Syljetkö lasiin? Ei kannattaisi...

Uskontoon liittymätön keskustelu.

Valvoja: Moderaattorit

Tuleeko (omasta mielestä) naukkailtua...

Selvästi liikaa
3
10%
Ehkä hiukan liikaa
5
17%
Sopivasti
10
34%
Liian vähän
6
21%
Ei ollenkaan
5
17%

Ääniä yhteensä: 29

Tony

Syljetkö lasiin? Ei kannattaisi...

Viesti Kirjoittaja Tony »

Nyt se on tutkittu. Lasiin sylkeminen ei kannata - ainakaan elinaikaodotettaan ajatellen.
Iltis kirjoitti:
Kieltäytyminen alkoholista on yhteydessä suurentuneeseen kuolemanriskiin, väittää uusi tutkimus.

Absolutistien kuolleisuus on korkeampi kuin ankarasti juopottelevien. Tähän tulokseen tulivat Teksasin yliopiston tutkijat. Kaikkein parhaimmat luvut ovat kuitenkin kohtuujuojilla, joiden kuolleisuusluvut ovat kaikkein alhaisimmat.

Tutkimukseen osallistui 1 824 koehenkilöä 20 vuoden ajan. Heistä 63 prosenttia oli miehiä. Parinkymmenen vuoden aikana absolutisteista kuoli 69 prosenttia, paljon alkoholia käyttävistä 60 prosenttia ja kohtuukäyttäjistä vain 41 prosenttia
.
http://www.iltalehti.fi/elintavat/20100 ... 6_el.shtml

Taitaa tässäkin tutkimuksessa korostua kohtuuden merkitys. Yllättävää silti että ääripäistä juuri nollatoleranssin lasiin sylkijöillä oli korkeampi kuolleisuus. Olisi voinut kuvitella että reippaasti alkoholiin suhtautuvien ja absolutistien välinen ero olisi ollut juuri päinvastainen. :shock: Kyse voi tietenkin olla tilastoharhasta, mutta silti.

Että ei muuta kuin kippistä vain! Kohtuudella toki...

:twisted:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Aaac

Re: Syljetkö lasiin? Ei kannattaisi...

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Absolutistit ovat monesti juomisen lopettaneita alkoholisteja, jotka ovat jo ehtineet tuhota sisäelimensä viinalla.
Religionsfri.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Aaac kirjoitti:Absolutistit ovat monesti juomisen lopettaneita alkoholisteja, jotka ovat jo ehtineet tuhota sisäelimensä viinalla.
No joo. Voi tosin olla ettei tässä tapauksessa absolutisteiksi ilmottautuneista monikaan ollut entinen happo. Tossa oli kuitenkin parikymmentä vuotta tyyppien annostelua mittailtu.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Naapurit väittivät minulle kivenkovaan , että olin päissään kiivennyt rivitalon katolle hoipertelemaan . Kun he pyysivät minua tulemaan alas ,olin sanonut heille osaavani lentää. Sitten hyppäsin kuulema lentoon katon reunalta , mutta kun en osannutkaan lentää , tipahdin maahan .

Ambulanssi korjasi minut pois ja vei sairaalaan . Sitten herättyäni sairaalassa ,kun sain taivuteltua psykologin päästämään minut pois sieltä , niin pudistin pölyt vaatteistani , ja lähdin kotiin.

Eikä minulla ollut luunmurtumia , ei mitään , joitakin mustelmia oli vaan.

En kyllä oikein itse usko tehneeni moista , varmaan naapurit viilasivat minua linssiin , kun olin häirinnyt heitä monasti päissään.
:lol:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Massetar

Viesti Kirjoittaja Massetar »

Kysymyksen asettelu oli hieman hauska :) Haluaisin kysyä teiltä jotka vastasitte "liian vähän", että miksi koette näin ja miksi ette juo enemmän?
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Juon niin paljon etten enää pysty eli sammun. Muu ei ole juomista! No ei vaiskaan...
Let's Go

Viesti Kirjoittaja Let's Go »

Kyllä.

Täydellinen absolutisti.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Let's Go kirjoitti:Kyllä.

Täydellinen absolutisti.
Entinen holisti vai raamatun kieltäjä?
YksinäinenSusi

Minä oon ollu 2 vuotta jo ilman yhtäkään alkoholiryyppyä , oli pakko lopettaa , kun aiheutui niin paljon vahinkoa itselle. Toisille aiheutui sellainen vahinko , että he joutuivat hermostumaan kuunnellessaan minun päissäistä mongerrustani.
Vaikea on ollu lopettaa , mutta kun käsi murtui viimein kun lensin portaat alas, niin suutuin viinalle ja lopetin. :o
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

..suutuin viinalle ja lopetin! :lol: Loistavaa ei voi muuta sanoa!!
YksinäinenSusi

Joo , kyllä se olikin aivan älytöntä rymyämistä , kerrankin menin Iijoen rantaan 12 päkin kanssa , ryypiskelin siellä rantaremmiläisenä.
Sitten kun käytin silloin myös psyyken lääkkeitä, niin yht äkkiä kuin salama kirkkalta taivaalta lähdin juoksemaan pitkin joen rantaa...
Juoksin ja juoksin vauhkona ja pappila jossa kirkkoherra asui lähestyi...

Juoksin pappilan pihalle ja siellä oli koira ja menin sen koiran koppiin ja koira katsoi ihmeissään kopin lähellä minua...

Sitten kirkkoherra juoksi koppia kohti ja huusi ,ett "pois meidän koiran kopista" , tulin sieltä kiiruusti pois ja juoksin pappilan talon tikkaille ja menin katolle ja juoksentelin siellä katolla....

Papin rouvakin tuli sanomaan suureen ääneen , että tule pois sieltä , sillä jonkin aikaa pyöriskelin ja tajusin , että varmaan paree lähtä pois ja sitten hyppäsin katolta alas maahan ja juoksin joelle ....
Poliisit jo seurasivat minua ja lähdin uimaan pakkoon ja poliisit otti soutuveneen ja minä pakenin uimalla....
...joesta minut sitte onkivat , kun olin aivan läkähdyksissä ja palelevana, soutivat minut kiinni ja veivät ambulanssiin

Lääkäri totesi sairaalassa , kun luki selostusta että , "Hmm... ongittu joesta ja kaikkee no pannaan psykologin juttusille..."

No sain kuitenkin puhuttua psykologin ympäri, etten joutunut suljetulle sillä kertaa...ja pudistelin kämmenilläni enimmät pölyt vaatteista ja kotiin taksilla... :o
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Luulisin että useimmiten lasiin kannattaa sylkeä, satunnaisesti ei.

Eliniän odote koostuu hemmetin monesta tekijästä. Vittuuntunut absolutisti on todennäköisesti aika äärimmäinen ihminen monessa muussakin asiassa kuin alkoholinkäytössä. Luovuttanut alkoholisti on tavallaan kohtalotoveri. Kumpikaan ei ole sinut itsensä kanssa.

Oma ihanteeni olisi olla iloinen absolutisti. Mihin sitä viinaa muka tarvin?
And Justice For All
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sinner74 kirjoitti:Mihin sitä viinaa muka tarvin?
Tuohon ongelmaan en osaa puolestasi vastata.

Etyylialkoholilla on kuitenkin kiva vaikka torpata jehovantodistajien veriperustelu. Siis se Vt-lyriikka kun ja jos poppamies kehottaa juoppoa pysymään erossa alkoholista -mallinen. Kun se juoppo sitten naukkaa metyylialkoholia tai isopropyylialkoholia, niin mitä tämä sama poppamies tekee - hän määrää tälle potilaalle etyylialkoholia.

Ruotsista Suomeen muuttanut eläkkeellä oleva (sairaalainsinööri) harrasteveljeni kertoi, että Ruotsin spurgut keksivät ottaa pienet hörpyt ja sitten polille kertomaan mitä olivat juoneet. Saivat alkuaikoina useamman päivän täyshoidon kännissä, kunnes sairaalassa ryhdyttiin analysoimaan heidän nauttima määrä ja kännihoito lyheni.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
sinner74
Ylläpitäjä

Viesti Kirjoittaja sinner74 »

Markku Meilo kirjoitti:
sinner74 kirjoitti:Mihin sitä viinaa muka tarvin?
Tuohon ongelmaan en osaa puolestasi vastata.
Luokittelen sinut vanhaksi, viisaaksi tietäjäksi, mutta tähän kysymykseen en odottanutkaan vastausta, ainakaan henkeäni pidätellen. Se on luonteeltaan enemmänkin retorinen.
Markku Meilo kirjoitti: Etyylialkoholilla on kuitenkin kiva vaikka torpata jehovantodistajien veriperustelu. Siis se Vt-lyriikka kun ja jos poppamies kehottaa juoppoa pysymään erossa alkoholista -mallinen. Kun se juoppo sitten naukkaa metyylialkoholia tai isopropyylialkoholia, niin mitä tämä sama poppamies tekee - hän määrää tälle potilaalle etyylialkoholia.
Tätä en ole aiemmin kuullutkaan (tai ainakaan ymmärtänyt). Eli jos vetää metanolia tai tuota toista shittiä, niin oireita lievittää/ongelman parantaa viina? Ja miten se linkittyy verioppiin? (olen hajulla, mutta kerro nyt se tarina kun kuitenkin osaat sen niin hyvin)
And Justice For All
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

sinner74 kirjoitti:Se on luonteeltaan enemmänkin retorinen.
Kuten vastauksenikin, eli meni päittäin.
Eli jos vetää metanolia tai tuota toista shittiä, niin oireita lievittää/ongelman parantaa viina?
Joo, etyylialkoholin avulla elimistöstä poistetaan metanoli ja IPA, se tapahtuu pitämällä potilas pienessä kännissä. Ja jos oikein käsitin, niin se tapahtuu suonensisäisesti, jolloin potilaan ei tarvitse paneutua edes annosteluun, vaan voi täysin keskittyä nauttimaan sairaalan tarjoamasta kännistä.
Ja miten se linkittyy verioppiin?
Olen nyt emon koneella kun vaihdan parhaillaan omaani käyttistä, joten en pääse hakemaan sinulle viitettä Vt-matskuun (joku toinen saattaa muistaa ja laittaa sen tänne esille). Mutta siis jossain Vt-matskussa on verestä kieltäytymistä perusteltu siihen malliin, että jos poppamies kieltää alkoholin, niin sitä ei sitten oteta ollenkaan. Sellainen perustelu menettää merkitystään jos poppamies käyttää etyylialkoholia lääkinnällisiin tarkoituksiin nimenomaan potilailla, joille poppamies suosittaisi täydellistä alkoholista pidättymistä.

Tosin luonteelleni tyypillisesti olen myös saivarrellut esimerkiksi (etyylialkoholia) sisältävistä dödöistä ja vastaavista sekä tullilasin pesunesteestä ajoneuvon sisään tulevasta etyylialkoholihöyrystä.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin