Fahrenheit 451

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
dr. el ss

Fahrenheit 451

Viesti Kirjoittaja dr. el ss »

Lyhyesti: en koskaan käynyt kasteella (onneksi!), olin pari vuotta kastamattomana julistajana, olin 'mukana' noin 8 vuotta, päädyin vt-seuran 'helmaan' sukulaisen myötä joka valitettavasti on nykyään lähellä vihannesta ja kuin koira Pavlovin koira (... kastettuna noin 10 vuotta...), kärsin vieläkin mielenterveysongelmista, syön psykoosilääkettä, lähdin lopullisesti pois 2001, olen mies 25 v.

Jouduin tässä taannoin olemaan muutaman päivän ilman pää-lääkettäni, jolloin rupesivat painajaiset taas kummittelemaan. Vasta luin Ko. kirjan (kirjoittanut Ray Bradbury) ja melkein heti alussa huomasin yhtäläisyyksiä George Orwellin 1984 kanssa josta Uskontojen uhrien tuki UUT ry:ssä on ollut positiivisiä kokemuksia terapiassa. Kirjasta on tehty myös elokuva (1966). Suosittelen lämpimästi! Scifi-utopia, kuin mistä... tutut vibat selkäpiissä...

Tv. Raukkatta ja mielenrauhaa
Aaac

Re: Fahrenheit 451

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Tervetuloa palstalle!

Onni sulle, ettet mennyt kasteelle. Nyt poisoppiminen voi olla helpompaa, ja jos siellä "mukana" on vain yksi sukulaisesi, eivätpä voi pahemmin silläkään asialla kiristää.

Jehovantodistajat ovat monesti kyllä kuin ehdollistetut Pavlovin koirat. Heiltä saa ulkoa opetellun vakiovastauksen melkein mihin tahansa kysymykseen. Omaa ajattelua kun ei sallita.

Orwellin kirja Vuonna 1984 on hyvin silmiäavaava lukukokemus. Yhtäläisyydet Vartiotorni-seuran kanssa ovat hyvin silmiinpistävät.
Religionsfri.
Vastaa Viestiin