Tässä minun tarinani.
Synnyin osittaiseen JT-perheeseen ( toinen vanhemmistani on vakaa JT ja toinen on ns "maallinen" ), perheeseeni kuuluu myös vanhemi veli/sisar joka on mukana JT-uskossa, ja myöskin isovanhempieni piiristä löytyy todistajia. Pienestä pitäen minua on kuljetettu mukana kokousissa, konventeissa ja muiston vietoissa ja minua yritettiin vakavasti kasvattaa tähän uskontoon. Pienenä tämähän meni kun ei ymmärtänyt maailman menosta juuri mitään.
Sitten kasvoin hieman vanhemmaksi ja tuputtaminen voimistui. Jos en halunnut lähteä Valtakunnan salille jouduin arestiin siksi aikaa. Jos ei lähtenyt kuuntelemaan jumalan sanaa ei saanut sitten tehdä mitään muutakaan. Kaikki mukava kiellettiin, et saanut olla kavereilla tai pihalla, lukea kirjoja tai pelata pelejä saatika katsoa televisiota. Hetken aikaa tämä taktiikka toimi ja aloin käymään taas kokouksissa ja muissa tapahtumissa ja hetken aikaa olin jopa kiinnostunut heidän opeistaan.
Tämä ei kuitenkaan kestänyt kauaa sillä murrosikään tullessa aloin ajattelemaan omilla aivoillani ja jotkut tämän uskontokunnan opeista alkoivat käymään omaa moraali-käsitystäni vastaan. Minusta ei onnekseni koskaan tullut kastettua todistajaa!
Välini JT-uskoiseen vanhempaani alkoivat kylmetä. Ei tosin niin totaalisesen kamalalla tavalla mitä olen saanut lukea pitkin interwebbejä, tulemme toimeen keskenämme ja hän ei välttele minua. Siinäkin mielessä olen hyvässä asemassa, että muutkaan perheeseeni kuuluvaat JT:t eivät minua kammoksu tai hyljeksi. Asia varmaankin oisi ollut toinen jos minusta olisi tullut kastettu todistaja ja vasta sen jälkeen tullut "järkiini" ja pessyt käteni koko organisaatiosta.
Tosin sen verta olen katkeroitunut kyseiseen järjestöön ja sen oppeihin, että en nykyään oikein voi sietää minkäänlaisia fundamentalistisia uskontoja ( enkä oikeen mitään muitakaan kirja uskontoja ). Ja tämä tulee varmastikkin näkymään tulevissa kirjoituksissani. En nyt kuitenkaan ala mitään palopuheita pitämään, sillä tämä kasvatus minkä sain aiheutti myös loppumattoman tiedonjanon kaikista uskonnoista. Pyrin katselemaan eri uskontojen oppeja kummaltakin kantilta.
Uskollisesti sinun.
ps. pahoittelen mahdollisia kirjoitusvirheitä