.

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Erotettu veli
Viestit: 58
Liittynyt: 05.10.2008 17:20

.

Viesti Kirjoittaja Erotettu veli »

.
Viimeksi muokannut Erotettu veli, 18.01.2010 19:35. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Erotettu veli kirjoitti:Aiotko äänestää kunnallisvaaleissa? Itse ajattelin käydä äänestämässä.
Voisihan sitä kokeilla. Henkilökohtaisesti en taida tuntea yhtään uuden asuinkuntani ehdokasta joten mennee vaalikonneen perusteella.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Avatar
Tony
Viestit: 7520
Liittynyt: 28.04.2007 07:38

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Tony »

Heti kun saa äänestää netissä. Eli ehkä sitten joskus.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Jakke
Viestit: 1843
Liittynyt: 28.04.2007 18:23
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Taidan jättää väliin. Ei oo ketään hyvin tuntemaani listoilla ja toisaalta kunnallispolitiikka ei kiinnosta. Mun mielestä meidän kaupungissa on kaikki ihan hyvin. En siis aio lunastaa oikeutta marisemiseen, koska minulla ei ole syytä marista.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
Aaac
Viestit: 1644
Liittynyt: 28.04.2007 15:11

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Ajattelin äänestää henkilöä, joka kannattaa ja editää Helsingin seudun kuntaliitoksia. First we'll take Ö-sundom, then we'll take Vantaa.

Olen äänestänyt JT-ajan jälkeen yhtä vaille kaikissa vaaleissa. Mielestäni on hölmöä jättää äänestämättä. Laskeskelen, että jos en äänestä, joku toinen saa käyttää kahden äänen valtaa. Ja ne äänet voivat olla päinvastaisia omaani verrattuna.
Religionsfri.
Vapautunut
Viestit: 178
Liittynyt: 14.10.2007 10:33

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Vapautunut »

Äänestäminen kuntavaaleissa lienee äänestämistä sieltä turhimmasta päästä. Kuntien itsehallinto on melko rajallinen ja sen takia mitään oikeasti merkittävää ei voida kunnissa muuttaa.

Parlamenttivaaleissa äänestäminen sinällään olisi jo merkittävämpää, mutta toisaalta valtapuolueet ovat varmistaneet oman valta-asemansa vaalijärjestelmällä, eduskuntapaikkojen mukaan maksettavalla puoluetuella, äänikynnyksellä jne. Kaikki nämä järjestelyt tähtäävät siihen, että mitään todellisia vaihtoehtoja kolmelle suurelle puolueelle ei koskaan tulisikaan eivätkä pienet puolueet voisi koskaan päästä vaikuttamaan asioihin.

Kävi niin tai näin, nykyiset suurimmat puolueet luutuneine käsityksineen ovat ja pysyvät vallan kahvassa.
Vapaudu sinäkin veljesseuran ikeestä
almi
Viestit: 943
Liittynyt: 06.05.2007 15:33

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja almi »

Äänestän. Löysin hyvän ehdokkaan oikeasta puolueesta. En tosin usko kuntapolitiikan vahvuuteen, mutta annanpahan ääneni.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Avatar
Alueveli
Eläkeläinen
Viestit: 1299
Liittynyt: 13.04.2007 01:51
Paikkakunta: Kuopio

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Päivämääriä tsekkaillessani huomasin, että äänestinkin jo Jehovan todistajana viime presidentinvaaleissa. Eduskuntavaaleissa samaten, joten kai se on neljännen kerran uurnille kivuttava. Ehdokas on vielä hakusessa.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Polyester
Viestit: 2972
Liittynyt: 11.05.2007 22:11

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Kunnallisvaalit ovat minulle kaikkein tärkeimmät: niissä on vielä jäljellä tunne, että äänestämisellä voi olla jotain käytännöllistäkin merkitystä.

Presidentillä ei ole juurikaan valtaa ja eduskunta tuntuu olevan enemmän vastuussa kansainväliselle pääomalle kuin suomalaisille äänestäjille. Äänestän silti kaikissa vaaleissa - huvikseni, jos en muuten.
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Voisiko olla ajatusta, että palstalaiset jotka ovat ehdokkaana kunnallisvaaleissa, voisivat mainita asiasta ja keskustella tarvittaessa siitä yhdessä viestiketjussa, eli tässä, ja muuten koko foorumi pidettäis siistimpänä asian suhteen?

Politiikka on kuitenkin myös elämää Jehovan todistajuuden jälkeen.. :?:
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Kirsieveliina

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Käyn äänestämässä ties kuinka monennetta kertaa. Onpahan sitten kanttia laukoa mielipiteitään jälkeenpäin. Mieluiten äänestäisin maahanmuuttajaa. Puolueesta ei niin väliä mutta melko vasemmalle voi mennä. Onpahan tuo naapurinukkokin kunnostautunut, mutta häntä en tosin äänestä!
Analysoija
Viestit: 1234
Liittynyt: 21.07.2007 19:51

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Analysoija »

Kirsieveliina kirjoitti:Käyn äänestämässä ties kuinka monennetta kertaa. Onpahan sitten kanttia laukoa mielipiteitään jälkeenpäin. Mieluiten äänestäisin maahanmuuttajaa. Puolueesta ei niin väliä mutta melko vasemmalle voi mennä. Onpahan tuo naapurinukkokin kunnostautunut, mutta häntä en tosin äänestä!
Mutta mitäs jos toi naapurinukko lupaa uuden asfaltin, puiston tai jotain muuta mitä arvostat?
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
Kirsieveliina

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Kirsieveliina »

Analysoija kirjoitti:Mutta mitäs jos toi naapurinukko lupaa uuden asfaltin, puiston tai jotain muuta mitä arvostat?
Hän on tosiaan ajanut kaupungintalon purkamatta jättämistä. Viime kädessä myös pääministerimme "charmi" samassa puolueessa estää tarttumasta tähän houkuttelevaan tilaisuuteen säilyttää mitäänsanomatonta kulttuuriperintöä. Toivotan silti tuolle keski-iän ylittäneelle Dylan-fanille onnea matkaan; toisihan se lisäväriä rapussamme ramppaaviin tienraivaajiin, jos filosofikahvilaa muistuttava kekkeri tai toinen olisikin seinän takana?!
Pehmoluopio
Viestit: 1565
Liittynyt: 28.04.2007 18:24
Paikkakunta: Hanko

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Erotettu veli kirjoitti:Aiotko äänestää kunnallisvaaleissa? Itse ajattelin käydä äänestämässä.
Palautin ilmoitukseni äänioikeudesta vaalilautakunnalle varustettuna selityksellä miksi en äänestä. Lyhyesti: Jos tulos ei miellytä vallanpitäjiä, tulosta muutetaan. Irlannin kansanäänestyksen tulostakaan ei kunnioitettu, vaan sitä ruvettiin heti seuraavana päivänä suhmuroimaan, selittelemään ja keksimään keinoja sen mitätöimiseksi.
Mainio selitys olisi ollut myös, että vasemmistolaisissa kunnissa yksityistetään yhtä suurella innolla kuin porvarikunnissa.

Jeppukannalta ajateltuna olen jo sen verran parantunut jepputraumoista, ettei jeppujen tapa toimia vaikuta automaattisesti väärältä, mutta kiinnostus paluuta kohtaan puuttuu.

Liitin mukaan tällaisen traktaatin: Kuva

Näin minua ei voi pitää "nukkuvana" vaan aktiivisesti poliittisia kysymyksiä miettivänä vaaleista kieltäytyjänä.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viestit: 1741
Liittynyt: 13.04.2007 10:07
Viesti:

Re: Kunnallisvaalit

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

ehdottomasti aion äänestää. Miten voi olettaa että kansan tahtoa kuunnellaan, jos kansa ei äänestä. Jos kansan tahtoa ei noudateta, onpahan tehnyt oman osansa äänestämällä.
Vastaa Viestiin