Tarvitaanko uusi forum tämän tilalle

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

kumia

Tarvitaanko uusi forum tämän tilalle

Viesti Kirjoittaja kumia »

Tuli tässä mieleen kun useampia kirjoituksiani on forumilta poistettu, että olisiko tarvetta todella objektiiviselle ja vapaan sanan forumille liittyen Jehovan Todistajiin. Sinänsä harmillista että tämmöistä pitää pohtia, mutta onhan selvää että esim. tässä forumissa bias on selkeästi jeppuloita vastaan. Heti kyllä ollaan poistamassa viestiä jos ei JT-vastaista ylläpitäjää/moderaattoria miellytä.

Resursseja tämmöiseen forumiin olisi, ja haluaisinkin nyt mielipiteitä tai tukea muilta joiden kirjoituksia on täältä poistettu mielivaltaisesti. Miten on, perustetaanko esim. jeppulat.com, jossa forumi mitä todellakaan ei ylläpitäjät käy sensuroimaan?
Aaac

Re: Tarvitaanko uusi forum tämän tilalle

Viesti Kirjoittaja Aaac »

Kokemukseni mukaan ns. JT-myönteisillä foorumeilla on kaikkein tiukin sensuuri.
Religionsfri.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Vilkkaimmat keskustelut syntyvät usein jt-myönteisten kommenttien siivittäminä. Niitä ei ole mitään syytä poistaa pelkästään siksi että ne ovat jt-myönteisiä. Päinvastoin.
5 § Moderointi
Palstalla pyritään sallimaan mahdollisimman hyvä sanan- ja mielipiteenvapaus. Joitakin viestejä täytyy kuitenkin poistaa, jotta keskustelu säilyisi asiallisena.
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?f=1&t=8
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

" todella objektiiviselle ja vapaan sanan forumille liittyen Jehovan Todistajiin. "

Net on vapaa foorumiperustamiselle.

Kiinnostunelle on mahdollisuuksia tutustua lahkoon kirjaston tarjonnasta, Pasi Turusen Vartiotorni, valtakuna uudessa valossa, esimerkiksi.

Lahkohan oman mainontansa ja hyväksi väittämänsä puolensa esittää vartiotorneissaan, täällä kiinnitetään huomiota esim. siihen että samasta asiasta on saatettu toisin aikaisemmin, että mitä Raamatusta kyseiseen asiaan löytyy. Ja lisäksi miten käytännössä jt joutuu kohtaamaan lahkon.

Vaikea täällä on saada taputusta osakseen lahkoa kehuvalle kirjoitukselle, koska kehuttavasta yksityiskohdasta ei oikein löydy kokemusta, vaan päinvastoin. Lahkohan taas sitoo kiinnostuneensa itseensä ja kieltää vuorovaikutuksen sanomastaan, muutoin kuin värväystarkoituksessa. Ihmiset hyvin vähät ovat kiinnostuneet lahkosta sinänsä, sen osoittaa monivuotinen veljesseura -toiminta, ellei ole esim. tosi kysymyksessä, läheinen kuroutumassa lahkon värväysansoihin.

Siten joutuu ihmettelemään nimim. kumian tavoitteita ? Onhan tämän foorumin säännöt luettavissa etukäteen eikä viestien mahdollinen poisto voi olla yllätys.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

kumia kirjoitti:Heti kyllä ollaan poistamassa viestiä jos ei JT-vastaista ylläpitäjää/moderaattoria miellytä.
EMT, minä olen aika neutraali JT-asiassa eikä minun viestejäni olla poistettu. Minkähänlaista läppää olet heittänyt, että viestisi on poistettu? Minä olen ollut esimerkiksi sitä mieltä, ettei Jehovan todistajien karttamissääntö ole lain tarkoittamaa syrjintää.
Miljoonat kohta kuolevat eivät eläneet koskaan
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

kumia kirjoitti:Tuli tässä mieleen kun useampia kirjoituksiani on forumilta poistettu, että olisiko tarvetta todella objektiiviselle ja vapaan sanan forumille liittyen Jehovan Todistajiin.
Olen Pehmoluopion kanssa samoilla linjoilla. Kenties Sinun tulisi muotoilla tekstisi hieman toisin. Jehovantodistajuus on asia, joka nostattaa herkästi suuria tunteita.

Lisäys: Olen hieman epäileväinen, voiko jehovantodistajuutta Jehovan todistajana katsella objektiivisesti. En ole tällaista todistajaa vielä tavannut.

Edit +a
Viimeksi muokannut Jaakko Ahvenainen, 12.10.2011 13:38. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Alueveli
Eläkeläinen

Viesti Kirjoittaja Alueveli »

Voin vakuuttaa, ettei viestejä poistella niiden sisältämien mielipiteiden takia jos ne muuten ovat asiallisia. Toki jos tällaista sattuisi oikeasti tapahtumaan, niin eikun todistusaineistoa kehiin ja laitetaan sääntöjä rikkova mode/ylläpitäjä hyllylle.
"Uskonto on ansa ja kiristysryöstöä." - J. F. Rutherford, Vartiotorniseuran presidentti
"Religion is dangerous because it allows human beings who don't have all the answers to think that they do." - Bill Maher, Religulous
Vieraas

Viesti Kirjoittaja Vieraas »

kumia kirjoitti:Tuli tässä mieleen kun useampia kirjoituksiani on forumilta poistettu, että olisiko tarvetta todella objektiiviselle ja vapaan sanan forumille liittyen Jehovan Todistajiin.
Ongelmana lienee, että vapaa sana ja Jehovan todistajat eivät oikein mahdu samaan lauseeseen. Kristillinen vaihtoehto http://www.turvapaikka.fi/ näyttää sekin kärsineen hitaan kuoleman.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
Kaarmis

Viesti Kirjoittaja Kaarmis »

Täältä saa deleteä lähinnä muita uskonsuuntia tyrkyttävä, aivan muita asioita koskeva tai asiaton henkilöön käyvä kirjoittelu. Sen sijaan jeppuloita saa hekua, sellaiset herättävät usein paljon keskustelua. Mutta jos viestisi on poistettu jostain muusta syystä, olen melkein ymmälläni.

Perusta ikioma foorumisi, viestejäsi ei enää kukaan poistele. Mutta saatko sinne kymmeniätuhansia kirjoitteluja, onkin aivan eri juttu.
"Meinasin sanoa että älä tule haudallenikaan. Mutta - tule silti."
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

kumia kirjoitti:Tuli tässä mieleen kun useampia kirjoituksiani on forumilta poistettu
Kuten esimerkiksi? Ei kai vaan hiljan se oliko kaksi vai kolmesanainen vitjan avaajaan henkilöönkäynyt, jonka poistin?

Itse asiassa Vt-seuraa ja jehovantodistajuutta puoltavat avaukset ovat olleet mitä tervetulleimpia, ne kun ovat antaneet mitä parhaimman pohjan keskustelulle.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Vastaa Viestiin