Palstalaisista
Valvoja: Moderaattorit
-
Arskavain
Palstalaisista
Mielenkiinnosta kirjoittajia ja vierailijoita kohtaan haluaisin tietää seuraavaa:
Viimeksi muokannut Tony, 29.11.2009 19:40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Äänestystä muokattu
Syy: Äänestystä muokattu
Elä ja anna toisten elää
-
Arskavain
Re: Palstalaisista
Voi V kun ei voikkaan antaa kahta vaihtoehtoa - voisiko joku modeista poistaa nuo mukanaolovuodet?
Elä ja anna toisten elää
- Tony
Nyt voi.Arskavain kirjoitti:Voi V kun ei voikkaan antaa kahta vaihtoehtoa
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Arskavain
Tuhannet kiitoksetTony Syrjänen kirjoitti:Nyt voi.Arskavain kirjoitti:Voi V kun ei voikkaan antaa kahta vaihtoehtoa
Elä ja anna toisten elää
-
Viljo
Haluaisin tietää tarkoitetaanko mukanaolovuosilla vuosia kastettuna todistajana vai sisältääkö se myös ajan ennen kastetta ("järjestön yhteydessä")?
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
- Tony
Itse laskin mukaan myös lapsuusajan ennen kastetta. Toitotinhan muulle maailmalle olevani jehovantodistaja, ja myös elin kuten jehovantodistaja. Puhumattakaan todistajuuden lieveilmiöistä koulumaailmassa.Viljo kirjoitti:Haluaisin tietää tarkoitetaanko mukanaolovuosilla vuosia kastettuna todistajana vai sisältääkö se myös ajan ennen kastetta ("järjestön yhteydessä")?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Sukututkija
Mitä ihmettä. Olenko palstan ainoa hihhulismista kiinnostunut ulkopuolinen. Johan tässä tuntee itsensä ihan syrjäytyneeksi. Pitääpä hakeutua salille rakkautta ja yhteenkuuluvaisuutta saamaan.
-
Arskavain
Itse annoin mukana oloa itaelleni yli 30 v, vaikka minut kastettiin 14vuotiaana -79. En koe juurikaan eroa sillä, että kuljin kaksi vuotiaasta asti kokouksissa ja pidin kakkospuheita 7 vuotiaana sekä olin näytteissä sekä kävin kentällä - olin jehovantodistaja koulussa jo seitsemän ikäisenä vaikkei minua oltu kastettu. Kaste oli vain yksi juttu siinä sivussa enkä voi sanoa, että tiesin asioista tarpeeksi...Viljo kirjoitti:Haluaisin tietää tarkoitetaanko mukanaolovuosilla vuosia kastettuna todistajana vai sisältääkö se myös ajan ennen kastetta ("järjestön yhteydessä")?
Joten minun puolesta jokainen voi kohdallaan päättää, miten kauan he ovat olleet mukana. Ehkä vastaus on erilainen aikuisiällä kastetuilla...
Elä ja anna toisten elää