Ei niin uskomaton,kun moni muu.

Rekisteröityneet käyttäjät voivat esitellä itsensä tai kertoa taustoistaan täällä.

Valvoja: Moderaattorit

m.näätinki

Ei niin uskomaton,kun moni muu.

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

Tervehdys teille,tutuille ja tuntemattomille.
Minä taidan olla aikamoinen poikkeus ex-jt:nä.
Useimmat ex-jt eivät ole säilyttäneet uskoaan,mutta minä olen.
Tosin on tunnustettava että jt aika sai minussakin jälkeenpäin ensin reaktion:"ei koskaan enään mitään uskoa",mutta toisin on käynyt.
Ilman vartiotornihölynpölyäkin voi uskoa.
Minun tämänpäivän mottoni on:"Ei Jeesus ole minulle mitään pahaa tehnyt,vaan kansainvälinen J.F.Rutherford seura".
Olen löytänyt oman paikkani uskon elämässä.

Muutoin voin kyllä kertoa omasta toipumisestani jos kiinnostusta riittää.
Ikää on 52 vuotta.
Jt:n joukossa 5-40 vuotiaaksi.
Tienraivausta useita vuosia,samoin vanhimpana oloa sekä amatöörinäyttelemistä jäähallilla.

Nyt heikoimpien ja avuntarpeissa olevien ihmisten auttamisessa kulkee uskon eläni.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Tervetuloa joukkoon!

Yhä uskovia keskustelijoita on mukava saada lisää, saadaan monipuolisempaa keskustelua ja kommentointia erilaisista näkökulmista.
m.näätinki

E.B.Pricen kirjanen......

"Totuuden tietä etsimässä".

Onko kukaan tutustunut tai peräti lukenut?
Minä sain sen käsiini tässä,jokin aika sitten ja olen sen luettuani hankkinut itselleni sitä pienen varaston.Ikävä kyllä varastoni on nyt tyhjä.Kirjaset ovat menneet eteenpäin.

Tästä kirjasesta sen verran,että se on siinä mielessä poikkeuksellinen että siinä pidetään "RAAMATUNTUTKISTELUA JEHOVAN TODISTAJILLE."
Yleensähän jt:t ajattelee että vain he kykenee siihen.
Kirjan kertomus on dokumentti Australiasta.
Ja kuinkas sitten kävikään?Joukko Jehovan todistajia jättä vartiotornilahkon ja liittyy adventisteiksi.

Miten heppoisia onkaan jt:n oppiperustelut!
Ne on kuin ilmaa kun tosipaikka tulee.
Tämän kirjanen paljastaa. :wink:
rippeli

Re: E.B.Pricen kirjanen......

Viesti Kirjoittaja rippeli »

m.näätinki kirjoitti:"Totuuden tietä etsimässä".

Onko kukaan tutustunut tai peräti lukenut?
Minä sain sen käsiini tässä,jokin aika sitten ja olen sen luettuani hankkinut itselleni sitä pienen varaston.Ikävä kyllä varastoni on nyt tyhjä.Kirjaset ovat menneet eteenpäin.

Tästä kirjasesta sen verran,että se on siinä mielessä poikkeuksellinen että siinä pidetään "RAAMATUNTUTKISTELUA JEHOVAN TODISTAJILLE."
Yleensähän jt:t ajattelee että vain he kykenee siihen.
Kirjan kertomus on dokumentti Australiasta.
Ja kuinkas sitten kävikään?Joukko Jehovan todistajia jättä vartiotornilahkon ja liittyy adventisteiksi.

Miten heppoisia onkaan jt:n oppiperustelut!
Ne on kuin ilmaa kun tosipaikka tulee.
Tämän kirjanen paljastaa. :wink:
Olen joskus lukenut kirjaa jonkin matkaa. Toivolinnan opisto (adventistien koulu) Piikkiössä kuului kenttäalueeseeni ja sieltä sain ko. kirja lainaksi. Mielenkiintoinen kirja. Tosin silloin olin itse niin vakaumuksellinen jt, etten kovin vakavalla mielellä perehtynyt kirjassa kuvailtuihin oppikysymyskeskusteluihin ja raamatuntulkintaan. Asia, joka minulle jäi mieleen oli se, että myös jt voi vaihtaa uskoaan. Toisaalta kirjan olemassaolo kertoo kuinka harvinaista se on: Kun jt vaihtaa uskontoa toiseen niin siitä kannattaa kirjoittaa ihan kirja! Lähes kaikki tuntemani ex-jt:t ovat yönmustia ateisteja. Tunnustan itse uskovani johonkin, mutten tiedä miksi kutsua ympärillämme vaikuttavaa energiaa. Joku kutsuu sitä jumalaksi, mutta minä en, koska käsitteellä on niin paha "sointi". Uskon siis energiaan ja useampiin ulottuvuuksin kuin vain ne jotka pystymme aistimaan. Hörhöilyä? Ehkäpä.

Olen seuraillut joskus kirjoitteluasi Suomi24-palstalla ja saanut sinusta erittäin myönteisen kuvan. Tunnut ihmiseltä joka todella haluaa auttaa muita ja koittaa ajatella jokaisesta hyvää. Siksipä olen iloinen että olet löytänyt myös tämän palstan. Jään odottamaan mielenkiinnolla kirjoituksiasi.
Let me go Master I hate you so
m.näätinki

Kiitoksia "rippeli".

Mukava saada hyvää palutetta.

En pidä itseäni kovin hyvänä kirjoittelijana,enemmänkin käytännön ihmisenä.
Siksi pääasiallinen uskon elämäni menee käytännön asioissa.
Aika-ajoin saan noilta ihmisiltä joiden kanssa aikani menee lausunnon:"hyvä ja uskollinen palvelija",ja sekin lämmittää mieltäni.
En tietenkään tee sitä mitä teen kiitoksen nälässä,mutta"tomuahan "täs" ollaan.
Tälläkin hetkellä menee suurin osa ajastani,monien ihmisten auttamisena.Se on pitkäjänteistä työtä,jossa välillä yöunet katoaa.
Nyt kirjoittelen hieman siksi että olen sairaslomalla.Käteni on olkapäästä "sökönä" ja en tiedä tuleeko enää kuntoon.
Mutta ei se kirjoittelemista haittaa.

Olen oivaltanut omassa uskossani ettei uskon elämäni ole väittelyä,ehkä joskus keskustelua.
Ne uskovat jotka ovat saaneet "väittelyn" lahjan ovat tietenkin tyytyväisiä osaansa.Meillä on erinlaisia armonahjoja.

Yönmustiin ateisteihin vetoan aina mielelläni:"ei Jeesus ole tehnyt meille mitään pahaa,vaan vartiotorniseura joka,on aivopesuyrityksillään katkeroittanut monen mielen,uskontoon nähden".

Että siunausta rippelille ja muille.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Edit: tervetulotin vahingossa toisen kierroksen. :lol:
AchanBeroean

Viesti Kirjoittaja AchanBeroean »

rippeli kirjoitti:Lähes kaikki tuntemani ex-jt:t ovat yönmustia ateisteja. Tunnustan itse uskovani johonkin, mutten tiedä miksi kutsua ympärillämme vaikuttavaa energiaa. Joku kutsuu sitä jumalaksi, mutta minä en, koska käsitteellä on niin paha "sointi". Uskon siis energiaan ja useampiin ulottuvuuksin kuin vain ne jotka pystymme aistimaan. Hörhöilyä? Ehkäpä.
Mielestäni turhaan soimaat muita "yönmustiksi ateisteiksi", jos itsekin kuulut ateisteihin, kun et tunnusta mitään jumalaa.
Ateismi (kreik. ἄθεος, atheos) eli jumalattomuus tarkoittaa jumalauskon puuttumista tai käsitystä, jonka mukaan jumalia ei ole olemassa[1]. Ateismin vastakohta on teismi eli jumalausko[2]. http://fi.wikipedia.org/wiki/Ateismi
Haluaisin korostaa, että se, että henkilö ei tunnusta jumalia, ei riitä määrittämään hänessä mitään muuta. Ja toivoisin, että ne, jotka erilaisiin jumaliin uskovat, myöntäisivät, että pelkkä usko jumaliin ei tee ihmisestä parempaa, vaan uskovien joukossa on monella tavalla paheksuttavia henkilöitä.

Tunnen adventistien Kirjatoimen julkaiseman E. B. Pricen kirjan "Totuuden tietä etsimässä" (alkup. "God's Channel of Truth. Is it the Watchtower?"), ja se kuuluu luopiokirjastooni. Kirja on kirjoitettu lapsellisella vuoropuhelutyylillä.

Jehovantodistajasta adventistiksi kääntynyt on mennyt ojasta allikkoon.

Tuunausta - MM
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

En soimaa ketään, koska todellakin koen olevani ateisti itsekin. Kerroinhan uskovani energiaan, mutta kavahtavani jumalaa. Jokainen tekee jostain itselleen jumalan ja nimittää sen mieleisekseen.
Let me go Master I hate you so
Wonderman

Re: Ei niin uskomaton,kun moni muu.

Viesti Kirjoittaja Wonderman »

m.näätinki kirjoitti:Tervehdys teille,tutuille ja tuntemattomille.
Minä taidan olla aikamoinen poikkeus ex-jt:nä.
Useimmat ex-jt eivät ole säilyttäneet uskoaan,mutta minä olen.
Tosin on tunnustettava että jt aika sai minussakin jälkeenpäin ensin reaktion:"ei koskaan enään mitään uskoa",mutta toisin on käynyt.
Ilman vartiotornihölynpölyäkin voi uskoa.
Minun tämänpäivän mottoni on:"Ei Jeesus ole minulle mitään pahaa tehnyt,vaan kansainvälinen J.F.Rutherford seura".
Olen löytänyt oman paikkani uskon elämässä.

Muutoin voin kyllä kertoa omasta toipumisestani jos kiinnostusta riittää.
Ikää on 52 vuotta.
Jt:n joukossa 5-40 vuotiaaksi.
Tienraivausta useita vuosia,samoin vanhimpana oloa sekä amatöörinäyttelemistä jäähallilla.

Nyt heikoimpien ja avuntarpeissa olevien ihmisten auttamisessa kulkee uskon eläni.
No itse olen jonkinlaisessa uskossa, olin uskosta poiskin välillä mutta pitkän tauon jälkeen ajattelin hengellisiä asioita jo toisin silmin. Jt:n raamatun tulkinta oli jättänyt jälkensä ja siten vaikutti siihen että jäin välillä uskosta pois. Toivotan sulle hyvää jatkoa
Wonderman

Mielestäni turhaan soimaat muita "yönmustiksi ateisteiksi", jos itsekin kuulut ateisteihin, kun et tunnusta mitään jumalaa.
Achan rippeli ei tainnut sanoa tota yön mustaa ateistia vaan m.näätinki mutta hän ei varmaankaan tarkoittanut tota pahalla ateisteja kohtaan.
Wonderman

Re: Kiitoksia "rippeli".

Yönmustiin ateisteihin vetoan aina mielelläni:"ei Jeesus ole tehnyt meille mitään pahaa,vaan vartiotorniseura joka,on aivopesuyrityksillään katkeroittanut monen mielen,uskontoon nähden".

Että siunausta rippelille ja muille.
jehovan todistajissa on vähän se juttu että on pakko uskoa vaikkei ite uskoisikaan koko löpinään. ja en ihmettele vaikka muutaman vuoden jehovan todistajissa oltuaan ei kykenisikään uskomaan mihinkään ainakaan raamatun Jumalaan.

toiset taas ajattelevat että Jumalaa ei yksinkertaisesti ole olemassa vaikka pyhät kirjat sanoisi mitä.
m.näätinki

Hienoa että

meitä"toisinajattelijoitakin" uskon saralla löytyy.

En tosiaan jaa negatiivisessa mielessä ketään eri kasteihin ja tässä tapauksessa "yönmusta ateisti" löytyi tuolta jostain muualta sanontana.

Olen huomannut saman kun "wonderman" että osa meistä ex-jt:sta ei menetä kokonaan uskoaan raamatun Jumalaan.Ajan kuluessa usko oikeastaan vain terävöityy ja saa uuden suunnan.Sitä minä kutsun TODELLISEKSI uudestisyntymiseksi.
Kun vartiotornikuona tippuu hartioilta pois,näkee asiat selvemmin myös uskon saralla.
Wonderman

Re: Hienoa että

m.näätinki kirjoitti:meitä"toisinajattelijoitakin" uskon saralla löytyy.

En tosiaan jaa negatiivisessa mielessä ketään eri kasteihin ja tässä tapauksessa "yönmusta ateisti" löytyi tuolta jostain muualta sanontana.

Olen huomannut saman kun "wonderman" että osa meistä ex-jt:sta ei menetä kokonaan uskoaan raamatun Jumalaan.Ajan kuluessa usko oikeastaan vain terävöityy ja saa uuden suunnan.Sitä minä kutsun TODELLISEKSI uudestisyntymiseksi.
Kun vartiotornikuona tippuu hartioilta pois,näkee asiat selvemmin myös uskon saralla.
saanko kysyä, missä seurakunnassa käyt ?
m.näätinki

En ole kirjoilla

...missään srk:ssa,mutta käyn lähinnä Vivamossa.
Olen myös käynyt jonkinverran Lohjan adventtikirkossa,mutta se on senverran epäterve srk ettei tulisi mieleenikään liittyä sinne.
Koska minut on lapsena kastettu luterilaiseen srk:hon on sinne liittyminen vain kirkkoherran virastossa käyntiä vailla.
Sen jälkeen olisi mahdollisuuteni osallistua Vivamon toimintaan parempaa.

T:veljesi m.n.
Wonderman

Re: En ole kirjoilla

m.näätinki kirjoitti:...missään srk:ssa,mutta käyn lähinnä Vivamossa.
Olen myös käynyt jonkinverran Lohjan adventtikirkossa,mutta se on senverran epäterve srk ettei tulisi mieleenikään liittyä sinne.
Koska minut on lapsena kastettu luterilaiseen srk:hon on sinne liittyminen vain kirkkoherran virastossa käyntiä vailla.
Sen jälkeen olisi mahdollisuuteni osallistua Vivamon toimintaan parempaa.

T:veljesi m.n.
epäterve ? itse olen kuopion adventtikirkossa käynyt tyttöystäväni kanssa silloin tällöin. Olen siellä tykännyt käydä. Mitä meinaat epäterveellä seurakunnalla ? ja mikä pakko on edes liittyä mihinkään kirkkoon ? Eihän kristinuskon mukaan pelastumiseen tarvita mitään kirkkoja tai mitään järjestöä niinkuin todistajilla.
Vastaa Viestiin