Tässä ihan alkupalaa.
Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa. Otan sen riskin.
Valvoja: Moderaattorit
Ketä noin vertaat sioiksi? Eikö tuo ole vähän ylimielistä?Nellique kirjoitti:Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa. Otan sen riskin.
Hehe, tähän palaan ihan kiusallani. Kaipaatte logiikkaa? Logiikkaa saatte: lottovoitto (lue: helvetisti ilmaista rahaa) olisi tehnyt minulle TOSI pahaa. Päivät tarkoituksettomia, koska lottovoittajana en olisi tietenkään mennyt töihin. Minusta olisi tullut sietämätön ja täys paska persoona.rippeli kirjoitti:Eli rukoilit lottovoittoa, ja jumala vastasi rukoukseesi siten ettei antanut lottovoittoa?Nellique kirjoitti:Saankohan ottaa tähän osaa, kun en ole jt?
Jumalahan ei ole mikään kolikkoautomaatti, joka vastaa juuri niin kuin ihminen haluaa. Oman lyhyen elämäni aikana olen rukoillut paljon, ja rukouksiini on vastattu. Merkillepantavaa on kuitenkin se, että vastaus voikin olla ihan päinvastainen kuin pyydän. Ja silloin ymmärrän, että olisin joutunut ihan hukkaan, jos vastaus olisi ollut minun mieleni mukainen. Asioita pitää malttaa katsoa pitkällä aikavälillä.
Lottovoittoakaan en ole saanut,mutta sain työpaikan, jossa saan hyvää palkkaa ja siitä mukavasti säästöön. Katson siis tuohonkin rukoukseeni saaneeni vastauksen, monien muiden ohella.
Vastaansanomatonta logiikkaa.
Tällä perusteella on suoranainen ihme, että yksikään ateisti tai vaikkapa saatananpalvoja on kunnon duunissa...Nellique kirjoitti: SIKSI Hän antoi sen sijaan työpaikan, josta saan sikahyvää palkkaa ja siitä sikana säästöön. Ta-daa, minulla ON rahaa ja helvetisti, mutta se on kovalla työllä ansaittua ja siksi arvokasta. Sitä ei viskota ympäriinsä kuin kylväjä siemeniä vakastaan. Lisäksi päiväni, iltani ja yöni (3-vuorotyö) ovat täynnä "ohjattua ohjelmaa".
On myös todella köyhiä uskovaisia - niinkuin on todella rikkaita ateisteja. Elämä on sellaista, ei saa olla kade eikä katkera.pakana kirjoitti:Tällä perusteella on suoranainen ihme, että yksikään ateisti tai vaikkapa saatananpalvoja on kunnon duunissa...Nellique kirjoitti: SIKSI Hän antoi sen sijaan työpaikan, josta saan sikahyvää palkkaa ja siitä sikana säästöön. Ta-daa, minulla ON rahaa ja helvetisti, mutta se on kovalla työllä ansaittua ja siksi arvokasta. Sitä ei viskota ympäriinsä kuin kylväjä siemeniä vakastaan. Lisäksi päiväni, iltani ja yöni (3-vuorotyö) ovat täynnä "ohjattua ohjelmaa".
Ateistien olisi hyvä muistaa, että myös kristityillä on oikeus esittää omia kantojaan. Kumpikaan osapuoli ei saa harjoittaa käännytystä.Nellique kirjoitti:Eikö täällä saakaan kaikki kirjoittaa? Ateistit vain?
Kuten sanoin, en MINÄ tiedä. Katson asioita omasta vinkkelistäni ja katson muiden elämää - yritän ymmärtää minkä kykenen. Kaikkeen ON syy, mutta se on vain uskovan mielestä niin, ei ateistin. Mikä se syy milloinkin on - ei ihminen sitä tiedä.Aaac: Ovatko köyhät uskovaiset sellaisia, että jumalolento ei heidän rukouksiinsa vastaa, tai vastaa pitämällä heidät köyhinä? Ei anna heille lottovoittoa, muttei myöskään sikahyvää työpaikkaa?
Se ei ole sen ontompi kun Uskovaisten väite: "Jumala on olemassa koska minä uskon siihen".almi kirjoitti:Ateistien olisi hyvä muistaa, että myös kristityillä on oikeus esittää omia kantojaan. Kumpikaan osapuoli ei saa harjoittaa käännytystä.Nellique kirjoitti:Eikö täällä saakaan kaikki kirjoittaa? Ateistit vain?
Minun mielestäni ateistien kannat ovat aika onttoja. Kannanotto tyyliin "Jumalaa ei voi olla olemassa siksi, että en usko Jumalaan" ei ole erityisen analyyttinen väite.
Pointti on...?pakana: Se ei ole sen ontompi kun Uskovaisten väite: "Jumala on olemassa koska minä uskon siihen".
On hyvin vaikeata olla muistamatta tätä kristittyjen oikeutta, kun siitä toitotetaan jokaisessa keskustelussa..... ja moneen kertaan.almi kirjoitti: Ateistien olisi hyvä muistaa, että myös kristityillä on oikeus esittää omia kantojaan. Kumpikaan osapuoli ei saa harjoittaa käännytystä.
Löytyy suoraan Raamatusta. Ja jep, uskovatkin ovat ihmisiä. Muuta ei kukaan koskaan ole väittänyt.Pakana: Tässäkin keskustelussa nelli toi hyvin juhlalliseen sävyyn kristityn kannan: "Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa." Se oli kauniisti sanottu ateisteista ja kertoo sen, kuinka suvaitsevaisia te kristityt olette.
Luepa miten ylimielisesti kirjoitti hän, jota kommentoin:Pakana: Toinen yhtä ystävällisesti esiintuotu lause: "Kässääks' vai väännänkö vielä enemmän rautalankaa?", on suorastaan loistavaa, että te tulette jokaiseen keskusteluun kertomaan meille "maan yksinkertaisille" miten asiat ovat!
Eli kysyn taas: tarvitaanko enemmän rautalankaa? Kysyy uskova ihminen.Rippeli: Eli rukoilit lottovoittoa, ja jumala vastasi rukoukseesi siten ettei antanut lottovoittoa?
Vastaansanomatonta logiikkaa.