Spiritismi

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Vieras

Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Oletko harrastanut spiritimiä koskaan? Katsonut korteista tai jotain muuta? Astrologiaa ja horoskooppeja varmaan jokainen on joskus tutkinut.

Lapsena menimme pimeään vessaan ja manasimme "Piru tule tänne, Piru tule tänne..." Siitä syntyi jännittävä pelko, jopa kauhu ja ryntäsimme ulos vessasta.

Hankin joskus Tarot-kortit ja kirjan, jossa kerrottiin, miten niistä ennustellaan.

Meediota en tavannut enkä shamaania enkä soittanut puhelinennustajalle.

Onko kotikummituksia?
Vieras

Re: Spiritismi

Viesti Kirjoittaja Vieras »

jehovalahkon pomossa ne yhdistyvät kaikki, siinä on kerralla piru, kummitus ja pahanilmanlintu
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Vieras kirjoitti:Lapsena menimme pimeään vessaan ja manasimme "Piru tule tänne, Piru tule tänne..."
Hieman ohi aiheen mutta liittyen pikkuriikkisen:

Vilpittömien Jehovan Todistajien ehkä tulisi olla erityisen varovaisia ns. maailmallisten kirpputoreilla. Tiedä mitä niissä esineissä ja tavaroissa voi olla. 8)

Mutta sisäsiittoisissa vilpittömien Jehovan Todistajien omilla kirppareilla voi aina luotettavasti ostaa sisarilta ja veljiltä tavaraa. Niissä ei ainakaan mitään "sellaista" ylimääräistä osa-aluetta. Tosin pettymyksiäkin voi tulla ostosten laadun suhteen, mutta tiukan paikan tullen
(tappelu laadusta) viisaat veli vanhimmat saattavat tuoda kokemuksensa peliin ja ratkaista kiistan (tai sitten ei veli käy veljeä vastaan, seurakunnan yhteneväisyys jne) :mrgreen:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Vieras kirjoitti:Oletko harrastanut spiritimiä koskaan?
Ei. Se on jopa ei-jeppujen mielestä huono homma. Olen katsellut runsaasti erilaisia ohjelmia, jossa kameraryhmät vaeltelevat kummitustaloissa ja yrittävät manata kummituksia esille. Ihminen voi herkistyä henkiolennoille liikaa.
Ei ole nykyään enää juuri minkäänlaista kontaktia henkiolentoihin. Ennen jeppuaikaa, jeppuaikana ja vähän sen jälkeen kokemuksia minulla oli tuhansia. Ei edes kauheasti ole uteliaisuutta varta vasten hankkia sellaisia kokemuksia.

Minun oma tuntemukseni kummituksista on, että ne ottavat energiansa sinun pelostasi, jos et pelkää, ne eivät näyttäydy. Helpoin tapa karistaa pelko on niille puhuminen. Jeput tietysti höpöttävät Jehovan nimeä ja sekalainen joukko kristittyjä muita raamatunkohtia tai manauksia. Totta puhuen minulla toimi kerran tällainen: "Nyt on vuoden 1997 maaliskuu. Et taida oikein kuulua tänne".

Ne ryhmät, jotka vaeltelevat kummitustaloissa jakavat henkiolennot jäännösenergiaksi, kummituksiksi ja demoneiksi. Sen minäkin olen huomannut, ettei kaikilla henkiolennoilla ole pahat aikeet, tai oikeastaan mitään aikeita.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Pehmoluopio kirjoitti:Ei. Se on jopa ei-jeppujen mielestä huono homma. Olen katsellut runsaasti erilaisia ohjelmia, jossa kameraryhmät vaeltelevat kummitustaloissa ja yrittävät manata kummituksia esille. Ihminen voi herkistyä henkiolennoille liikaa.
Ei ole nykyään enää juuri minkäänlaista kontaktia henkiolentoihin. Ennen jeppuaikaa, jeppuaikana ja vähän sen jälkeen kokemuksia minulla oli tuhansia. Ei edes kauheasti ole uteliaisuutta varta vasten hankkia sellaisia kokemuksia.
Näin myös kohdallani. Muutoinkin olen kirjoituksesi kanssa yllättävän samanmielinen. Sen tiedän, että äärimmäisen väsyneenä (ja pelon alla) ihmisen on tapana nähdä vaikka mitä. Ovat tavalliset katajapuskatkin yön pimeydessä lähteneet minulla liikkumaan armeijan aikana. Aivokemiallinen ilmiö sekin.
Mir

Viesti Kirjoittaja Mir »

Tarotia harrastan tai harrastelen joskus. Kyseessä tosin ei ole mikään spiritismi tai ennustelu kuten virheellisesti luullaan. Kukaan ei voi ennustaa tulevaa paitsi meteorologit. Sekin tuppaa menemään metsään valitettavan usein :D Kaikki osoittimien liikkumiset aakkoslaudalla ovat psykokineettistä liike-energiaa. Tuo lautapiru antaa juuri sellaisia vastauksia, joita tämä "spiritisminharjoittaja" haluaakin saada.
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Mir kirjoitti:Tarotia harrastan tai harrastelen joskus. Kyseessä tosin ei ole mikään spiritismi tai ennustelu kuten virheellisesti luullaan. Kukaan ei voi ennustaa tulevaa paitsi meteorologit. Sekin tuppaa menemään metsään valitettavan usein :D Kaikki osoittimien liikkumiset aakkoslaudalla ovat psykokineettistä liike-energiaa. Tuo lautapiru antaa juuri sellaisia vastauksia, joita tämä "spiritisminharjoittaja" haluaakin saada.
Alitajuisilla yllykkeillä on usein aivan käsittämättömiä voimia.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Mir

Viesti Kirjoittaja Mir »

Alitajuiset yllykkeet on voimakkaita. Varsinkin, jos nuo alitajuiset yllykkeet ovat saaneet ärsykkeen jostain vähänkin salaperäisyyden verhon omaavasta niin elokuvamateriaalia alkaa jo tulemaan. Henrik Fexeuksen kirjassa 'ajatusten lukijaksi' kerrotaan loppupäässä tästä psykokineettisestä liike-energiasta. Pajunvitsa heiluu juuri siinä kohdassa kun kaivonkatsojasta siltä tuntuu ja heiluri liikkuu juuri siihen suuntaan, kuin sen haluaa liikkuvan. Tiedostamattomia, pieniä lihasnykäyksiä joita ihminen ei itse huomaa.

Tämän kun saisi vielä eräille tahoille perille, niin demonivalttikortti olisi pois pelistä.
Pehmoluopio

Millä alitajuisilla lihasnykäyksillä sinä pystyt selittämään ilmassa leijuvat esineet?
Minä aistin jotain jepputyylistä halua kokonaisvaltaiseen mustavalkoiseen yhden ainoan totuuden vastauksen löytämiseen tässä. Ei se mitään, tämä ajattelukyvyn harjoitus on vaikea.

Viimeisin havainto minulla oli koirasta. Minä tunsin, etten ollut huoneessa yksin ja se tunne läsnäolosta kiinnittyi yhteen nurkkaan. Keskityin siihen ja kuulin tassujen tepsutusta. Kysyin sitten, oliko siinä paikassa aiemmin ollut koira ja minulle vastattiin myöntävästi. Se oli vanha talo ja siinä on saattanut ajan mittaan ollut useampikin koira, joten on mahdollista arvatakin oikein. Tässä vaiheessa tulee kaksi totuutta, mikä ei ole sinällään mielenkiintoista. Mielenkiintoista on se, mitä minä teen sillä tiedolla.

Ottaen huomioon sen, että minulla on elämästäni jäljellä puolet, se vaihtoehto, että on henkiolentoja tai tallenteita on ainakin mielenkiintoisempi. Se tietää, ettemme edusta mitään tiedon huippua.

Mitä tulee horoskooppeihin, niin minun kiinalainen horoskooppini kuvailee minua hämmästyttävän tarkasti. Sen sijaan päälääkäritieteen harrastajat ovat johtaneet minua harhaan.

Tiedollakin hallitseminen on hallitsemista ja hallitseminen on sairasta. Jos yrität hallita koiraa pitämällä sitä kiinni pannasta, niin kätesi väsyy eikä koirakaan tykkää siitä. Anna koiran juosta omineen ja seuraa perässä niin itsekin löydät jotain.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Jaakko Ahvenainen kirjoitti:Sen tiedän, että äärimmäisen väsyneenä (ja pelon alla) ihmisen on tapana nähdä vaikka mitä. Ovat tavalliset katajapuskatkin yön pimeydessä lähteneet minulla liikkumaan armeijan aikana. Aivokemiallinen ilmiö sekin.
Tuota en Jaska pidä mitenkään mahdottomana.
Etenkin jos ennakkovaroituksena (kokemuksieni mukaan vain varusmiespalveluksessa, ei sodassa) olisi vihjailtu että se ja se yksikkö todennäköisesti saattaa tiedustella ja vartiossa sitten ollaan tarkkana jne. Kyllä siellä yön pimeässä yksinään saattaa muodostaa varauksellisia havaintoja kivistä, puista ynnä muista ->niinkuin liikettä olisi ikäänkuin "vihollisen tiedustelun tai hyökkäyksen" osalta.
Silloinkin pää kylmänä ja seurata tilannetta, eikä mitään hälytystä, ennen kuin varmuus asiasta.

Jotenkin vitutti joskus herätä näihin yksittäisen vartsikan tekemiin vääriin hälyihin :o
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

Jeps. Mikäli sallitaan, kerron yhden hauskan vartiokokemukseni, mikä on tietenkin ot.
Näet varusmiespalvelukseni aikana jouduin ampumaleirillä yövartioon. Yleensähän niillä ei mitään tapahtunut, mutta nyt... Seisoin siis vartiopaikallani, kun korvissani kuului sellainen tupsahdus. Edellä puikki jänöjussi ja perässä (en pimeässä tunnistanut) aika iso pöllö. Huitsin ketteriä otuksia kumpikin. Saalistus häipyi näköpiirini ulkopuolelle, mutta ihmettelin, kuinka äänettömästi pöllö saattoi liikkuakaan.

Minulla on pari tuttua, joilla on kokemusta spiritismistä, mutta hartaista pyynnöistäni huolimatta he eivät halua kertoa minulle kokemuksistaan. Toisesta heistä tuli tämän (spiritismin) seurauksena harras tiukan linjan uskovainen. Jotain on täytynyt tapahtua, mutta minulla ei ole millaistakaan kuvaa, mitä. Itse en perkeleistä paljoakaan perusta. Sekin ainoa "kristillisyyteen" viittaava havainto on Siinailta, missä yön pimeydessä näin lentävän ristin, mikä osoittautui laskeutuvan helikopterin valoiksi läheisen öljynporauslautan HEKO-tasolle.
Jakke

Viesti Kirjoittaja Jakke »

Pehmoluopio kirjoitti:Millä alitajuisilla lihasnykäyksillä sinä pystyt selittämään ilmassa leijuvat esineet?
Hallusinaatio, uni, kusetus?

Ottakaa nyt hyvä ihme kuvia jos alkaa kamat leijuskelemaan. Ilman todisteita on hieman vaikea uskoa mihinkään.
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
lavanpalvelija

Viesti Kirjoittaja lavanpalvelija »

Jakke kirjoitti:
Pehmoluopio kirjoitti:Millä alitajuisilla lihasnykäyksillä sinä pystyt selittämään ilmassa leijuvat esineet?
Hallusinaatio, uni, kusetus?
Hallusinaatioista minulla on paljon kokemuksia, yliväsyneenä ajaessani.

Usein tietyssä unen vaiheessa eteeni ilmestyy selvää tekstiä-- ei välttämättä Suomen kielellä (myös nähtävästi englanniksi), luen sitä selkeästi mutta herättyäni en harmikseni saa milläään palautettua mieleeni tekstin sisältöä. Mitä syvemmälle omiin alitajuisiin tunteisiinsa pääsee käsiksi sitä mielenkiintoisemmiksi kokemukset muuttuvat.

Universaali emotionaalinen spritualiteetti on osoitus jonkinlaisesta kollektiivisesta alitajunnasta. Tällainen hengellisyys jonka luulen imevämme jo äidin maidosta-- on yhteneväistä riippumatta jumalista ja opinkappaleista (totuuksista). Kysymys on elämyksestä jonka voi vain subjektiivisesti kokea ja joka on järkiajattelumme saavuttamattomissa, mutta silti ymmärrettävissä. Ehkä voisimme olla armollisia vanhemillemme joilla järki ja tunteet ovat menneet sekaisin.

Sanon tämän jonain oraakkelina-- omat tunteeni eivät pääse käsiksi näin ansaitsemattomaan armolliseuuteen.
Varjo seuraa, halusit tai et.
Pehmoluopio

Jakke kirjoitti: Hallusinaatio, uni, kusetus?

Ottakaa nyt hyvä ihme kuvia jos alkaa kamat leijuskelemaan. Ilman todisteita on hieman vaikea uskoa mihinkään.
Jos kaksi ihmistä näkee saman asian keskellä päivää?
Onhan noita kuvia niissä televisio-ohjelmissakin näkyy lentäviä esineitä. Tietystikään et sitten usko niihin. Miksi uskoisit minunkaan kuviini.

Tässä sinulle poltergeistiä:
http://www.youtube.com/watch?v=jETKrdMLwt0&feature=fvsr
http://www.youtube.com/watch?v=5PK_tFaDY8A

Usko tai ole uskomatta. Minäkään en voi arvioida näiden todenmukaisuutta.

Tämä sen sijaan on aika kova: http://www.youtube.com/watch?v=p5_RpNgx ... re=related

Voisitko merkitä tuohon viimeiseen videoon ne lihasnykäykset vaikka nuolilla?
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Koska olen mökillä eikä läppärini toimi kovinkaan tehokkaasti (täällä ei ole 3G yhteyttä), niin katsoin vain tuon kolmannen ja 'kovimman' videon (kuin hidastettuna). En ymmärrä rakas Pehmis, miten voit pitää noin selvää feikkifilmiä todellisena. Esitän tähän muutaman havaintoni:
- vaatekomerossa oli valot päällä eli viittaa siihen että siellä oli sisällä joku pimeää pelkäävä oven liikuttelija. Samaan viittasi vaalean koiran nuuhkaisukäynti oven takana
- paperirullan lennähtäminen tapahtui tyypillisen siiman kiskaisun seurauksena
- koirat käyttäytyivät kaiken aikaa kuin lähellä olisi ollut niiden omistaja. Etenkin lopussa kun ne tulivat takaisin katsellen ylös päin. Ne olivat levollisia ja vaalea koira lipaisi huuliaan osoittaen siellä olevan namipalan. Jokainen koiraihminen osaa sen verran lukea koirien elekieltä että tajuaa tuon pelkäksi kusetukseksi.

Filmi on valitettavasti mielestäni todella surkea ja lajilleen tyypillinen 'poltergeist' feikkaus.
Juuri tämän kaltaiset 'tositapaukset' saavat minut itseni entistäkin vakuuttuneemmaksi kerta toisensa jälkeen siitä, ettei minkäänlaisia hyviä tai pahoja henkiä ole olemassa sen enempää kuin joulupukkia tai saunatonttuakaan.
Vastaa Viestiin