Tappelut rukousketjusta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Nellique

Tappelut rukousketjusta

Viesti Kirjoittaja Nellique »

Rukoilu antaa voimia. Rohkeutta. Auttaa valitsemaan useista vaihtoehdoista oikean. Vie lähemmäs Jumalaa. Antaa toivoa paremmasta. Auttaa kestämään vastoinkäymisiä. Auttaa kestämään menestystä. Pitää nöyränä. Lohduttaa. Auttaa kohtaamaan asioita, jotka eivät ole omassa hallinnassa. Saa miettimään ja näkemään syitä ja seurauksia. Antaa tiedon siitä, että Isä rakastaa ja seuraa menoani katseellaan, suojelee pahalta ja auttaa. En ole yksin. Koskaan, ikinä Jumala, Isä, ei ole minua hylännyt. Hän on ollut kanssani silloin, kun kaikki muut ovat jättäneet yksin.

Tässä ihan alkupalaa.

Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa. Otan sen riskin. :wink:
Viimeksi muokannut Alueveli, 18.02.2009 17:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Riitely Rukoilun tarpeellisuus -ketjusta siirretty tänne ennen poistamista.
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Aaac

Re: Rukoilun tarpeellisuus

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Nellique kirjoitti:Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa. Otan sen riskin. :wink:
Ketä noin vertaat sioiksi? Eikö tuo ole vähän ylimielistä? :|

Ja saarnaaminen on edelleen täällä kielletty.
Religionsfri.
Nellique

Siis mitä helvetin saarnaamista!?!
Otsikko on rukoilun tarpeellisuus ja vastasin siihen: miksi rukoilu on tarpeellista, haloo!
Eikö täällä saakaan kaikki kirjoittaa? Ateistit vain?
oh ich kann nicht mehr: ich weiss, ich werde brennen: dein urteil hat sich längst: um meinen hals gelegt:: oh ich kann nicht mehr: ich weiss, du wirst mich hängen:: und die schlinge ist so eng: dass ich kaum noch atmen kann: spiel mir das lied vom tod::
Nellique

rippeli kirjoitti:
Nellique kirjoitti:Saankohan ottaa tähän osaa, kun en ole jt?

Jumalahan ei ole mikään kolikkoautomaatti, joka vastaa juuri niin kuin ihminen haluaa. Oman lyhyen elämäni aikana olen rukoillut paljon, ja rukouksiini on vastattu. Merkillepantavaa on kuitenkin se, että vastaus voikin olla ihan päinvastainen kuin pyydän. Ja silloin ymmärrän, että olisin joutunut ihan hukkaan, jos vastaus olisi ollut minun mieleni mukainen. Asioita pitää malttaa katsoa pitkällä aikavälillä.

Lottovoittoakaan en ole saanut, :wink: mutta sain työpaikan, jossa saan hyvää palkkaa ja siitä mukavasti säästöön. Katson siis tuohonkin rukoukseeni saaneeni vastauksen, monien muiden ohella.
Eli rukoilit lottovoittoa, ja jumala vastasi rukoukseesi siten ettei antanut lottovoittoa?
Vastaansanomatonta logiikkaa.
Hehe, tähän palaan ihan kiusallani. Kaipaatte logiikkaa? Logiikkaa saatte: lottovoitto (lue: helvetisti ilmaista rahaa) olisi tehnyt minulle TOSI pahaa. Päivät tarkoituksettomia, koska lottovoittajana en olisi tietenkään mennyt töihin. Minusta olisi tullut sietämätön ja täys paska persoona.
Jumala tiesi sen, koska Hän tuntee minut paremmin kuin itse itseni tunnen. Hän ei halunnut minusta sellaista: joutilasta rikasta ääliötä, jolle raha on kaikki kaikessa.

SIKSI Hän antoi sen sijaan työpaikan, josta saan sikahyvää palkkaa ja siitä sikana säästöön. Ta-daa, minulla ON rahaa ja helvetisti, mutta se on kovalla työllä ansaittua ja siksi arvokasta. Sitä ei viskota ympäriinsä kuin kylväjä siemeniä vakastaan. Lisäksi päiväni, iltani ja yöni (3-vuorotyö) ovat täynnä "ohjattua ohjelmaa".

Olen tuhatvarmasti onnellisempi näin ja ihmisenä edes jotenkin siedettävämpi ILMAN lottovoittoa.
Kässääks' vai väännänkö vielä enemmän rautalankaa?
pakana

Viesti Kirjoittaja pakana »

Nellique kirjoitti: SIKSI Hän antoi sen sijaan työpaikan, josta saan sikahyvää palkkaa ja siitä sikana säästöön. Ta-daa, minulla ON rahaa ja helvetisti, mutta se on kovalla työllä ansaittua ja siksi arvokasta. Sitä ei viskota ympäriinsä kuin kylväjä siemeniä vakastaan. Lisäksi päiväni, iltani ja yöni (3-vuorotyö) ovat täynnä "ohjattua ohjelmaa".
Tällä perusteella on suoranainen ihme, että yksikään ateisti tai vaikkapa saatananpalvoja on kunnon duunissa... :roll:
Nellique

Tärkeintä on olla onnellinen ja elämäänsä tyytyväinen, eikö? Elää niin, että pystyy kohtaamaan katseensa peilistä hampaita harjatessaan. Konstit tyytyväisyyteen ja tasapainoisuuteen on eri ihmisillä erilaiset - uskiksen konstit vaan on tabu. Niitä ei saa tuoda esille, se on heti ja välittömästi saarnaamista.

Tässäkin ketjussa on lähes 100% sitä mieltä, että rukoilu on itsesuggestiota ja ties mitä. Suokaa kuitenkin sen pikkuruisen vähemmistön vastakkainen mielipide. Se mielipide on totta sen esittäville - yhtä totta kuin erimielisille.
Nellique

pakana kirjoitti:
Nellique kirjoitti: SIKSI Hän antoi sen sijaan työpaikan, josta saan sikahyvää palkkaa ja siitä sikana säästöön. Ta-daa, minulla ON rahaa ja helvetisti, mutta se on kovalla työllä ansaittua ja siksi arvokasta. Sitä ei viskota ympäriinsä kuin kylväjä siemeniä vakastaan. Lisäksi päiväni, iltani ja yöni (3-vuorotyö) ovat täynnä "ohjattua ohjelmaa".
Tällä perusteella on suoranainen ihme, että yksikään ateisti tai vaikkapa saatananpalvoja on kunnon duunissa... :roll:
On myös todella köyhiä uskovaisia - niinkuin on todella rikkaita ateisteja. Elämä on sellaista, ei saa olla kade eikä katkera. :D

LISÄYS + korjaus: Ja ennenkuin kysytte miksi, vastaan että en minä ole Jumala, joka asioista päättää.
Viimeksi muokannut Nellique, 18.02.2009 00:25. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Aaac

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Ovatko köyhät uskovaiset sellaisia, että jumalolento ei heidän rukouksiinsa vastaa, tai vastaa pitämällä heidät köyhinä? Ei anna heille lottovoittoa, muttei myöskään sikahyvää työpaikkaa?
Religionsfri.
almi

Viesti Kirjoittaja almi »

Nellique kirjoitti:Eikö täällä saakaan kaikki kirjoittaa? Ateistit vain?
Ateistien olisi hyvä muistaa, että myös kristityillä on oikeus esittää omia kantojaan. Kumpikaan osapuoli ei saa harjoittaa käännytystä.

Minun mielestäni ateistien kannat ovat aika onttoja. Kannanotto tyyliin "Jumalaa ei voi olla olemassa siksi, että en usko Jumalaan" ei ole erityisen analyyttinen väite.
Kaikki on vastausta, tietäisipä vain kysymyksen.
- Paul-Eerik Rummo
Nellique

Aaac: Ovatko köyhät uskovaiset sellaisia, että jumalolento ei heidän rukouksiinsa vastaa, tai vastaa pitämällä heidät köyhinä? Ei anna heille lottovoittoa, muttei myöskään sikahyvää työpaikkaa?
Kuten sanoin, en MINÄ tiedä. Katson asioita omasta vinkkelistäni ja katson muiden elämää - yritän ymmärtää minkä kykenen. Kaikkeen ON syy, mutta se on vain uskovan mielestä niin, ei ateistin. Mikä se syy milloinkin on - ei ihminen sitä tiedä.
pakana

almi kirjoitti:
Nellique kirjoitti:Eikö täällä saakaan kaikki kirjoittaa? Ateistit vain?
Ateistien olisi hyvä muistaa, että myös kristityillä on oikeus esittää omia kantojaan. Kumpikaan osapuoli ei saa harjoittaa käännytystä.

Minun mielestäni ateistien kannat ovat aika onttoja. Kannanotto tyyliin "Jumalaa ei voi olla olemassa siksi, että en usko Jumalaan" ei ole erityisen analyyttinen väite.
Se ei ole sen ontompi kun Uskovaisten väite: "Jumala on olemassa koska minä uskon siihen".
Nellique

pakana: Se ei ole sen ontompi kun Uskovaisten väite: "Jumala on olemassa koska minä uskon siihen".
Pointti on...?
Kaikki ovat tyytyväisiä! Paitsi ateistit. :mrgreen:
pakana

almi kirjoitti: Ateistien olisi hyvä muistaa, että myös kristityillä on oikeus esittää omia kantojaan. Kumpikaan osapuoli ei saa harjoittaa käännytystä.
On hyvin vaikeata olla muistamatta tätä kristittyjen oikeutta, kun siitä toitotetaan jokaisessa keskustelussa..... ja moneen kertaan.

Tässäkin keskustelussa nelli toi hyvin juhlalliseen sävyyn kristityn kannan: "Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa." Se oli kauniisti sanottu ateisteista ja kertoo sen, kuinka suvaitsevaisia te kristityt olette. :wink:
Toinen yhtä ystävällisesti esiintuotu lause: "Kässääks' vai väännänkö vielä enemmän rautalankaa?", on suorastaan loistavaa, että te tulette jokaiseen keskusteluun kertomaan meille "maan yksinkertaisille" miten asiat ovat!

Mä tulin tänne palstalle puoliksi jumaluskoisena... kuitenkin, asiallisimmat vastaukset, asiallisin käyttäytyminen ja JÄRKEVIN ARGUMENTOINTI on AINA tullut porukalta, jotka ovat tunnustautuneet ateisteiksi. Henkilökohtaisimmat rökitykset mä olen kyllä, ikävä kyllä, saanut niiltä, jotka uskoviksi tunnustautuvat. Ja kun palstaa seuraa, niin linja on myös muita kohtaan sama.

No... ehkäpä tämä on vain hyvä juttu... näkeepähän samalla tässä Jt-valheita puidessa muittenkin uskontojen "totuudet".
Nellique

Pakana: Tässäkin keskustelussa nelli toi hyvin juhlalliseen sävyyn kristityn kannan: "Sanotaan myös, että älä heitä helmiä sioille, ne vain tallaavat ne jalkoihinsa." Se oli kauniisti sanottu ateisteista ja kertoo sen, kuinka suvaitsevaisia te kristityt olette.
Löytyy suoraan Raamatusta. Ja jep, uskovatkin ovat ihmisiä. Muuta ei kukaan koskaan ole väittänyt.
Pakana: Toinen yhtä ystävällisesti esiintuotu lause: "Kässääks' vai väännänkö vielä enemmän rautalankaa?", on suorastaan loistavaa, että te tulette jokaiseen keskusteluun kertomaan meille "maan yksinkertaisille" miten asiat ovat!
Luepa miten ylimielisesti kirjoitti hän, jota kommentoin:
Rippeli: Eli rukoilit lottovoittoa, ja jumala vastasi rukoukseesi siten ettei antanut lottovoittoa?
Vastaansanomatonta logiikkaa.
Eli kysyn taas: tarvitaanko enemmän rautalankaa? Kysyy uskova ihminen.
Nellique

Matt. 7:6 "Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä. [2. Moos. 29:33; 3. Moos. 22:10; Sananl. 9:7,8]

Ja tässäKIN keskustelussa on nähty selkeästi ateistien oma mahtava suvaitsevaisuus. Heti kun uskova kehtaa ilmaista oman mielipiteensä, hän saa niskaansa itkunpillitystä epäreiluudesta ja suvaitsemattomuudesta.

Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan, ateistit rakkaat. Jokainen uskova ei käännä sitä poskea, vaikka te niin kovasti haluatte. Jotkut meistä osaavat pelata teidän omilla säännöillänne.

Edit: värikorjaus
Lukittu