Jos ei niin perustelkaa.
Ja jos tulette siihen tulokseen ettei kantani kertominen
Silloin voin todeta että olen marginaaliryhmän marginaalin marginaali.
Ehkä ensimmäinen näillä sivuita erotettu uskonnollisen käsitystensä vuoksi.
Valvoja: Moderaattorit
Älä nyt heittäydy marttyyriksi tässä asiassa. Jokainen viesti on omansa ja jokainen modekin katselee asiaa hieman eri tavalla. Lähdetään siitä, että täällä keskustellaan lähtökohtaisesti jehovantodistajuudesta, siltä pohjalta pääsee kirjoittamaan vaikka talonrakennuksesta, kunhan muistaa mainita vaikka asiaan sopivan pikasalikokemuksen. Toki jos viestistä joutuu hakemalla hakemaan yhteyden jehovantodistajuuteen ja sellainen huomautuksen jälkeen jatkuu, niin on sen jälkeen varmaan suurennuslasin alla.m.näätinki kirjoitti:Ehkä ensimmäinen näillä sivuita erotettu uskonnollisen käsitystensä vuoksi.
Älä jätä veljesseuraam.näätinki kirjoitti:suomi24 sivustojen hengellisiltä osioilta nimimerkillä m.naat.
Jatkossa kerron kokemuksiani siellä.
Myös sähköpostia voi lähettää osoitteeseen m.naat@suomi24.fi.
Tämä tie on nyt vain tullut päätökseen.
Mukavaa että lukijoita on riittänyt.
Kaikella on aikansa ja paikkansa.
Uskon että monet täällä nyt tietänsä käyvät löydetään myöhemmin muilta sivustoilta ja mikä parhainta "uskon sivustoilta".
Kutsukaa häntä jonka edessä tunnustamme että:"Jeesus on Herra".
Jokainenhan toimii kuten parhaaksi näkee. Tässä tilanteessa en kyllä ymmärrä sinun herneen nekkuun vetämistä.m.näätinki kirjoitti: Eli otan itse eron.
, päätöshän on sinun oma ja mitäs tässä tartte sen paremmin kommentoida.Juu selvä. Mutta on tässä valoisakin puoli. Et saa kontollesi (eikä sinun tarvitse edes itse tuntea mitään senlaista) eroamisesi osalta samanlaista sylkykupin tai hylkiön osuutta, kuin esimerkiksi Seurasta eronnut vilpitön Jehovan Todistaja.m.näätinki kirjoitti:En ole erotettu mutta eroan.

näätinki on "uuden" uskonsa tuonut ilmi ja minun mielestäni hänellä on siihen oikeus tälläkin palstalla. Minkään uskonnon laajempaa julistamista täällä ei kuitenkaan kaivata. Mikäli joku on asiasta kiinnostunut, keskustelua asiasta voi varmasti jatkaa sopivammassa paikassa. Pidetään tämän palstan keskustelut JT-aiheisena.Jaakob kirjoitti:Lisätäänpä tänne linkki josta tämä juttu sai alkunsa niin ihmiset saavat itse arvioida asiaa:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... =9049#9049
Joskus elokuussa keskustelin hänen kanssaan yksityisviestein uudesta uskostaan, ja loppupäätelmäksi muutamien viestien jälkeen sanoin hänelle että katselen nyt rauhassa tilannetta ja "toivun" vielä rauhassa hengellisen väkivallan uhrina edellisestä kymmenien vuosien rupeamasta. Asia oli sillä selvä.Jakke kirjoitti:näätinki on "uuden" uskonsa tuonut ilmi ja minun mielestäni hänellä on siihen oikeus tälläkin palstalla. Minkään uskonnon laajempaa julistamista täällä ei kuitenkaan kaivata. Mikäli joku on asiasta kiinnostunut, keskustelua asiasta voi varmasti jatkaa sopivammassa paikassa. Pidetään tämän palstan keskustelut JT-aiheisena.Jaakob kirjoitti:Lisätäänpä tänne linkki josta tämä juttu sai alkunsa niin ihmiset saavat itse arvioida asiaa:
http://veljesseura.org/foorumi/viewtopi ... =9049#9049
On ihan kiinnostavaa kuitenkin havaita, että muutamat ovat myös siirtyneet muihin uskontoihin JT-orjuuden jälkeen. Sitähän monikaan JT ei ääneen tunnusta. Asiasta keskustelu yleisellä tasolla on varmasti ihan valaisevaa.
Tuota noin, kyllähän vilpittömien Jehovan Todistajien keskuudessa sopivissa piireissä aika tarkkaan retostellaan siitä mitä joku ex-jt on kuulemma tehnyt.Jakke kirjoitti:On ihan kiinnostavaa kuitenkin havaita, että muutamat ovat myös siirtyneet muihin uskontoihin JT-orjuuden jälkeen. Sitähän monikaan JT ei ääneen tunnusta.
Minä muistan kun olin yhden jo iäkkäämmän JT vanhimman kanssa kentällä ja ovenavaaja sanoi tuntevansa useita helluntailaisiin liittynyttä entistä JT:tä. Ovelta lähdettyämme tämä vanha JT sanoi, että "tuo varmaan sekoitti JT:t joihinkin muihin, en tunne kymmenien vuosien varrelta yhtään tapausta jossa JT olisi kääntynyt muuhun uskontoon".Bergerac kirjoitti: Se on kyllä totta että kiinnostuneille vilpittömät Jehovan Todistajat eivät hevillä kerro ex-JT:n uskonnonsuunnan muutoksista. Näin olen ymmärtänyt.
Kiinnostuneille sitä vastoin kyllä kerrotaan näitä normaaleja muita "kuulemma"-juttuja ex:stä ja heidän mukamas huonosta elämästään JT:den jälkeen.