Joten, tulikin mieleeni kysyä teiltä arvoisat ihmiset, uskotteko te yleensäkään demoneihin, meedioihin, ym yliluonnolliseen ? Oliko teillä tai tuntemillanne ihmisillä JT-aikoina kokemuksia niistä, tai onko teillä ollut JT-ajan jälkeen vai onko vain kaikki suurta kusetusta ?
Demonit ja JT
Valvoja: Moderaattorit
-
madgyver
Demonit ja JT
Katselin tossa äsken Penn & Teller-ohjelmaa, jossa oli aiheena meediot, ja minkälaista kusetusta ne on. Siitä tuli mieleeni omat lapsuusvuoteni ja kuinka peloteltiin demoneilla, ja varoiteltiin juurikin meedioista ja siitä ettei saa yrittää ottaa yhteyttä kuolleisiin. Ton ohjelman katsomisen jälkeen olen täysin vakuuttunut siitä että toi meediohomma on ihan täyttä kusetusta. Siitä tulikin mieleeni että kun aina demoneista varoiteltiin seurakunnan taholta, ni ensimmäiseenkään en ole törmännyt. Kuitenkin olen kuunnellut (ja kuuntelen edelleenkin) musiikkia joissa lauletaan ko. aiheesta, olen ostellut kirpputorilta vaikka mitä esineitä jne, ja mikä pahinta, olen jäänyt pois "totuudesta". Ja ikinä en ole törmännyt mihinkään yliluonnolliseen enkä mihinkään mikä tuntuis siltä. Vaikka niistä on koko ikäni mua peloteltu.
Joten, tulikin mieleeni kysyä teiltä arvoisat ihmiset, uskotteko te yleensäkään demoneihin, meedioihin, ym yliluonnolliseen ? Oliko teillä tai tuntemillanne ihmisillä JT-aikoina kokemuksia niistä, tai onko teillä ollut JT-ajan jälkeen vai onko vain kaikki suurta kusetusta ?
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
En usko meedioihin enkä muuhunkaan vastaavaan bullshittiin 
En itseasiassa uskonut edes JT aikana meedioihin, ennustajiin. Usko enkeleihin ja demoneihinkin oli hyvin hataraa, järki soti liikaa ajatusta vastaan.
Näin jälkeenpäin tulkitsen asian niin, että uskoni oli enemmän toivoa. Usko oli ajatus päässä, vaikka järki sanoi toista. Eli siis vain yksi asia, johon oli tottunut, ja jota ei sen kummemmin ajatellut.
En itseasiassa uskonut edes JT aikana meedioihin, ennustajiin. Usko enkeleihin ja demoneihinkin oli hyvin hataraa, järki soti liikaa ajatusta vastaan.
Näin jälkeenpäin tulkitsen asian niin, että uskoni oli enemmän toivoa. Usko oli ajatus päässä, vaikka järki sanoi toista. Eli siis vain yksi asia, johon oli tottunut, ja jota ei sen kummemmin ajatellut.
-
Markku Meilo
Re: Demonit ja JT
Kaikki se yliluonnollinen, jota luulin kohdanneeni mielenhallinnan alaisuudessa ikäänkuin valui hiekkaan samalla kun uskonnollis- sekä demonisävytteiset painajaiset lakkasivat.madgyver kirjoitti:Ja ikinä en ole törmännyt mihinkään yliluonnolliseen enkä mihinkään mikä tuntuis siltä.
Nuorena koin jos jonkinlaista 'omituista' yhteensattumaa, joille kehittelin aivan ikiomia selityksiä. Paras esimerkki lienee se kun faija tuli yöllä Karvian putkan oven läpi ääneti, tunsin kosketuksen ja äänensä, kun faija sanoi mulle; 'kyllä sä jätkä pärjäät'. Sen sanottuaan faija jatkoi matkaa äänettömästi seinän läpi.
Nyt kun olen tullut - jos yleensäkään enää mahdollista - järkiini, niin olen tajunnut sen olleen tuiki tavallinen harha, etenkin kun ottaa tilanteen huomioon.
Samoin loppukin pelko yliluonnolliseen katosi kun tasasin tilini Vt-seuran kanssa.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Witless
Mulla ei ole ollut mitään kokemuksia demoneista, paitsi unissa, joissa demonit ovat tuntuneet hyvinkin pelottavilta ja todellisilta myös aikuisena. Tietysti, koska mun lapsuudessani niillä pelottelu aloitettiin jo paljon alle kouluiässä.madgyver kirjoitti:Katselin tossa äsken Penn & Teller-ohjelmaa, jossa oli aiheena meediot, ja minkälaista kusetusta ne on. Siitä tuli mieleeni omat lapsuusvuoteni ja kuinka peloteltiin demoneilla, ja varoiteltiin juurikin meedioista ja siitä ettei saa yrittää ottaa yhteyttä kuolleisiin. Ton ohjelman katsomisen jälkeen olen täysin vakuuttunut siitä että toi meediohomma on ihan täyttä kusetusta. Siitä tulikin mieleeni että kun aina demoneista varoiteltiin seurakunnan taholta, ni ensimmäiseenkään en ole törmännyt. Kuitenkin olen kuunnellut (ja kuuntelen edelleenkin) musiikkia joissa lauletaan ko. aiheesta, olen ostellut kirpputorilta vaikka mitä esineitä jne, ja mikä pahinta, olen jäänyt pois "totuudesta". Ja ikinä en ole törmännyt mihinkään yliluonnolliseen enkä mihinkään mikä tuntuis siltä. Vaikka niistä on koko ikäni mua peloteltu.
Juttuja niistä olen kuullut paljon, lähinnä Jehovan todistajilta. Joiltain lähes täyspäisiltä "maailmallisilta" myös havaintoja jonkinlaisista kummituksista.
Penn & Teller ei silti mua itseäni saisi vakuuttuneeksi demonien olemassaolemattomuudesta, koska se on kuitenkin viihdeohjelma. Ehkä asian lopulliseen todistamiseen puolesta tai vastaan itselleni vaadittaisiin vähän tieteellisempi lähestyminen.
Mutta todisteiden puutteessa en pidä todennäköisenä että demoneita olisi olemassa.
-
madgyver
Joo, oikeessa oot. Viihdeohjelmahan se on, ei siinä mitään, ja tossa jaksossa ei sinänsä käsitelty yliluonnollisia ilmiöitä yleensä, vaan nimenomaan tota meedio-show:ta, mikä etenkin Jenkeissä on todella iso juttu. Ja se kyllä todistettiin aika kiistattomasti täydeksi bullshitiksi;) Sinällään toi nimenomainen episodi ei ottanut kantaa yliluonnollisiin ilmiöihin yleensä. Tosta ohjelmasta vaan tuli mieleen ajatus siitä että onko demonit vaan VT-seuran keksintöä orjiensa pelottelemiseen vai jotakin muuta.Witless kirjoitti: Penn & Teller ei silti mua itseäni saisi vakuuttuneeksi demonien olemassaolemattomuudesta, koska se on kuitenkin viihdeohjelma. Ehkä asian lopulliseen todistamiseen puolesta tai vastaan itselleni vaadittaisiin vähän tieteellisempi lähestyminen.
Tämä siis vaan tarkennuksena
-
rippeli
Minun kokemukseni demoneista ja muista öttiäisistä loppuivat kun jätin "totuuden". Juuri erottamisen jälkeen näin vielä painajaisia pahoista hengistä, mutta nykyään en ole tapaa heitä oikeastaan ollenkaan.
Jt-aikana pelkäsin demoneita aika paljonkin ja pari kertaa jopa tapasin heitä lähes "kasvokkain". Luulen noitten kokemusten kuitenkin olleen lähinnä itsesuggestiota. Valokuvaa tai ääninäytettä en koskaan saanut todisteeksi. Eikä ole kovin moni muukaan tainnut saada.
Jt-aikana pelkäsin demoneita aika paljonkin ja pari kertaa jopa tapasin heitä lähes "kasvokkain". Luulen noitten kokemusten kuitenkin olleen lähinnä itsesuggestiota. Valokuvaa tai ääninäytettä en koskaan saanut todisteeksi. Eikä ole kovin moni muukaan tainnut saada.
Let me go Master I hate you so
-
Pehmoluopio
Minulla oli hurjan paljon kokemuksia demoneista ja kaikesta yliluonnollisesta.madgyver kirjoitti: Joten, tulikin mieleeni kysyä teiltä arvoisat ihmiset, uskotteko te yleensäkään demoneihin, meedioihin, ym yliluonnolliseen ? Oliko teillä tai tuntemillanne ihmisillä JT-aikoina kokemuksia niistä, tai onko teillä ollut JT-ajan jälkeen vai onko vain kaikki suurta kusetusta ?
Kuitenkin infraäänet ja unihalvaus selittävät lähes kaiken. Loput ovat hankalia selittää. Jos ilmassa leijuu esine ja tipahtaa eteesi ja pystyt nostamaan sen niin että se tuntuu kädessä ja toinenkin näkee sen, niin ei se voi olla mikään hallusinaatio.
Infraäänilähdettäkin on usein vaikea selittää. Ääni voi kantautua hyvinkin kaukaa.
NDE on myös vakuuttava ilmiö, vaikka sitä on selitetty luonnontieteellisesti.
-
Massetar
Perheeni asui aikoinaan kummitustalossa. Lapsena en kertonut asioista perheelleni, eikä myöskään veljeni niistä puhunut.
Aikuisina aloimme kerran asiasta puhumaan ja samoja kokemuksia löytyi paljon. Myöskin äitimme oli kokenut samoja asioita. Ovet avautuivat ja sulkeutuivat itsestään. TV rävähti päälle itsekseen keskellä yötä. Ilma väreili, ikäänkuin joku olisi kulkenut ohi ym.
Tiede osaisi ehkä selittää asiaa esim. magneettikentillä. Meistä asiat tuntuivat ja näyttivät yliluonnollisilta. Kun muutimme pois asunnosta, ei vastaavaa enää ilmennyt.
Aikuisina aloimme kerran asiasta puhumaan ja samoja kokemuksia löytyi paljon. Myöskin äitimme oli kokenut samoja asioita. Ovet avautuivat ja sulkeutuivat itsestään. TV rävähti päälle itsekseen keskellä yötä. Ilma väreili, ikäänkuin joku olisi kulkenut ohi ym.
Tiede osaisi ehkä selittää asiaa esim. magneettikentillä. Meistä asiat tuntuivat ja näyttivät yliluonnollisilta. Kun muutimme pois asunnosta, ei vastaavaa enää ilmennyt.
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
Eräs jo suorastaan legendaarinen syy esimerkiksi sähkölaitteiden häröilylle on voimalinjat. Eräs tuttavani asui omien sanojensa mukaan "kummitustalossa". Tämä ilmeni mm. radion häiriöinä ja valaistuksen häiriöinä.
Syyksi lopulta selvisi viallinen valokytkin ja lähistöllä oleva voimalinja joka häiritsi radiota.
Syyksi lopulta selvisi viallinen valokytkin ja lähistöllä oleva voimalinja joka häiritsi radiota.
-
Pehmoluopio
Jeppuaikoina asuin kummitustalossa. Yhdysvalloissa oli sellainen laki, että tuollaiset asiat pitää mainita vuokrasopimusta laadittaessa. Työvuorot minulla ja puolisollani olivat erilaiset, joten minä kävin yksin hoitamassa sopimuksen solmimisen enkä kertonut puolisolleni mitään.
Kerran kuului outoa ääntä kellarista, mutta se todennäköisesti kantautui naapurin puolelta.
Maanjäristysalueella kuulee jatkuvasti ääniä muutenkin ja ovet eivät tahdo pysyä kiinni.
Myös Suomessa on maanjäristyksiä, mutta ne ovat yleensä niin pieniä, ettei niitä havaita kuin mittalaitteilla eikä niitä uutisoida. Ruhjelinja saattaa kuitenkin äännellä.
Myöskin villieläimet saattavat pitää ihmismäistä ääntä.
Taivaankannella näkyi kerran outo valoilmiö, jota kaveri epäili UFO:ksi. Minusta se taas johtui meteoriitista joka pomppi ilmakehässä.
Asuin kaupungissa, jossa tapahtui aikoinaan massamurha. Hyvin rauhallista oli yöllä kävellä pitkin pimeitä katuja vaikka puhuttiinkin, että tapetut kummittelisivat kaduilla.
Mutta silti.
Kerran kuului outoa ääntä kellarista, mutta se todennäköisesti kantautui naapurin puolelta.
Maanjäristysalueella kuulee jatkuvasti ääniä muutenkin ja ovet eivät tahdo pysyä kiinni.
Myös Suomessa on maanjäristyksiä, mutta ne ovat yleensä niin pieniä, ettei niitä havaita kuin mittalaitteilla eikä niitä uutisoida. Ruhjelinja saattaa kuitenkin äännellä.
Myöskin villieläimet saattavat pitää ihmismäistä ääntä.
Taivaankannella näkyi kerran outo valoilmiö, jota kaveri epäili UFO:ksi. Minusta se taas johtui meteoriitista joka pomppi ilmakehässä.
Asuin kaupungissa, jossa tapahtui aikoinaan massamurha. Hyvin rauhallista oli yöllä kävellä pitkin pimeitä katuja vaikka puhuttiinkin, että tapetut kummittelisivat kaduilla.
Mutta silti.
-
Jakke
-
Jakke
Entisenä tv-korjaajana olen törmännyt ilmiöön useita kertoja ja voin vakuuttaa, että mitään yliluonnollista ei asiaan liity. Sen sijaan esim "väreilevä ilma" saattaa johtua vaikkapa keinokuituisista verhoista tai muista kalusteista. Näiden aikaansaama staattinen sähkö käynnistää helposti tietynmallisen televisionkin. Muistanpa tapauksen jossa erään rouvan tv sekoili aina kun hän käytti tiettyä aamutakkiaanMassetar kirjoitti: TV rävähti päälle itsekseen keskellä yötä. Ilma väreili, ikäänkuin joku olisi kulkenut ohi ym.
Demoni olisi tietenkin seksikkäämpi selitys ilmiöille, mutta ikävä kyllä nuo selittyvät ihan tieteellisestikin.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Astrologi
Enpä minäkään ole koskaan törmännyt mihinkään yliluonnolliseen, vaan kaikkeen on löytynyt aina selitys. Meilläkin telkkari saattaa joskus käynnistyä, se johtuu siitä että täällä on paljon lyhyitä sähkökatkoksia ja jos telkkari on jätetty valmiusasentoon, näin voi sattua. Onpa tietokonekin kerran itsekseen käynnistynyt samasta syystä.... huhuuu...
Omien pelkojen hallitsemisesta/hallitsemattomuudesta minulla on myös kokemusta. Se on paljon ongelmallinen tilanne, ja johtaa uskomaan yleensä juuri noiden tavallisten selitysten sijasta yliluonnollisempiin selityksiin. Sellainen alkukantainen pelkotila on vähän kuin psykoosi, silloin alkaa tapahtua kaikkea jänskää...
Omien pelkojen hallitsemisesta/hallitsemattomuudesta minulla on myös kokemusta. Se on paljon ongelmallinen tilanne, ja johtaa uskomaan yleensä juuri noiden tavallisten selitysten sijasta yliluonnollisempiin selityksiin. Sellainen alkukantainen pelkotila on vähän kuin psykoosi, silloin alkaa tapahtua kaikkea jänskää...
-
Vieras
PoterO
Eipä ole demonit tai muutkaan yliluonnolliset otukset vaivautuneet visiitille milloinkaan minun luokseni. Ennen uskonnollisista touhuista luovuttamistani ajattelin, että semmoinen vierailu voisi hyvinkin vahvistaa heikentynyttä uskoa, vaikka eihän se kovin loogista ajattelua ollut.
Kerran koin mökillä (kovista paikannusyrityksistä huolimatta) selittämättömäksi jääneen äänihavainnon, mutta selittämätönhän ei todellakaan merkitse yliluonnollista. Veikkaisin ääntelijäksi jotain lähistöllä ollutta eläintä, sillä tututkin eläimet saattavat joissakin tilanteissa äännellä hyvinkin erikoisesti. Esimerkiksi kerran erään todella erikoisen äänen aiheuttajaksi paljastui kissa joka oli pyydystänyt hiiren ja äänteli se suussaan. Kissan päästämät äänet kuulostivat hyvin paljon inhimillisiltä kurkkuäänteiltä, mutta silti niissä oli jotain vierasta.
Kerran koin mökillä (kovista paikannusyrityksistä huolimatta) selittämättömäksi jääneen äänihavainnon, mutta selittämätönhän ei todellakaan merkitse yliluonnollista. Veikkaisin ääntelijäksi jotain lähistöllä ollutta eläintä, sillä tututkin eläimet saattavat joissakin tilanteissa äännellä hyvinkin erikoisesti. Esimerkiksi kerran erään todella erikoisen äänen aiheuttajaksi paljastui kissa joka oli pyydystänyt hiiren ja äänteli se suussaan. Kissan päästämät äänet kuulostivat hyvin paljon inhimillisiltä kurkkuäänteiltä, mutta silti niissä oli jotain vierasta.