Missä valtakunnansaleilla olet käynyt ?
Valvoja: Moderaattorit
-
Wonderman
Missä valtakunnansaleilla olet käynyt ?
Tämän kysymyksen esitin aikoinaan myös h2o:ssa mutta ajattelin kysellä uudestaan koska uutta väkeä silloisen topic:ini jälkeen on tullut.
Itse olen käynyt seuraavilla saleilla ainakin: Uurainen, Jyväskylä, keuruu ja on pari muutakin joita en nyt yhtääkkiä muista, h2o:n vanhaa kirjoitusta ei liene tallessa kun en itse sitä löytänyt. Mutta jospa se täs muistuis jossain vaihees.
Juu mutta kertokaapas missä olette käynyt kokouksissa ?
Itse olen käynyt seuraavilla saleilla ainakin: Uurainen, Jyväskylä, keuruu ja on pari muutakin joita en nyt yhtääkkiä muista, h2o:n vanhaa kirjoitusta ei liene tallessa kun en itse sitä löytänyt. Mutta jospa se täs muistuis jossain vaihees.
" Lupaan lukea raamatun ja raitistuu
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
Jos saan aikaa se varmasti onnistuu
Muttei tänä yönä
Jääköön taakseni syntinen entinen
Pystyn muuttumaan vielä mä tiedän sen
Muttei tänä yönä"
- Jenni Vartiainen - en halua kuolla tänä yönä
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
-
Vieras
-
Jakke
- Johanneksen poika
- Viesti:
Re: Missä valtakunnansaleilla olet käynyt ?
Täällä olen käynyt useimmin:Wonderman kirjoitti:kertokaapas missä olette käynyt kokouksissa ?
Espoon valtakunnansali Puolarniityntiellä
Mainittakoon, että joskus erikoistilanteissa, mm. muistonvietoissa, on tullut istuttua myös alakerran kielletyssä salissa. Silloin uhkasakko ei ollut vielä voimassa. Tässä kielletyn salin ulko-ovi:
Virallisesti "varastotila"
Muita saleja: Lauttasaaren sali Helsingissä, Kokkolan valtakunnansali, Jyväskylän valtakunnansali, joka sijaitsi aikoinaan kerrostalon 3. tai 4. kerroksessa, Tammisaaren valtakunnansali, Karjaan valtakunnansali ja Kirkkonummen valtakunnansali. Myös muutamassa muussa salissa olen vieraillut, mm. Betelin salia olen käynyt katsomassa.
Kaikista "lämpimin" tunnelma oli aikoinaan Rhodoksen valtakunnansalissa. Helteisen salin kulmissa oli valtavan kokoiset tuulettimet. Kenelläkään veljellä ei ollut pikkutakkia päällä, sen laittoivat vain puheiden ajaksi ne veljet, jotka puhuivat lavalla. Pienenä erikoisuutena voisin mainita, että sillä kertaa en ymmärtänyt sanaakaan mistään osasta puheita. Kieli oli kreikkaa, Raamattu oli heidän vanha versionsa, laulukirja ei ollut siellä uudistunut niin kuin oli Suomessa. Vain pari veljeä osasi muutaman sanan englantia, enkä minäkään mikään "kielimies" ole. Mutta tulipahan käytyä aistimassa tunnelmaa.
-
Kaarmis
Kerava, Järvenpää, Beetelin sali, Kokkola, Keuruu, Viitasaari, Jyväskylä Kypärämäki (3 viimeistä kun suunnittelin niihin remontin), Ischia etelä ja pohjoinen, Firenze joku, Trieste, Orvieto, Töölönkatu ja "Kurvin Elysee" (2 viimistä luppisaikana).Wonderman kirjoitti: ---
-
Pehmoluopio
Joensuun itäinen ja läntinenWonderman kirjoitti: Juu mutta kertokaapas missä olette käynyt kokouksissa ?
Lieksa
Kuopio(n vanha sali)
Tornion sali
Pyhäjoen sali
Kokkolan sali
Helsingin sali Sörnäisissä
Kaustisten sali
Yhdysvallat:
San Andreas
Placerville
Sonora
Jamestown
Turlock
Beaumont
Banning
Goleta
-
Viljo
Vanhana töölöläisenä on pakko kysyä: mistä päin Töölönkatua mahtaa löytyä valtakunnansali?Kaarmis kirjoitti:Töölönkatu ja "Kurvin Elysee" (2 viimistä luppisaikana).
-
AchanBeroean
Vastaamalla tähän kysymykseen saattaa joku luopio, joka ei ole elänyt kovin julkista elämää, tulla antaneeksi vahvat vinkit henkilöllisyydestään.Wonderman kirjoitti:Tämän kysymyksen esitin aikoinaan myös h2o:ssa mutta ajattelin kysellä uudestaan koska uutta väkeä silloisen topic:ini jälkeen on tullut.
Havaitsin, että valtakunnansalien osoitteet eivät ole kovin helposti löydettävissä internetistä.
Saleja, joissa olen tuhrannut elämän kallisarvoisia tunteja:
Vantaa, Vihertie X?
Helsinki Pakilantie 75 http://www.igglo.fi/location.php?card_id=3631 Paljonkohan maksaisi?
Frankfurt am Main, Sömmeringstrasse X?
Vantaa, Tervahaudantie 2?
Yleisemmin voi kysyä, miksi lahko piilottelee saliensa osoitteita, niin että jos joku saa vaikka lauantai-iltana mielenhäiriön ja päättää lähteä huomenissa käymään valtakunnansalille, niin hän ei voi löytää läheisten salien osoitteita, vaan hänen tulee byrokraattisesti soitella jonnekin salien osoitteita tiedustellakseen.
Haluaako lahko estää myös tällä tavoin lahkolaisia ja ulkopuolisia saamasta kokonaiskuvaa lahkotoiminnan mittavuudesta ja kiinteistöomaisuuden määrästä.
Vertailun vuoksi vaikkapa lestadiolaisten kokouspaikat ovat internetissä helposti löydettävissä: http://www.srk-oulu.net/index.php?p=jasenyhdistykset.
Miksi jehovantodistajien lahkoliike salailee salejaan? Eikö se siis haluakaan pitää salille tulon kynnystä matalana?
Olisiko Veljesseura-foorumilla hyvä jäynä koota salien osoitteet talkoolla ja näin osoittaa, että Veljesseurasta saa paremman tiedon näinkin triviaaleissa asioissa, puhumattakaan oppiasioista? Kokeilen käynnistää osoitekeruun Wikipediassa.
"Mutta emme usko enää tällaiseen hölynpölyyn, vaan pidämme Vartiotorni-seuran aatetta fanaattisena ja vaarallisena ideologiana, koska se orjuuttaa ihmiset aivopesuohjelmansa avulla" - Herrick Åberg
-
Bergerac
Erittäin hyvä huomio asiasta.AchanBeroean kirjoitti: Yleisemmin voi kysyä, miksi lahko piilottelee saliensa osoitteita, niin että jos joku saa vaikka lauantai-iltana mielenhäiriön ja päättää lähteä huomenissa käymään valtakunnansalille, niin hän ei voi löytää läheisten salien osoitteita, vaan hänen tulee byrokraattisesti soitella jonnekin salien osoitteita tiedustellakseen.
Miksi jehovantodistajien lahkoliike salailee salejaan?
Olisiko Veljesseura-foorumilla hyvä jäynä koota salien osoitteet talkoolla ja näin osoittaa, että Veljesseurasta saa paremman tiedon näinkin triviaaleissa asioissa, puhumattakaan oppiasioista? Kokeilen käynnistää osoitekeruun Wikipediassa.
Wikipedian suhteen ongelmaksi voi muodostua lähdeviitteet. En ihmettele vaikka jotkut esim. mahdollisesti hengellisesti vahvat Jehovan Todistajat tai mahdollisesti tietyn etuuden omaavat kävisivät teokraattista sodankäyntiä vetoamalla lähdeviitteisiin.
Parempi olisi avata tänne www.veljesseura.org sivulle avoin salitietokanta ! Ja vain "Harma" rajana siihen, mitä mahdollista tositietoa voisi salikohtaisesti ehkä täydentää tms.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
- Tony
Kokkola, Pietarsaari ja vaikkapa Malmin valtakunnansali, vain muutamia mainitakseni. Todellisuudessa niitä on niin monta, että ei niitä voi millään muistaa. Ruotsin puolella pääkaupunkiseudun suomenkielisissä on myös tullut vierailtua.
Moni on kuluttanut jossain elämänvaiheessa Kokkolassa vartiotorniseuran omistamia - kokkolalaisten maksamia - penkkejä. Ties vaikka olisimme olleet samoissa pippaloissa joskus. Itsehän 'viihdyin' siellä vuosien -84 ja -95 välillä, ajoittain hyvinkin ahkeraan.
Moni on kuluttanut jossain elämänvaiheessa Kokkolassa vartiotorniseuran omistamia - kokkolalaisten maksamia - penkkejä. Ties vaikka olisimme olleet samoissa pippaloissa joskus. Itsehän 'viihdyin' siellä vuosien -84 ja -95 välillä, ajoittain hyvinkin ahkeraan.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Jakke
Tsekkasin tuossa juuri vuoden 2003 Pohjois-Savon puhelinluettelosta (kun en uudempaa omista) ja siinä näkyy olevan ainakin Kuopion molempien salien, Nilsiän ja Tuusniemen osoitteet. Netin hyödyntäminen on JT:llä tosiaan lapsenkengissä, kyllä nykyaikana pitäisi yhteystiedot olla nettisivuilla helposti löydettävissä.AchanBeroean kirjoitti:
Yleisemmin voi kysyä, miksi lahko piilottelee saliensa osoitteita, niin että jos joku saa vaikka lauantai-iltana mielenhäiriön ja päättää lähteä huomenissa käymään valtakunnansalille, niin hän ei voi löytää läheisten salien osoitteita, vaan hänen tulee byrokraattisesti soitella jonnekin salien osoitteita tiedustellakseen.
Haluaako lahko estää myös tällä tavoin lahkolaisia ja ulkopuolisia saamasta kokonaiskuvaa lahkotoiminnan mittavuudesta ja kiinteistöomaisuuden määrästä.
Vertailun vuoksi vaikkapa lestadiolaisten kokouspaikat ovat internetissä helposti löydettävissä: http://www.srk-oulu.net/index.php?p=jasenyhdistykset.
Miksi jehovantodistajien lahkoliike salailee salejaan? Eikö se siis haluakaan pitää salille tulon kynnystä matalana?
How's your Jesus Christ been hangin'? -Tori Amos
-
Lehtiveli
- Eläkeläinen
- Viesti:
AB:n ja Jaken postauksien innoittamana laitoin järjestön internet-allergiasta oman ketjunsa:
kliketi klik
kliketi klik
-
Gargouille
-
Aamu
Omia salejani en tässä paljasta, kun minut siitä kenties joku vielä tunnistaisi, mutta tuo yllä oleva osoite aiheutti vähän naureskelua. Jossain toisessa ketjussa oli puhetta siitä, miten Seuralle olisi eduksi saada mestat hyvän kuuloisiin osoitteisiin, kuten vaikkapa Puutarhatielle. Tuo Tervahaudantie sopii paremmin...AchanBeroean kirjoitti:Vantaa, Tervahaudantie 2?
"On olemassa eräs kirous. Siinä toivotetaan:
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)
Toivottavasti saat elää kiintoisia aikoja."
(Terry Pratchett)