Ex JT-tytön elämää -blogi
Valvoja: Moderaattorit
-
Veli-Hopea
Re: Ex JT-tytön elämää -blogi
Wau! Tollanen blogihan on aika mukava. Pitääpä oikein keskittyä lukemaan kun on paremmin aikaa. Näytti pikaisesti löytyvän paljon samoja ajatuksia ja kysymyksiä, kuin normisti muillakin. Hieno juttu!
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-
Ariadna
Kiitos! Oli vahvaa ja ajatuksia herättävää tekstiä.
Itse aikuisten lasten äitinä jäin pohtimaan mitä kaikkea lapsi joutuukaan sietämään vanhempiensa päätöksestä liittyä suljettuun uskontoon.
Toinen mikä kosketti, oli tuo itsemurhaan liittyvä hiljaisuus.
Saman kokeneena on järkyttävää huomata miten ihmiset lukkiutuvat hiljaisiksi.
En voi muuta sanoa kuin kaikkea hyvää ja avoimia ystäviä toivon Ex JT-tytön elämään.
Itse aikuisten lasten äitinä jäin pohtimaan mitä kaikkea lapsi joutuukaan sietämään vanhempiensa päätöksestä liittyä suljettuun uskontoon.
Toinen mikä kosketti, oli tuo itsemurhaan liittyvä hiljaisuus.
Saman kokeneena on järkyttävää huomata miten ihmiset lukkiutuvat hiljaisiksi.
En voi muuta sanoa kuin kaikkea hyvää ja avoimia ystäviä toivon Ex JT-tytön elämään.
-
freedom420
ei oo siis mun tekemä tuo kuhan linkitin..
-
Ariadna
Tuo käväisi mielessäni.freedom420 kirjoitti:ei oo siis mun tekemä tuo kuhan linkitin..
-
Robyn
Tere vaan kaikille täällä 
Aattelin tulla nyt sitten tänne huutelemaan, kun olen tuon blogin kirjoittaja.
Ois ihan tosi kiva kuulla teiltä täältä ideoita/ajatuksia tuohon blogiin liittyen!
Mutmut, siis, kertoilkaa josko jotain ideoita tulee, mistä esim voisin kirjoittaa tai kertoa enemmän. Ois kiva!
-Sanna
Ois ihan tosi kiva kuulla teiltä täältä ideoita/ajatuksia tuohon blogiin liittyen!
Mutmut, siis, kertoilkaa josko jotain ideoita tulee, mistä esim voisin kirjoittaa tai kertoa enemmän. Ois kiva!
-Sanna
-
Veli-Hopea
Robyn kirjoitti:Tere vaan kaikille täällä
-Sanna
Vaikea sanoa blogista mitään. Hiljaiseksi vetää.. Sen verran hyvä se on.
Blogin suhteen en osaa ideoita antaa mutta jos pystyisin, lähettäisin äidillesi terveisiä (ja tietenkin molemmille vanhemmille), kuinka ylpeitä he saisivat sinusta olla.
Sinä olet rohkea ja uskallat nousta seisomaan ja sanomaan mielipiteesi
sinä olet itsenäinen, joka uskaltaa kyseenalaistaa tietäen joutuvasi ryöpytyksen kohteeksi. Ennen kaikkea sinä olet rehellinen muille,kuin myös itsellesi jota moni muu kahdehtii.
Minä olen ylpeä sinusta! Mitäpäs jos äitisikin heräisi unesta näkemään kaiken sen kauneuden, mitä kirjoittanut olet. Sinussa on ainesta enemmän kuin meissä monessa.
Äiti, älä ole sokea. Sinä menetät nämä kauniit hetket, koska seura määrää elämääsi niin, että hylkäät pienokaisesi. Katso mitä tyttärestäsi on tullut! Voiko parempaa löytyä?
-
Vieraas
Onnittelut rohkeudesta!Robyn kirjoitti:Aattelin tulla nyt sitten tänne huutelemaan, kun olen tuon blogin kirjoittaja.
Video ei ollut ohjeistusvideo.
-
Robyn
Kiitos kauniista sanoista
Todella. Kiitos.
Ja mitä tuohon rohkeuteen tulee, enpä mä sitä osaa niin ajatella.
Kunhan vain olen oma itteni.
Eli siis, jos jollekin tulee ideoita, huudelkaa, kertokaa! Mä todella mielelläni kuulen niitä
Yksi ehdotus mulle heitettiin jo jokunen aika sitten, että tekisin youtubeen videon omalla naamallani. Se on jäänyt takaraivooni muhimaan ja ehkä mä sen joku kerta teen
Pitää vain keksiä naseva aihe mistä siinä videolla puhua.
-S
Ja mitä tuohon rohkeuteen tulee, enpä mä sitä osaa niin ajatella.
Kunhan vain olen oma itteni.
Eli siis, jos jollekin tulee ideoita, huudelkaa, kertokaa! Mä todella mielelläni kuulen niitä
Yksi ehdotus mulle heitettiin jo jokunen aika sitten, että tekisin youtubeen videon omalla naamallani. Se on jäänyt takaraivooni muhimaan ja ehkä mä sen joku kerta teen
Pitää vain keksiä naseva aihe mistä siinä videolla puhua.
-S
-
KN1
Luin Blogisi läpi.
Tulet perheestä, jossa on jättiläismäisiä ongelmia. Johtopäätös sinuilla on, että ongelmat johtuvat jehovantodistajuuden vaikutuksesta perheesi elämään. Mielestäni johtopäätös on ainakin osittain väärä.
Itse näen, että jehovantodistajuus on osa häiriintyneiden ihmisten ongelmakimppua. On hieman vaikea nähdä asioita niin, että läpeensä terveet yksilöt sairastuvat verrattain vakavasti tullessaan jehovantodistajiksi.
Häiriintynyt mieli etsii, kunnes löytää viiteryhmän, jossa voi rauhassa ja kunniallisesti toteuttaa mielensä pimeitä puolia.
Psykologit kirjoittavat, ettei kukaan ihminen sattumalta läydä itseään jostakin organisaatioista. Poliisit eivät sattumalta ole vanhoollisia konservatiivisia, hieman väkivaltaan taipuvaisia yksilöitä. Yhteiskunta tarjoaa tämänkaltaiselle nuorelle miehelle väylän, jossa hän voi purkaa yhteisön hyväksymällä tavalla omia taipumuksiaan. Vanhoillinen, konservatiivinen, hieman väkivaltaan taipuvainen nuorimies menee poliisikouluun. Poliisikoulu vielä testaa nuoren, jotta kaikki mainitut ominaisuudet löytyvät ja yhteiskunta saa nuoren, jolla on tarvittavat ominaisuudet tuohon tehtävään.
Ihmiset, joilla on häiriintynyt persoonallisuus hakeutuu jehovantodistajaksi. Jehovantodistajuus ruokkii kaikkia niitä narsismin muotoja, joita häiriintynyt tarvitsee. Katastrofiajattelu, erityisyys, ylimielisyys, etuoikeutettu, valittu, jne.... Kaikkia kielteisiä ominaisuuksia löytyy jehovantodistajuudesta, jos ne vain haluaa omaan elämäänsä nostaa.
Näin ei tarvitse olla. Jehovantodistajuudesta voi ammentaa vilpitöntä yhteisöllisyyttä, ystävyyttä, halua auttaa ihmisiä jne....
Valinta on yksilön. Sinun vanhempasi valitsivat sen, mikä sopi heidän sielunsa pimeisiin rakenteisiin. Uskon vilpittömästi, että jos vanhempasi eivät olisi löytäneet jehovantodistajuutta, niin he olisivat löytäneet jonkun toisen ismin, jolla olisi lopputulos ollut lähes sama.
Jehovantodistajuus antaa työkaluja suunnattomaan pahuuteen, muttei yksilö voi siitä huolimatta ulkoistaa vastuutansa. Pahoja ihmisiä jehovantodistajuus mielyttää juuri siksi, koska uskon varjolla voi syyllistyä sunnattomaan julmuuten. Siltikin jehovantodistajuus on pahan ihmisen kädessä väline toimia väärin, mutta lähtökohtaisesti tervettä mieltä, ei edes jehovantodistajuus murra tekemään väärin
Tulet perheestä, jossa on jättiläismäisiä ongelmia. Johtopäätös sinuilla on, että ongelmat johtuvat jehovantodistajuuden vaikutuksesta perheesi elämään. Mielestäni johtopäätös on ainakin osittain väärä.
Itse näen, että jehovantodistajuus on osa häiriintyneiden ihmisten ongelmakimppua. On hieman vaikea nähdä asioita niin, että läpeensä terveet yksilöt sairastuvat verrattain vakavasti tullessaan jehovantodistajiksi.
Häiriintynyt mieli etsii, kunnes löytää viiteryhmän, jossa voi rauhassa ja kunniallisesti toteuttaa mielensä pimeitä puolia.
Psykologit kirjoittavat, ettei kukaan ihminen sattumalta läydä itseään jostakin organisaatioista. Poliisit eivät sattumalta ole vanhoollisia konservatiivisia, hieman väkivaltaan taipuvaisia yksilöitä. Yhteiskunta tarjoaa tämänkaltaiselle nuorelle miehelle väylän, jossa hän voi purkaa yhteisön hyväksymällä tavalla omia taipumuksiaan. Vanhoillinen, konservatiivinen, hieman väkivaltaan taipuvainen nuorimies menee poliisikouluun. Poliisikoulu vielä testaa nuoren, jotta kaikki mainitut ominaisuudet löytyvät ja yhteiskunta saa nuoren, jolla on tarvittavat ominaisuudet tuohon tehtävään.
Ihmiset, joilla on häiriintynyt persoonallisuus hakeutuu jehovantodistajaksi. Jehovantodistajuus ruokkii kaikkia niitä narsismin muotoja, joita häiriintynyt tarvitsee. Katastrofiajattelu, erityisyys, ylimielisyys, etuoikeutettu, valittu, jne.... Kaikkia kielteisiä ominaisuuksia löytyy jehovantodistajuudesta, jos ne vain haluaa omaan elämäänsä nostaa.
Näin ei tarvitse olla. Jehovantodistajuudesta voi ammentaa vilpitöntä yhteisöllisyyttä, ystävyyttä, halua auttaa ihmisiä jne....
Valinta on yksilön. Sinun vanhempasi valitsivat sen, mikä sopi heidän sielunsa pimeisiin rakenteisiin. Uskon vilpittömästi, että jos vanhempasi eivät olisi löytäneet jehovantodistajuutta, niin he olisivat löytäneet jonkun toisen ismin, jolla olisi lopputulos ollut lähes sama.
Jehovantodistajuus antaa työkaluja suunnattomaan pahuuteen, muttei yksilö voi siitä huolimatta ulkoistaa vastuutansa. Pahoja ihmisiä jehovantodistajuus mielyttää juuri siksi, koska uskon varjolla voi syyllistyä sunnattomaan julmuuten. Siltikin jehovantodistajuus on pahan ihmisen kädessä väline toimia väärin, mutta lähtökohtaisesti tervettä mieltä, ei edes jehovantodistajuus murra tekemään väärin
-
Mievaan
kerrankin olen suurin piirtein yhtä mieltä kn1:n kanssa. Olen valitettavasti törmännyt moneen "ystävään", joilla on taatus narsistisia piirteitä. Myös muita ikäviä piirteitä. Tekikö jt. uskonto heistä sellaisia, en usko, mutta taatusti he käyttävät sitä hyödyksi.
-
Veli-Hopea
Mievaan kirjoitti:kerrankin olen suurin piirtein yhtä mieltä kn1:n kanssa. Olen valitettavasti törmännyt moneen "ystävään", joilla on taatus narsistisia piirteitä. Myös muita ikäviä piirteitä. Tekikö jt. uskonto heistä sellaisia, en usko, mutta taatusti he käyttävät sitä hyödyksi.
Minä taas olen eri mieltä. Jehovantodistajuus ja kasvatus vaikuttaa suuresti aikuiselämän käyttäytymiseen. Ei se narsismi geeneissäkään ole, vai onko?
Kasvatus ylipään on yhteisössä kuin yhteisössä suuressa roolissa. Tuskin ne romaanitkaan niin isosuisia ja ronskeja ( yleistämättä) geenien perusteella ovat. Eiköhän näihin käyttäytymisiin kasveta.
Jotenkin jäi kuva, aivan kuin kasvatuksella ei olisi mitään merkityst käyttäytymiseen.
Läpeensä terve lapsi voi kasvaa häiriintyneeksi kulkiessaan polkua lapsesta aikuisuuteen todistajuudessa.
Mutta mielipiteet on mielipiteitä.
- Tony
Vartiotorni-seura on myös itsessään malliesimerkki narsistisesta uskonnosta. Muutamia esimerkkejä:
- Jos ihmisillä on ongelmia, vika ei ole koskaan Vartiotorni-seurassa
Jos ihminen jättää Vartiotorni-seuran tai rikkoo sen luomia sääntöjä, Vartiotorni-seura määrää lähtijälle sanktioita niin että tuntuu, lähtemisen syistä riippumatta
Vartiotorni-seuran kyseenalaistaminen on ehdottomasti kielletty
Jos Vartiotorni-seurasta erotettu tai lähtenyt haluaa palata, hänen paikkansa ja rikoksensa Vartiotorni-seuraa kohtaan tehdään selväksi kaikille, nöyryyttävien katumusharhoitteiden muodossa
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
- Tony
Tässähän voi olla myös huomattavia eroja niiden välillä, jotka kääntyvät todistajiksi aikuisina versus syntymätodistajat. Siis silloin jos esitys siitä että todistajiin hakeutuu persoonallisuushäiriöisiä pitää paikkaansa. Vähän hurjalta kyllä kuulostaa, mutta ei se toisaalta varmaan ihan tuulesta temmattu esitys ole. Miksei aina joku jossain koe saavansa todistajuudesta pohjan 'toteuttaa itseään'.Veli-Hopea kirjoitti:Mievaan kirjoitti:kerrankin olen suurin piirtein yhtä mieltä kn1:n kanssa. Olen valitettavasti törmännyt moneen "ystävään", joilla on taatus narsistisia piirteitä. Myös muita ikäviä piirteitä. Tekikö jt. uskonto heistä sellaisia, en usko, mutta taatusti he käyttävät sitä hyödyksi.
Minä taas olen eri mieltä. Jehovantodistajuus ja kasvatus vaikuttaa suuresti aikuiselämän käyttäytymiseen. Ei se narsismi geeneissäkään ole, vai onko?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Robyn
En mä itse asiassa ole täysin sitä mieltä, että kaikkien ongelmien takana olisi uskonto.
Vanhempani ovat varmasti olleet muilla tavoin alttiita ja sitten uskonto on hoitanut loput.
Mutta kyllä, tähän uskontoon kasvaneena, voin sanoa, että se vammauttaa mielestäni monet ja rikkoo tavoin joista aiheutuu moninaisia mielisairauksia.
Kolikolla on aina kääntöpuoli
Vanhempani ovat varmasti olleet muilla tavoin alttiita ja sitten uskonto on hoitanut loput.
Mutta kyllä, tähän uskontoon kasvaneena, voin sanoa, että se vammauttaa mielestäni monet ja rikkoo tavoin joista aiheutuu moninaisia mielisairauksia.
Kolikolla on aina kääntöpuoli