Demonit ja JT

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Jaakob kirjoitti:Soitin joskus porukoille Apocalyptican levyä jossa soittavat Metallican biisejä. Eivät tunnistaneet ja tykkäsivät kovasti. Yllätys oli melkoinen kun vaihdoin orkkisversiot soimaan... :lol:
"-- itse Saatana muuttaa jatkuvasti itseään valon enkeliksi.", vai miten se menee :lol: Taitaa välillä muuttaa jopa Valon Villeksi, jos konservatiivipuolueelta kysytään.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Jaakob kirjoitti:Soitin joskus porukoille Apocalyptican levyä jossa soittavat Metallican biisejä. Eivät tunnistaneet ja tykkäsivät kovasti. Yllätys oli melkoinen kun vaihdoin orkkisversiot soimaan... :lol:
Muistan myös 80-luvulta Herätkäästä tai Vartsikasta artikkelin, jossa ohjeistettiin jiiteitä "hyvän" ja "huonon" taiteen eroista ja kuvituskuvana "hyvän" taiteen puolella oli Shakespearen teos. Ilmeisesti kukaan kirjoittajista, valokuvan dusaajista tai oikolukijoista New Yorkissa ei ollut jaksanut herra Shakespearea oikeasti lukea, sen verran pakanallista sisältöä kyseinen artisti on tuottanut. (Tämä kävi itselleni ilmi vasta pakanoiduttuani.)

Jousisektio luonnollisesti on korkealaatuista taidetta, mutta heavykitarat saatanallisia. :) Ja tyhmyys on persiistä.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jostain joskus luin arvostelman, että Shakespearen työt olivat erilaisia aikalaisilleen, koska sen ajan ihmiset oikeasti uskoivat niihin henkimaailman olioihin, joita Shakespeare tuo teoksiinsa (en jaksa muistaa millä nimellä tai nimillä niitä sanottiin, ei varmaankaan saunatonttu ollut mukana kuitenkaan)
Leviathan

Minua kiinnostava aihe

Viesti Kirjoittaja Leviathan »

Ah, yliluonnollinen ja demonit, lempiaiheeni!

Tuolla alkupäässä oli puhetta siitä sohvasta, voihan se mangeettikenttä ollut muodostunut vaikka sen jousitukseen? Juuri vähän aikaa sitten näin telkkarista ohjelman, missä oli "kummitushuone" jonka sängyssä tulee inhottava olo. Kompassia kun sen päällä vedettiin niin neula teki volttia hitaasti yli siirrettäessä. Metallinen jousitus patjan alla mangetisoitunut, mistä tulee harhoja (ihminen kun toimii sähköllä).

Itse olen tosiaan roolipelejä pelannut ja nytkin on hyllyssä "saatanallisia" pelejä missä on taikuutta yms. vampyyrejä ja maageja. Stephen Kingin kirjat koristelevat hyllyä. Blackmetal levyjä telineessä ja kauhuleffoja iso kasa. Omenit löytyy kanssa oikein juhlapaketissa. Seinällä roikkuu vihtahousua, pääkalloa, lohikäärmepatsas pöydällä, pentagrammi vessan oven vieressä ja vessan ovessa.

Ja koskaan ei ole mikään missään lentänyt, tahi demoni pelotellut. Toisaalta, en kyllä aakkoslautaa (ouija-board) lähtisi kokeilemaan. Liekö se syvään juurrutettu pelko, vaikka täällä hyvin perusteltiin sen typeryys ja epäloogisuus.

Joskus luin jostain, että jos lukee Mustan raamatun, niin eläimet karttavat ja ovat varovaisia lähettyvilläsi. Musta raamattu on luettu, ja kaksi koiraamme, viisi kissaamme, yksi rottamme, yksi hamsterimme, yksi kanimme, kaksi akaattikoteloamme (lemmikkietana) ja yksi hevosemme suhtautuu ihan samoin meikäläiseen kuin ennenkin.

Joskus JT aikanani kuulin kummitusjuttuja. Turun Aurajoen rannalla on legendaarinen asunto, mihin on kenttätyö kielletty. Se asunto kun sylkee lehdet pois postilaatikosta, jos niitä sinne tiputtaa!!! Joku veli/sisko tunsi toisen veljen/siskon joka oli kuullut tämän tarinan -pohjaista tietoa.
Tosi monella JT:llä oli muuten joku demonitarina, joka oli tapahtunut tutun tutulle "jossain". Noita haluaisin kuulla lisää, tykkään kummitusjutuista :lol: Ainakin kun jotenkin tuntuu, että maailmalliset ihmiset on KAIKKI sitä varten olemassa, että he väijyvät JT:ia ja yrittävät eksyttää totuudesta houkutuksilla ja DEMONIT odottavat kokoajan tilaisuutta hyökätä JT:aa vastaan! Yleensäkin JT asenne on vainoharhainen, kaikki heitä vastaan... mistä tosin on puhuttu toisaalla käsittääkseni.

Konventissa roolipelaaja-JT:n tavarat alkoi lennellä itsestään. Tuosta olen henk. koht. jäänyt paitsi. 17-vuotta roolipelannut, että kait ne pian. Odottavan aika on pitkä, sanotaan.

Unihalvauksista minäkin olen kärsinyt. Mm. unirytmin pissiminen, selällään nukkuminen, "yli-nukkuminen" (liikaa siis), stressi, elämäntilanteen äkilliset muutokset voivat laukaista tuon. Tiedän mistä nuo äänet, taputukset ja koskettelun tuntemiset, pahan läsnäolon aistiminen, yleensäkin jonkun läsnäolo ja nauru ja selkään taputtelut ja muu johtuu, on se niin harvinaisen vittumaisen kamala kohtaus. Noita unihalvauksia on teorioitu mm. ennen vanhaan juuri demonien riivausten yms. syyksi/selitteeksi (eli demonit ovat oikeasti olleetkin unihalvaus).

Katsooko kukaan muuten subilta Riivattuja taloja? Aika lennokasta... showta välillä. Googleen kun kirjoittaa "most haunted scam", "most haunted fraud", "most haunted fake", "david acorah fake" tms. vastaavaa niin kusetustahan tuo show on. Jostain syystä kuitenkin viihdyttävää.

Youtube on täynnä kummitusvideoita ja niitä olen jotain vahdannut. En usko kuoleman jälkeiseen elämään. Kun ihminen delaa niin se delaa. Mitä järkeä olisi "kuolemisessa", ellet oikeasti "kuole" *duh*. Mutta jotain ilmiöitä ehkä voisi selittää tietynlaisella jäännösenergialla. En vielä ole kovin pitkälle tuossa ajatusleikissä päässyt, koska objektiivista mielipidettä ei ole helppoa löytää jäännösenergiasta. Puolustajat on aina huhaa-meedioita, ja sitten ei ole kuin kieltäjiä... Harmi, sillä jäännösenergia voisi selittää aaveet kuitenkaan tekemättä aaveista persoonia.

Niin, tuolla joku kanista sanoi, että se alkaa "ilman syytä" paukuttaa jalkaa. Kotona meillä oli kolme kania ja nyt yksi ja joka ikinen niistä paukuttaa jalkaa joskus "ilman näkyvää syytä". Joko ne on herkempiä hengille, tai sitten niillä on vitusti isommat korvat. Veikkaan meediota :roll: :lol:

Saa pilkkoa rauhassa.
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.
SonOfJesus

Re:

Viesti Kirjoittaja SonOfJesus »

Jakke kirjoitti:"-- itse Saatana muuttaa jatkuvasti itseään valon enkeliksi.", vai miten se menee :lol:
Tästä on elävänä esimerkkinä Jehovan Todistajien Organisaatio: JT:t väittävät sen olevan Jumalasta, mutta sehän on selvästi Perkeleestä!
SonOfJesus
Laki ja Seura toimivat kasvattajina: kaikki mikä ei tapa, kasvattaa.
Vieras

Re: Demonit ja JT

"jos lukee Mustan raamatun, niin eläimet karttavat" -Jälkiviisauttahan tämä vain mutta ei malta olla toteamatta, että jos vaarivainaani siis olisi lukenut k.o. teoksen, niin hepo ei olisi potkaissut kylkiluutaan poikki.

Olisiko siis tehokasta laittaa kyltti ?: jehovantodistajat huom. tämä on kummitustalo
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Lykätäänpäs yksi demoninen kohta tavallisesta KR 33/38:sta.
2. kirje Timoteukselle 2. luku
15 Pyri osoittautumaan Jumalalle semmoiseksi, joka koetukset kestää, työntekijäksi, joka ei työtään häpeä, joka oikein jakelee totuuden sanaa.
16 Mutta pysy erilläsi epäpyhistä ja tyhjistä puheista, sillä niiden puhujat menevät yhä pitemmälle jumalattomuudessa,
17 ja heidän puheensa jäytää ympäristöään niinkuin syöpä. Niitä ovat Hymeneus ja Filetus,
18 jotka ovat totuudesta eksyneet, kun sanovat, että ylösnousemus jo on tapahtunut, ja he turmelevat useiden uskon
.

Tätähän Jakke muisteli (em. opuksesta):
2. Kor. 11. luku
12 Mutta mitä minä teen, sen olen vastakin tekevä, riistääkseni aiheen niiltä, jotka aihetta etsivät, että heidät siinä, missä kerskaavat, havaittaisiin samankaltaisiksi kuin mekin.
13 Sillä semmoiset ovat valheapostoleja, petollisia työntekijöitä, jotka tekeytyvät Kristuksen apostoleiksi.
14 Eikä ihme; sillä itse saatana tekeytyy valkeuden enkeliksi.
15 Ei ole siis paljon, jos hänen palvelijansakin tekeytyvät vanhurskauden palvelijoiksi, mutta heidän loppunsa on oleva heidän tekojensa mukainen.

Näin näitä demoneita täällä liikuskelee, ihmisten keskuudessa. Paavali sai aiheen siitä, että jotkut olivat kerskuneet olevansa apostoleja palkkaa pyytämättä.
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 13.08.2009 16:16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Vieras kirjoitti:"jos lukee Mustan raamatun, niin eläimet karttavat" -Jälkiviisauttahan tämä vain mutta ei malta olla toteamatta, että jos vaarivainaani siis olisi lukenut k.o. teoksen, niin hepo ei olisi potkaissut kylkiluutaan poikki.
Olisinpa tämän tiennyt, kun pari viikkoa sitten olin Lapissa. Oliskohan nuo hyttysetkin karttaneet minua?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Leviathan

Jakke kirjoitti:
Vieras kirjoitti:"jos lukee Mustan raamatun, niin eläimet karttavat" -Jälkiviisauttahan tämä vain mutta ei malta olla toteamatta, että jos vaarivainaani siis olisi lukenut k.o. teoksen, niin hepo ei olisi potkaissut kylkiluutaan poikki.
Olisinpa tämän tiennyt, kun pari viikkoa sitten olin Lapissa. Oliskohan nuo hyttysetkin karttaneet minua?
Taitaa noi meidän koirat olla demoneita, kun syliin kuitenkin tunkee vieläkin...

Tuli tuossa puhuttua yhden JT-vanhimman kanssa. Demonit on hyvä syytöskohde kaikkeen epäilyttävään. Demoneita ei pysty järjellä todistamaan, joten niillä on hyvä selittää asioita, mitä ei voi muuten loogisesti selittää, miksi jotain ei saisi tehdä.

On siis hyvä sanoa, että siinä on demoni, se on demonien tekosia, jos ei ole muuta perustelua asialle. Kuten "luopioiden" juttujen kuuntelulle. Näitähän JT:t eivät saa lukea, kun on nämäkin panettelijan temppuja...

Aika muuten keskiaikaista pelottelua tuo demonien kanssa. "Metsään ei saa mennä tai mörkö syö". :?
Omilla aivoilla ajattelun tärkeys saattaa joskus unohtua, mutta kun totuus alkaa sinua kuristaa ja pääset sen ikeestä, muistat miten sinulle on suotu vapaa tahto.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Demoneilla pelottelu on hyvä keino hallita. Pelko, riittämättömyyden tunne (kaikki mitä kunnon jt:n tulisi tehdä) ,syyllisyyden tunne (kaikki mitä kunnon jt ei pysty tekemään) ja seksuaalisuuden kahlinta on mitä lahko tarvitsee pitääkseen sinua otteessaan. Ja tämä pätee muihinkin lahkoihin kuin jehovantodistajiin, osittain jopa valtauskontoihin.

Tarkkaile siis näitä lopun ajan merkkejä!
And Justice For All
Vieras

Tackar ja pockar varoituksesta.

Liekö lahko kirjoittanut demoneista kirjaa ?

Jonkun kirjan näin joskus joka pikaselauksella jäi mieleen saatanakirjana. Silmiin osui "saatana sitä, saatana tätä, sitten saatana"....

Demoneistahan voisi kirjoittaa jo lähes valmiin elokuvakäsikirjoituksen, vaikka se olisi samalla oppikirja (heh).

Henkiolentoja, jotka tarvitsevat asunnon, joksi kelpaa tarkemmin määrittelemätön ties mikä, onko koollakaan merkitystä, vosiiko löydetyn silmäneulan silmässä asustaa demoni ? Jehova ei ole vielä paljastanut, että lisääntyvätkö demonit sitä mukaa kun neuloja valmistetaan ? Demonien motivoituminen ilkeyksiin lienee myös tuntematonta. Ainoa suoja demoneita vastaan lienee lahkouskollisuus, toisaalta jos demonin piikkiin jotakin piikitetään, osoittaa se että lahkouskollisuus on puuttunut ?
toolman

Viesti Kirjoittaja toolman »

Jotkut demonit ovat ihmisissä, MINÄ käsitys ei sitä huomaa, ne ovat nopeita ja älykkäitä.
tool ja öl on elämää.
Leviathan

Edes lahkouskollisuus ei voi demoneilta suojata, jos kirpparit voi olla vaarallisia! Olet aina demonien hyökkäykselle altis, siksi vältä mm.

- tiettyä musaa
- kirppariroinaa

Ei oo helppoo ei. Kumma, kun meitä maailmallisia ei demonit riivaa :shock: Vaikka tehdään PALJON pahempiakin juttuja, kuin kuunnellaan heavy-metallia ja ostetaan kukkapurkkeja kirppikseltä...
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

toolman kirjoitti:Jotkut demonit ovat ihmisissä, MINÄ käsitys ei sitä huomaa, ne ovat nopeita ja älykkäitä.
Jess. UN-slangi kutsuu edelleenkin sot.diakonia demoniksi. Ilmoittaudun. :lol:
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Aika omituiselta tuntuu tuo JT-demonikauhu. Joissain puheissa ja kirjoissa jaksettiin aina painottaa, että jo pelkkä Jehovan nimen lausuminen saa demoneitten aineettomiin housuihin valahtamaan sitä aineetonta ihteään, ja piru painuu ihan omin päin helvettiin. Jokainen asian kokenut tietää, että Jehovaa hoetaan keskiverto JT-perheessä ihan jatkuvasti, joten luulisi sitä joka mööpelin ja äänitteen asukin vaihtaneen saman tien naapuriin moisesta kärsimysten paikasta. Silti aina vaikeuksien kohdatessa syytetään demoneita ja tehdään kokkoja hevilevyistä, tai vaikkapa kirjahyllyistä.

Minulla on muuten vieläkin rottinki hylly, jonka eräs JT-rouva oli polttamassa koska demonit vaikeuttivat hänen avioelämäänsä. Äitini otti ahneuksissaan riskin ja pelasti hyllyn ja sain sen mukaani kun muutin pois kotoa. Olen ristinyt sen demonihyllyksi ihan vain piruuttani. Vaikka elämä välillä meneekin päin peppua, niin olen silti uhmakkaasti sitä mieltä ettei demonihyllylläni ole asian kanssa mitään tekemistä.
Let me go Master I hate you so
Vastaa Viestiin