavasti, tulisi ajatella, että juuri se on oikea uskonto. Miksi hän muuten kuuluisi siihen? Kristittyjä kehotetaan: ”Varmistautukaa kaikesta; pitäkää kiinni siitä, mikä on hyvää.” (1. Tessalonikalaisille 5:21.) Ihmisen tulisi varmistautua siitä, että hänen uskonkäsityksensä voidaan perustella Raamatulla, sillä on vain yksi tosi usko. Tämä vahvistetaan Efesolaiskirjeen 4:5:ssä, jonka mukaan on ”yksi Herra, yksi usko, yksi kaste”. Jeesus ei hyväksynyt sitä nykyään vallalla olevaa suvaitsevaa käsitystä, että on monia teitä, monia uskontoja, jotka kaikki johtavat pelastukseen. Sen sijaan hän sanoi: ”Se portti on ahdas ja tie kapea, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.” Jehovan todistajat uskovat löytäneensä sen. Muussa tapauksessa he etsisivät jotakin muuta uskontoa. (Matteus 7:14.)

Minkäköhänlaiselle kohderyhmälle tämäkin markkinointi suunnattiin?
Olisiko kyseessä jo röyhkeä ja häikäilemätön ihmisen surun hyväksikäyttö?
Miten sitten käy niille pikkulapsille, jotka ovat kuolleet? Pääsevätkö hekin paratiisimaahan? He eivät mene limbukseen, jota ei ole olemassa. Mutta ne lapset, jotka ovat Jumalan muistissa, saavat ylösnousemuksen kuolleista – tämä on yksi Jumalan sanan ihanista lupauksista, kuten olemme jo todenneet. (Johannes 5:28, 29; Apostolien teot 24:15) Ehkä sinä olet menettänyt joitain läheisiäsi kuolemassa ja pohdit usein, missä he ovat tällä hetkellä. Raamatun perusteella on selvää, että he nukkuvat ja odottavat ylösnousemusta. Haluaisitko saada lisää tietoa tästä hämmästyttävästä toivosta voida elää paratiisimaassa? Jos haluat, miksi et keskustelisi näistä asioista Jehovan todistajien kanssa, kun he seuraavan kerran käyvät luonasi? - vt88
Vastaa Viestiin