Mitenkäs tekijänoikeudet?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Jallu-eno kirjoitti:Ymmärtääkseni sen enempää Leinonen, kuin kukaan muukaan ei ole antanut lupaa niiden julkiseen esittämiseen. Ja kyllä juu, konventti on yleisölle avoin tilaisuus, mutta onkohan niiden nettiin lyöminen sittenkin hiukan arveluttavaa.
Ainakin oikeuskomitea on enemmän tai vähemmän arvelluttava. Minä kuitenkin oletan asianomaisten ottavan yhteyttä, jos nauhoitteiden julkaisu häiritsee. Eikä ne Leinoset mitään tyhmiä ole, tietävät tasan tarkkaan mitä klippejä on julkaistu.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Kirsieveliina

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Guest kirjoitti:Jehovan todistajat sanovat, että heidän avoin toimintansa on osoitus siitä, että kyseessä ei ole lahko.
Tämä kiinnostavaa. Sanovatko tosiaan jossain näin?
Kirsieveliina

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Jallu-eno kirjoitti:Siellä esitetään Jehovan todistajien uskonnollinen ja maailmankatsomullinen näkemys (oliko oikeaa suomea?) Mitään valheita sieltä ei löydy.
Olen ymmärtänyt, että koko todistajuus on suuri valhe, mikä on sama asia, kuin oleellisten seikkojen kertomatta jättäminen.

Mutta jos sovitaan, että kyseessä on PR-, mainonta-, imago- tai markkinointisivusto, niin ostan ajatuksen, osittain.
Jaaha... Aina voi palata jos katuu.
Tulisiko mieleesi jokin yhtä aikaa realistinen ja positiivinen tekijä, jonka vuoksi kannattaisi palata? Entä jos joku katuu sitä, että on ollut todistajilla yleisen hengellisen väkivallan kohteena? (Minä en kadu, koska se teki vahvaksi.)
Kirsieveliina

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Alueveli kirjoitti:Eikä ne Leinoset mitään tyhmiä ole, tietävät tasan tarkkaan mitä klippejä on julkaistu.
Journalistiliiton ohjeet, kohta 29.

"Julkisella paikalla tapahtuvaa toimintaa on yleensä lupa selostaa ja kuvata ilman asianosaisten suostumusta."

Eiköhän se Leinonen ole tunnetun yhdyskunnan näkyvänä tiedottajana kaventuneessa yksityisyyden suojassa.
Vieras

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Jallu-eno, kokeile olla karkotettu tai erotettu ja tule sitten sanomaan, että eroamista ei kukaan pidättele: kiristämistä sosiaalisilla suhteilla. Se on itse asiassa pahempaa kuin puhdas eroamisesta kieltäminen. Jotkut joutuvat vielä alistavaan oikeuskomiteaan ja seura arkistoi heidän tietonsa tietosuojan kannalta varsin kyseenalaisesti.

Kirsieveliina: lahko on kirjoittanut itsestään Vt-artikkelin, jossa käsitellään aihetta, että JT:t eivät ole lahko ja yksi perustelu on, että toiminta on avointa.

Leinonen tietää tasan tarkkaan, mitä täällä kirjoitellaan. Jos ei tietäisi, näiden sivujen kiellettyyttä ei kokouksissa ja konventeissa mitenkään "mainostettaisi". Eikös tämä ole "ulkomailta johdettua...?" Miksi Jallu-eno käy täällä vouhkaamassa tekijänoikeuksista? Keskity mieluummin piratismiin, jos olet kiihkeästi sillä kannalla.

Vt-seuran sivustolla, jos ei valehdella, ei ainakaan kerrota kaikkea. Siksi tämä sivusto antaa paremman yleiskuvan toiminnasta.
Vieras

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Aivopesun uhri voi tietysti ymmärtää kofeiinia koskevan ohjeen.
wolframium
Viestit: 1070
Liittynyt: 05.06.2007 17:22

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja wolframium »

Jallu-eno kirjoitti:Niin no, ainakin minun mielestäni tuo alueveljen lainaama kahvi kirjoitus sisälsi oikein hyviä neuvoja. Kai siinäkin jotain pirullista sitten on kun se kerran tänne on laitettu, mutta mitäpä minä aivopesun uhri mitään siitä TODELLA ymmärtäisin niin!
Minusta sinä et vaikuta mitenkään "uhrilta" vaan pikemminkin UHRAAJALTA.
Erilaisten ja eri tavoin havainnoivien ihmisten on hyvin vaikeaa tai lähes mahdotonta ymmärtää toisiaan, koska he kutsuvat samaa asiaa eri nimillä ja eri asioita samalla nimellä.
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Mielenkiintoisimman kappaleen lainaan sanasta sanaan:

"Jokaisen kristityn tulee ratkaista asia itse sen perusteella, millainen käsitys hänelle muodostuu kofeiinista nykytietämyksen ja Raamatun periaatteiden valossa. Esimerkiksi raskaana oleva kristitty nainen voi päättää karttaa kofeiinia odotusaikana, jos hän tulee siihen tulokseen, että se voisi vaikuttaa hänen syntymättömään lapseensa. Jos kristitty huomaa, että ilman säännöllistä kofeiiniannostaan hänestä tulee kärttyisä tai huonovointinen, hänen saattaisi olla viisasta välttää kofeiinia ainakin jonkin aikaa (2. Pietarin kirje 1: 5,6). Toisten kristittyjen tulisi kunnioittaa sellaista päätöstä eikä tyrkyttää omia näkemyksiään."
Kyllä monella jepulla kädet tärisivät tuota luettaessa. Minulla on moinen huumoripläjäys printtiversiona.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

"Jokaisen kristityn tulee ratkaista asia itse sen perusteella, millainen käsitys hänelle muodostuu kofeiinista nykytietämyksen ja Raamatun periaatteiden valossa. Esimerkiksi raskaana oleva kristitty nainen voi päättää karttaa kofeiinia odotusaikana, jos hän tulee siihen tulokseen, että se voisi vaikuttaa hänen syntymättömään lapseensa. Jos kristitty huomaa, että ilman säännöllistä kofeiiniannostaan hänestä tulee kärttyisä tai huonovointinen, hänen saattaisi olla viisasta välttää kofeiinia ainakin jonkin aikaa (2. Pietarin kirje 1: 5,6). Toisten kristittyjen tulisi kunnioittaa sellaista päätöstä eikä tyrkyttää omia näkemyksiään."
Monesta syystä, mutta muun muassa halusta lyödä Jehovan todistajat tässäkin asiassa lopetin kofeiinipitoisten tuotteitten nauttimisen sunnuntaina. En halua olla riippuvainen yhtään mistään.
Yllättävä havainto on se, että ruokahaluni on puolittunut. Aiheuttaako kofeiini insuliiniresistenssiä vai mikä tässä on.

Kun olen selättänyt kofeiiniriippuvainen, voinkin tyrkyttää sitten näkemystäni Jehovan todistajille. Heikäläisten kofeiiniselittelynsä haiskahtavat vahvasti seliseliltä.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Mitenkäs tekijänoikeudet?

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Voisin kyllä kuvitella, että VT-seura ottaa yhteyttä jos heistä siltä tuntuu että sivustolla jokin asia rikkoo heidän tekijänoikeuksiaan. Ei ole kuulunut vielä, ja onneksi suomessa on edelleen suhteellisen laaja oikeus käyttää lainauksia julkaisuista osana omaa tuotosta.
Vastaa Viestiin