Kenttäpalvelusta ilmeisesti tehdään vielä

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

Kenttäpalvelusta ilmeisesti tehdään vielä

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Ainakin tämän keskustelun perusteella joku vanha JT-pappa oli käynyt jonkun nuoren ihmisen oven takana:

http://demi.fi/keskustelut/570605/en-ta ... todistajia

Kuinka yleistä tämä nykyisin on, että joku ilmaantuu ovelle? Katukuvassa ei juuri enää pääse näkemään hitaasti laahustavaa JT-paria. Sehän on se ensimmäinen tunnusmerkki, mistä JT:t tuntee.
ex palv.valvoja

Re: Kenttäpalvelusta ilmeisesti tehdään vielä

Viesti Kirjoittaja ex palv.valvoja »

Niinhän nuo tekee.Meidän talon kohdalla,viime käynnillään annoin heille paperilapun jossa on nimeni ja osoitteeni ja sanoin että laittakaa tämä arkistoonne,että ette unohda, että tänne ei saa tulla,koska jos tulette, soitan poliisin ja nostan rikosilmoituksen kotirauhan härinnästä.
Eivät voi siis olla tietämättömiä käynnin kieltämisestä.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

ex palv.valvoja kirjoitti:Niinhän nuo tekee.Meidän talon kohdalla,viime käynnillään annoin heille paperilapun jossa on nimeni ja osoitteeni ja sanoin että laittakaa tämä arkistoonne,että ette unohda, että tänne ei saa tulla,koska jos tulette, soitan poliisin ja nostan rikosilmoituksen kotirauhan härinnästä.
Eivät voi siis olla tietämättömiä käynnin kieltämisestä.
Eikös nuo käyntikiellot automaattisesti liitetä aluekorttiin? Kotirauhan häiritsemisen tunnusmerkkejä ovikellon soittaminen ei taida täyttää.
ex palv.valvoja

Asumme omakotitalossa joten kotialueemme alkaa ovikellosta noin 20 metriä.Olen siis kieltänyt tulemasta osoitteeseemme ja yksityisalueemme alkaa pihaantulo väylästä,ei ovikellosta.Ovikellon soittaminen edellyttää noin 20 metriä pitkää sormea.
Olen suullisesti esittänyt asian aikaisemmin ja puhelimitse.Se ei auttanut.Kirjallinen tiedoksianto todistajan läsnä ollessa pitäis mennä perille. :twisted:
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Minäpä taidan ruveta jakelemaan kutsulappuja - vapaa pääsy, tarjolla kahvia ja pullaa. Tervetuloa!
Tosin jos sen tekisin, niin pelkään Maken perkalleen alkavan jakamaan lappuja joissa luvataan kahvit konjakilla. :|
Johanneksen poika
Viesti:

ex palv.valvoja kirjoitti:annoin heille paperilapun jossa on nimeni ja osoitteeni ja sanoin että laittakaa tämä arkistoonne,että ette unohda, että tänne ei saa tulla,koska jos tulette, soitan poliisin ja nostan rikosilmoituksen kotirauhan härinnästä.
Itse en missään tapauksessa toimisi noin. Minun luokseni saa tulla keskustelemaan, olen oikein odottanut, milloin joku uskaltaa. :lol:

Miksi haluaisit menettää tilaisuuden keskustella kieltämällä JT-henkilöitä tulemasta? Minä päin vastoin olisin innokas vähän "jututtamaan" todistajia mm. oppimuutosten ja karttamisen suhteen. Ei vain tunnu onnistuvan. Vanhimmat ovat niin pelkureita. Kauppakeskuksessa aletaan yhtäkkiä tuijottamaan kattoon (sielläpä on paljon valaisimia), risteilylaivalla vanhimman kävelyaskel on niin nopea, että Suomen kävelyurheilun tila on selvässä nousussa, jne.

Mikä minussa on niin pelottavaa, että JT:t eivät uskalla kohdata tai jutella? :?
Johanneksen poika
Viesti:

RaM kirjoitti:Minäpä taidan ruveta jakelemaan kutsulappuja - vapaa pääsy, tarjolla kahvia ja pullaa. Tervetuloa!
Tosin jos sen tekisin, niin pelkään Maken perkalleen alkavan jakamaan lappuja joissa luvataan kahvit konjakilla. :|
Mehän voitais tehdä niin, että kaikki kolme (Make, sinä ja minä) järjestäisimme yhteisen "avoimet ovet" -tilaisuuden. Näin saisimme tarjoilupuolenkin kohdalleen. Kyllä varmaan jehovantodistajia olisi jonoksi asti. :?
ex palv.valvoja

Ehkä ajattelemme asioita toisella tavoin.Minä ajattelen asioita puhtaasti käytännön puolelta ajatellen inhimillistä näkökulmaa.Minusta se on sikamaista käytöstä Jehovan todistajilta,että ensin vievät minulta lapsen ja sitten tulevat vielä oveni taakse hymyilemään ja esittämään viisasta.
Myös nämä oppikysymykset tuntuu jo puulta.Ei enää sytytä. :wink:
Johanneksen poika
Viesti:

ex palv.valvoja kirjoitti:Minusta se on sikamaista käytöstä Jehovan todistajilta,että ensin vievät minulta lapsen ja sitten tulevat vielä oveni taakse hymyilemään ja esittämään viisasta.
On luonnollista, että tuollainen kohtelu kyllä jättää jäljet. Mutta oletko ajatellut, kannattaako vihaa kantaa sisällään? Se syö miestä. Alitajuisestikin on hankala elää tuollaisen asian kanssa. Se täytyy jollain tasolla pystyä käsittelemään nupin sisällä. Patotunut viha voi aiheuttaa jopa fyysistä sairautta.

En mitenkään väheksy kärsimääsi vääryyttä. Mutta sen yli on jossain vaiheessa päästävä.

Itse olen ajatellut niin, että kun minua löytiin oikein urakalla kahdessa eri seurakunnassa, vanhimmat tilasivat itselleen julkisuutta. Ja sitä he ovat saaneet. En kuitenkaan kanna vihaa heitä kohtaan, he ovat vain Vartiotorniseuran pelinappuloita. Mutta heille on hyvä välillä tuoda esiin Vartiotorniseuran pimeä puoli, jota he itsekin pitävät yllä. Se on parhaimmillaan suurta viihdettä. Sen lisäksi, että joku voi ottaa siitä opikseen. :mrgreen:

Tämä on myös kantava periaate, kun käsittelen vanhinten toilailuja:

"Jokaiselta, jolle on annettu paljon, vaaditaankin paljon; ja siltä, joka on pantu huolehtimaan paljosta, vaaditaan tavallista enemmän" (Luukas 12:48)

Kun vanhimmat toimivat kirjanoppineiden ja fariseusten tavoin, he saavat kantaa siitä vastuun. Jos he eivät muuten asiaa ymmärrä, sen voi lukea kotisivuiltani: http://koti.mbnet.fi/jpoika/
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ex palv.valvoja

Vihaan vääryyttä ja vääryyttä ei tarvitse antaa anteeksi.Ne meistä jotka täällä kirjoittelevat ja uskovat Jumalaan tietävät että Hänkään ei unohda vääryyttä.
En vihaa heitä siten että mietin asiaa joka päivä,vaan ainoastaan silloin minä kiehahdan kun he kaikesta huolimatta änkeevät tänne kielloista huolimatta.Pidän sitä provosoimisena.
Jos he kokevat oikeutettuna sen että pitävät huolen siitä että lapseni ei saa olla kanssani tekemisissä on minulla oikeus tehdä heille selväksi että pysyvät minusta ja talostani kaukana.
Onhan se myös heille karhunpalvelus jos he kuvittelevat että pääsevät niin helpolla,ettei heidän käytöksellään ole mitään seuraamuksia.
Minusta olisi hyvä diili se että,ok,he veivät lapseni,mutta vastavuoroisuuden vuoksi,tässä talossa on kohta koira joka puree kutsumattomia vieraita.Menisiköhän se sitten perille?"Täällä vartioin minä"-kyltti.
Ei mitään sääliä Jehovan todistajille,paitsi jos tulevat ja pyytävät anteeksi toimintaansa.
Vieras

Eikös semmoisen naisvärvärikaksikon tunnista vaatetuksesta ? Juuri yli polven hamepituus, sinänsä siisti silitetty asu, mutta tavallisen kuteidenkuluttajan mahdoton sanoa, mitä muotia, jotenkin ajaton malli, värit eivät tarvitse olla mahdottomia, mutta eivät välttämättä yhteensopiviakaan. Tukka ja kasvot sen verran laitetetut, että voisi ajatella jotain "juhlavampaakin" olevan päällä.

On tullut ajatus, että kehtaisiko kysyä vartiotornin nykyhintaa vai keksiä jotain parempaa, "kiperä kysymys".
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Osaako joku 2000-luvun kirjallisuuskaupustelu kokemusta omaava kertoa, missä määrin ovilla annetaan lahjoituksia korvauksena kirjallisuudesta? Verrattuna vaikka siihen, että niistä pyytäisi sen muutaman euron hinnan?
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Jonkin verran tuli vielä 2000-luvulla kenttäiltyä, joten voin sanoa että aika kuivaa oli. Joskus todella harvoin joku antoi rahaa. Tietenkin ne ikuiset uk:t, joissa oli käyty jo vuosikausia, antoivat koska eivät varmaankaan edes tienneet, että pakollinen maksu oli poistunut.
Aika lujasti omaan piikkiin meni kuitenkin kaikki kirjallisuus ja muukin hommaan liittyvä kulunki.
Let me go Master I hate you so
Vieras

"keksiä jotain parempaa, "kiperä kysymys"."

Entäs jos kysyisi

a) ja onhan niissä verisäännöissä jotakin sellaistakin minkä jehovantodistaja ymmärtää ?

b) ja onhan ne maailmanlopun ennustevuodet 1914, 1925 ja 1975 luopiojuttuja ?
Johanneksen poika
Viesti:

ex palv.valvoja kirjoitti:Vihaan vääryyttä ...

En vihaa heitä siten että mietin asiaa joka päivä,vaan ainoastaan silloin minä kiehahdan kun he kaikesta huolimatta änkeevät tänne kielloista huolimatta.
Tuo asenne kaipaa ehkä pientä hienosäätöä. Kerrot tuolla eräässä toisessa ketjussa näin: "Muutama vuosi sitten oli Lohjan valtakunnasali myös töhertelyn kohteena.Pian sen jälkeen menin salin lähettyville esittelemään kirjasta "Sittenkin Jeesus" ja aivan vain Jehovan todistajat mielessäni."

Sinusta on siis hyväksyttävää mennä tarjotamaan Jehovan todistajille Jeesus-lehtisiä, mutta vastaavasti suutut, jos he tulevat ovelle Vartiotorni ja Herätkää! mukanaan. Jokin tässä nyt mättää.

Ehkä haluat hautoa vihaa ja kostoa vääriä JT-yksilöitä kohtaan. Ovatko ovelle tulleet tehneet sinulle henkilökohtaisesti pahaa? Ovatko he olleet vanhimpia, joilla on vastuuasema ehkä myös siinä asiassa, kun sinua kohdeltiin törkeästi väärin?

Vaikka asia ei minulle mitenkään kuulu, huomauttaisin, että sivustaseuraajista voi tuntua omituiselta asenteesi. Sori, jos puutuin henkilökohtaiseen elämääsi liikaa. SInähän se elämäsi päätökset teet ja seuraukset kannat.
Vastaa Viestiin