Haaveena tienraivaaja?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

SuurinBabylon

Haaveena tienraivaaja?

Viesti Kirjoittaja SuurinBabylon »

Vartiotorni 15.5.201, s.6 kirjoitti:Nykyään he saarnaavat "koko asutussa maassa" - trooppisissa viidakoissa, hyytävällä tundralla, vuorilla, autioimaissa, kaupungeissa ja syrjäisillä maaseutualueilla.
Vartiotorni yrittää luoda Jehova todistajien mieleen varsinkin isojen tapahtumien (konventit) aikana positiivisia mielikuvia. Todistajalle luodaan assosiaatioita joita ei ole olemassa. Vaikka Kuokkanen kaivaisikin kuoppaa vääräuskoisille, en tahdo uskoa että arkikenttäpalvelus olisi yllä kuvaillun mukaista. Suomessakin suuri osa todistajista rimputtelee ovikelloja täysin tuloksettta viikosta, kuukaudesta, vuodesta ja vuosikymmenestä toiseen.

VT-seura tarjoaa monille nuorille uraa sen palveluksessa. Keille luulette käyvän paremmin elämässä: niille jotka opiskelivat ja menivät töihin, vai niille jotka löytävät 20 vuoden kuluttua tyhjän päältä? 20 vuoden kuluttua koko VT-seuraakaan ei enää välttämättä ole. Mutta VT-seura on hoitanut asiansa hyvin, kun he ovat ohjelmoineet ihmiset reagoimaan kritiikkiin siten, että se jopa lopulta voi vahvistaa todistajan uskoa.

Haluatko antaa elämäsi Vartiotorni-seuralle vai ottaa elämäsi haltuun ja luoda omanlaisesi todellisuus?
Vieras

Re: Haaveena tienraivaaja?

Viesti Kirjoittaja Vieras »

Apostoli Paavali oli tienraivaaja, ihan sanan varsinaisessa merkityksessä.
Hänhän luopui paljosta tullakseen Kristuksen seuraajaksi......
Loistava ura fariseuksena....

Se jäi taaakse....
" Mutta niitä asioita, jotka olivat minulle voittoja,
olen pitänyt tappiona Kristuksen vuoksi."-kirjoitti hän...
" Minähän muuten pidänkin kaikkea tappiona Herrani Kristuksen Jeesuksen tuntemuksen verrattoman arvon vuoksi.
Hänen takiaan olen menettänyt kaiken ja pidän sitä paljona roskana, jotta voittaisin Kristuksen  ja minun todettaisiin olevan hänen yhteydessään"
(Fil.3:7,8)

Ehkäpä maallinen menestys ja mammona onkin "roskaa" heille jotka tahtovat tienraivaajiksi?

He kenties haluavatkin enemmän hengellistä sisältöä elämäänsä..
Kivikko

Viesti Kirjoittaja Kivikko »

En voi väittää ymmärtäväni tienraivauksen mielekkyyttä, mutta ymmärrän ihmisen motiivista jonkin pienen hitusen, ainakin joidenkuiden osalta.

Jos ihmisellä on huutava tarve päästä lähelle omaa jumalaansa, ja uskoo tällä toiminnalla parantavansa mahdollisuuksiaan siinä, mikä ettei. Jos ihminen aidosti ja oikeasti saa itsensä uskomaan, että puhuminen raamattua/ elämäntapoja sivuavista aiheista muiden kanssa saa hänet jumalansa ystäväksi, niin mikä ettei. Tällaiselle ihmiselle se on luonnollista, ja toiminta näyttää haluttavalta. Lisäksi jos sattuu olemaan mahdollisuus muuttaa eksoottisempiin maisemiin tällaisen harrastuksensa parissa, motiivit kasvavat entisestään.

Se, että ihminen tuntee yhteisössä olevansa hyvä esimerkki toisille, saa tuntemaan, että hän toimii oikein, ja että hänen toimintatapansa on paras kaikista. Päästään ihmisen perustarpeiden pariin; jos ihminen kokee saavansa hyväksynnän lähipiirinsä lisäksi itse jumalalta, mikään ei voisi olla sen parempaa ja turvallisempaa. Hyväksynnän saaminen muilta on kuitenkin turvallisuudentunteen lisäksi yksi tärkeimmistä henkisistä tarpeista.
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

SuurinBabylon kirjoitti:Haluatko antaa elämäsi Vartiotorni-seuralle vai ottaa elämäsi haltuun ja luoda omanlaisesi todellisuus?
Haluan. :D
enjaksanutkirjautua

Viesti Kirjoittaja enjaksanutkirjautua »

Taidan minäkin pysyä reaalimaailmassa - ja valtsenkin näin ollen todellisuuden.
Vieras

Viesti Kirjoittaja Vieras »

SuurinBabylon kirjoitti: 20 vuoden kuluttua koko VT-seuraakaan ei enää välttämättä ole.
Olen samaa mieltä. On mahdollista että tuohon riittää jopa 10 vuotta. Jehovan todistajien uskonnollinen yhdyskunta vt-seura keulaorganisaationaan katoaa. Mitä jää jäljelle?

Ylempänä kirjoittavan lahkolaisen kaltaiset sokeasti uskoneet noin 7 miljoonaa petettyä ja järkyttynyttä ihmistä, joista pieni osa luultavasti ryhtyy rakentamaan vanhan lahkonsa raunioille uutta parempaa uskontoa, uutta Ainoaa Oikeaa Totuutta. Ympäriinsä haahuilee toivottomien persaukisten tienraivaajien (ja muidenkin elämänsä uhranneiden) joukko, joka ihmettelee itsekseen kuinka tässä näin kävi.
Viimeksi muokannut Tony, 28.05.2012 15:51. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Rahakommentti siirretty ketjuun "Mistä rahanhimo?".
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Rahakeskustelu siirretty ketjuun "Mistä rahanhimo?".
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Vastaa Viestiin