Missä Jehova on?
Valvoja: Moderaattorit
-
Vieras
Missä Jehova on?
Seura on Jehovan näkyvä maanpäällinen järjestö, mutta missä itse Jehova on?
Hallintoelin saa Jehovalta vietejä ja opetusta vaihtelevin välein, ristiriitaisesti ja edes takaisin vehdaten. Kuinka Jehova muuttaa mieltään niin usein? Eikö hän osaa päättää tarkoitustaan?
Missä Hallintoelin saa nuo viestit korkeimmalta? Ei kauan enää Brooklynissä? Nauhoitetaanko ne jonnekin kirjaoitusosaston työstettäväksi?
Vai onko Hallintoelimen jäsenillä ylimaallisia kykyjä saada esimerkiksi unessa ohjeita, kuinka äänestää eri opeista hallintoelimen kokouksissa? Miksi Hallintoelimen jäsenet saavat kukin erilaista opetusta Jehovalta, kun eivät kaikki äänestä opeista yhdenmukaisesti? "Kanava" on todella omituinen.
Jos ei ole mitään taivasta olemassa, johon kuolevainen voisi päätyä, onko se kuitenkin Jehovan asuinpaikka? Ja entä missä "voidellut" tulevat olemaan, sitten kun kaikki on tapahtunut?
Vuoden 1975 lopun ennustuksesta tulee piakkoin olemaan präti 40 vuotta! Pitkä aika odottaa sitä tylsillä Valtakunnansaleilla!
Hallintoelin saa Jehovalta vietejä ja opetusta vaihtelevin välein, ristiriitaisesti ja edes takaisin vehdaten. Kuinka Jehova muuttaa mieltään niin usein? Eikö hän osaa päättää tarkoitustaan?
Missä Hallintoelin saa nuo viestit korkeimmalta? Ei kauan enää Brooklynissä? Nauhoitetaanko ne jonnekin kirjaoitusosaston työstettäväksi?
Vai onko Hallintoelimen jäsenillä ylimaallisia kykyjä saada esimerkiksi unessa ohjeita, kuinka äänestää eri opeista hallintoelimen kokouksissa? Miksi Hallintoelimen jäsenet saavat kukin erilaista opetusta Jehovalta, kun eivät kaikki äänestä opeista yhdenmukaisesti? "Kanava" on todella omituinen.
Jos ei ole mitään taivasta olemassa, johon kuolevainen voisi päätyä, onko se kuitenkin Jehovan asuinpaikka? Ja entä missä "voidellut" tulevat olemaan, sitten kun kaikki on tapahtunut?
Vuoden 1975 lopun ennustuksesta tulee piakkoin olemaan präti 40 vuotta! Pitkä aika odottaa sitä tylsillä Valtakunnansaleilla!
-
Bergerac
Re: Missä Jehova on?
Seuran mukaan Jehovan paikkaa ei tänäpäivänä tiedetä mutta Seuran mukaan (ilmoitus toki itse tm Jehovalta) Seulasissa Jehova ei asustele ainakaan tänä päivänä vaikka aiemman ilmoituksen mukaisesti siellä majaili. Aika liikkuuvaa sorttia tämä Jehova.Vieras kirjoitti:Seura on Jehovan näkyvä maanpäällinen järjestö, mutta missä itse Jehova on?
Älä ole huolissasi, Seuran mukaan se kuuluisa valo kirkastuu ja ymmärrys lisääntyy. Ja mikäli laiva kulkee etelään ohjeiden mukaan mutta sitten vaihtaa pohjoiseen ja sitten taas etelään niin aina ollaan Seuran mukaan oikeassa suunnassa. Ja itse tm Jehovan tiet ovat tuntemattomat. Mutta kieltämättä aika ahkeraa perspektiivien kääntämistä itse tm Jehova harrastaa ja toimittaa U&Y orjalle tiedot levitettäväksi.Vieras kirjoitti:Hallintoelin saa Jehovalta vietejä ja opetusta vaihtelevin välein, ristiriitaisesti ja edes takaisin vehdaten. Kuinka Jehova muuttaa mieltään niin usein? Eikö hän osaa päättää tarkoitustaan?
Tuskin niitä on nauhoitettu, tai en tiedä vaikka sikariporras tallentaisi sanelukoneeseen ja siitä sitten kirjoitusosastolle.Vieras kirjoitti:Missä Hallintoelin saa nuo viestit korkeimmalta? Ei kauan enää Brooklynissä? Nauhoitetaanko ne jonnekin kirjaoitusosaston työstettäväksi?
Seuraa kirjallisuudessaan sekä tiedotuksessaan vilpittömille Jehovan Todistajille pohjautuu käsittääkseni yhteneväisyyteen. Ja etenkin yhteneväisyyden etu, seurakunnan etu jne.Vieras kirjoitti:Vai onko Hallintoelimen jäsenillä ylimaallisia kykyjä saada esimerkiksi unessa ohjeita, kuinka äänestää eri opeista hallintoelimen kokouksissa? Miksi Hallintoelimen jäsenet saavat kukin erilaista opetusta Jehovalta, kun eivät kaikki äänestä opeista yhdenmukaisesti? "Kanava" on todella omituinen.
Mikäli mahdollisissa Seuran sikariportaan äänestyksissä olisi eroa, tästä äänestystuloksesta ei informoida seurakuntia. Vain vilkkuvan valon muutos tms ilmoitetaan ilmoituksena kirjallisuudessa etc. Se kuvainnollinen pakotettu yhteneväisyys lienee taikasana.
Ulkomaalaiset jotka rikastuttavat Suomen kulttuuria vastoin Suomen Lakeja, pitää palauttaa kotimaahan. Jos palauttamisen jälkeen uhkaa kuolema niin ei ole meidän ongelma.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
Oma maa mansikka, muu maa must(a)ikka. Suomi Suomena.
-
Viljo
Mä kyselin joskus S24:llä miten Jehovan maanpäällinen järjestö tulee saamaan 144000 kuninkaan ja papin maata koskevat päätökset tietoonsa ja ehdotin että joko taivaasta vaikutetaan maan päällä asuvien mieliin tai sitten tulee olemaan Valtakunnanpäätteitä tjsp joista ne voidaan lukea. Joku vastasi että ainakaan mieliin ei vaikuteta mutta muuten oli aika hiljaista.
"Pienet totuudet syövät isoa valhetta palan kerrallaan" - tuntematon
-
Vieras
Oikein hyvä avaus ja älykkäitä kysymyksiä mm. hallintoelimen äänestämisestä kontra Jahvoan ohjaus. Sitä kannattaisi todistajien miettiä toiseenkin kertaan. Kommentoin kuitenkin vain itse otsikon kysymystä johon on helppoa Raamatun pohjalta vastata. Tämän tietää ja ymmärtää jokainen, joka vai viitsii Raamattua tutkia. Vt-seura ei tosin näihin kuulu.
Jesaja 4:2-6 Sinä päivänä on Herran vesa oleva Israelin pelastuneille kaunistus ja kunnia ja maan hedelmä heille korkeus ja loisto.
Ja ne, jotka Siionissa ovat säilyneet ja Jerusalemissa jäljelle jääneet, kutsutaan pyhiksi, kaikki, jotka ovat kirjoitetut Jerusalemissa elävien lukuun - silloin kun Herra on pessyt pois Siionin tytärten saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat tuomion ja puhdistuksen hengellä.
Ja Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokousten ylle pilven päivän ajaksi ja savun ynnä tulenliekin hohteen yöksi, sillä kaiken kirkkauden yllä on oleva peite ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.
Nyt kun vt-seuran mukaan loppu on jälleen lähempänä kuin koskaan (vaikka 20 vuotta sitten oltiin jo kalkkiviivoilla) ja aivan juuri tässä nyt toteutumassa, niin lienee selvää että suuri Herra Jehovakin on bunkkansa Siinonin vuorelle raahannut ja tulta sekä savua sinne värkkäilemässä parhaillaan, ellei sitä pilveä siellä jo sitten ole.
Jos joku vt-seuran lahkolaisista ei tätä ymmärrää, niin se on sitten oman vähäjärkisyytensä seurausta. Mitä ei ole lukenut Raamattua.
Miksikö Jehova ei ole tätä hallintoelimen kautta selvemmin kertonut ja vartiotornissa julistanut? Koska Jehovan mielenlaatu on kovin ailahtelevainen eikä ole mitään takuita siitä, että hän harmagedoniaan tai paratiisiaan ylipäätään perustaa. Vt-seura on osoittautunut sen veran epärehelliseksi ja vääriä profetioita julistavaksi Jehvoan edustajaksi, että saattaa vedenpaisumusta edeltänyt mielenlaatu palata Jehovalla ja katumus tulla päälle. Silloin siinä menee muiden mukana itse Jehvoan todistajatkin.
Jesaja 4:2-6 Sinä päivänä on Herran vesa oleva Israelin pelastuneille kaunistus ja kunnia ja maan hedelmä heille korkeus ja loisto.
Ja ne, jotka Siionissa ovat säilyneet ja Jerusalemissa jäljelle jääneet, kutsutaan pyhiksi, kaikki, jotka ovat kirjoitetut Jerusalemissa elävien lukuun - silloin kun Herra on pessyt pois Siionin tytärten saastan ja huuhtonut Jerusalemista sen verenviat tuomion ja puhdistuksen hengellä.
Ja Herra luo Siionin vuorelle koko asuinsijansa ylle ja sen juhlakokousten ylle pilven päivän ajaksi ja savun ynnä tulenliekin hohteen yöksi, sillä kaiken kirkkauden yllä on oleva peite ja verho varjoamassa päivän helteeltä sekä turvaamassa ja suojaamassa rajuilmalta ja sateelta.
Nyt kun vt-seuran mukaan loppu on jälleen lähempänä kuin koskaan (vaikka 20 vuotta sitten oltiin jo kalkkiviivoilla) ja aivan juuri tässä nyt toteutumassa, niin lienee selvää että suuri Herra Jehovakin on bunkkansa Siinonin vuorelle raahannut ja tulta sekä savua sinne värkkäilemässä parhaillaan, ellei sitä pilveä siellä jo sitten ole.
Jos joku vt-seuran lahkolaisista ei tätä ymmärrää, niin se on sitten oman vähäjärkisyytensä seurausta. Mitä ei ole lukenut Raamattua.
Miksikö Jehova ei ole tätä hallintoelimen kautta selvemmin kertonut ja vartiotornissa julistanut? Koska Jehovan mielenlaatu on kovin ailahtelevainen eikä ole mitään takuita siitä, että hän harmagedoniaan tai paratiisiaan ylipäätään perustaa. Vt-seura on osoittautunut sen veran epärehelliseksi ja vääriä profetioita julistavaksi Jehvoan edustajaksi, että saattaa vedenpaisumusta edeltänyt mielenlaatu palata Jehovalla ja katumus tulla päälle. Silloin siinä menee muiden mukana itse Jehvoan todistajatkin.
-
YksinäinenSusi
Mun skitso-jt-täti opetti mulle aikoinaan, että hallintoelimessä jokainen jäsen saa rukouksessa tiedon Jehovalta tarkasti, mitä lehtiin kirjoitetaan ja jos jollakulla on eri tieto kuitenkin, niin se rukoilu aloitetaan alustaVieras kirjoitti:
kunnes kaikilla on sama tieto.
Tämmösiä se kuvitteli uskonkiihkoissaan ja jopa saarnasi siitäkin toisille.
Mutta se olikin skitso-jt-täti se.
Tämä edellyttäisi, että ihmisellä pitäisi olla paljon muistiresurssia päässään, että kokonainen lehti tietoa mahtuisi päähän niin että sen muistaisi tarkasti.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
Lothariii
JarkkeParkkeBabylon5 kirjoitti:Vieras kirjoitti:
Tämä edellyttäisi, että ihmisellä pitäisi olla paljon muistiresurssia päässään, että kokonainen lehti tietoa mahtuisi päähän niin että sen muistaisi tarkasti.
Mut kato hei ihme, se on ihme....:D
-
Vieras
"opetti mulle aikoinaan, että hallintoelimessä jokainen jäsen saa rukouksessa tiedon Jehovalta tarkasti, mitä lehtiin kirjoitetaan "
Tuosta pitäisi esittää kysymys että mistä hän sen tietää. Edes vartiotorniseura ei noin tarkasti kertone satujaan
Tuosta pitäisi esittää kysymys että mistä hän sen tietää. Edes vartiotorniseura ei noin tarkasti kertone satujaan
-
YksinäinenSusi
Se on hankalaa, kun hulluus ja jehovantodistajuus yhdistyy.Vieras kirjoitti:"opetti mulle aikoinaan, että hallintoelimessä jokainen jäsen saa rukouksessa tiedon Jehovalta tarkasti, mitä lehtiin kirjoitetaan "
Jälki ei ole muutenkaan hyvää jehovantodistajuudessa ja kun hulluus tulee kuvioon mukaan, niin jälki onkin jo katastrofaalista.
Siitä se skitso-jt-täti aina höpisee, että hänellä on suhde kaikkivaltiaaseen Jehovaan. Jehova paljastaa hänelle kaikenlaista pientä mukavaa.
Mutta voideltuihin hän ei silti kuulu, vaikka edut tuntuu olevan paremmat hänellä, kuin voidelluilla.
Tai sitten itse olen hullu, kun julkean epäillä.
-
Vieras
Ne harhat, joissa uskotellaan itselle kivoja juttuja saatavat olla käsiteltävissä muistuttamalla tosiasioista ja todisteiden puuttumisesta, mutta tosiaan jos on varsinainen ruovi mielisairauden diagnoosi niin harhat saattavat olla siten todellisia ettei niitä saa harhoiksi käsitettyä sitten millään
-
YksinäinenSusi
Totta , mielisairas ajattelee että kaikki ympärillä olevat ihmiset ovat tulleet hulluiksi, koska eivät ymmärrä häntä.Vieras kirjoitti: jos on varsinainen ruovi mielisairauden diagnoosi niin harhat saattavat olla siten todellisia ettei niitä saa harhoiksi käsitettyä sitten millään