Palstalaisista

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Suhteesi järjestöön

Olen aktiivi Jehovan todistaja
2
4%
Olen nimellisesti "toimeton" jehovantodistaja
5
9%
Olen kastamaton julistaja
1
2%
Käyn jehovantodistajien kokouksissa, minua ei ole kastettu enkä ole julistaja
0
Ei ääniä
Olen erotettu järjestöstä
10
19%
Itse eronnut
11
20%
Olen ollut 1-10 vuotta todisaja joskus
6
11%
Olen ollut jehovantodistaja yli 10 vuotta joskus
5
9%
yli 20 vuotta joskus
7
13%
yli 30 vuotta mukana
3
6%
En ole jehovantodistaja eikä ole todistaja taustaa
4
7%

Ääniä yhteensä: 54

Arskavain

Palstalaisista

Viesti Kirjoittaja Arskavain »

Mielenkiinnosta kirjoittajia ja vierailijoita kohtaan haluaisin tietää seuraavaa:
Viimeksi muokannut Tony, 29.11.2009 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Äänestystä muokattu
Elä ja anna toisten elää
Arskavain

Re: Palstalaisista

Voi V kun ei voikkaan antaa kahta vaihtoehtoa - voisiko joku modeista poistaa nuo mukanaolovuodet?
Elä ja anna toisten elää
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Arskavain kirjoitti:Voi V kun ei voikkaan antaa kahta vaihtoehtoa
Nyt voi.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Arskavain

Tony Syrjänen kirjoitti:
Arskavain kirjoitti:Voi V kun ei voikkaan antaa kahta vaihtoehtoa
Nyt voi.
Tuhannet kiitokset :)
Elä ja anna toisten elää
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Haluaisin tietää tarkoitetaanko mukanaolovuosilla vuosia kastettuna todistajana vai sisältääkö se myös ajan ennen kastetta ("järjestön yhteydessä")?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Viljo kirjoitti:Haluaisin tietää tarkoitetaanko mukanaolovuosilla vuosia kastettuna todistajana vai sisältääkö se myös ajan ennen kastetta ("järjestön yhteydessä")?
Itse laskin mukaan myös lapsuusajan ennen kastetta. Toitotinhan muulle maailmalle olevani jehovantodistaja, ja myös elin kuten jehovantodistaja. Puhumattakaan todistajuuden lieveilmiöistä koulumaailmassa.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Mitä ihmettä. Olenko palstan ainoa hihhulismista kiinnostunut ulkopuolinen. Johan tässä tuntee itsensä ihan syrjäytyneeksi. Pitääpä hakeutua salille rakkautta ja yhteenkuuluvaisuutta saamaan.
Arskavain

Viljo kirjoitti:Haluaisin tietää tarkoitetaanko mukanaolovuosilla vuosia kastettuna todistajana vai sisältääkö se myös ajan ennen kastetta ("järjestön yhteydessä")?
Itse annoin mukana oloa itaelleni yli 30 v, vaikka minut kastettiin 14vuotiaana -79. En koe juurikaan eroa sillä, että kuljin kaksi vuotiaasta asti kokouksissa ja pidin kakkospuheita 7 vuotiaana sekä olin näytteissä sekä kävin kentällä - olin jehovantodistaja koulussa jo seitsemän ikäisenä vaikkei minua oltu kastettu. Kaste oli vain yksi juttu siinä sivussa enkä voi sanoa, että tiesin asioista tarpeeksi...

Joten minun puolesta jokainen voi kohdallaan päättää, miten kauan he ovat olleet mukana. Ehkä vastaus on erilainen aikuisiällä kastetuilla...
Elä ja anna toisten elää
Vastaa Viestiin