Suurin mokanne Jt aikana?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

m.näätinki

Suurin mokanne Jt aikana?

Viesti Kirjoittaja m.näätinki »

En tarkoita tällä nyt sitä että tuli yleensä mentyä kyseiseen uskontoon vaan,jotain inhimillisempää.
Mitä olette töpeksinyt sen kaltaista että tuloksena oli naurunremakka?

Mulle kävi kerran näin.
Olin pitämässä esitelmää,muistaakseni Malmilla ja luin raamatunpaikkaa 1Kor.3:6-9.
Raamatunpaikkahan kuuluu seuraavanlaisesti:

"Minä istutin,Apollos kasteli,mutta Jumala antoi kasvun.
Istuttaja ei siis ole mitään,ei myöskään kastelija,vaan kaikki on Jumalan kädessä,Hän suo kasvun.Istuttaja ja kastelija ovat samassa työssä....j.n.e."

Mutta minä lukihäiriöinen luinkin sen seuraavanlaisesti:

"Minä ISTUIN,Apollos KATSELI,mutta Jumala antoi kasvun.
ISTUJA ei siis ole mitään,ei myöskään KATSELIJA,vaan kaikki on Jumalan kädessä,Hän suo kasvun.Istuja ja katselija ovat samassa työssä....j.n.e."

Esitelmän aikana ihmettelin hiljaa itsekseni miten kaikki olivat tänään niin hyvällä päällä.
Ehkä olen niin hyvä puhuja. :oops: :oops:
Marilyn

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Meidän seurakunnassa eräs kypsempään ikään ehtinyt rouvashenkilö hauskuutti meitä vuosia sitten. Vartsikassa oli joku tutkittava kirjoitus, jossa käsiteltiin organismeja. Noh, tuo täti sitten viittasi ja kertoi meille orgasmin syntymisestä. Koko sali tyrskähti. :D
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Marilyn kirjoitti: Koko sali tyrskähti.
Kielikuilun vaikutusta, Vt-seurahan on julkaissut aiheesta kirjankin 'Grand Climax at Hand', vai mikä se re-kirja on nimeltään?
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Suurin mokani oli kasteelle meneminen.

Muuten en mitään isompia muista, olin aika kiltti.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
Markku Meilo

Re: Suurin mokanne Jt aikana?

m.näätinki kirjoitti:Ehkä olen niin hyvä puhuja.
En halua aliarvioida sinua veljeni, mutta tuollaiset tahattomat virheet ovat niin arkea, itsellenikin muistelisin vastaavia tapahtuneen, toki vaatimattomammissa yhteyksissä. Ihan vaan päivän aviisin otsikoita lukiessani huomaan lukevani säännöllisesti aivan muuta kuin otsikko käsittelee.

Tämä ei ole ihan samaa sarjaa, mutta Karvialla oli eräs erittäin iloinen veikko, joka lääkärin mielestä tuppautui ilmeisesti liian usein vastaanotolle. Oli kuulema todennut pojalle "saatana, sama mies taas!" No sitten kaveri palasi ja kuuluvalla äänellä kailoitti "NO SE LÄÄKÄRI SANO ET; SAATANA, SAMA MIES TAAS!" ja tapansa mukaan nauroi päälle. Muistan kuinka käytävällä hieman katselimme toisiamme tuollaisen 'sopivaisuutta koetelleen' sanailun jälkeen.
Markku Meilo

Jaakob kirjoitti:Suurin mokani oli kasteelle meneminen.
Sama ajatus on omallakin kohdallani, ja olenkin joskus kirjoittanut, että erottamiseni viivästyi aivan liikaa, sen olisi saanut tehdä välittömästi kasteen jälkeen.
Turhapuro

Viesti Kirjoittaja Turhapuro »

Uskoisin, että jo vuosia sitten varmaan promillen jälki poltossa luettu vartiotornintutkistelun lukuvuoro... meinasi taju lähteä. Vaikka siitä on aikaa niin hirvittää vieläkin. Varmaan pyhä henki piti tolpillaan... juuri ja juuri...
-Joskus näin mustavalkoisena kaiken, mutta nyt kun näkee värit, niin paljon kauniimpi on maailma- -tp07-
Marilyn

Markku Meilo kirjoitti:Vt-seurahan on julkaissut aiheesta kirjankin 'Grand Climax at Hand'
:lol: JiiHaa!
Marilyn

Oma kokemus lukihäiriöistä, ei liity kylläkään todistaja-aikoihin, on muuten vaan hauska (ainakin mun mielestä) :)

Kävelin eilen kadulla ja näin suuren leffamainoksen seinällä. Luin siitä ISOVITUTUS ja mietin että jopas on leffan nimi, mistäköhän se kertoo. Kun katsoin uudestaan, siinä lukikin SOVITUS. Mielenkiinto lopahti samantien, mutta aloin miettimään kuinka tuo ensiksi mainittu olisi hyvä nimi jehovantodistajuudesta kertovaan leffaan. :roll:
Viljo

Viesti Kirjoittaja Viljo »

Marilyn kirjoitti:Meidän seurakunnassa eräs kypsempään ikään ehtinyt rouvashenkilö hauskuutti meitä vuosia sitten. Vartsikassa oli joku tutkittava kirjoitus, jossa käsiteltiin organismeja. Noh, tuo täti sitten viittasi ja kertoi meille orgasmin syntymisestä. Koko sali tyrskähti. :D
Olikohan kyseessä sama julkaisu, joka sai tuolloin hiljattain avioliiton auvoisaan satamaan purjehtineen nuorehkon veljen lausumahan seurakunnalle orgasmin ihmeellisyydestä ja Jehovan luomistöistä? Joku raja jeppujenkin jäykkyydellä sentään on, sillä tuokin tokaisu sai porukan hörähtämään puhujan jatkaessa punastuneena.

Mielenkiintoinen triviatieto: WT Library 2005 ei löydy sanaa orgasmi perusmuodossa yhtään kertaa eikä ne muutkaan esiintymiset ole kovin mairittelevaan sävyyn esitettyjä.

Onko orgasmi sittenkin Saatanan keksimä?
Markku Meilo

Viljo kirjoitti:Onko orgasmi sittenkin Saatanan keksimä?
Ei ainakaan jos Vt-seuran vanhaan materiaaliin tutustuu, Saatana loi ainaostaan haitalliset itikat ja muut loiset, no ehkä jonkin papa-pöpön siinä ohessa, joten lähellä olet. Oletan, että väite ei kuitenkaan ole 'Bible based' kuten uskonnon alkuperäkielellä asia ilmaistaan.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

m.näätinki kirjoitti: Mitä olette töpeksinyt sen kaltaista että tuloksena oli naurunremakka?
Kentällä seksikaupan omistaja intoutui kertomaan työstään. Poistuin paikalta punaisena ja änkyttäen...
Istuva Härkä

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

Ollessani ajantarkkailijana teokraattisessa koulussa, leikein kuulakärkikynällä ja niinhän se kynän takaosa jousineen sitten poksahti sinne lavan eteen. Siitä sitten keräämään vain. Kova työ vielä siksi saada kokoon, että voisi taas koputtaa kynänvarrella tarpeen vaatiessa kyynärnojaan (jos puhujan aika menee umpeen).

Konventissa salkku kaatui hallin ylärivillä istuessa ja vieri portaita pitkin alas. Päät kääntyi pitkäl.. :D
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
rippeli

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Vartiotornia lukiessani pyörryin lavalle. Tokenin kun minua oltiin kantamassa eteiseen.

Toisen kerran piti lukea raamatunpaikka benjaminilaisten ilkityöstä. Siis se juttu kun kylän miehet raiskasivat erään vaimon kuoliaaksi ja mies sitten paloitteli ruumiin ja lähetti kappaleet ympäri Israelia. Jostain syystä minua alkoi naurattaa heti alussa kamalasti ja koska luettava paikka oli pitkä niin loppua kohden muutkin samalla rivillä istuvat nauroivat, mutta jotkut taas olivat hyvin paheksuvia.

Keikuin tuolini nurin kirjantutkistelussa.

Oksensin Hämeenlinnan konventtisalin lattialle. Olin kyllä lapsi silloin, mutta silti ne jotka eivät joutuneet istumaan hajussa lähinnä nauroivat.

Lapsena loppulauluun valmistauduttaessa nousin seisomaan tuolille ja aloin laulaa vieressäni olleelle nuorelle neidille:" Viisitoista kesää mä sua himosin".
Let me go Master I hate you so
Istuva Härkä

Viesti Kirjoittaja Istuva Härkä »

rippeli kirjoitti:Oksensin Hämeenlinnan konventtisalin lattialle. Olin kyllä lapsi silloin, mutta silti ne jotka eivät joutuneet istumaan hajussa lähinnä nauroivat.
Oltikos mennyt syömään liian monta herkkumunkkia.. :D Herkkumunkit hämeenlinnassa olivat lasten suosiossa ja ilmasia kun olivat (loppuaikoina) kyllähän niitä toiset ahmivat!
Toivon sinulle irtipäästämisen onnea - ja uusia alkuja. (P. Brown)
Vastaa Viestiin