Hei
Olen 22-vuotias mies.Olen kotoisin Etelä-Suomesta.Olen saanut perinteisen jehovantodistajakasvatuksen.Murrosiässä en ollut jehovantodistajien toiminnassa lainkaan mukana, vaikka uskoin vankasti "totuuteen".Pari vuotta sitten aloin jälleen herättää kokouksissa käyntiäni ja olemistani jehovan todistajien kanssa.Aloitin tutkistelun erään seurakuntani vanhemman kanssa.Ei aikaakaan kun minusta tuli kastamaton julistaja ja hiukan myöhemmin kastettu julistaja.
Kastemiseni jälkeen tutkisteluni vetäjä otti tiukasti kantaa maailmallisista ystävistäni,ettei niiden kanssa pitäisi viettää aikaa. Nämä ystävät,joista hän puhui ovat olleet ystäviäni 20 vuotta eli käytännössä koko ikäni. Ollaan aidosti sanottu, että olemme tosillemme kuin veljet.Heitä jehovantodistajuuteni ei ole häirinnyt, kun ovat aina kuulemma pitäneet minua jehovantodistajana. Voin vilpittömästi sanoa, että tällaisia ystävyyssuhteita ei helpolla edes jehovantodistajista saa. Samalla tutkisteluni vetäjä "torui" minua kokouksissa käynnistä, valitettavasti kun en pääse vuorotyöni takia kaikkiin kokouksiin. Kenttätunteja piti myös lisätä.Samalla hän kertoi hän kertoi oman kielteisen näkökantansa mahdollisesta yliopistourastani.
Menneillä oleva vuosi on ollut minulle todella raskas henkisesti ja fyysisesti. En jaksa enää tätä ainaista lopun ajan odottelua.Välillä tuntuu,että parempi olisi jos kuolisin. Kokouksista en todellakaan saa mitään iloa.Konventit taas ovat suoranaista helvettiä.Tällä hetkellä minusta tuntuu,että minun ei olisi ikinä pitänyt kuulla sanaa totuus tai saada nähdä jehovantodistajia.Toden totta,minua masentaa.
Toisaalta olen ihastunut erääseen naiseen,joka ei ole jehovantodistaja. Ainoat lohtuni ovat urheileminen,jota harrastan paljon ja tietysti maailmalliset ystäväni,joita en tietenkään tule jättämään. Olen lukenut Veljesseuran sivuja nyt jonkin aikaa. Kokemukset,raamatun analyysit ja lehti analyysit ovat olleet minulle rohkaisevia. Olen huomannut,esim uutisista että sivusto käsittelee uutiset neutraalisti,jossa on hyviä että huonoja uutisia jehovan todistajista.Sellaiset uutiset pitäisikin olla,eikä mitään Vartiotornin ainaisen loisteliasta kuvaa.Toden totta epäilen, Vartiotornin asemaa Jumalan ainoana linkkinä Hänen ja hänen palvelijoidensa välillä.Joopa joo.
Mielestäni ihminen voi olla hyvä,olkoonpa hän katolinen,luterilainen,ortodoksi,muslimi,jehovantodistaja tai vaikkapa ateisti. Myöskin epäilen tätä lopun ajan SUURTA saarnamiskampanjaa. Jos nyt ihmiset ovat saaneet tarpeeksi tietoa,jotta Jumala voisi langettaa tuomionsa niin voi h.......Myöskään Vartiotornin ontuileva lopun ajan ennustelu ei todellakaan anna vakuuttavaa kuvaa.Näistä varjopuolista ei tietenkään mainittu tai mainita tutkisteluni aikana eikä tietenkään seurakunnassa.Kiitos teille kaikille kirjoittajille,kirjoitukset ovat olleet rohkaisevia.Aion vastedeskin katsoa kyseiset sivut.Toivottavasti saan näistä voimaa jatkaa eteenpäin.
jt-kokemus
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
jt-kokemus
Viimeksi muokannut Alueveli, 05.11.2008 01:00. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: kappalejako lisätty selkeyttämään viestiä
Syy: kappalejako lisätty selkeyttämään viestiä
-
rippeli
Re: jt-kokemus
Aika sanattomaksi tarinasi teki.
Vastaan kirjoitukseesi, koska haluan sinun tietävän että olet mielestäni oikealla tiellä, josta ei tosin kiviä ja kuoppia puutu. Toivon sinulle voimaa ja kestävyyttä.
Vastaan kirjoitukseesi, koska haluan sinun tietävän että olet mielestäni oikealla tiellä, josta ei tosin kiviä ja kuoppia puutu. Toivon sinulle voimaa ja kestävyyttä.
Let me go Master I hate you so
-
sirpa-leena
Nuori mies!
Sinulla on juuri niitä vahvuuksia, joita tänä päivänä yhteisöllisyyden nimissä perään kuulutetaan. On OIKEITA ystäviä ja tulevaisuuden suunnitelmia (yliopistokoulutus) sekä liikuntaharrastus ja ehken ihastuskin. Keskity vahvuuksiisi, käy kokouksissa ja osallistu seurakunna touhuihin siinä määrin kuin koet sieltä tulevan vahvuuksia. Jos tai kun niitä ei tule/ole niin, heitä surutta pois koko homma. Älä vain luovu oikeista "veljistäsi" sillä ne ovat kultaakin kalliimpia tässä pahassa maailmassa. Mikään ei voita oikeita ystäviä, enkä millään jaksa uskoa, että Jumala olisi niin ahdasmielinen, että hän oikeaa tosi ystävyyttä katsoisi pahalla ja se pitäisi muuttaa ennen ja jälkeen kokouksen tapahtuvaksi " se ilmoja pidellyt" ystävyydeksi. Aito on aina aitoa!
Kaikkein tärkeintä on elää oma elämänsä ja löytää sille oma yksilöllinen tarkoituksensa. JOS se ei löydy JT-kultturista, niin on ihan turha jäädä sitä suremaan ja mielensä sillä särkemään, ettei onnistunut olemaan 110% niin kuin siellä olisi suotavaa.
terveisin
sirpa-leena 110v.
Sinulla on juuri niitä vahvuuksia, joita tänä päivänä yhteisöllisyyden nimissä perään kuulutetaan. On OIKEITA ystäviä ja tulevaisuuden suunnitelmia (yliopistokoulutus) sekä liikuntaharrastus ja ehken ihastuskin. Keskity vahvuuksiisi, käy kokouksissa ja osallistu seurakunna touhuihin siinä määrin kuin koet sieltä tulevan vahvuuksia. Jos tai kun niitä ei tule/ole niin, heitä surutta pois koko homma. Älä vain luovu oikeista "veljistäsi" sillä ne ovat kultaakin kalliimpia tässä pahassa maailmassa. Mikään ei voita oikeita ystäviä, enkä millään jaksa uskoa, että Jumala olisi niin ahdasmielinen, että hän oikeaa tosi ystävyyttä katsoisi pahalla ja se pitäisi muuttaa ennen ja jälkeen kokouksen tapahtuvaksi " se ilmoja pidellyt" ystävyydeksi. Aito on aina aitoa!
Kaikkein tärkeintä on elää oma elämänsä ja löytää sille oma yksilöllinen tarkoituksensa. JOS se ei löydy JT-kultturista, niin on ihan turha jäädä sitä suremaan ja mielensä sillä särkemään, ettei onnistunut olemaan 110% niin kuin siellä olisi suotavaa.
terveisin
sirpa-leena 110v.
-
Kaarmis
Vaikka vasta pari vuotta sitten aloit olemaan toiminnassa mukana, sulla on silti jt-lapsuus, joka pidentää toipumisaikaasi lahkosta. Kestää aikansa päästä siitä maailmankuvasta eroon, mutta usko minua, se kannattaa!Vieras kirjoitti:Hei
-----Pari vuotta sitten aloin jälleen herättää kokouksissa käyntiäni ja olemistani jehovan todistajien kanssa.Aloitin tutkistelun erään seurakuntani vanhemman kanssa.Ei aikaakaan kun minusta tuli kastamaton julistaja ja hiukan myöhemmin kastettu julistaja.
Kastemiseni jälkeen tutkisteluni vetäjä otti tiukasti kantaa maailmallisista ystävistäni,ettei niiden kanssa pitäisi viettää aikaa. Nämä ystävät,joista hän puhui ovat olleet ystäviäni 20 vuotta eli käytännössä koko ikäni. Ollaan aidosti sanottu, että olemme tosillemme kuin veljet.Heitä jehovantodistajuuteni ei ole häirinnyt, kun ovat aina kuulemma pitäneet minua jehovantodistajana. Voin vilpittömästi sanoa, että tällaisia ystävyyssuhteita ei helpolla edes jehovantodistajista saa. Samalla tutkisteluni vetäjä "torui" minua kokouksissa käynnistä, valitettavasti kun en pääse vuorotyöni takia kaikkiin kokouksiin. Kenttätunteja piti myös lisätä.Samalla hän kertoi hän kertoi oman kielteisen näkökantansa mahdollisesta yliopistourastani.
----Toisaalta olen ihastunut erääseen naiseen,joka ei ole jehovantodistaja. Ainoat lohtuni ovat urheileminen,jota harrastan paljon ja tietysti maailmalliset ystäväni,joita en tietenkään tule jättämään. Olen lukenut Veljesseuran sivuja nyt jonkin aikaa. Kokemukset,raamatun analyysit ja lehti analyysit ovat olleet minulle rohkaisevia. Olen huomannut,esim uutisista että sivusto käsittelee uutiset neutraalisti,jossa on hyviä että huonoja uutisia jehovan todistajista.Sellaiset uutiset pitäisikin olla,eikä mitään Vartiotornin ainaisen loisteliasta kuvaa.Toden totta epäilen, Vartiotornin asemaa Jumalan ainoana linkkinä Hänen ja hänen palvelijoidensa välillä.Joopa joo.
----Aion vastedeskin katsoa kyseiset sivut.Toivottavasti saan näistä voimaa jatkaa eteenpäin.
Erinomaista että olet pitänyt ei-jt-kaverisi. Käsittämättömän julmaa tuo että pitäis rakkaista kavereista tehdä pesäero! Ja tuttuun tapaan pidetään kouluttautumista vaarallisena...
Tervetuloa joukkoomme!
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."