Tossa eilen työpaikan kahvihuoneessa tuli puheeksi jostain syystä todistajat, ja lähinnä heidän lehdenkaupustelutyönsä ja sivuttiin siinä jotain opillisiakin kysymyksiä. Mikä tästä tekee omalta kohdalta mielenkiintoisen, on se että normaalisti olisin kuunnellut keskustelua (ja haukkumistakin) korvat punoittaen toivoen että kukaan ei arvaa että olen JT. Mutta nyt, parin vuoden irtaantumisprosessin jälkeen, oli jännä huomata miten helppo oli keskustella asiasta. Tunsin itseni jo lähes täysin ulkopuoliseksi, ikään kuin keneksi tahansa "maailman" ihmiseksi, joka keskustelee jostain kummallisesta uskonlahkosta

Tämä oli todella hienoa huomata. Tuntuu että nyt on jo aika hyvässä vaiheessa lahkosta irtaantumisessa
Onks teillä kokemuksia vastaavista tilanteista, miten olette ite suhtautuneet ? Onko tehnyt mieli vajota maan alle, vai oletteko kenties halunneet puolustella todistajia ? Vai oletteko kenties antaneet "todistusta" ihmisille, jotta he osaisivat pysyä kaukana lahkosta ?
Itse parhaani mukaan koitin sanoa työkavereille että ei kannata olla niiden kanssa missään tekemisissä, ne on hulluja. Ja niinhän ne mun mielestä onkin, tosin yleensä sitä eivät itse tiedosta eikä tästä voi heitä syyttääkään. Ehkä parempi sana kuin "hullu" olis esim. "aivopesty" tai "valehtelun uhri".