Irtautuminen

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

YksinäinenSusi

Irtautuminen

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Alunperin liittymiseni Jehovan todistajiin johtui enimmäkseen siitä , että kun olin hiukan alta 10 vuotias , niin minun tätini , joka oli hyvin fanaattinen Jt , puhui puhui minulle niistä uskon asioista , mutta silleen pelottelevaan sävyyn aika vahvasti.

Hän esim. saattoi sanoa , että kun Harmagedon pian tulee aivan muutaman vuoden päästä , niin Jehova lähettää linnut syömään silmät maailmallisten ihmisten päästä ja mädättää lihan heidän luidensa päälle , kun he vielä seisovat.

No tällainen vaikutti hitaasti mutta varmasti minuun ja vähitellen aloin pelätä Jehovaa yhä enemmän , vaikken vielä kuulunutkaan mitenkään kyseiseen lahkoon , eivätkä vanhempani kuuluneet myöskään.

Eli voisi sanoa , että minut henkisesti raiskattiin ja jotenkin ohjelmoitiin menemään lopulta pelosta kasteelle , vaikka en halunnut mennä kasteelle , niin kuitenkin pelko ajoi.

Ajattelin myös , että pääsisin eroon syntisistä tavoistani , jos menisin kasteelle.
Useat Jt:t sanoivat , että kun menee kasteelle , niin suhde Jehovaan voimistuu ja kaikki selviää ja saa voimaa panna asiat järjestykseen , olivatpa ne sitten mitä hyvänsä.

Olin runkkaajapoika ja ajattelin että pääsisin itse saastutuksesta eroon menemällä kasteelle ja saamalla tuota Jehovan voimaa osakseni , lisäksi seksuaalisuuteni oli muutenkin jo kieroon kasvanut.

Mutta eipä niistä pahoista tavoista mihinkään päässyt , ja kas - kasteen jälkeen sitten sanottiinkin , että tämä on vasta alkua elämän kilpajuoksussa , ja salaiset synnit täytyy vain lopettaa , mutta enhän minä niistä mihinkään päässyt .

Veljeni sanoi , että leikkaa aivot pois , niin pääset eroon seksuaalisuudesta , en kuitenkaa leikannut. Oli se veljenikin runkkari , tappoi itsensä 26 vuotiaana.

Toinen syy , joka vaikutti oli se että olin kasvanut juoppojen vanhempieni tarjoamassa ahdistuksen ja pelon ilmapiirissä , sain jopa sylilapsena ehkä n. 2 vuotiaana maistaa , miltä kossu maistui , kun enoni kastoi tuttia kossuun ja pisti tuttia suuhuni.

Pari sairaalareissua siitä tuli , ja enoni säikähti sitä ja lopetti sitten sen touhun.

Elämämme oli raskasta ja ahdistavaa , no ei siitä sen enempää.

Joten osaksi siihen kiinnostumiseeni Jehovan todistajien opeista vaikutti myös paratiisitoivo ja ikuinen elämä ; haaveilin siitä kaikin tavoin.
Mutta täytyy sanoa , että enemmän ja vakavammin siihen vaikutti se Harmagedonin pelko.

No,minä sitten kuitenkin vihasin Jehovaa ja inhosin häntä , koska se kasteeni oli tapahtunut pelosta , eikä rakkaudesta Jehovaan , ja olin lisäksi inhottava, ja ällöttävän paha ihminen.

Jonkin verran lapsena pakonomaisesti kidutin jopa rakkaita undulaattejani ja ne kuolivat , lopulta en enää ostanut undulaatteja , enkä mitään kotieläimiä ole sen koommin hankkinut , pelkään vielä tänäkin päivänä sitä että saattaisin langeta kiusaukseen ainakin pikkuisen kiusata kotieläimiä.

Tämä eläinten kiusaaminen kuoliaaksi asti on hirvein syntini ja jos Harmagedon tulisi niin olisin onnellinen , että saisin lopultakin tuomioni.

Hyi , että minä olen paha ihminen. Mutta nykyään olen korjannut elämääni paljon , kun en enää käytä alkoholia yhtään.

Ja mitä tulee siihen että miksi hommasin itseni erotetuksi järjestöstä,niin kun kerran aina vain pelkäsin ja vihasin Jehovaa , niin lopulta vain väsyin , enkä jaksanut enää , ajattelin vain että se on hyvä vaan , että tällainen hirveä ihminen kuolee pois.

En siis enää välittänyt siitä pelosta lopulta , mutta uskon haaksirikko oli vaikea kokea ,kun se kestää kauan aikaa , nykyään se on jo poissa.

Olen tullut sinuiksi kuoleman kanssa ja ajattelen , että se on meidän ystävämme.

Me elämme ja kasvamme henkisesti elämän myrskyissä ja viisastumme vähitellen , kuka enemmän , kuka vähemmän ja lopulta saamme siirtyä rajan taa , se on lohdullista. Olen siitä iloinen.

Ehkä jopa voin - tullessani paremmaksi ihmiseksi kaiken aikaa - kuolinvuoteella lopulta olla onnellinen , että sain elää ja oppia ja nyt on aika tehdä tilaa poistumalla suosiolla.
:roll:
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
Voimantorni

Re: Irtautuminen

Viesti Kirjoittaja Voimantorni »

JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Hän esim. saattoi sanoa , että kun Harmagedon pian tulee aivan muutaman vuoden päästä , niin Jehova lähettää linnut syömään silmät maailmallisten ihmisten päästä ja mädättää lihan heidän luidensa päälle , kun he vielä seisovat.
Vaikka itseäni ei ole kasvatettu Jt:ksi lapsesta (vaan liityin lahkoon pari kymppisenä), niin silti järjestön jäsenenä ollessani kuulin minäkin samanlaisia kuvauksia siitä, millaista jälkeä tämä "rakkaudellinen Jumala" saa aikaan tuodessaan paratiisia maan päälle. Kerran jopa uusintakäynnillä ryhtyi kanssani ollut iäkkäämpi veli kuvailemaan ovenavaajalle seikkaperäisesti niitä hirvityksiä, joita järjestö lupaa väärintekijöille viimeisenä päivänä. Minua oksetti.

Koita ymmärtää, että Jt-järjestön johtajilla ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa. Järjestön harjoittama pelottelu ja kiristäminen on täysin perusteetonta!
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Eli voisi sanoa , että minut henkisesti raiskattiin ja jotenkin ohjelmoitiin menemään lopulta pelosta kasteelle , vaikka en halunnut mennä kasteelle , niin kuitenkin pelko ajoi.
Tällaista se lahkoissa on; todellisia vaihtoehtoja ei anneta, vaan pelotellaan ja ahdistetaan nurkkaan. Erityisen moitittavaa ja vastenmielistä se on silloin, kun pieniä lapsia ohjelmoidaan järjestön ylläpitämiin harhoihin. Monikaan nuorena kasteelle menevä ei täysin ymmärrä, mihin kaikkeen on sitoutumassa. Tämä on tietenkin järjestön johtajien tarkoituskin! Harmagedonilla, demoneilla ja Jehovan suosion menettämisellä pelottelu tekee kyllä tehtävänsä nuoreen mieleen, aivan niin kuin juuri kuvasit.
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Mutta eipä niistä pahoista tavoista mihinkään päässyt , ja kas - kasteen jälkeen sitten sanottiinkin , että tämä on vasta alkua elämän kilpajuoksussa , ja salaiset synnit täytyy vain lopettaa , mutta enhän minä niistä mihinkään päässyt .
Kyseessä on todellakin epäreilu ja perusteeton systeemi, jossa uskonnonvapaus toimii vain toiseen suuntaan. Kunniallista poispääsyä ei tällaisista systeemeistä ikinä ole, eikä näin ollen yksilön todellinen valinnanvapaus pääse toteutumaan. Tällaisen menettelyn tarkoitus on ainoastaan lujittaa järjestön omaa asemaa, värvätä järjestölle lisää ilmaistyötä tekeviä ja rahaa lahjoittavia jäseniä. Käytössä olevat keinot ovat todellakin alhaiset, mutta tämä vain kertoo järjestön omasta moraalin rappiosta. Ihmisoikeuksia ei kunnioiteta tippaakaan, ja jäsenille voidaan helposti valehdella aina kun tarve vaatii. Kultit ja lahkot toimivat juurikin tällä tavalla, eikä sellaisesta irtautunut menetä todellisuudessa mitään arvokasta.
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:No,minä sitten kuitenkin vihasin Jehovaa ja inhosin häntä , koska se kasteeni oli tapahtunut pelosta , eikä rakkaudesta Jehovaan , ja olin lisäksi inhottava, ja ällöttävän paha ihminen.
Ihmisen tunteet ovat voimakkaita. Kun luen tekstiäsi, näen, että sinä olet yrittänyt tehdä oikein. Olet pyrkinyt palvelemaan Jumalaa, eikä siinä ole mitään vikaa. Mutta minkään lahkon "jumala" ei voi olla kovinkaan rakastava, rakastettava tai edes todellinen. Joka ikisen lahkon "jumalan" ainoa tehtävä on ajaa tuon lahkon asioita eteenpäin. Tällöin ihmiset määrittelevät jumalan ominaisuudet ja vaatimukset, eikä sinulla ole mitään syytä tuntea huonoa omaatuntoa, kun et täyttänyt Vartiotornin "jumalan" mittaa! Vartiotornin johtajat itse huijaavat jäseniään minkä kerkiävät. He esimerkiksi suojelivat lukuisia seurakunnissaan hääriviä pedofiilejakin muka siksi, ettei "Jumalan nimelle aiheutuisi häpeää". Omaa mainettaan he suojelivat, eivät mitään muuta, ja näin he ovat toimineet aina. Tuollainen toiminta ei varmaankaan voi olla mistään todellisesta jumaluudesta lähtöisin, vai mitä ajattelet?
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Jonkin verran lapsena pakonomaisesti kidutin jopa rakkaita undulaattejani ja ne kuolivat , lopulta en enää ostanut undulaatteja
Me kaikki teemme erehdyksiä. Me voimme joskus tehdä todella hölmöjäkin asioita, sellaisia me ihmiset vain olemme. Lisäksi olisi muistettava, että usein meidän oma tasapainottomuutemme johtuu meihin aiemmin vaikuttaneista tekijöistä. Tämän kanssa meidän jokaisen on vain ajan kanssa työskenneltävä. Mutta surkeimpia ovat ne, jotka eivät koskaan myönnä virheitään. Jehovan todistajien johtajat ovat juuri tällaisia ihmisiä. Sinä et.
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Me elämme ja kasvamme henkisesti elämän myrskyissä ja viisastumme vähitellen
Näin se on. Eikä kannata luovuttaa. Me olemme juuri sellaisia kuin olemme, ja se on ihan hyvä niin. Elämä on kehittymistä ja elämistä varten.
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:ja lopulta saamme siirtyä rajan taa , se on lohdullista.
Niin, kaikki aikanaan. Eipä tänne kukaan ole vielä jäänyt keikkumaan yli aikansa. Mutta nyt kun täällä kerran olemme, niin katsokaamme ympärillemme ja löytäkäämme kukin oma tiemme. Maailmassa on toki paljon hulluja asioita, joista kannattaa pysyä kaukana (kuten lahkot), mutta täällä on kyllä paljon muutakin!

Hyvää alkavaa talvea sulle, ja voimia!
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

"pakonomaisesti kidutin jopa rakkaita undulaattejani " -teko tosiaan heijastaa ympäristöoloja tuolloin, kuten itsekin nyt tajuat, että teko oli inhottava etkä edes täysinm ymmärrä miksi sen teit

"se on hyvä vaan , että tällainen hirveä ihminen kuolee pois." -Lapsuudessa olisi saanut onnellisempaa muisteltavaa ja myönteisempiä tulevaisuden odotuksia. Lapsuus tuntuu vielä haittaavan normaalien myönteisten kokemusten elämistä
YksinäinenSusi

Viesti Kirjoittaja YksinäinenSusi »

Kiitokset teille lohduttavista sanoistanne , ajattelin että kun tunnustan pahimmat tekoni , niin minua alettaisiin vihaamaan näillä palstoilla , mutta tein varmaan oikein että otin riskin.

Se undulaattien kiduttaminen kuoliaaksi oli silloin minun mielestäni sitä , että minä "hoivasin" niitä ja "opetin" niitä , myöhemmin vasta ymmärsin kun ne kuolivat , että mitä hirveää olen tehnytkään.
:(
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Vääristynyt ympäristö vääristää helposti myös siinä kasvavan lapsen teot.
Se ei ole kuitenkaan lapsen syy. Siksi meidän kannattaa katsoa elämässä eteenpäin ja korkeintaan ottaa oppia menneisyyden virheistämme. Niitä on turhaa liiaksi murehtia ja märehtiä, sillä ne ovat jo taaksejäänyttä elämää ja uudet haasteemme ovat edessäpäin. Tehdään edessä olevasta elämästämme hyvä.
Vastaa Viestiin