Saunassa
Valvoja: Moderaattorit
-
PoterO
Saunassa
Kokeilin tuossa toisessa ketjussa kysellä (kehnohkolla menestyksellä) mielipiteitä, kokemuksia tai ajatuksia miesten ja naisten yhdessä saunomisesta, näin jehovantodistajien näkökannalta katsottuna. Perheen jäseniä tai esipuberteetti ikäisiä lapsia on tuskin tarvetta laskea tähän tiedusteluun mukaan. Itselleni nahkasillaan saunominen ja peseytyminen yhdessä tuttujen tai vieraidenkaan naisten kanssa ei ole tuottanut hankaluuksia, enkä ole kokenut tilannetta mitenkään seksuaalisena, vaikka silmän ruokaakin on joskus saattanut vilahtaa. Julkisessa alastomuudessahan on harvemmin mitään seksuaalista - ainakaan henkisesti terveideille/tavallisille ihmisille - samaa nahkaa kuin nenän päässä, niin sanotusti. Jehovan todistajista puheen olleen, en milloinkaan ole kyseiseen tilanteeseen törmännyt, sillä saunassa käytiin tytöt ja pojat omilla vuoroillaan.
Tulipa tätä kirjoitellessa mieleen, että Vartiotorniseura ei taida uskoa miesten ja naisten voivan olla ystäviä keskenään siinä kuin samaa sukupuolta olevien keskenkin. Alastomuudesta sitten puhumattakaan. Ehkä sitä on tullut sitten vieraannuttua niin paljon JT ajattelusta että tämmöinenkin ihmetyttää...
Tulipa tätä kirjoitellessa mieleen, että Vartiotorniseura ei taida uskoa miesten ja naisten voivan olla ystäviä keskenään siinä kuin samaa sukupuolta olevien keskenkin. Alastomuudesta sitten puhumattakaan. Ehkä sitä on tullut sitten vieraannuttua niin paljon JT ajattelusta että tämmöinenkin ihmetyttää...
-
Markku Meilo
Re: Saunassa
Itse asiassa koko sauna(kin) on asia, jota Vt-seura ei ole halunnut käsitellä rehellisesti. Sauna toki on käsitelty, mutta saunaan liittyvää "pakannaisuutta" ja riittejä ei ole käsitelty. Kuten muuten ei taida olla pyhiä lehmiä tai aikoinaan jumaliksi käsitettyjä kissojakaan.PoterO kirjoitti:Tulipa tätä kirjoitellessa mieleen, että Vartiotorniseura ei taida uskoa miesten ja naisten voivan olla ystäviä keskenään siinä kuin samaa sukupuolta olevien keskenkin. Alastomuudesta sitten puhumattakaan. Ehkä sitä on tullut sitten vieraannuttua niin paljon JT ajattelusta että tämmöinenkin ihmetyttää...
-
Jakke
"Sekasaunomista" tiedän tapahtuvan myös JT-piireissä, mutta niistä ei tietenkään kovin julkisesti puhella koska kyllähän siitä saattaisi puhutteluja pukata jos asia yleiseen tietoon tulisi. Itsekin olin joskus sellaisilla saunareissuilla mukana. JT-ajan jälkeen sellaista on joitakin kertoja tullut harrastettua myös.
Pari huomiota pitää kuitenkin heittää:
-sauna on mielestäni 100%:sti seksivapaa alue, eikä saunassa alastomuus ole millään tavalla eroottista. Tämä on muuten asia jonka ymmärtääkseen on oltava suomalainen.
-ukkoporukassa saunominen on pyhä toimitus ja se on niitä harvoja tilanteita joihin ei useimmiten naisia kaipaakaan
-sekasaunassa tuttujen ja hyvien ystävien kesken ei ole mitään jännää, muualla kuin JT-piireissä
Pari huomiota pitää kuitenkin heittää:
-sauna on mielestäni 100%:sti seksivapaa alue, eikä saunassa alastomuus ole millään tavalla eroottista. Tämä on muuten asia jonka ymmärtääkseen on oltava suomalainen.
-ukkoporukassa saunominen on pyhä toimitus ja se on niitä harvoja tilanteita joihin ei useimmiten naisia kaipaakaan
-sekasaunassa tuttujen ja hyvien ystävien kesken ei ole mitään jännää, muualla kuin JT-piireissä
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Yleisönpalvoja
Itse en ole ollut likikään niin liberaaleissa jt-porukoissa että yhteissaunominen uikkareitta olisi tullut kysymykseenkään. Jotkut fanaattisimmat yksilöt ovat jopa sitä mieltä että uikkareissakaan ei ole sopivaa saunoa miehet ja naiset samanaikaisesti!
"Stay alive til -75!" - Piirivalvoja Charles Sunutkon julistus vuonna -67
-
RaM
öööh.... kai minä olen sitten poikkeava mutta en voi yhtyä tuohon mielipiteeseen.Jakke kirjoitti: -sauna on mielestäni 100%:sti seksivapaa alue, eikä saunassa alastomuus ole millään tavalla eroottista. Tämä on muuten asia jonka ymmärtääkseen on oltava suomalainen.
-
Jakke
Hehe, joo... pitäiskös muotoilla niin, että minun näkemykseni jakavia ihmisiä voi löytyä vain Suomesta, jossa alastomuuteen kuitenkin suhtaudutaan huomattavan luonnollisesti verrattuna miltei mihin tahansa muuhun maahan.RaM kirjoitti:öööh.... kai minä olen sitten poikkeava mutta en voi yhtyä tuohon mielipiteeseen.Jakke kirjoitti: -sauna on mielestäni 100%:sti seksivapaa alue, eikä saunassa alastomuus ole millään tavalla eroottista. Tämä on muuten asia jonka ymmärtääkseen on oltava suomalainen.
Sitäpaitsi seksi saunassa on liian hikistä hommaa
-
RaM
Jos keskustelemme saunasta ahdasmielisesti tulkiten, niin ei kai se löylyhuone kovinkaan hekumallinen paikka ole - mutta entäpä pesuhuone tai pukuhuone...Jakke kirjoitti: Sitäpaitsi seksi saunassa on liian hikistä hommaa
-
Japi-40
- Viesti:
Tuli tuosta alastomuudesta mieleen yksi asia. Olen harrastanut jonkun verran öljyvärimaalausta, Ollessani vielä Jehovan todistaja maalasin alastoman naishahmon tätä vaimoni ei sulattanut hänen mielestään Jehovan todistajat eivät voi maalata alastonkuvia. Tilanne rauhoittui vasta sitten kun muut silloisen seurakuntamme jäsenet hyväksyivät maalamani alaston
kuvan. Tämä vasta sai vaimoni hyväksymään alastonkuva maalauksen.
Irti Vartiotorniseurasta
Irti Vartiotorniseurasta
-
rippeli
Olen ollut useinkin saunassa naisten kanssa. Ja koska kuvittelen olevani mies, joku voisi pitää sitä sopimattomana. Täytyy kuitenkin sanoa, että vain jeppuaikana pidin asiaa jotenkin kiihottavana. Tämä siis vaikka olisi ollut uikkarit päällä. Olisiko johtunut siitä että silloinen vaimoni oli rinnaton, joten "lähimmäisen oman" varustus kiehtoi ihan liikaa ajoittain. Nykyään hävettää pahuuteni.
Nykyisin saunotaan milloin kenenkin kanssa ja vaikka kauniit naiset kiehtovat kovasti, olen jotenkin onnistunut ryhmittämään joukkosaunomisen osastoon "ei kiihottavat" tavat. Tai sitten on vain käynyt niin, ettei kukaan todellinen seksipommi ole tullut löylyttelemään kanssani.
Nykyisin saunotaan milloin kenenkin kanssa ja vaikka kauniit naiset kiehtovat kovasti, olen jotenkin onnistunut ryhmittämään joukkosaunomisen osastoon "ei kiihottavat" tavat. Tai sitten on vain käynyt niin, ettei kukaan todellinen seksipommi ole tullut löylyttelemään kanssani.
Let me go Master I hate you so
-
Jakke
Ollessani JT, piirsi silloinen (taiteellisesti lahjakas) vaimoni minusta lyijykynätyön, kun makasin seksin jälkeen alasti sängyllä. Kuulemma olin kuvauksellisessa asennossa (sori mahdolliset mielikuvat). Eipä siinä muuten mitään, mutta kun piirustuspaperina toimi lähimpänä käsillä ollut paperi, eli kalenterin liitteenä olevan puhelinmuistion kansi. Joskus hiukan hilpeitä tilanteita kun alastonkuvani vilahteli kalenterin välistä kun tr-vaimoni sopi kenttää salilla...Japi-40 kirjoitti:Tuli tuosta alastomuudesta mieleen yksi asia. Olen harrastanut jonkun verran öljyvärimaalausta, Ollessani vielä Jehovan todistaja maalasin alastoman naishahmon tätä vaimoni ei sulattanut hänen mielestään Jehovan todistajat eivät voi maalata alastonkuvia. Tilanne rauhoittui vasta sitten kun muut silloisen seurakuntamme jäsenet hyväksyivät maalamani alaston
Irti Vartiotorniseurasta
-
AchanBeroean
Suomessa sekasaunominen on paljon harvinaisempaa verrattuna Saksaan, jossa se on pääsääntö, ei poikkeus, niin kuin Suomessa.Jakke kirjoitti:Hehe, joo... pitäiskös muotoilla niin, että minun näkemykseni jakavia ihmisiä voi löytyä vain Suomesta, jossa alastomuuteen kuitenkin suhtaudutaan huomattavan luonnollisesti verrattuna miltei mihin tahansa muuhun maahan.
Muistan erään sekasaunomisepisodin, kun olin jehovantodistajien konventtimatkalla Saksassa. Seurakunta oli majoittunut hotelliin, jossa oli sauna. Suomalaisena ja saunaa jo kaipaavana tietysti menin ja niin tuli joku seurakunnan nuorista miehistäkin. Mukaan tuli myös naisia hotelliasukkaista.
Seuraaavana päivänä seurakunnan sihteerinä toiminut vanhin ohjeisti bussissa, että saunominen ei sovi.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
RaM
Jospa te pojat kuitenkin koitatte vain peitellä todellista luonnettanne ja kiinnostustanne esillä olevaan?
Sen takiahan kesällä kuljetaan aurinkolasit silmillä - vai väitättekö taas vain auringon vuoksi pitävänne...
Sen takiahan kesällä kuljetaan aurinkolasit silmillä - vai väitättekö taas vain auringon vuoksi pitävänne...
-
rippeli
Tämä siis itä-Saksassa oöympiajoukkueen kuulantyöntäjänaisten seurana? Pelko supistaa pippelin.AchanBeroean kirjoitti:Suomessa sekasaunominen on paljon harvinaisempaa verrattuna Saksaan, jossa se on pääsääntö, ei poikkeus, niin kuin Suomessa.Jakke kirjoitti:Hehe, joo... pitäiskös muotoilla niin, että minun näkemykseni jakavia ihmisiä voi löytyä vain Suomesta, jossa alastomuuteen kuitenkin suhtaudutaan huomattavan luonnollisesti verrattuna miltei mihin tahansa muuhun maahan.
Muistan erään sekasaunomisepisodin, kun olin jehovantodistajien konventtimatkalla Saksassa. Seurakunta oli majoittunut hotelliin, jossa oli sauna. Suomalaisena ja saunaa jo kaipaavana tietysti menin ja niin tuli joku seurakunnan nuorista miehistäkin. Mukaan tuli myös naisia hotelliasukkaista.
Seuraaavana päivänä seurakunnan sihteerinä toiminut vanhin ohjeisti bussissa, että saunominen ei sovi.
Let me go Master I hate you so
-
Jakke
Saksasta puhuttaessa en menis tekemään yleistyksiä. Suhtautuminen asioihin vaihtelee hyvinkin paljon eri osissa maata. hijt osaa varmaan valaista asiaa paremmin.AchanBeroean kirjoitti:Suomessa sekasaunominen on paljon harvinaisempaa verrattuna Saksaan, jossa se on pääsääntö, ei poikkeus, niin kuin Suomessa.Jakke kirjoitti:Hehe, joo... pitäiskös muotoilla niin, että minun näkemykseni jakavia ihmisiä voi löytyä vain Suomesta, jossa alastomuuteen kuitenkin suhtaudutaan huomattavan luonnollisesti verrattuna miltei mihin tahansa muuhun maahan.
Mutta sinänsä totta puhut että saksalaisista löytyy kyllä näitä hyvinkin "sinut vartalonsa kanssa" olevia. Olen pelannut etelänmatkalla rantalentopalloa yli 60v pariskunnan kanssa, jotka kysyivät toki kohteliaasti, että "ei kai haittaa jos me pelaamme alasti?"
-
PoterO
Alastomuus ja kauneus ei mielestäni tarkoita väistämättä sukupuolisesti kiihottavaa. Esimerkiksi kauniin alastonmallin piirtäminen ei ole sukupuolisesti kiihottava tilanne. Miesten ja naisten saunominen keskenään kauniisti ei normaalisti ole sukupuolisesti kiihottava tilanne. Ehkäpä miehet eivät legendasta huolimatta sitten ajattelekkaan seksiä ihan koko ajan.rippeli kirjoitti:Nykyisin saunotaan milloin kenenkin kanssa ja vaikka kauniit naiset kiehtovat kovasti, olen jotenkin onnistunut ryhmittämään joukkosaunomisen osastoon "ei kiihottavat" tavat. Tai sitten on vain käynyt niin, ettei kukaan todellinen seksipommi ole tullut löylyttelemään kanssani.