Sisäpiiri?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Witless

Sisäpiiri?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Olen kirjoittanut palstalle jo pitkään, mutta nyt näköjään astuin väärille varpaille.

Sisäpiiriin kuuluva Kaarmis katsoi vielä aiheelliseksi vittuilla nokkelalla toteamuksela "Pimppi" kun olin ehdottanut AchanBeroeanin mielessä olevaksi aiheeksi samaa elintä.

Tämä viesti tuhotaan pian, mutta haluan silti todeta että tähän porukkaan ei todellakaan kannata luottaa.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Viljo

Re: Sisäpiiri?

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Witless kirjoitti:Tämä viesti tuhotaan pian, mutta haluan silti todeta että tähän porukkaan ei todellakaan kannata luottaa.
F60.x?

Äläkä sitten ota tätä liian vakavasti.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Nightderanger

Viesti Kirjoittaja Nightderanger »

Witless kirjoitti:Tämä viesti tuhotaan pian, mutta haluan silti todeta että tähän porukkaan ei todellakaan kannata luottaa.
Harvalla keskustelupalstalla modet jaksavat katsoa samasta aiheesta ties kuinka monetta avausta. Joten miksi toistat itsestäänselvyyden?

Porukkaan ei voi luottaa? Kerro toki miksi?
Usko ihmisestä aina pahinta mahdollista niin olet useimmiten oikeassa.
Witless

Viesti Kirjoittaja Witless »

Nightderanger kirjoitti:
Harvalla keskustelupalstalla modet jaksavat katsoa samasta aiheesta ties kuinka monetta avausta. Joten miksi toistat itsestäänselvyyden?

Porukkaan ei voi luottaa? Kerro toki miksi?
Kerron toki.

Ei ole välttämättä niin että porukkaan ei voisi luottaa. Mutta tämän(kin) palstan perustajat lähtivät vanhaan halpaan, eli perustettiin sisäpiiri.

On välttämätöntä että tällaisella keskustelupalstalla on moderaattoreita, muuten seurauksena olisi kaaos. On myös itsestään selvää että moderaattorit keskustelevat keskenään.

Huono siirto tapahtuu siinä vaiheessa kun "livenä" toisensa tavanneet muodostavat kaveriporukan. Siinä ei enää ole kyse moderaattoreista vs. keskustelijoista vaan kaveripiiristä. Ja kuten vanha suomalainen sananlasku kuuluu "ei korppi korpin silmää noki". Sananlasku perustuu ihan realistiseen havaintoon tosielämästä.

Eli olen hävinnyt jo nyt, kun en ole lyöttäytynyt kaveriporukkaan. On olemassa toisensa livenä tavannut "sisäpiiri" ja "muut". Jos mielipiteet joutuvat vastakkain, "muut" häviävät. Näin elämä menee, vaikka palstan perustaneet nuoret miehet muuta hetken yrittäisivät väittääkin.
If you think you understand quantum theory, you don't understand quantum theory.
- Richard Feynman
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Witless kirjoitti:Eli olen hävinnyt jo nyt, kun en ole lyöttäytynyt kaveriporukkaan.
Älä viitsi selitellä samaa asiaa, jossa ei ole päätä eikä häntää.
On olemassa toisensa livenä tavannut "sisäpiiri" ja "muut". Jos mielipiteet joutuvat vastakkain, "muut" häviävät. Näin elämä menee, vaikka palstan perustaneet nuoret miehet muuta hetken yrittäisivät väittääkin.
Nuorisosta en tiedä, mutta minä tämän lukkoon.
Johanneksen poika
Viesti:

Ei ihan noinkaan

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Witless kirjoitti:On olemassa toisensa livenä tavannut "sisäpiiri" ja "muut".
Toivottavasti et ole pahoittanut mieltäsi Veljesseurassa. Kukaan ei halua täällä toisille mitään pahaan. Sitä olemme kaikki joutuneet kärsimään JT-seurakuntien sisäpuolella. Ehkä olemme oppineet siitä jotain.

Minä olen tavannut livenä tasan yhden moderaattorin, tosin useita kertoja. En kuitenkaan kuulu sisäpiiriin. En pääse lukemaan moderaattoreiden keskinäisiä ohjeita ja kirjeenvaihtoa. Mutta se ei häiritse minua tippaakaan. Tiedän, että on haastavaa pitää yllä näinkin vilkasta keskustelufoorumia. Siihen menee aikaa, hieman varojakin, ja täytyy ottaa huomioon suuri yleisö, toisaalta jotkut asiat, kuten mielenosoituksen suunnittelu, on aiheellista pitää melko pienen piirin tiedossa, jotta Betel ei pääse etukäteen tutustumaan toimintasuunnitelmaan. Sitten moderaattoreiden on huolehdittava, että keskustelu pysyy jollakin tasolla asiallisena, ja omasta mielestä se on pääsääntöisesti pysynytkin. Muutama ylilyönti mahtuu tilastollisesti aivan hyvin valtavan laajaan keskustelumateriaaliin, ja palsta saa vielä täyden pisteet asiallisuudesta.

Toivoisin, että me täällä pysyisimme toistemme ystävinä siitä huolimatta, että emme ole kovin monia livenä tavanneet ja meillä on monista asioista erilaisia käsityksiä.

Ehkä meidän pitäisi pitää rikkautena sitä, että voimme keskustella niin monenlaisten ihmisten kesken. Jehovan todistajien keskuudessahan aitoa keskustelukulttuuria ei ole koskaan ollut, ja luulen, ettei sitä koskaan tulla sallimaankaan. Mutta Veljesseurassa keskustelu on sallittua, lähes mistä aiheesta tahansa ja lähes millä tavalla tahansa.
Lukittu