PakkoRukoileminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

PakkoRukoileminen

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Minusta aina näytti oudolta se , että Jehovan todistajat painoivat päänsä niin alas , sillee jotenkin tekonöyrästi ja uskompa , että monille kiinostuneille tämä oli kummaa myös.

Ja sitten se tekonöyryys , että piti aina kiittää ruoasta sillee näkyvästi ruokapöydässä , vaikkei edes ollut mitään oikeaa suhdetta Jehovaan.

Nykyään olen sitä mieltä , että Jehovan todistajien kannattais pitää rukous vain silloin , kun oikeasti tuntuu siltä , niin se tulis enempi sydämmestä tai jos on todella suhde Jehovaan , niin ei kait se silloin haittais , vaikka useamminkin rukoilis.

Olen kuitenkin sitä mieltä , että jos Jehova olis olemassa niin häntä inhottais tekopyhät rukoukset , jotka esitetään vain siksi että on pakko.
Uskon , että Jehova laittaa hyvin äkkiä korvatulpat , kun joku Jehovan todistaja esittää tekopyhää rukousta.
:roll:
Sitä paitsi ruoasta kiittäminen rukouksessa on Jehovasta hyvin ärsyttävää , kun hän huomaa silloin taas ne nälkämaan nälkää näkevät lapset , eikä saa sitten mielenrauhaa ja luomistyö kaikkeudessa keskeytyy sen takia.
Ja HÄN häiriintyy suotta , kun ihmiset vois itekki huolehtia lapsistaan.

Just ku HÄN sai jonkin uuden tähtisumun luotua ja sitä pikkasen ihasteltua, niin taas viitsivät mongertaa noita tyhjänpäiväisiä rukouksiaan ja taas meni yksi hieno luomispäivä pieleen , ku joutuu tommost kuunteleen.
:o
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
rippeli

Re: PakkoRukoileminen

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minua hieman ärsytti aina samojen asioiden toisto ja vieläpä samoilla sanoilla kuin muut. Nimenomaan aina halveksittiin maailmallisia ihmisiä, jotka hokivat "isä meidän"- taikka jotain muuta rukousta. Sitten kuitenkin salilla lähes jokainen rukous oli pääpiirteissään ja sanamuodoiltaan samanlainen. Jotkut "veljet" olivat jopa niin urautuneita, että kiittivät salillakin ruuasta, koska kotonakin kiitettiin aina ruokarukouksessa ruuasta. Jotkut sentään hoksasivat lisätä siihen että kiitos hengellisestä ruuasta.
Let me go Master I hate you so
YksinäinenSusi

Niin, ja sitten se vaimea , hiljainen ja teeskennelty nöyryys äänensävyssä , joka teki rukoilijan äänestä mongertavaa rukouksen aikana.
Miksei se vois olla aivan hyvin reipasta ja iloista äänensävyltään se rukoilu.

No, eipä sillä mulle enää oo merkitystä , kunhan tässä jaarittelen , aikani kuluksi. :o
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Jotenkin minua ahdisti ja tuli olo että olenpas paha kun en rukoile tilanteessa jossa esim. muutama sukulainen aina rukoili esim. ennen syömistä. Tätä näki myös konventeissa.

Olen aina ollut sitä mieltä että rukoilee vaikka ennen nukkumaan menoa eikä joka asialle tyyliin kävin pissillä kiitos Jumala siitä että sain sen tehtyä juuri pestyyn pönttöön jonka sain halvalla poistomyynnistä, kun en polta tupakkaa.

Sama asia on nämä konventtien taputukset tai yleensä missä vain taputetaan. Joka välissä hirveä läpsyttäminen. Minä tykkäsin taputtaa sitten lopussa ennen päivän loppua kaikille yhtäaikaisesti!

Liika on liikaa.
YksinäinenSusi

Samat on mielenliikkeet miulakkii.

Minulla oli keskittymiskyky niin huono tuolloin että taputtaa läpsytin siksi , että ajttelin että , pitää taputtaa ja ei sitä kehtaisi olla taputtamatta , kun muut taputtavat.
Mutta tällainen taputus ei tulekkaan sydämestä.

Sitten muistan erään konventin , jossa oli niin voitonriemuinen - Harmagedon on lähellä - odotus , että noustiin aivan seisomaan ja taputettiin , eikä se ollut mitään vaimeaa taputusta , vaan hirveää käsien paukutusta.

Ja muistan että minuun se vaikuttikin päinvastoin , tunsin että nyt se Harmagedon on tosiaan lähellä ja tuli pelko ja ahdistus , kun tiesin olevani huono kristitty ,kaikkien salaisien paheiden kera.

Eli muut olivat hullunlailla onnessaan , minä hullunlailla peloissani. :shock:
odette80

Viesti Kirjoittaja odette80 »

Saman koen kun joku laulaa niin korkealta, kun se on muka ylitystä. Miksi pitää joikata niin lujaa? Kun tummatkin afrikassa niin kauniisti laulaa. Miksei suomalaiset saa olla suomalaisia omalla jäyhällä tavalla ja laulaa miltä tuntuu. Itse vaan liikuttelin suuta, koska en tykkää julki laulamisesta.

Miksi pitää näytellä?

Nolo tilanne kerran kun joku kysyi kuka on jakanut jotain kirjaa jo tai jopa saanut levitettyä. Itse olin niin väsynyt silloin ja etupenkissä istuttiin miehen nostaessa mikkiä. Mie vaan ympärille katsoessa että mitä?? En tajunnut tuota ensin, kun ihan tillantallin siinä istuin ja pikkasen nolotti. Kaikki muut viittasi (heh...). Tuollaiset on harhaa johtamista. Joku viittaa vaikka ei ole koko kirjaa edes varsin nähnyt tai saati lukenut!
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

rippeli kirjoitti:Minua hieman ärsytti aina samojen asioiden toisto ja vieläpä samoilla sanoilla kuin muut.
Niinpä, ja ajan myötä kävi joidenkin vanhinten rukouksissa niin, että "Jumala" ja "Isä" alkoivat hävitä "järjestölle" ja "uskolliselle ja ymmärtäväiselle orjalle". Minulla on nauhalla eräs espoolaisen vanhimman pitämä rukous, missä useita kertoja mainitaan "järjestö" ja "U&Y orja", mutta vain pari kertaa ohimennen Jumala nimeltä ja muodossa "isä". Painopiste oli selvästi muuttunut Jumalasta poispäin.

Mitä me tuosta opimme? Monet vanhimmat alkavat palvoa järjestöä ja orjaa niin näkyvästi, että he esittävät rukouksensakin näille. :mrgreen:

Jos saan eräältä avainhenkilöltä luvan, julkaisen tuon äänitteen malliksi "vasikanpalvonnasta" nykymuodossa. Tuo äänite on muutaman vuoden takaa. :wink:
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Johanneksen poika kirjoitti:Jos saan eräältä avainhenkilöltä luvan, julkaisen tuon äänitteen malliksi "vasikanpalvonnasta" nykymuodossa. Tuo äänite on muutaman vuoden takaa. :wink:
Tämä olisi todella mielenkiintoinen. Toivotaan, että avainhenkilö antaa luvan.
Johanneksen poika
Viesti:

Sukututkija kirjoitti:Tämä olisi todella mielenkiintoinen.
Lähetin sinulle sähköpostia. :lol:
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Niin, ja sitten se vaimea , hiljainen ja teeskennelty nöyryys äänensävyssä , joka teki rukoilijan äänestä mongertavaa rukouksen aikana.
Tuo kuvainnollinen mongerrus, on mielestäni aika nasevan osuva termi.
Siinäkin mielessä että tämä kuvainnollinen mongerrus- on levittäytynyt käsittääkseni (sen mitä tiedän) vähintään osittain ympäri Suomea, ellei jopa koko Suomeen. Koskien vilpittömiä Jehovan Todistajia sekä Seuraa.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Sukututkija

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Johanneksen poika kirjoitti:Lähetin sinulle sähköpostia. :lol:
Toivottavasti en petä luottamusta aivan kauhealla ja anteeksi antamattomalla tavalla, mutta en voi olla referoimatta "rukousta", joka omalta pieneltä osaltaan vastaansanomattomalla tavalla osoittaa jehovantodistajien järjestöpalvonnan, jossa korkeammat taivaalliset voimat ovat korkeintaan statistin roolissa.

Näin menee ote sirkariportaan aidosta järjestöuskontunnustuksesta:
...osoittaen uskollisuutta sinulle [Jehova] ja järjestöllesi, uskolliselle ja ymmärtäväiselle orjalle, joka ohjaa meitä monissa käytännön asioissa, antaa meille opetusta ja ohjaa sitä opetusta mitä meille annetaan, jotta voisimme kaikki olla sopusoinnussa tuon ohjauksen kanssa tulevina päivinä ja aikoina.
Järjestöpalvonnassa joskus mukana olleille taikka aiheeseen muuten vain tutustuneille asiassa ei ole uutisarvoa. Sen sijaan ulkopuolisten, jotka mahdollisesti ovat jehovantodistajien opetuksista kiinnostuneita, kannattaisi todella tarkkaan miettiä mitä tuossa sitaatissa tarkkaan ottaen sanotaan, mikä on sen sanoma ja sisältö.

Lieneekö puhdas sattuma, mutta esimerkiksi Wikipedian listan vaarallisten lahkojen tunnusmerkistä ensimmäinen kohta sopii tähän uskontunnustukseen kuin nenä päähän. Se kuuluu "Johtaja ja johtajat ovat aina oikeassa, johtajaa on aina toteltava", http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko

Minun maallikkokäsitykseni on, että jehovantodistaminen on monessakin suhteessa jäsenilleen vaarallista, mutta erityisen vaaralliseksi sen tekee se, että lahkotoiminnassa mukana oleva henkilö ei itse aidosti tunnu ymmärtävän palvovansa maallista liikeyritystä, vaan kuvittelee palvovansa jumalaansa ja toteuttavansa hänen tahtoaan. Tällaisen sokaistuneen ihmisen saa tekemään aivan mitä tahansa, sekä itselleen että muille.

Kannattaa hunteerata. Kannattaa olla varma itsestään, ennen kun alkaa leikkimään tulella.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Sukututkija kirjoitti: Näin menee ote sirkariportaan aidosta järjestöuskontunnustuksesta:
...osoittaen uskollisuutta sinulle [Jehova] ja järjestöllesi, uskolliselle ja ymmärtäväiselle orjalle, joka ohjaa meitä monissa käytännön asioissa, antaa meille opetusta ja ohjaa sitä opetusta mitä meille annetaan, jotta voisimme kaikki olla sopusoinnussa tuon ohjauksen kanssa tulevina päivinä ja aikoina.
...Sen sijaan ulkopuolisten, jotka mahdollisesti ovat jehovantodistajien opetuksista kiinnostuneita, kannattaisi todella tarkkaan miettiä mitä tuossa sitaatissa tarkkaan ottaen sanotaan, mikä on sen sanoma ja sisältö.

Lieneekö puhdas sattuma, mutta esimerkiksi Wikipedian listan vaarallisten lahkojen tunnusmerkistä ensimmäinen kohta sopii tähän uskontunnustukseen kuin nenä päähän. Se kuuluu "Johtaja ja johtajat ovat aina oikeassa, johtajaa on aina toteltava", http://fi.wikipedia.org/wiki/Vaarallinen_lahko

Minun maallikkokäsitykseni on, että jehovantodistaminen on monessakin suhteessa jäsenilleen vaarallista, mutta erityisen vaaralliseksi sen tekee se, että lahkotoiminnassa mukana oleva henkilö ei itse aidosti tunnu ymmärtävän palvovansa maallista liikeyritystä, vaan kuvittelee palvovansa Jumalaansa ja toteuttavansa hänen tahtoaan. Tällaisen sokaistuneen ihmisen saa tekemään aivan mitä tahansa, sekä itselleen että muille.

Kannattaa hunteerata. Kannattaa olla varma itsestään, ennen kun alkaa leikkimään tulella.
Olen enemmän kuin 200% samaa mieltä, ja siksi (anteeksi) floodaan asiaa koko lainauksella.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Kumma raja tuossa rukouksen ja julistuksen välillä.

jt julistaa että maailmanloppu on niin ja niin pian. Miksei hän rukouksessa vaadi sen toteuttamista myös koska kerran on antanut vt-seuran sitä opettaa ja julistuttaa ?

Miksei kukaan sano, että jollei maailmanloppu huomenna tule, niin otan pitkät
Johanneksen poika
Viesti:

Sukututkija kirjoitti:Toivottavasti en petä luottamusta aivan kauhealla ja anteeksi antamattomalla tavalla, mutta en voi olla referoimatta "rukousta", joka omalta pieneltä osaltaan vastaansanomattomalla tavalla osoittaa jehovantodistajien järjestöpalvonnan, jossa korkeammat taivaalliset voimat ovat korkeintaan statistin roolissa.

Näin menee ote sirkariportaan aidosta järjestöuskontunnustuksesta:
Et todellakaan petä luottamustani, päinvastoin. Teit palveluksen nappaamalla äänitteestä otteen, mitä itsekin voin nyt käyttää. :lol:

Kyllä vanhinten täytyy olla sokeita. Jehovahan on "yksinomaista antaumusta vaativa Jumala", ja nyt Vartiotorniseura on ottanut hänen rinnalleen "muita jumalia", joille täytyy osoittaa uskollisuutta.

(2. Mooseksen kirja 20:3)  – –Sinulla ei saa olla muita jumalia minua uhmaamassa. (UM)

(2. Mooseksen kirja 20:5)  – –minä, Jehova, sinun Jumalasi, olen yksinomaista antaumusta vaativa Jumala – – (UM)

Miten kävikään Raamatun mukaan Jumalan kansalle, kun se alkoi palvoa kultaista vasikkaa?
Vastaa Viestiin