Vanhinten viimeiset kiusaamiset?

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Onko ovikelloa soitettu eroamisen jälkeen?

Äänestys päättyi 03.07.2007 01:04

Vuoden sisällä
0
Ei ääniä
Myöhemmin
3
18%
Ei vielä
12
71%
Olen eronnut vuoden sisällä
2
12%

Ääniä yhteensä: 17

Witless

Vanhinten viimeiset kiusaamiset?

Viesti Kirjoittaja Witless »

Onko teitä muita käyty eroamisen jälkeen vonkaamassa takaisin? Itse hämmästyin sitä että ensimmäisen kerran vanhin tuli ovelle yli seitsemän vuotta eroamisen jälkeen, ja silloinkin vahingossa. Lähisukulaiseni mukaan tämä johtui vaan siitä että olen vaihtanut osoitetta eri seurakunnan alueelle (asun kylläkin edelleen Helsingin kaupungin alueella). Asiasta vastakkaisia tarinoita kuultuani tämä tuntuu suorastaan hävyttömän heikolta toiminnalta Watchtowerin Suomen osaston taholta! Onko muita häiritty nopeammin? Vartiotorni muistaakseni suositteli että vuoden sisällä pitäisi kysellä takaisin.
Markku Meilo

Re: Vanhinten viimeiset kiusaamiset?

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Witless kirjoitti:Onko teitä muita käyty eroamisen jälkeen vonkaamassa takaisin?

Vartiotorni muistaakseni suositteli että vuoden sisällä pitäisi kysellä takaisin.
Erottamisestani kului n. 25 vuotta ja sitten sain kaksi puhelinsoittoa, silloin oli joku erikoistarjouskampanja paluun suhteen.

Itse asiassa Lauma-opus muistaakseni mainitsee, että kerran vuodessa käydään erotettujen luettelo läpi ja otetaan sitten yhteyttä jos otetaan.

Tuosta takaisinottamisesta on ziljoona kertomusta, lyhin lukemani aika taisi olla 2 viikkoa (olikohan joku moka monotuksessa?) ja pisin 3 vuotta paluuharjoittelua, mutta se olikin naisen 7. erotuskerta.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Johanneksen poika
Viesti:

Ja vanhin soittaa... :)

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Witless kirjoitti:Onko teitä muita käyty eroamisen jälkeen vonkaamassa takaisin?
Vastaan hieman kysymyksen "ohi", mutta ei kai se haittaa.

Itse en eronnut vaan minut erotettiin. Valitin tuosta valituskomiteaan ja lopulta Beteliin. No tietenkään mikään ei muuttunut (eihän oikeuskomitea voi tehdä virhettä!), erottamiseni pysyi voimassa. Kun erottaminen oli lopullisesti ja peruuttamattomasti voimassa, kului vain 12 vuorokautta, kun minulle ensimmäisen kerran soitettiin ja tarjottiin paluuta takaisin tietyillä ehdoilla. Tarjouksen tekijä oli eräs vanhin, mutta totesin hänelle, ettei seurakunta kuitenkaan huolisi minua takaisin.

Oveni takana ei siis ole käyty, ja ensimmäinen kokous erottamisen jälkeen oli kylmääkin kylmempi, mutta paluuta on puhelimessa tarjottu.

Onkohan tämä vain sitä "telemarkkinointia"? :D
Markku Meilo

Re: Ja vanhin soittaa... :)

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

Johanneksen poika kirjoitti:Onkohan tämä vain sitä "telemarkkinointia"?
Totta mooses on, perustelen sen sillä, että n. 11 vuotta sitten minulle tarjottiin paluuharjoitusta kahdessa puhelussa, sitten 2006 helmikuun 17. päivänä minulle esitettiin puhelimessa paluutarjous ilman -harjoituksia.

Kehitys kehittyy tässäkin, kaksi ensimmäistä tarjousta saatettiin tiedokseni POTS:illa (nk. lankapuhelinverkko) toistaiseksi viimeisin GSM-verkon välityksellä.

Seuraava tarjous lienee odotettavissa sitten kun vaihdan banaanini 3G-puhelimeksi. Kaksitaajuuspuhelin ei riitä, koska POTS:ista hypättiin NMT-kauden yli.
Pyrkimykseni olkoon kaikkia miellyttävän keskusteluilmapiirin luominen.
Witless

Re: Ja vanhin soittaa... :)

Viesti Kirjoittaja Witless »

Johanneksen poika kirjoitti: Kun erottaminen oli lopullisesti ja peruuttamattomasti voimassa, kului vain 12 vuorokautta, kun minulle ensimmäisen kerran soitettiin ja tarjottiin paluuta takaisin tietyillä ehdoilla. Tarjouksen tekijä oli eräs vanhin, mutta totesin hänelle, ettei seurakunta kuitenkaan huolisi minua takaisin.
Itsellenikin ehdotettiin paluuta jo puhelussa jossa erosin. Mutta se tosiaan häiritsee, että miksi ovikelloa ei ole soitettu ajoissa, vaikka sääntöjen mukaan pitäisi. Olen taas muuttamassa, vähän pelkään että Watchtower minut taas hukkaa... ;)
Salkkumies

Viesti Kirjoittaja Salkkumies »

Eräs jeppusukulaiseni sanoi, että esimerkiksi avoliitossa asuminen on niin selvä merkki kapinallisesta luonteesta, että vanhimmat eivät tule kyselemään takaisin seurakuntaan. Tiedä sitten. Ainakaan luonani ei ole käyty erottamiseni jälkeen. Siitä alkaa olla jo parikymmentä vuotta aikaa.
"-- the Bible cannot be properly understood without Jehovah´s visible organization in mind." (Watchtower 1.10.1967, s. 587)
Lehtiveli
Eläkeläinen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Lehtiveli »

Vanhimmat eivät ole vielä käyneet, mutta rivitodistajia eksyi ovelleni. He kyllä lähtivät luikkimaan pakoon hyvin nopeasti. Telemarkkinointiakaan ei vielä ole käytetty, joskin olen kuullut huhuja että minun luo AIOTAAN tulla. Suhtaudun hieman skeptisesti siihen, että luokseni tultaisiin käymään.
Pehmoluopio

Viesti Kirjoittaja Pehmoluopio »

Salkkumies kirjoitti:Eräs jeppusukulaiseni sanoi, että esimerkiksi avoliitossa asuminen on niin selvä merkki kapinallisesta luonteesta, että vanhimmat eivät tule kyselemään takaisin seurakuntaan. Tiedä sitten.
Ilmankos he kyselyn jälkeen päättivät minun olevan "vapaa avioitumaan uudelleen" vaikka tämä ei ollut ajatuksistani päällimmäisin.
Sen jälkeen kun osallistuin vertauskuviin ei olle tultu kyselemään. Mutta siinäkään ei ole mitään kapinallista, päin vastoin, kaikkien vertauskuvat ymmärtävien tulisi osallistua niihin.
Astrologi

Viesti Kirjoittaja Astrologi »

Ovelleni on vanhingossa eksynyt rivitodistajia. Annoin heille hyvin lyhyesti perääntymiskäskyn ja porttikiellon, jota on noudatettu tähän asti. En halua keskustella ovelta ovelle -työssä olevien todistajien kanssa. Missään tapauksessa en ottaisi vanhimpia vastaan jos jostain saisivat päähänsä tulla käymään.

Tietyllä tavalla siis olen päättänyt karttaa Jehovan todistajia, koska he edustavat minulle ja perheelleni huonoa seuraa. Tunnustan kuitenkin, että olen pysähtynyt porisemaan vanhojen jt-tuttujen kanssa jos näistä on ollut siihen. Keskustelut ovat käsitelleet aivan muita asioita kuin "totuutta".
Tony

Re: Vanhinten viimeiset kiusaamiset?

Viesti Kirjoittaja Tony »

Witless kirjoitti:Onko teitä muita käyty eroamisen jälkeen vonkaamassa takaisin? Itse hämmästyin sitä että ensimmäisen kerran vanhin tuli ovelle yli seitsemän vuotta eroamisen jälkeen, ja silloinkin vahingossa. Lähisukulaiseni mukaan tämä johtui vaan siitä että olen vaihtanut osoitetta eri seurakunnan alueelle (asun kylläkin edelleen Helsingin kaupungin alueella). Asiasta vastakkaisia tarinoita kuultuani tämä tuntuu suorastaan hävyttömän heikolta toiminnalta Watchtowerin Suomen osaston taholta! Onko muita häiritty nopeammin? Vartiotorni muistaakseni suositteli että vuoden sisällä pitäisi kysellä takaisin.

Nelisen vuotta olen ollut entinen todistaja, ja ei ole vielä ketään näkynyt takaisin vonkumassa. Ja parempi niin. En usko sen hyödyttävän ketään, että vanhimmat tuhlaisivat kallista aikaansa minuun. Viettäkööt senkin ajan mielummin vaikka perheensä parissa.

Erään kerran tosin lykättiin käteen konventtikutsu (taisi olla viime vuonna) ja tokaistiin: "vie vaimolles". Voihan tuonkin halutessaan tulkita eräänlaiseksi takaisin vonkumiseksi, mutta itse en tuohon kykene :P Jänskä juttu tosin, että kutsu ei siis koskenut ilmeisesti minua :shock:
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Marilyn

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Olen ollut nyt 8 vuotta ex eikä oveni takana ole vielä kertaakaan käyty. (onneksi) En elä avoliitossa, enkä itse asiassa millään tavalla paheellisesti, joten sekään ei selitä.

Itse asiassa lopetin tupakoinnin, jonka takia minut erotettiin, ja taidanpa elää nyt moraalisesti puhtaampaa elämää, kuin monet JT:t itse. 8)

Ilmeiseti syntini (mikä se tällä hetkellä sitten onkaan) on kuitenkin niin järkyttävä, ettei minulla ole toivoa... :roll: Ehkä he tajusivat sen, että silmäni aukesivat kokonaan, eikä niitä ruusunpunaisia laseja saa enää ängettyä silmilleni millään. Niin tai näin, parempi ilman.
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Johanneksen poika
Viesti:

Ei sitä koskaan tiedä

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Marilyn kirjoitti:Ehkä he tajusivat sen, että silmäni aukesivat kokonaan, eikä niitä ruusunpunaisia laseja saa enää ängettyä silmilleni millään.
Oletko aivan varma, ettei esim. laserleikkauksella silmiä voitaisi saattaa nykyistä tilannetta edeltävään tilaan. Ikäänkuin päivitys tehtäisiin takaperoisesti.

Ehkä Vartiotorniseuran lääketieteellinen osasto osaa kaventaa silmien havaintokykyä laserilla. Näin Seuran taholta tulviva runsas uusi valokin pääsisi suoraan silmän verkkokalvon kautta Vartiotorniseuran valmentamaan sydämeen.
Marilyn

Re: Ei sitä koskaan tiedä

Viesti Kirjoittaja Marilyn »

Johanneksen poika kirjoitti: Oletko aivan varma, ettei esim. laserleikkauksella silmiä voitaisi saattaa nykyistä tilannetta edeltävään tilaan. Ikäänkuin päivitys tehtäisiin takaperoisesti.

Ehkä Vartiotorniseuran lääketieteellinen osasto osaa kaventaa silmien havaintokykyä laserilla. Näin Seuran taholta tulviva runsas uusi valokin pääsisi suoraan silmän verkkokalvon kautta Vartiotorniseuran valmentamaan sydämeen.
En... Pelottava ajatus. :shock:
Quidquid latine dictum sit, altum viditur.
Jaakob

Viesti Kirjoittaja Jaakob »

Minua käytiin kerran katsomassa kun vanhempani olivat tietämättäni pyytäneet paikallisen srk:n vanhimmat käymään. Itse olivat samaan aikaan paikalla varmistamassa että oveni on avoinna.

Ilmeisesti en kuitenkaan kovin myönteistä kuvaa antanut asioista sillä ko. tapahtuman jälkeen minuun ei olla kovin aktiivisesti yritetty olla yhteydessä. Toisaalta varotoimenpiteinä en vastaa outoihin numeroihin enkä avaa ovea edes kavereille ellei ensin soiteta että tulossa ollaan.

Tuntuu hieman hölmöltä piilotella tällä tavalla mutta ehkäpä viesti menee siten paremmin perille. Eroamista/erottamista kun en vielä halua, sosiaalisten suhteiden vuoksi.
Religion was created when the first conman met the first fool
-Mark Twain
rippeli

Juu

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Minun luonani kävi kaksi oikein kaunista nuorta jt-tyttöä.

Otin lehdet ihan vain sen vuoksi, koska olin niin häkeltynyt. Tytötkin punastelivat ja huomasin miten kovasti heitä jännitti moisten julkaisujen esitteleminen.

Vanhimmat eivät ole käyneet kertaakaan ovellani kyselemässä takaisin. Ja tuskin tulevatkaan viimeisten puhelujeni jälkeen. Jos he eivät pysty edes puhelimessa keskustelemaan, niin miten he voisivatkaan tulla ovelle tarjoamaan uskonnon kahleita takaisin nilkkaan?
Let me go Master I hate you so
Vastaa Viestiin