maistraatin ilmoitus

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

suikki

maistraatin ilmoitus

Viesti Kirjoittaja suikki »

Olenko minä niin hölmö ja tyhmä, että vaikka olen seurakunnasta eronnut reilu vuosi sitten, tilattiin juuri maistraatista avioliiton esteiden tutkinta, ja siellä komeilee suuresti minun kohdallani että Jehovantodistaja. Ajatus karmii minua niin, että se vissiin ite jotenkin maistraattiin pitää mennä ilmoittamaan vai? Luulin asian olevan selvä. Haluan sen pois mun tiedoistani mahdollisimman pian!

Häät on rakkaani kanssa kahden viikon päästä. :D
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Tällä käy kätsysti :)
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
kyrillos

Re: maistraatin ilmoitus

Viesti Kirjoittaja kyrillos »

suikki kirjoitti:Olenko minä niin hölmö ja tyhmä, että vaikka olen seurakunnasta eronnut reilu vuosi sitten, tilattiin juuri maistraatista avioliiton esteiden tutkinta, ja siellä komeilee suuresti minun kohdallani että Jehovantodistaja. Ajatus karmii minua niin, että se vissiin ite jotenkin maistraattiin pitää mennä ilmoittamaan vai? Luulin asian olevan selvä. Haluan sen pois mun tiedoistani mahdollisimman pian!

Häät on rakkaani kanssa kahden viikon päästä. :D
ensinnä onnittelut avioliiton johdosta!

molemmista pitää erota; -jt-jäsenrekisteristä maistraatin kautta (kaikki todistajat eivät kuulu rekisteriin) ja -omasta seurakunnasta (mielellään kirjallisesti).

jaakobin linkistä pääset tekemään eron uskonnollisesta yhdyskunnasta, maistraatti vahvistaa mainitun rekisteristä poiston kirjallisesti n. viikon sisällä. ilmoitus menee myös rekisterin pitäjälle (jt-haaratoimisto) joka poistaa henkilön tiedot omasta rekisteristään.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

kyrillos kirjoitti:molemmista pitää erota; -jt-jäsenrekisteristä maistraatin kautta (kaikki todistajat eivät kuulu rekisteriin) ja -omasta seurakunnasta (mielellään kirjallisesti).
Niin siis senhän pitäisi riittää, että eroaa seurakunnan kautta, mutta seurakunta ei jostain syystä aina välitä tietoa maistraattiin. Meikäläisen kohdalla tieto kulki ja sain ihan pyytämättä (kuten kuuluukin) paperit maistraatista.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Bergerac

Viesti Kirjoittaja Bergerac »

kyrillos kirjoitti: jaakobin linkistä pääset tekemään eron uskonnollisesta yhdyskunnasta, maistraatti vahvistaa mainitun rekisteristä poiston kirjallisesti n. viikon sisällä. ilmoitus menee myös rekisterin pitäjälle (jt-haaratoimisto) joka poistaa henkilön tiedot omasta rekisteristään.
Näin siis asioiden pitäisi mennä. Kokonaan toinen asia, mitä eivät lukijat saa unohtaa on se, mitä tietoa (laillista tai mahdollisesti laitonta) Seura Fin säilyttää eronneista tai erotetuista tai eronneeksi katsotuista.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Omalla kohdallani seurakunta ei ilmoittanut erottamisesta väestörekisteriin, vaan erosin melkein vuoden myöhemmin sieltä itse..
Marilyn

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Minulle ei aikoinaan myöskään tullut mitään ilmoitusta maistraatista, mutta oletin että kaikki on siellä päässä kunnossa. Aloin kuitenkin pohtimaan että onkohan eroani maistraattiin ilmoitettu, joten kävin kesällä tekemässä tietojeni tarkastuksen. Sen mukaan en kuulu mihinkään uskontokuntaan, joten sain huokaista helpotuksesta.

Jokainen saa tehdä yhden ilmaisen tarkastuksen vuodessa, jos mietityttää onko tiedot oikein. Käsittääkseni tarkastusoikeuden käyttäminen vaatii aina henkilökohtaista visiittiä maistraattiin. Mutta se toi mielenrauhan :)
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Gargouille

Viesti Kirjoittaja Gargouille »

Mulle kertoivat vain tuon tiedon (mihin uskontokuntaan on merkitty) puhelimessa. Piti kyllä kertoa sosiaaliturvatunnus ja sitten tuli vähän tarkentavia kysymyksiä. Sitten tulikin lähetettyä se paperi 2 kappaleena (ohje silloin) maistraattiin. Taisi olla seurakunnassa ihmettelyä kun tuli eroaminen myös tuota kautta, kävin oikeuskomiteassa istumassa.
karoliina

Viesti Kirjoittaja karoliina »

mulla kävi ilmeisesti niinkuin pitikin. erosin srk:sta ja jonkun ajan päästä tuli maistraatista ilmoitus että olette eronneet uskonnollisesta yhteisöstä.

säästin paperin, oli niin kiva saada se.
"don't look at how far you have to go, look at how far you have come"
suikki

Viesti Kirjoittaja suikki »

Jaakob kirjoitti:Tällä käy kätsysti :)

kiitos paljon, luulin tosiaan et ne srk:sta ilmoittaa maistraattiinkin... Mut eihän ne tosiaan aina viitti.... hyvä kun joillekin on käyny niinkin hyvin... nyt pikapikaa maistraattiin kiikuttamaan lippulappunen.... :D
possessed by Satan

Viesti Kirjoittaja possessed by Satan »

Maistraatilat tulj kirje justiisa...Erotettu Uskonnollisesta yhdyskunnasta :mrgreen:
Siitä se lähtee ja uuvvet haasteet eessä :)
Jesus Saves!!!...yeah right....
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Onneksi olkoon! Toivottavasti uuden alku lähtee mukavasti käyntiin :twisted:
Vastaa Viestiin