Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vastaa Viestiin
Tony

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Ihqut Salkkarit alkavat taas pian ja Iltiksen lööpin myötä aloin ihmettelemään, että kuinka idiootteja ihmiset osaavat olla sille päälle sattuessaan. Aikaisemmin on uutisoitu, että Aaro Vaalennetta näyttelevä Teemu Lehtilä sai osakseen paheksutaa kadulla, näyttelemänsä hamon, no, vittumaisen luonteen takia. Rikua näyttelevälle Janne Vakiolle ei myyty ärrällä siideriä, koska sarjassa Jannen näyttelemällä henkilöllä on alkoholiongelma. Ja tänään Ilttiksessä seisoo seuraavaa:
Iltis kirjoitti:Raivostunut fani kävi käsiksi
Tiistai 18.8.2009 klo 04.01

NOUSEE HAUDASTA? Johanna Nurmimaan roolihahmon Paula Sievisen kohtalo puhuttaa Salattujen elämien ystäviä. Kevään päätösjaksossa Eero hautasi naisystävänsä elävältä. (PASI LIESIMAA)Jos kevään rajusta päätösjaksosta vyöryi palautetta tuotantoyhtiölle, siitä saivat osansa myös suosikkisarjan näyttelijät. Paula Sievistä näyttelevä Johanna Nurmimaa oli jakson ilmestyessä Kroatiassa lomalla. Koti-Suomessa odotti mylläkkä, mikä yllätti näyttelijän.

- Olin hämmentynyt, kun ihmiset kyselivät kuolenko minä ja kenen lasta odotan, mitä tapahtuu ja jatkuvatko minulla työt, Johanna kertaa.

Faktan ja fiktion sekoittuminen ihmisten mielissä hämmentää suosikkinäyttelijää.

- Kun sarjassa Paulan tytär Katri raiskattiin, minulta kysyttiin, raiskattiinko hänet oikeasti. Silloin nousivat karvat pystyyn.

Myös Paulan suhtautuminen tyttärensä Helin lesbouteen herätti kapinaa ihmisissä.

- Joku nuori kävi silloin kauluksiini kiinni kadulla ja kyseli, miten voin olla niin ahdasmielinen, Johanna puuskahtaa.
http://www.iltalehti.fi/viihde/20090818 ... 4_vi.shtml

Miten ihmisillä voi mitenkään olla puurot ja vellit näin totaalisen sekaisin? Idiotismia, yksinkertaisuutta vai mitä? Mikä ihmisiä vaivaa?
Viimeksi muokannut Tony, 18.08.2009 12:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Markku Meilo

Re: Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Tony Syrjänen kirjoitti:Mikä ihmisiä vaivaa?
Ihmiset eivät tunne Totuutta?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Tony Syrjänen kirjoitti:Miten ihmisillä voi mitenkään olla puurot ja vellit näin totaalisen sekaisin? Idiotismia, yksinkertaisuutta vai mitä? Mikä ihmisiä vaivaa?
Tyhmyyttähän se vaan on, tai yksinkertaisuutta, mikäli katsoo niillä olevan merkittävää eroa. Olemme ohittaneet kulttuurimme huippukohdan ja nyt olemme vajoamassa alaspäin kuin syöksylaskijat. Syynä saattaa olla lisääntynyt tv-ohjelmien määrä, mikä passivoi ihmisiä: ei enää lueta niin paljoa kuin ennen eikä ratkota ristikoita tms mikä edes vähän aktivoisi ajattelukykyä. Kun soopaa tulee monelta kanavalta koko ajan enemmän, niin siitä alkaa tulla todellisuutta.

Toivottavasti olen edes väärässä.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Markku Meilo kirjoitti:
Tony Syrjänen kirjoitti:Mikä ihmisiä vaivaa?
Ihmiset eivät tunne Totuutta?
Totuus on tekevä meidät vapaamielisiksi... vai miten se nyt oikein menikään. :mrgreen:
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Viljo kirjoitti:Toivottavasti olen edes väärässä.
Tuskinpa. Jotenkin vain fiktiosta näyttää tulleen faktaa. Vaan mikä minä olen kritisoimaan, en omista Televisiota, televisio ei minua kiinnosta, Salkkarit ovat parasta kaupassakäyntiaikaa (ja näppiskin on ihan sekaisin), voihan nenä.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Tony Syrjänen kirjoitti:Ihqut Salkkarit alkavat taas pian ja Iltiksen lööpin myötä aloin ihmettelemään, että kuinka idiootteja ihmiset osaavat olla sille päälle sattuessaan.
Toivottavasti noita on sentään vähemmistö.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jaakko Ahvenainen

Pehmoluopio kirjoitti:Toivottavasti noita on sentään vähemmistö.
Komppaan.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Luulisin että minkä tahansa TV-sarjan seuraaminen edellyttää sitä, että tietyllä tasolla voi uskoa sarjan tapahtumien olevan totta, realistisia. Siitä on kuitenkin pitkä matka siihen että rupeaa kadulla näyttelijän nähdessään puhumaan tälle kuin hän oikeasti olisi sarjan henkilö. En käyttäisi ainakaan sanaa tyhmyys, vaan mieluummin hulluus.

Jos eri saippuasarjoja vertailee näin aktiivikatsomisen sivustaseuraajana, niin Salkkarit on kyllä sieltä realistisemmasta päästä. Silti tuutista tulevan fiktion ja ympärillä rönsyilevän subjektiivisen faktan välillä ei pitäisi olla normaali-ihmisellä erottamisvaikeuksia.
And Justice For All
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

sinner74 kirjoitti:Jos eri saippuasarjoja vertailee näin aktiivikatsomisen sivustaseuraajana, niin Salkkarit on kyllä sieltä realistisemmasta päästä. Silti tuutista tulevan fiktion ja ympärillä rönsyilevän subjektiivisen faktan välillä ei pitäisi olla normaali-ihmisellä erottamisvaikeuksia.
No Makehan tuossa jo ylempänä esitti (kautta rantain :wink: ) vertailukohtaa. Tai sitten ymmärsin jotain väärin ja muodostin omat käsittämättömät käsitykseni asiasta vain mielessäni.

Mutta juolahti mieleeni se, että täytyykö vilpittömän Jehovan Todistajan hyväksyä autenttisena totuutena tosi tm Seuran (joka toimii käsittääkseni Seuran omien esityksien mukaan itse tm Jehovan äänitorvena) mm. äänite, video, dvd- tai kirjallisuusmateriaalia tai voiko vilpitön Jehovan Todistaja "julkisemmin" ilman sanktioita esittää vastakkaisia mielipiteitä ? :lol:

Mutta toki veli viisaat vanhimmat aina saattavat katsella tätä "katumis-pykälää" joka saattaa olla hyvinkin sanotaanko erikoinen tekijä riippuen monista eri asioista. :o
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Bergerac

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Vaan mikä minä olen kritisoimaan, en omista Televisiota, televisio ei minua kiinnosta, Salkkarit ovat parasta kaupassakäyntiaikaa (ja näppiskin on ihan sekaisin), voihan nenä.
Hieman OT:ta:
Ja huumorilla: Netistäkin toki löytää paljon matskua ja live-lähetyksiä sekä tallenteita ilman telkkua... :wink:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Jaakko Ahvenainen

Bergerac kirjoitti:Hieman OT:ta:
Ja huumorilla: Netistäkin toki löytää paljon matskua ja live-lähetyksiä sekä tallenteita ilman telkkua... :wink:
Joo, niin. Mutta kun mun näppiksessä on se luopionäppäin. Siinä lukee Del. :? En sitä uskalla painaa. Mä en vielä halua delata.
Bergerac

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:
Bergerac kirjoitti:Hieman OT:ta:
Joo, niin. Mutta kun mun näppiksessä on se luopionäppäin. Siinä lukee Del. :? En sitä uskalla painaa. Mä en vielä halua delata.
OT:ta vieläkin vaikka ihmisiin liittyen.
Jos sulla on ohjelmoitavia näppäimiä näppiksessä niin ohjelmoi sinne vaikkapa http://areena.yle.fi/live tai mitä tahansa.
Ei tarvitse käyttää "del-luoppari-näppäintä". OT OFF ja huumorilla.
Vastaa Viestiin