Kirje maistraatista
Valvoja: Moderaattorit
-
syde
Kirje maistraatista
Sain kirjeen maistraatista, jonka otsikko on "Vahvistus uskonnollisesta yhdyskunnasta eroamisesta". En ole koskaan eronnut ja aikaakin ko. episodista on kulunut jo vuosia. Oikeuskomitean pj. kyllä sanoi, että minut on erotettu (syytä ei tietenkään kerrottu). Ihmetyttää tämmöinen posti vuosien takaa. Kumpi valehtelee: maistraatti vai JT:t ? 
-
äänilaiteveli
Re: Kirje maistraatista
Paha mennä sanomaan... :/ mutta onneksi olkoon kuitenkin hienosta ja viisaasta päätöksestä! 
"Ole siis valpas, ehkä sinussa oleva valo on pimeyttä." Luuk 11:35
-
syde
Kumpaa päätöstä tarkoitat?
1. Oikeuskomitea päätti erottaa minut.
2. Minä päätin katua.
= Lopputulos: minut erotettiin
= a la maistraatti: olen eronnut

1. Oikeuskomitea päätti erottaa minut.
2. Minä päätin katua.
= Lopputulos: minut erotettiin
= a la maistraatti: olen eronnut
-
Arskavain
Tuttua hommaa!
Itse sain samanlaisen kirjeen, jossa minun ilmoitettiin eronneeksi, vaikka olen erotettu. Vääryys se on pienikin vääryys. Ehkä kyseessä on kaunistelua, että lähteminen järjestöstä näyttäisi vapaaehtoiselta, joskin tuolloin valitin, koska en omannut arvostelukykyä, joka minulla tänään on ko uskonnollisesta yhdistyksestä.
Itse sain samanlaisen kirjeen, jossa minun ilmoitettiin eronneeksi, vaikka olen erotettu. Vääryys se on pienikin vääryys. Ehkä kyseessä on kaunistelua, että lähteminen järjestöstä näyttäisi vapaaehtoiselta, joskin tuolloin valitin, koska en omannut arvostelukykyä, joka minulla tänään on ko uskonnollisesta yhdistyksestä.
Elä ja anna toisten elää
-
Aaac
Nimimerkki RaM on pitänyt tätä asiaa esillä. Jos uskonyhteisöstä erotetaan, vaatisi se todisteet uskonyhteisön vahingoittamisesta. Siksi JT:t menevät helpomman tien kautta ja ilmoittavat henkilön vain eronneen. Siihen en sitten osaa sanoa mitään, miksi ilmoitus lähti maistraattiin vasta näin myöhään. Ehkä Tikkurilasta on muistutettu asiasta?
Religionsfri.
- Jaakko Ahvenainen
Maistraatti ei tuntene erottamista, ainoastaan eroamisen, uskonnollisesta yhdyskunnasta. Mielestäni ei kannata kompastella lillukan varsiin. Kysymys saatta olla siitä, että valitukset tietosuojavaltuutetulle alkavat purra ja rekistereitä laitellaan kuntoon Jehovan todistajien taholta jälkijättöisesti.
-
Arskavain
En valittanut, mutta sanoin seurakunnan sihteerille tästä kieroudesta sen yhteydessä, kun pyysin papereitani, johon sihteeri sanoi, että niiden paperieni olevan siksi siellä jos ja kun tulen takaisin, mutta lupasi toimittaa ne minulle. Tosin kierrosvalvoja oli sitten sanonut, jonka sitten myöhemmin sain kuulla toisen vanhimman suusta, että mitään papereita ei anneta erotetuille ja sihteeri oli antanut kirjekuoren, missä paperini olivat tälle seurakunnan esivalvojalle, joka kertoi minulle polttaneensa ne ja enää ei ollut muuta jäljellä kuin julistajakorttini...syde kirjoitti:Valititko maistraattiin?
Elä ja anna toisten elää
- Johanneksen poika
- Viesti:
On muistettava, että Betel kyllä tuntee molemmat termit, sekä erottamisen että eroamisen. Se näkyy myös siitä, miten erotetun ja eronneen tiedot haaratoimistoon ohjeiden mukaan toimitetaan. Tässä uunituore ohje vuodelta 2009, mikä on lähetetty kaikkiin seurakuntiin tammikuun 15. päivä.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Maistraatti ei tuntene erottamista, ainoastaan eroamisen, uskonnollisesta yhdyskunnasta.
-
Vieras
Suomen lain mukaan jokaisen henkilörekisteriä pitävän on kysyttäessä kerrottava henkilölle, mitä tietoja hänestä on kerätty ja talletettu. Poliisi, vakuutusyhtiö, kuka tahansa, myös Vartiotorni-seura on velvollinen kertomaan ja tarvittaessa korjaamaan henkilökohtaiset tiedot. Jos kiinnostaa, voi mennä tikkurilaan kysymään, henkilöllisyystodistus mukaan.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Niinpä niin, periaatteessa. Mutta käytäntö onkin sitten toinen. Et ehkä ole perehtynyt vielä näihin juttuihin:Vieras kirjoitti:Suomen lain mukaan jokaisen henkilörekisteriä pitävän on kysyttäessä kerrottava henkilölle, mitä tietoja hänestä on kerätty ja talletettu.
Jehovan todistajat ja henkilötietolaki, osa 1.
Jehovan todistajat ja henkilötietolaki, osa 2.
-
RaM
Rekisteröidystä yhdyskunnasta voidaan sääntörikkomuksen perusteella erottaa tai henkilö voi itse erota. Yhdistys ei voi erota kenenkään puolesta. Odotellaan nyt kunhan poliisi ehtii käsittelemään asiani. ("Hitaita on herrojen kiireet.")
Maistraatti tuntee molemmat vaihtoehdot.
Maistraatti tuntee molemmat vaihtoehdot.
-
sinner74
- Ylläpitäjä
Eikö seurakunnan edessä ilmoitus nykyään mene tyyliin "xxx ei enää kuulu seurakunnan yhteyteen"? Olen ymmärtänyt että vapaaehtoinen eroaminen on nimenomaan se yhteyden menettämisen tapa, jota yritetään seurakuntalaisilta peitellä. Omaehtoisesti eronneitten volyymi lienee tätänykyä melkoisen suuri?Arskavain kirjoitti:Tuttua hommaa!
And Justice For All
- Jaakko Ahvenainen
Kiitos tästä tiedosta.RaM kirjoitti:Maistraatti tuntee molemmat vaihtoehdot.