Toteutumattomat suuret muutokset
Valvoja: Moderaattorit
-
Vanhus
Toteutumattomat suuret muutokset
Myös tällä palstalla keskusteltiin etukäteen tai väärässä tiedossa tulevista suurista muutoksista. Näistä lähinnä kirjantutkistelun muutokset toteutuivat. Toteutumatta on kierrosviikkojen ja -valvojien poistuminen sekä tuntitavoitteiden muuttuminen - näin ainakin sikäli kuin itse olen viimeisimmästä tilanteesta perillä.
Se etteivät muutokset olekaan näköpiirissä on saanut liikkelle monenlaista uutta huhua, jotka ovat päätyneet omiin korviini tai silmiini. Aika villi päätelmä on, että lafka on itse laittanut huhut liikkeelle savustaakseen mukana roikkuvat juoruilijat pihalle. Ehkä vieläkin villimpi väite on, että joku eksä on laittanut huhun liikkeelle samalla motiivilla - siis jotta mukana roikkujat paljastuisivat.
Itse uskon eniten väitteeseen, että huhu sai alkunsa järjestön sisällä seurauksena kirjantutkistelun muutoksista. Muutoksen jälkeen on vaan alettu ennakoida muita vastaavia isoja muutoksia. Jossain vaiheessa puheiden edetessä oletukset vaan tuppaavat muuttua totuudeksi. Olisi kiinnostavaa tietää, miksi tällaisia huhuja oli liikkeellä ja kuka ne laittoi alulle? Tai mikä on niiden tilanne nyt?
Se etteivät muutokset olekaan näköpiirissä on saanut liikkelle monenlaista uutta huhua, jotka ovat päätyneet omiin korviini tai silmiini. Aika villi päätelmä on, että lafka on itse laittanut huhut liikkeelle savustaakseen mukana roikkuvat juoruilijat pihalle. Ehkä vieläkin villimpi väite on, että joku eksä on laittanut huhun liikkeelle samalla motiivilla - siis jotta mukana roikkujat paljastuisivat.
Itse uskon eniten väitteeseen, että huhu sai alkunsa järjestön sisällä seurauksena kirjantutkistelun muutoksista. Muutoksen jälkeen on vaan alettu ennakoida muita vastaavia isoja muutoksia. Jossain vaiheessa puheiden edetessä oletukset vaan tuppaavat muuttua totuudeksi. Olisi kiinnostavaa tietää, miksi tällaisia huhuja oli liikkeellä ja kuka ne laittoi alulle? Tai mikä on niiden tilanne nyt?
- Tony
Re: Toteutumattomat suuret muutokset
Tai sitten muutokset toteutetaan, mutta myöhemmin. Sisältyikö näihin huhuihin muutoksista muuten mitään lupauksia ajankohdista, kun ei nyt muistu mieleen?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Aaac
Kiepparimuutoksesta on alun perinkin uutisoitu, että se toteutuu vasta lähivuosina. Tuntivaatimuksesta ounasteltiin, että se tehdään vasta kesken palvelusvuoden. Saas nähdä.
Religionsfri.
-
Vanhus
On vaikea tietää, millaista huhua missäkin aikatauluista on ollut liikkeellä. Ehkä odotuksia on ollut nimenomaan palvelusvuoden alun suhteen. Ja onhan se alku taas edessäpäin, mutta siihen liittyen ei ole odotuksia. Nyt jutut kuitataan perättöminä. Seuraava mielenkiinnon aihe onkin, mistä ne huhut tulivat.
Itse muistelisin, että luin muutoksista ensin englanninkieliseltä palstalta. Nyt samalla palstalla kysellään, minne tiedonlähteet katosivat. Onko seura tosiaan onnistunut savustamaan tietoa vuotaneet ulos? Vai rajoittuuko tieto nyt vain pienemmälle piirille? Olenko ainoa, jota tämä kiinnostaa?
Itse muistelisin, että luin muutoksista ensin englanninkieliseltä palstalta. Nyt samalla palstalla kysellään, minne tiedonlähteet katosivat. Onko seura tosiaan onnistunut savustamaan tietoa vuotaneet ulos? Vai rajoittuuko tieto nyt vain pienemmälle piirille? Olenko ainoa, jota tämä kiinnostaa?
-
Jaakob
Ainakin tällä sivustolla on asioista ollut juttua: http://governingbodyletters.blogspot.com/
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
-Mark Twain
-
Vanhus
"Friday, November 7, 2008 - Latest News From Inside Bethel
• Pioneer hour change is legit. Letters are being mailed out soon to all congregations for announcement in early October right before the tract campaign starts." - http://governingbodyletters.blogspot.com/
'Legitiimi' tieto oli siis, että muutos tuntitavoitteisiin tulee lokakuussa. Itse juttu on viime marraskuulta 2008. Tarkoitetaanko siis tämän vuoden lokakuuta vai viime vuoden. Viittaus erikoistraktaattiin osoittaisi viime vuotta. Muutokset kierrosviikoihin ja -valvojiin ovat tulossa vasta elokuussa 2011, joten sikäli voidaan olla vielä odottavalla kannalla.
• Pioneer hour change is legit. Letters are being mailed out soon to all congregations for announcement in early October right before the tract campaign starts." - http://governingbodyletters.blogspot.com/
'Legitiimi' tieto oli siis, että muutos tuntitavoitteisiin tulee lokakuussa. Itse juttu on viime marraskuulta 2008. Tarkoitetaanko siis tämän vuoden lokakuuta vai viime vuoden. Viittaus erikoistraktaattiin osoittaisi viime vuotta. Muutokset kierrosviikoihin ja -valvojiin ovat tulossa vasta elokuussa 2011, joten sikäli voidaan olla vielä odottavalla kannalla.
-
Analysoija
Tuntimuutokset tulevat voimaan tietojeni mukaan 2009.Vanhus kirjoitti:"Friday, November 7, 2008 - Latest News From Inside Bethel
Eräs nokkela sanoikin että "että usko ei ole kaikkien omaisuutta, mutta tienraivaus on" kun oli puhe tuntitavoitteiden jatkuvasta laskemisesta.
"Jehovan järjestö on täydellinen, se virvoittaa sitä palvovien sielun" - Muuan vanhin esitelmässään
-
Aaac
JWN-foorumilla valistuin, että tienraivaajien tuntivaatimusten pienentämiset on aiemmillakin kerroilla tehty kesken palvelusvuoden. Tällä kai varmistetaan se, etteivät ravarit rupea löysäilemään heti kauden aluksi.
Religionsfri.