Joo, tällä viikolla se on tehtävä. En halua enää olla plussanumero heidän tilastoissaan..
Ilmoitus eroamisesta maistraattiin..
Valvoja: Moderaattorit
-
sasisa
Ilmoitus eroamisesta maistraattiin..
Joo, nyt olen sitten päättänyt pistää vihdoin pisteen tälle JT-farssille, mitä olen elänyt. Henkisesti pesäero on tehty jo aikaa sitten, mutta edelleen olen kirjoilla todistajana. Nyt haluaisin muuttaa asian, mutta miten? Toisaalta haluaisin keskustella vanhimpien kanssa oppikysymyksistä, että he tietäisivät miksi lähdin pois. Toisaalta helpoin keino taitaa olla ilmoitus maistraattiin. Täällä oli joskus joku valmis pohja ilmoitukselle maistraattiin, mutten löytänyt sitä. Voisiko joku sen linkittää tähän?
Joo, tällä viikolla se on tehtävä. En halua enää olla plussanumero heidän tilastoissaan..
Se parhaiten nauraa kellä on paras lääkitys. Minä nauran paljon!
- Johanneksen poika
- Viesti:
Re: Ilmoitus eroamisesta maistraattiin..
Jos itse olisin tuossa tilanteessa, haluaisin vähän "huvitella" tilanteella. Tekisin tosi kiusallisia kysymyksiä, en päästäisi vanhimpia vähällä, ja ainahan tuollaiset kivat "rupatteluhetket" voi nauhoittaa.sasisa kirjoitti:Toisaalta haluaisin keskustella vanhimpien kanssa oppikysymyksistä, että he tietäisivät miksi lähdin pois.
Miksi tehdä vanhimmille asiat helpoksi ilmoittamalla erosta maistraattiin, kun saman asian voi tehdä "tyylikkäästi" ja viihteellä.
-
sasisa
No sitäpä sitä juuri ajattelin, todella houkuttelevaa...Johanneksen poika kirjoitti:
Miksi tehdä vanhimmille asiat helpoksi ilmoittamalla erosta maistraattiin, kun saman asian voi tehdä "tyylikkäästi" ja viihteellä.
Ongelma on se, että epäilen kykyäni perustella näkökantani. Minulla usein asiat sekoavat päässä niin, etten saa niistä kiinni. Hämmennyn myös helposti. Pelkään siis sitä, että vanhimmat saavat minut hiljaiseksi, että he "voittavat" väittelyn.
Ja edelleen mietin sukuani. Nyt heidän ei ole pakko karttaa kun olen vielä jäsen, mutta vähän mietityttää millaisia katseita sieltä tulee kun eroaminen on totta.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Laita asiat paperille, niin ei mitään hätää. Et voi hävitä, jos kokoat kunnon kysymykset ja niihin mahdolliset vastaväitteet ja kunnon perustelut.sasisa kirjoitti:Ongelma on se, että epäilen kykyäni perustella näkökantani.
Kokemuksesta tiedän, että vanhimmat häkeltyvät, kun eivät osaa vastata tai perustella yllättäen tulleita "vaikeita" asioita. Toinen toimintamalli vanhimmilla on vihastua, mutta siihen voit todeta, että "otetaanpa nyt ihan rauhallisesti".
-
JukkaP
Minulla on huomenna tapaaminen vanhinten kanssa juuri vastaavassa tilanteessa. Olen maistraatin kautta eronnut mutta eihän se niille riitä. Selvä osoitus heidän omasta lakijärjestelmästä jossa ei Suomen lakia huomioida ollenkaan. Jos siis maistraatin kautta eroat, joudut kuitenkin sen kahdelle vanhimmalle ilmoittamaan ennen kuin he virallistavat sen seurakunnan sisällä. Jos sillä ei ole merkitystä niin eipä niille ole pakko mitään sanoa sillä Suomen lain mukaan maistraatti-ilmoitus riittää. Toki on ymmärrettävää että sitä tekee mieli päästä se viimeinen sana sanomaan.
- Tony
Sinulla ei ole mitään velvollisuutta mennä tapaamiseen vanhinten kanssa. Et ole enää jehovantodistaja, asiasi eivät kuulu lahkolle enää millään tavalla.JukkaP kirjoitti:Minulla on huomenna tapaaminen vanhinten kanssa juuri vastaavassa tilanteessa. Olen maistraatin kautta eronnut mutta eihän se niille riitä. Selvä osoitus heidän omasta lakijärjestelmästä jossa ei Suomen lakia huomioida ollenkaan. Jos siis maistraatin kautta eroat, joudut kuitenkin sen kahdelle vanhimmalle ilmoittamaan ennen kuin he virallistavat sen seurakunnan sisällä. Jos sillä ei ole merkitystä niin eipä niille ole pakko mitään sanoa sillä Suomen lain mukaan maistraatti-ilmoitus riittää. Toki on ymmärrettävää että sitä tekee mieli päästä se viimeinen sana sanomaan.
Toki jos itse haluat mennä, niin mikäs siinä.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
JukkaP
Vien heille vaatimuksen jossa pyydän kopiot henkilötietorekisteristäni. Tätä asiaa olen siis toimittamassa huomenissa. Mahtaa tulla heille yllätyksenä kun puhelimessa tahtoivat "hoitaa asiat pois päiväjärjestyksestä".Tony Syrjänen kirjoitti:Sinulla ei ole mitään velvollisuutta mennä tapaamiseen vanhinten kanssa. Et ole enää jehovantodistaja, asiasi eivät kuulu lahkolle enää millään tavalla.
Toki jos itse haluat mennä, niin mikäs siinä.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Jokaisen erotetun ja eronneen pitäisi pyytää omat tietonsa nähtäväksi. Suomen laki antaa siihen oikeuden. Saa sitten nähdä, milloin Betelin laittomuuksille tulee stoppi ja mikä taho viranomaisista sen "stopin" laittaa. Laissa on sanktiot, joita ei vielä ole sovellettu. Henkilötietolain rikkomuksista on selvää näyttöä, nyt vain puuttuu se, että "lain koura" tarttuu Betelin vastuullisia niskasta kiinni ja vähän "ravistaa".JukkaP kirjoitti:Vien heille vaatimuksen jossa pyydän kopiot henkilötietorekisteristäni.
- Jaakko Ahvenainen
Varaudu siihen, ettet saa pyytämiäsi kopioita. Mahtaisivatko antaa kirjallisen todistuksen perusteista, millä kopioiden antamatta jättäminen perustellaan, jos näin käy - en tiedä. Ainakin voit laatia itsellesi muistiinpanot dokumenteista, jotka saat nähtäviksesi. Esim. terveyskeskuksesta tai keskussairaalasta saa kerran vuodessa maksutta itseään koskevat kopiot kaikista asiakirjoistaan, ellei tähän ole erityisiä perusteltua (esim. henkilön terveydentilaan vaikuttavaa syytä).JukkaP kirjoitti:Vien heille vaatimuksen jossa pyydän kopiot henkilötietorekisteristäni.
- Jaakko Ahvenainen
Ei nähtäväksi ainoastaan, vaan kopiot kouraan, JP.Johanneksen poika kirjoitti:Jokaisen erotetun ja eronneen pitäisi pyytää omat tietonsa nähtäväksi.
- Johanneksen poika
- Viesti:
Niin, sitä juuri tarkoitinkin, ehkä muotoilin lauseen väärin.Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Ei nähtäväksi ainoastaan, vaan kopiot kouraan, JP.Johanneksen poika kirjoitti:Jokaisen erotetun ja eronneen pitäisi pyytää omat tietonsa nähtäväksi.
-
Vieras
Miten muuten tarkkaan ottaen saan omat tietoni nähtäväksi Beteliltä?
Mitä pitää tehdä?
Mitä pitää tehdä?
-
sasisa
Huomenissa sitten kun mennään äidille kyläilemään pyydän häneltä jonkun vanhimman numeron.. Nyt pitää vaan aloittaa valmistautuminen. Jukka, kiva että sinäkin olet saanut asiat hoitoon.
Olisi kiva kuulla miten tapaaminen meni.
Hyvä että muistutit Johanneksenpoika, pitääkö tuo henkilötietorekisteri pyytää ihan kirjallisena vanhimmilta? Vai lähettää kirje suoraan beteliin? Tuleekohan sieltä edes vastausta..
Että nyt vaan oppikysymykset paperille, nauhurit piiloon ja kahvipullien ostoon. Tosin liekö viitsivät tässä tilanteessa kahvitella.. ?
Hyvä että muistutit Johanneksenpoika, pitääkö tuo henkilötietorekisteri pyytää ihan kirjallisena vanhimmilta? Vai lähettää kirje suoraan beteliin? Tuleekohan sieltä edes vastausta..
Että nyt vaan oppikysymykset paperille, nauhurit piiloon ja kahvipullien ostoon. Tosin liekö viitsivät tässä tilanteessa kahvitella.. ?
-
Vieras
Minulla kesti tuo oman lapsen tietojen saanti aika kauan Betelistä. Toista vuotta ja piti hakea tietosuojavaltuutetulta velvoitus antaa paperini, jotka koskivat huollossani olevaa lasta. Kopiot lopulta tulivat Ropposen allekirjoittaman saatteen mukana, kun TSV oli asian näin päättänyt, että minulla on siihen oikeus. Vastineiden laatimisen ja Betelin omien vastineiden ja kiemurtelupyrkimysten myötä pääsin selville siitäkin, että on Betelin tiedossa, että avoimesti kirjoittelen näille palstoille, mutta se ei ollut mikään syy evätä tietojen antamista. Muutenkin yrittivät käyttää jokaista mahdollista pykälää hyväkseen, mikä vaikutti siltä, ettei Betelissä ollut kunnollista juristia heidän vastineitaan laatimassa. (Eikös LKV Leinonen ole juristi?).
Mielenkiintoinen yksityiskohta: yksi saamistani vastineista oli leimattu salaiseksi, ilmeisesti Betelissä eikä TSV:llä.
Harkitsin asiaa silloin, olisinko tehnyt asiasta vielä rikosilmoituksen, mikä olisi ollut mahdollista. TSV oli juuri aikaisemmin perehtynyt JT:n tietojen keräämisasioihin Johanneksen pojan jutussa ja siinäkin saivat sapiskaa. Laki on laki, sitä eivät kumoa Vartiotorniseuran omat säännöt. Olen ajatellut, että uskontoa saa Suomessa harjoittaa, jos ei loukata lakia tai hyviä tapoja (Perustuslain määräys). JT:t rikkovat nähtävästi ja olisi huima ajatusleikki vetää tällainen asia käsiteltäväksi jossakin instanssissa.
Mielenkiintoinen yksityiskohta: yksi saamistani vastineista oli leimattu salaiseksi, ilmeisesti Betelissä eikä TSV:llä.
Harkitsin asiaa silloin, olisinko tehnyt asiasta vielä rikosilmoituksen, mikä olisi ollut mahdollista. TSV oli juuri aikaisemmin perehtynyt JT:n tietojen keräämisasioihin Johanneksen pojan jutussa ja siinäkin saivat sapiskaa. Laki on laki, sitä eivät kumoa Vartiotorniseuran omat säännöt. Olen ajatellut, että uskontoa saa Suomessa harjoittaa, jos ei loukata lakia tai hyviä tapoja (Perustuslain määräys). JT:t rikkovat nähtävästi ja olisi huima ajatusleikki vetää tällainen asia käsiteltäväksi jossakin instanssissa.
- Jaakko Ahvenainen
Kenties painetta kannattaa lisätä paitsi Suomen Beteliin ja tietosuojavaltuutetunkonttoriin myös oikeusministeriöön, vaikkapa Tuija Braxille henkilökohtaisin postauksin, tyyliin: "Onko arvoisa oikeusministeri tietoinen, että... ja mihin toimiin hän on ryhtynyt tai aikeissa ryhtyä, että xx asia tutkittaisiin, onko se Suomen lakien mukainen. Pyydän kohtteliaimmin vastausta (oma e-mailosoite) -ja perustelut: ne mukaan ehdottomasti.
Tästä maili suoraan "pääkokille": tuija.brax@om.fi
Ministeri tarkoittaa samaa latinaksi, mitä diakoni kreikaksi, palvelijaa, kansan palvelijaa, mistä syystä usein olen kirjoittanut: "Arvoisa kollega" virassa ollessani.
Tästä maili suoraan "pääkokille": tuija.brax@om.fi
Ministeri tarkoittaa samaa latinaksi, mitä diakoni kreikaksi, palvelijaa, kansan palvelijaa, mistä syystä usein olen kirjoittanut: "Arvoisa kollega" virassa ollessani.