Apua!

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

RaM

Apua!

Viesti Kirjoittaja RaM »

Minä haluaisin vanhimpia vierailemaan luonani! Keskustelemaan raamatusta sekä Jehovan todistajien opetuksista. Minua ei ole erotettu enkä ole (vielä) eronnut, vaikka olenkin ollut poissa seurakunnan yhteydestä jo reilut 10 vuotta. Ymmärrän hyvin sen, että sitten kun teen sen eroilmoituksen, niin heillä ei ole välttämättä minkäänlaista kiinnostusta eikä motivaatiota tulla juttelemaan kanssani. Tilanne on kuitenkin Jehovan todistajille siinä mielessä kiusallinen, että muodollisestihan minä edelleen kuulun heihin.

Olen vuosikausia haastanut netissä Jehovan todistajia keskustelemaan kanssani ja luvannut todistaa heille heidän uskontonsa ja Jumalansa harhoiksi. Todistan koko Jehovan todistajien järjestön herkkäuskoisten yhdyskunnaksi, jota johtaa huijarit ja johon kuuluu huonosti raamattua tuntevia reppanoita (jollainen itsekin olin joskus).
Olen nimimerkilläni theos verbaalisessa muodossa potkinut päähän netin keskustelupalstoilla jokaista Jehovan todistajaa vanhimmista vapaamielisiin. Jopa sähköpostien kautta.
Olen riistänyt raastanut ja repinyt Jehovaa niin riekaleiksi, kuin keskustelukumppanini ovat haluneet ennen heidän livistämistään keskustelusta.

Minut pitäisi erottaa! Se olisi pitänyt tehdä jo kauan sitten.

Minun erottamiseni vaatii kuitenkin sen, että luokseni pitää tulla henkilöiden, joilla on oikeus erottaa minut siitä, minkä jäseneksi minut on joskus pienenä poikasena liitetty. Mikä se sitten onkaan. Lisäksi on osattava osoittaa, milla perusteella minun erottamiseni olisi oikeutettua. Niin juridisesti kuin raamatun perusteella. Pieni pulma syntyy kyllä noiden asioiden toteen osoittamisesta. Väärillä perusteluilla se ei kuitenkaan onnistu ja jos sitä yritettäisiin tehdä, niin silloin asiaa puitaisiin viranomaisten avulla. Selvitän hyvin mielelläni sen, kuinka lain mukaista Jehovan todistajien toimintatavat ovat olleet tässäkin suhteessa.

Espoolaisia vanhimpia on pyydetty tulemaan luokseni. Olen jopa itse esittänyt heille kannustusta poiketa juttelemaan. Heitä ei kuitenkaan ole ilmeisestikään innostanut ajatus päästä valaisemaan minua Ainoan Oikean Totuuden jalolla valolla. Niinpä he ovat kysyneet neuvoa Beetelistä siitä, mitä minun kanssani pitäisi tehdä. Beetelistä tuli Jumalan ohjauksessa annettu neuvo: '''älkää tehkö mitään, ei se niin pahaa ole tehnyt eikä pahoja netissä kirjoitellut'''.

Olen hieman ymmälläni ja pyydän apua teiltä kaikilta, myös teiltä Jehovan todistajien vanhimmiston sekä Beetelin edustajilta, joiden nyt tiedän varmuudella tätä palstaamme seurailevan säännöllisesti.
Jos ei riitä, että julkisesti kutsun Jehovan todistajia huijarien ja harhaoppisten lahkoksi sekä heidän Jumalaansa Jehovaa sairaaksi sadistiksi sekä massamurhaajaksi, niin mitä minun pitää tehdä, että saan haluamaani huomiota sekä vieraita luokseni keskustelemaan kanssani?
Pistin Ilta-Sanomien yleisön osastoon pienen jutun ja jos se julkistetaan, niin auttaisikohan se asiaa... puutun nimittäin Jehovan todistajille kaikkein pyhimpään asiaan eli loputtomaan rahanahneuteen. Jos teillä rakkailla palstalaisilla olisi joitain muita hyviä ideoita, niin kuulisin niistä mielelläni.
:twisted:
PoterO

Viesti Kirjoittaja PoterO »

Rupea käymään kokouksissa ja viittailemaan tutkisteluissa ahkerasti. Sopivien kysymysten kohdalla voisit sitten kertoa mitä asiaan paremmin perehtymällä löytyy. Konventtiin voisitkin sitten mennä JT:lle epäperinteisessä mutta muuten siistissä asussa, kuten vaikkapa kansallisasussa (puukko tietysi vyöllä), sakettikin on hyvin muodollinen asu tai sitten vaikkapa siisti kukkamekko: siisti parta ja viikset sopivat hyvin myös edellisten asujen kanssa. Älä missään tapauksessa unohda rintamerkkiä. Kentälle ja salillekkin voisit mennä edellä mainittujen kaltaisissa siisteissä releissä.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Houkuttelevia ajatuksia mutta pelkään, että saisin vain porttikiellon em. paikkoihin. :lol:
Istuva Härkä

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

PoterO kirjoitti:Rupea käymään kokouksissa ja viittailemaan tutkisteluissa ahkerasti. Sopivien kysymysten kohdalla voisit sitten kertoa mitä asiaan paremmin perehtymällä löytyy. Konventtiin voisitkin sitten mennä JT:lle epäperinteisessä mutta muuten siistissä asussa, kuten vaikkapa kansallisasussa (puukko tietysi vyöllä), sakettikin on hyvin muodollinen asu tai sitten vaikkapa siisti kukkamekko: siisti parta ja viikset sopivat hyvin myös edellisten asujen kanssa. Älä missään tapauksessa unohda rintamerkkiä. Kentälle ja salillekkin voisit mennä edellä mainittujen kaltaisissa siisteissä releissä.
"Vittuileminen" tutkisteluissa/kokouksissa ei ole mahdollista. Anna yksikin huono vastaus, ja mahdollisuutta seuraavaaan vastaukseen ei enää ole. Blokkaus tapahtuu välittömästi. Keskustelun mahdollisuuden saat silti varmasti. Ellei....sinua heivata ulos kokouksesta vartijoiden toimesta.

Konventtiin meno puukko vyöllä aiheuttaa ainakin Hesassa varsin nopeasti rintamerkki taskuun tungettuna ilmestyvien vartijoiden tulon, heti. En usko käytännön keskustelumahdollisuuksiin. :)

Epäsiistissä tai epämuodollisessa asussa ilmestyminen näin yleensä kiinnittää heti "kotkien" huomion, ja jos oet tunnettu luopio, sinut tunnistetaan ja heivataan heti pois ainakin kesäkonventista. Keskustelumahdollisuutta silloin EI ole.

Parta ja viikset... Seura on nykyään hyväksynyt parran ja viikset, onhan viiksiä näkynyt veljillä ainakin minun eliniän eli hippiajalta asti. Parta uudempana ilmestyksenä veljien kasvoilla edelleen aiheuttaa huomiota, ja täten sinut leimataan heti konva-alueeelle ilmestyessäsi, ja jos tunnistetaan, kotkat väijyvät sinua, ja, poistavat sinut, hyvin helposti. Keskusteluun kyllä avautuu mahdollisuus.

Eli opetus on, no jos haluaa järjestää itselleen vaino - ja erotusprosessin, siitä vain, muutoin ei kannata kokeilla mitään rajua, ellei ole kovin seikkailunhaluinen... 8) Keskustelemaan jos halajaa, joka jo sinänsä on melko sadomasokismista, onnistuu helpoiten kai vain pyytämällä asiaa seurakunnan johdolta. Kyllä aika järjestyy. :)
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Pehmoluopio

Re: Apua!

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

RaM kirjoitti:Minua ei ole erotettu enkä ole (vielä) eronnut, vaikka olenkin ollut poissa seurakunnan yhteydestä jo reilut 10 vuotta. Ymmärrän hyvin sen, että sitten kun teen sen eroilmoituksen, niin heillä ei ole välttämättä minkäänlaista kiinnostusta eikä motivaatiota tulla juttelemaan kanssani.
Tasan eivät mene nallekarkit.

Jospa vanhimpia pitää rohkaista hieman? Ovat reppanat masentuneita kun harma on viivästynyt. Suuren Ahdistuksen sijaan on tullut vain suuri ahdistuneisuus.
RaM kirjoitti: Lisäksi on osattava osoittaa, milla perusteella minun erottamiseni olisi oikeutettua. Niin juridisesti kuin raamatun perusteella. Pieni pulma syntyy kyllä noiden asioiden toteen osoittamisesta.
Autetaan kaveria: Valehtelu, täsmälleen sanoen itsellesi valehtelu. Valehtelet itsellesi olevasi Jehovan todistaja kun et kuitenkaan ole. No, vanhimmisto auttaa.

Irstaus. Kommentointisi salilla saattaa aiheuttaa yleistä hämminkiä ja johtaa hysteriaan ja poliisin kutsumiseen.

Minut erotettiin tällaisella perusteella.

Mitenkäs haureus? Jos olet nukkunut kymmenen vuotta kädet peiton päällä niin minusta sinun pitäisi ... hieman rohkaistua.
Kapteeni
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kapteeni »

Joopa joo ystäväni.
Saattaa olla, että olet joutunut kahelien listalle. Näin ollen sinua ei voida nykyisen linjan takia eroittaa. Syyksi eri toimintoihisi pistetään esimerkiksi vainoharha tai muu sellainen.
Älä käsitä väärin, että minä meinaisin että sinulla on ruuvi löysällä, ei missään tapauksessa, mutta tämä saattaa olla mahdollinen syy siihen, että sinua ei potkita pellolle. Jehovan Todistajat ovat kuulema joutuneet tulemaan inhimillisimmiksi näissä asioissa joissa veli tai sisar on psyykkisesti sairas. Varsinkin jos sairaan omaiset vetoavat siihen, että omituisesti käyttäytyvä veli tai sisar on kaheli.

Kirjoita Beetteliin ja kysy oletko erotettu ja jos et niin miksi et ole.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Lisäselvennyksenä. Reilut 10 vuotta sitten laitettiin seurakunnasta, jonka alueella asun, suurimmat saappaat astelemaan luokseni antamaan vastauksia kysymyksiini.
Minulla oli runsaasti kysymyksiä ja esitin niitä hyvin yhteistyöhaluisessa muodossa.
Kysymyksiäni kuunneltiin silloin pariinkin otteeseen ja myöhemmin uudelleen pariin otteeseen, mutta ne vastaukset jäivät kaikki uupumaan.

Asun edelleen tämän saman seurakunnan alueella. Eräs Veli vanhin (jota olen höykyttänyt niin keskustelupalstalla kuin sähköpostitse) otti yhteyttä ko. seurakuntaan ja kertoi, kuinka rumasti kirjoittelen Jehovan todistajista täällä netissä. Hän pyysi paikallisia vanhimpia komitean merkeissä vierailemaan luonani.
No paikallinen vanhimmisto totesi, ettei minun asiani oikeastaan kuulukkaan heille, vaan kokonaan toiselle Espoolaiselle seurakunnalle. No ystävällinen veli vanhin otti sinnekkin yhteyttä, kun olin pyytänyt häntä rohkaisemaan espoolaisia veljiä vierailemaan luonani, mutta tulos oli yhtä kehno.
Tästä toisesta seurakunnasta oltiin yhteydessä Tikkurilaan, josta kaikkein suurimmat saappaat ilmoitti, että en minä oikeastaan niin paha poika olekkaan, jotta sen vuoksi luokseni kannattaa kenenkään mennä. Asiaan lienee vaikuttanut hieman sekin, että vihjaisin aikomuksestani selvittää Jehovan todistajien touhujen juridistakin puolta.

Ongelma ei siis ole siinä, että paikalliset vanhimmat arvelevat minulla viiraavan. Sellaiset ovat heille kaikkein mieluisimpia ja helpoimpia uhreja. Ongelma on siinä, että he tuntevat minut ja heillä on täsmällinen tieto siitä, millainen pommi täällä tikittää. Ja tämä pommi räjähtää heidän silmilleen ennemmin tai myöhemmin, halusivatpa tai ei. Olisin kuitenkin odottanut edes jollain olevan munaa tulla kokeilemaan, millaista palvelua täällä saa.
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

Mitäpä jos seurakunnan innokkaat vanhimmat ovatkin jo todenneet sinun erkaantuneen lahkosta. Samaan tapaan kuin veriläträystä katumaton jota ei eroteta mutta katsotaan että on itse erkaantunut.

Otappa gesmi kouraan ja soita Ropposelle ja pistä vielä sähköpostia perään. Pyydä kuittaus mikä on sinun statuksesti Seuran kuvainnollisessa uskontoliiketoimintaorganisaatiossa.

Jukalla voi hyvinkin olla aikaa perehtyä asiaan, siinä ohessa kun hoitaa Seuran määrittelemiä sekä organisoinnin kannalta hallinnollisia/operatiivisia tehtäviä ja ehkä väsäilee verohelpotuskirjelmiä eri Seurakuntien avuksi. Toinen asia on saatko puhelimen korvaan ja sähköpostisulun vaiko ihan kivan kohtelun. Johanneksen Poika ei tainnut saada kivaa kohtelua, mutta se ei tarkoita sitä että sinä et saisi kivaa kohtelua :lol:
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
RaM

Viesti Kirjoittaja RaM »

Mitä on eksaktisti tilanteeni, jos olen 'erkaantunut'? Muuten kuin vain terminä?

Asiassa on sellainen puoli, jota en valitettavasti halua tässä avata liikaa, sillä säästän itselleni pientä hauskuutta toivossa, että jonkinlainen delegaatio vierailulle kaikesta huolimatta poikkeaisi. Jos IS juttuni julkaisee, niin se voisi antaa pontta tapaamiselle. :twisted:
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

RaM kirjoitti:Ongelma ei siis ole siinä, että paikalliset vanhimmat arvelevat minulla viiraavan. Sellaiset ovat heille kaikkein mieluisimpia ja helpoimpia uhreja.
Vanhin, joka lukee yhdenkin avauksesi, keksii helposti muita kiireitä. Tunnet liian hyvin Vt-seuran oppien kipupisteet.
Ongelma on siinä, että he tuntevat minut ja heillä on täsmällinen tieto siitä, millainen pommi täällä tikittää. Ja tämä pommi räjähtää heidän silmilleen ennemmin tai myöhemmin, halusivatpa tai ei.
Jos ihan ajankohtaista ajankäyttöä funtsii, niin ehkä lokakuun alettua on taas tarjolla enemmän ajankäyttöä laisiisi pommeihin.
Olisin kuitenkin odottanut edes jollain olevan munaa tulla kokeilemaan, millaista palvelua täällä saa.
Voin tietysti olla väärässäkin, mutta lukemani perusteella uskonhenkinen 'itsemurha' on jehovantodistajien keskuudessa huomattavasti harvinaisempi kuin fyysinen itsemurha.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Torninvartija

Viesti Kirjoittaja Torninvartija »

Täällähän pohditaan toisinaan mikä olisi paras tapa erota jehovantodistajista: hiljaa pois hiipuminen, eroaminen vai erotetuksi tuleminen. Jos haluaa välttää erotetuksi tulemista voi vihjaista vanhimmille, että mikäli oikeuskomitea pistetään pystyyn ottaa lakimieheni yhteyttä teihin. Tällä kikalla vanhimmat ovat pysyneet loitolla jo vuosia Yhdysvalloissa, mutta sama käytäntö näyttää toimivan nykyään myös Suomessa.
"You take the blue pill and the story ends. You wake in your bed and believe whatever you want to believe. You take the red pill and you stay in Wonderland and I show you how deep the rabbit-hole goes."
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Riippuu varmaan myös alueesta, tuskin maaseudulle vielä tuo "lakimiesten pelko" on levinnyt. Kaupungeissa on moni asia toisin.
Johanneksen poika
Viesti:

Ajastin on väännetty ja aika kuluu... tik... tak... tik...

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

RaM kirjoitti:Ongelma on siinä, että he tuntevat minut ja heillä on täsmällinen tieto siitä, millainen pommi täällä tikittää. Ja tämä pommi räjähtää heidän silmilleen ennemmin tai myöhemmin, halusivatpa tai ei. Olisin kuitenkin odottanut edes jollain olevan munaa tulla kokeilemaan, millaista palvelua täällä saa.
Luulisin, että Betelillä on juuri näinä päivinä onneksi vielä suurempia tikittäviä pommeja harminaan. Vajaan kahden viikon kuluttua ainakin yksi posahtaa. Haaratoimistokomitean veljet saattavat olla tällä hetkellä sellaisessa mielentilassa, että aina kun puhelin soi, he ryntäävät joukolla haaratoimistokomitean kokoushuoneen ison pöydän alle piiloon ja laittavat kädet korville. Ja kun posti tuo nipun kirjeitä, nämä urheat veljet juoksevat kiireesti piiloon Betelin autokorjaamo-osastolle ja pukevat öljyiset haalarit päälle, jotta kukaan ei tunnista.

Niin, elämme mielenkiintoisia aikoja. Jostain syystä täksi syksyksi on kertynyt monta yhtä aikaa tikittävää "pommia", joihin teokraattiset pommisuojat ovat liian heikkoja. Viranomaisen yhteydenotto, poliisiteevee, lehtikirjoitukset, muutama tikittävä pommi Espoon suunnalta jne.

Lisäksi voi olla pari "yllätysmomenttia"... :twisted:
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Kerrohan JP lisää! ;)
Johanneksen poika
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Lehtiveli kirjoitti:Kerrohan JP lisää! ;)
Kerron sitten lisää, kun sen aika on. Luulisin, että vielä syyskuun aikana en avaa "arkistoitani" enempää. Mutta palataan asiaan myöhemmin syksyllä, kunhan ne tikittävät pommit ovat posahtaneet.
Vastaa Viestiin