Tervetuloa uudet kirjoittajat!
Valvoja: Moderaattorit
-
Aaac
Tervetuloa uudet kirjoittajat!
Tervetuloa uudet kirjoittajat mukaan palstalle! On hyvä nähdä, että aikansa palstaa lukenut rohkaistuu myös kirjoittamaan.
Ex Beteliläinen, Kalastaja Pekka, Antsa, Maailmallinen, Lothar II ja Linnea sekä muut.
Ex Beteliläinen, Kalastaja Pekka, Antsa, Maailmallinen, Lothar II ja Linnea sekä muut.
Religionsfri.
-
toolman
Re: Tervetuloa uudet kirjoittajat!
Joo! Lisää uusia kirjoittajia.
Viimeksi muokannut Tony, 11.12.2009 09:22. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Asiaton vihjailu poistettu
Syy: Asiaton vihjailu poistettu
tool ja öl on elämää.
-
Kalastaja Pekka
Juu kiitoksia, olen vielä teknisesti todistaja, mutta varmaankaan n. 5 vuoteen, en ole käynyt edes muistonvietossa. Perhesyiden vuoksi en ole eronnut vielä. Palstaa olen kuitenkin n. vuoden jo seuraillut. Ehkä joskus uskallan ottaa osaa enemmänkin keskusteluihin.Aaac kirjoitti:Tervetuloa uudet kirjoittajat mukaan palstalle! On hyvä nähdä, että aikansa palstaa lukenut rohkaistuu myös kirjoittamaan.
-
Markku Meilo
Aikoinaan avustin erästä Vt-seurasta eroon pyrkinyttä* jehovantodistajaa yhden kirjaimellisen vuodenkierron tiheällä s-postikirjeenvaihdolla ja vedenjakaja oli se kun keväällä tämä henkilö jätti muistovieton väliin. Itse asiassa hän ilmoitti, että jos kotiväki kysyy, niin hän sanoo olleensa toisen seurakunnan muistovietossa. Sen jälkeen tämä henkilö katsoi olevansa riittävästi irti Vt-seurasta ja jatkoi elämäänsä ilman Vt-seuraa.Kalastaja Pekka kirjoitti:...mutta varmaankaan n. 5 vuoteen, en ole käynyt edes muistonvietossa.
Muistonvieton osanotto tai sen laiminlyönti on merkittävä asia jehovantodistajuudessa.
*) Nyt kyseinen henkilö on erotettu ja voin kertoa yhden hupaisan yksityiskohdan. Loppuvuodesta seurakunnan sihteeri kyseli raporttia, johon ko. henkilö totesi minulle, että on hän jotain todistanut, mutta mitä hän tekisi. Totesin, että jos haluat säväyttää, niin laita raportti postiin ja joulukortilla. Sen joulukortin jälkeen ei raporttia enää kyselty.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
-
Massetar
Hienoa kuulla tällaisesta vertaistuesta.Markku Meilo kirjoitti: Aikoinaan avustin erästä Vt-seurasta eroon pyrkinyttä* jehovantodistajaa yhden kirjaimellisen vuodenkierron tiheällä s-postikirjeenvaihdolla ja vedenjakaja oli se kun keväällä tämä henkilö jätti muistovieton väliin. Itse asiassa hän ilmoitti, että jos kotiväki kysyy, niin hän sanoo olleensa toisen seurakunnan muistovietossa. Sen jälkeen tämä henkilö katsoi olevansa riittävästi irti Vt-seurasta ja jatkoi elämäänsä ilman Vt-seuraa.
-
Markku Meilo
Tuollaisia aloitteellisia henkilöitä varten olen laittanut etenkin S24:lle aika ajoin s-posti- ja tavallisen osoitteen sekä puhelinnumeron esille, joita pelottomat jehovantodistajat voivat sitten hyödyntää.Massetar kirjoitti:Hienoa kuulla tällaisesta vertaistuesta.
-
Viljo
Saivartelijana voisin todeta, että s-posti- ja tavallinen osoitteesi sekä puhelinnumerosi lienee tarkoitettu rohkeille jehovantodistajille, sillä eikö sitä sanota, että rohkeakin voi pelätä mutta se ei estä häntä toimimasta.Markku Meilo kirjoitti:Tuollaisia aloitteellisia henkilöitä varten olen laittanut etenkin S24:lle aika ajoin s-posti- ja tavallisen osoitteen sekä puhelinnumeron esille, joita pelottomat jehovantodistajat voivat sitten hyödyntää.
"Me olemme rohkeat jehovantodistajat..."
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Markku Meilo
[quote="Viljo"]Kukin voi halutessaan korvata "aloittellisia" ja "pelottomat" -sanat rohkeudella. Yksi yhteinen piirre kaikilla jt-luokan yhteydenottajilla (poislukien pelkät matskun kyselijät, joiden kanssa ei muuta juttua tule) on halu löytää työkaluja irtautumiseen tai halu löytää oma siedettävä paikka normaalielämän ja jehovantodistajuuden välimaastosta ilman karttamista ja ystävien menetystä.