JT rekisteristä kysymyksiä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

sasisa

JT rekisteristä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja sasisa »

lueskelin tässä tätä ketjua http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... a&start=30
ja aloin miettimään. Itse siis olen vielä kastettu sisar, tosin toimeton olen ollut jo vuosia. Kentällä taisin käydä viimeksi 16 vuotiaana.. :shock:
Takana on vanhimpien kanssa jutustelua muutama, pari tupakkasaarnaa ja muutama maailmallisista kavereista ja esiaviollisesta seksistä..

Mietin vaan, että jos kerran he pitävät jotain rekisteriä erotetuista, niin onko heillä myös jonkinlaisia tietoja kastetuista, mukana olevista? Tarkoittaen jotain samanlaista korttia/kirjekuorta, missä lukee esim. perhehistoria, kastepäivä, "synnit" tai epäilyt, aktiivisuus seurakunnassa... tai vastaavia tietoja.

Tietääkö kukaan? Jos he jotain kirjanpitoa pitävät seurakuntalaisista, olisiko minulla oikeus katsoa mitä minusta lukee? Jos joku viitsii blondille selostaa niin olisi kiva. :D
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys. Minä nauran paljon!
Aaac

Re: JT rekisteristä kysymyksiä

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Julistajakorttisi ainakin voi olla tallessa viimeisessä seurakunnassasi. Voit kirjoittaa sinne kirjeen ja pyytää kopion julistajakortistasi. Tällä tavalla tosin he saavat selville nykyisen osoitteesi.
Religionsfri.
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Aaac kirjoitti: Tällä tavalla tosin he saavat selville nykyisen osoitteesi.
Ei välttämättä. Tuon kopion voi myös pyytää lähettämään sähköpostilla. Silloin postiosoite ei tule tietoon.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Aaac kirjoitti:Tällä tavalla tosin he saavat selville nykyisen osoitteesi.
Osoite on jo heidän tiedossaan mikäli kyseessä on henkilö, joka kuuluu väestötietojärjestelmän mukaan Jehovan todistajiin. Haaratoimistolla on käytössään automatisoitu sähköinen liittymä väestötietojärjestelmään.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

sasisa kirjoitti:Tietääkö kukaan? Jos he jotain kirjanpitoa pitävät seurakuntalaisista, olisiko minulla oikeus katsoa mitä minusta lukee? Jos joku viitsii blondille selostaa niin olisi kiva.
Lyhyesti kyllä. Peruste: henkilötietolaki. On sitten eri asia, suostuvatko ilman (poliisi)viranomaista näyttämään, mutta tämän kanssa mahdollisuudet paranevat. Voit myös oikaista Sinusta rekisteröidyt vääriksi katsomasi tiedot tai poistattaa ne. Seurakunnalla (ja tämäkin on hyvin kysenalaista, koska et todellisuudessa seurakuntaan kuulu) on oikeus pitää tiedostoissaan: Nimesi, henkilötunnuksesi, kastetietosi, osoitteesi ja muuttotietosi sekä mahdolliset perhetietosi, mutta kaikista kirjatuista tiedoistasi on Sinulla oikeus vähintäänkin nähdä ne. Mikäli yhteisöstä eroa, on heidän poistettava kaikki tietosi ja annettava tästä kirjallinen todistus. Tämä muistitiedosta. Vaan tästä täsmällisemmin
Vastaa Viestiin