Jt-toiminta sitouttaa?
Valvoja: Moderaattorit
-
kiinnostunut
Jt-toiminta sitouttaa?
Itse en pääse kokouksiin, konventteihin enkä myöskään kentälle. Tutkin kyllä ja minulle aina sanotaan, että jokainen tekee kykyjensä mukaan. Nyt minua ollaan patistamassa jonkinlaiseen kenttätyöhön eli minun pitäisi kirjoittaa saarnakirjeitä ihmisille ja he jättävät ne puolestani sellaisten ihmisten ovien luo joissa ei olla oltu kotona. Siinähän ei sinällänsä mitään, mutta alkoi hieman oudoksuttaan kun minun pitäisi laittaa siihen kirjeeseen oma nimeni.
Muutenkin olen huomannut tienraivaajissa varsinkin yhdessä kuinka he ovat hieman närkästyneitä niille joiden ei tarvitse nähdä juuri vaivaa kenttäilyssä syystä tai toisesta kuten minä joka en voi käydä "vikani" takia.
Kaikki kun saavat saman palkinnon teki sitä kenttäilyä sitten 70 tuntia kuussa tai ei yhtään. Eikö niitä siunauksia tule ahkerille tienraivaajille, tosin en ole tietoinen mitä ne siunaukset ovat, ehkä ne ilmenevät sitten siellä uudessa asianjärjestelmässä.
Muutenkin olen huomannut tienraivaajissa varsinkin yhdessä kuinka he ovat hieman närkästyneitä niille joiden ei tarvitse nähdä juuri vaivaa kenttäilyssä syystä tai toisesta kuten minä joka en voi käydä "vikani" takia.
Kaikki kun saavat saman palkinnon teki sitä kenttäilyä sitten 70 tuntia kuussa tai ei yhtään. Eikö niitä siunauksia tule ahkerille tienraivaajille, tosin en ole tietoinen mitä ne siunaukset ovat, ehkä ne ilmenevät sitten siellä uudessa asianjärjestelmässä.
Viimeksi muokannut Tony, 21.06.2014 10:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Syy: Jaettu omaksi aloitukseksi Yleinen palaute -ketjusta
Syy: Jaettu omaksi aloitukseksi Yleinen palaute -ketjusta
-
Veli-Hopea
Re: Yleinen palaute
Tähän se johtaa vaikka alkuun "ei ole pakko". Pikkuhiljaa lisää ja lisää. Jos lähet tuohon lystiin mukaan niin ei se ainoaksi vaatimukseksi tule jäämään.Nyt minua ollaan patistamassa jonkinlaiseen kenttätyöhön eli minun pitäisi kirjoittaa saarnakirjeitä ihmisille ja he jättävät ne puolestani sellaisten ihmisten ovien luo joissa ei olla oltu kotona. Siinähän ei sinällänsä mitään, mutta alkoi hieman oudoksuttaan kun minun pitäisi laittaa siihen kirjeeseen oma nimeni.
Älä mene nimiä laittamaan yhtään mihinkään.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
- Tony
Re: Jt-toiminta sitouttaa?
Ehkä multa meni jotain ohi, mutta jos olet vasta kiinnostuneen statuksella, niin miten sinulta voidaan odottaa osallistumista saarnaustyöhön?
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
-
Menneisyyden vanki
Nykyisin taitaa olla termi kastamaton julistaja kätyössä niistä joita ei ole vielä kastettu.
Aloittajalle sanon älä lähde tuohon mitä sinulle on ehdotettu.
Aloittajalle sanon älä lähde tuohon mitä sinulle on ehdotettu.
-
kiinnostunut
Re: Yleinen palaute
Tutkistelunpitäjäni käy luonani kerran viikossa ja ymmärrä, että hänellä kokoaikaisena tienraivaajana on paljon tunteja tehtävänään, mutta olemme sopineet todellakin kerran viikossa sen tutkistelun ja haluaisin pitää kiinni tästä.
Silti hän saattaa soitella viikolla useammankin kerran ja ja pyytää, että saisi tulla luokseni istumaan joskus yksin ja joskus jonku toisen kanssa, vaikka tutkistelu on jo sillä viikolla pidetty tai se on lähipäivinä. Ihmettelin intoa luonani käymiseen kunnes tajusin, että häneltä ilmeisesti uupuu kenttätunteja ja minun luona ne kertyis kivasti rupatellen. Ja muutenkin olen huomannut, että ei niitä tunteja oikein helposti tahdo tulla kun nykyään ei moni edes täällä aukaise ovea ja uusia alueita ei pahemmin enää ole täällä.
Ei tässä sinänsä mitään pahaa, mutta itse en jaksa jatkuvia kyläiitoja ottaa vastaan ja kun vielä tietää, että takana on muut syyt kuin silkka ystävyys. Muutenkin ärsyttää kun tutkistelunpitäjäni on vähän sellainen urkkijan luonteinen ja havainnoi tavaroistani, vaatteistani ja jopa ruokakaappini sisällöstä asioita jotka ei hänelle pitäisi kuulua. Siksipä täytyy piilottaa tarkasti tiettyjä asioita ennen kuin hän saapuu kotiani.Tarkkaan myös tiedustelee menoni joiden niidenkään ei pitäisi kuulua niin tarkasti hänelle.
Silti hän saattaa soitella viikolla useammankin kerran ja ja pyytää, että saisi tulla luokseni istumaan joskus yksin ja joskus jonku toisen kanssa, vaikka tutkistelu on jo sillä viikolla pidetty tai se on lähipäivinä. Ihmettelin intoa luonani käymiseen kunnes tajusin, että häneltä ilmeisesti uupuu kenttätunteja ja minun luona ne kertyis kivasti rupatellen. Ja muutenkin olen huomannut, että ei niitä tunteja oikein helposti tahdo tulla kun nykyään ei moni edes täällä aukaise ovea ja uusia alueita ei pahemmin enää ole täällä.
Ei tässä sinänsä mitään pahaa, mutta itse en jaksa jatkuvia kyläiitoja ottaa vastaan ja kun vielä tietää, että takana on muut syyt kuin silkka ystävyys. Muutenkin ärsyttää kun tutkistelunpitäjäni on vähän sellainen urkkijan luonteinen ja havainnoi tavaroistani, vaatteistani ja jopa ruokakaappini sisällöstä asioita jotka ei hänelle pitäisi kuulua. Siksipä täytyy piilottaa tarkasti tiettyjä asioita ennen kuin hän saapuu kotiani.Tarkkaan myös tiedustelee menoni joiden niidenkään ei pitäisi kuulua niin tarkasti hänelle.
-
YksinäinenSusi
Hei, kiinnostunut.
Jos tykkäät aina silloin tällöin, kerran viikossakin tutkia, niin johtuuko se nyt sitten siitä että olet oikeasti kiinnostunut ?
Vai johtuuko se siitä että koet että sinua ovat jehovantodistajat auttaneet monta kertaa ja olet ikäänkuin kiitollisuudenvelassa suostunut heidän kanssaan tutkimaan? (Jt:t pyrkivät saamaan ihmisen kiitollisuuden velkaan auttamalla monin tavoin, sitä kutsutaan rakkauspommitukseksi.)
Eli ala mitettimään sitä mitä oikeasti haluat tältä jt-asialta. Ja jos päädyt siihen että edelleen haluaisit tutkia jt-asiaa ja että luonasi käytäisiin kerran viikossa asian tiimoilta, mutta et kuitenkaan halua ryhtyä kaikkeen, vaan poimia vaan rusinat pullasta, niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Se on vaan järkevää suhtautumista, ja kannatan itse ainakin sellaista asennoitumista.
Silloin jos toimit näin - jt:t harventavat käyntejä luonasi, mutta käyvät tuon kenttätuntivaatimuksensa vuoksi silti ainakin sen kerran viikossa, mutta saat jehovantodistajien keskuudessa ns. "ikuisen kiinnostuneen"-leiman ja jehovantodistajat eivät pidä sinua enää varmana tapauksena, mutta kuitenkin käyvät toisinaan muistuttamassa asiasta.
"Ikuinen kiinnostunut" olisi minun mielestäni sinulle sopiva tavoite. Silloin sinun ei tarvitsisi ottaa kuin rusinat pullasta eli nauttia siitä että luonasi käydään toisinaan tutkimassa, mutta ei tarvitsisi omaksua kuitenkaan mitään vastuita, kuten "kenttäily". Hyödyttäisit samalla jt-ystäviäsi antamalla heille kotitutkistelu-paikan ja he saavat näin tunteja raporttiin.
Tämä tietenkin vain silloin jos oikeasti tykkäät että luonasi käydään tutkistelua sinulle pitämässä kerran viikossa ja tykkäät tutkimisesta.
Mutta jos olet alkanut kallistua siihen suuntaan, että tutkisteluihin osallistuminen ja jt:den käyminen kotonasi alkavat tuntua pakkopullalta, etkä usko kaikkea mitä he opettavat, niin miksi et yksinkertaisesti lopettaisi, koska miksi tuhlata aikaansa sellaiseen mihin ei usko kokonaan. Paljon muitakin harrastuksia löytyy varmasti.
Ja jos tunnet jotenkin olevasi kiitollisuuden velassa jehovantodistajille, niin muista että he pyrkivät siten saamaan ihmisen hallintaansa, tässä tapauksessa sinut. Mutta he eivät tietenkään kerro sitä sinulle.
Joten voit aivan hyvin lopettaa tutkistelusi kokonaan, koska sinua kohtaan osoitettu avuliaisuus ja lähimmäisrakkaus,muu apu ei ole ollut vilpitöntä, vaan takana on sinuin mielenhallintaan saattamisesi siten ettet kehtaisi olla alkamatta jt:ksi.
Mutta varoitan, että leikit vakavilla asioilla? Jos et oikeasti tunne asiaa omaksesi nyt kun tunnet sen jo melko tarkasti, niin et tule tuntemaan sitä omaksesi kasteen jälkeenkään.
Kaste ei auta uskon lisääntymisessä, se vaan sitouttaa enemmään jt-lahkoon.
Ja sitten jos menet kasteelle, et enää periaatteessa omista itseäsi, vaan olet elävä mainos jt-lahkon hyväksi. Silloin jt:t kertovat nimesi, että sinustakin on tullut jt kaikille naapureillesi ja olet kuin elävä mainos. Sitäkö haluat?
Ja vaikka luulisit että joku tuttavasi ei tiedä että olet tullut jt:ksi ja haluaisit pitää sen salaisuutena, niin muut jt:t ovat sen jo kertoneet kaikille. Sitäkö haluat?
Kaapissa olevaa jehovantodistajaa ei ole olemassa. On vain jehovantodistajia tai vaan kiinnostuneita, ei mitään siltä väliltä. Tarkoitan kaapissa olevalla jehovantodistajalla sitä, että haluaa olla jt, mutta ei halua kertoa sitä muille, vaan yrittää olla jt muiden(esim naapuriensa,omaistensa) tietämättä.
Jos tykkäät aina silloin tällöin, kerran viikossakin tutkia, niin johtuuko se nyt sitten siitä että olet oikeasti kiinnostunut ?
Vai johtuuko se siitä että koet että sinua ovat jehovantodistajat auttaneet monta kertaa ja olet ikäänkuin kiitollisuudenvelassa suostunut heidän kanssaan tutkimaan? (Jt:t pyrkivät saamaan ihmisen kiitollisuuden velkaan auttamalla monin tavoin, sitä kutsutaan rakkauspommitukseksi.)
Eli ala mitettimään sitä mitä oikeasti haluat tältä jt-asialta. Ja jos päädyt siihen että edelleen haluaisit tutkia jt-asiaa ja että luonasi käytäisiin kerran viikossa asian tiimoilta, mutta et kuitenkaan halua ryhtyä kaikkeen, vaan poimia vaan rusinat pullasta, niin ei siinäkään ole mitään pahaa. Se on vaan järkevää suhtautumista, ja kannatan itse ainakin sellaista asennoitumista.
Silloin jos toimit näin - jt:t harventavat käyntejä luonasi, mutta käyvät tuon kenttätuntivaatimuksensa vuoksi silti ainakin sen kerran viikossa, mutta saat jehovantodistajien keskuudessa ns. "ikuisen kiinnostuneen"-leiman ja jehovantodistajat eivät pidä sinua enää varmana tapauksena, mutta kuitenkin käyvät toisinaan muistuttamassa asiasta.
"Ikuinen kiinnostunut" olisi minun mielestäni sinulle sopiva tavoite. Silloin sinun ei tarvitsisi ottaa kuin rusinat pullasta eli nauttia siitä että luonasi käydään toisinaan tutkimassa, mutta ei tarvitsisi omaksua kuitenkaan mitään vastuita, kuten "kenttäily". Hyödyttäisit samalla jt-ystäviäsi antamalla heille kotitutkistelu-paikan ja he saavat näin tunteja raporttiin.
Tämä tietenkin vain silloin jos oikeasti tykkäät että luonasi käydään tutkistelua sinulle pitämässä kerran viikossa ja tykkäät tutkimisesta.
Mutta jos olet alkanut kallistua siihen suuntaan, että tutkisteluihin osallistuminen ja jt:den käyminen kotonasi alkavat tuntua pakkopullalta, etkä usko kaikkea mitä he opettavat, niin miksi et yksinkertaisesti lopettaisi, koska miksi tuhlata aikaansa sellaiseen mihin ei usko kokonaan. Paljon muitakin harrastuksia löytyy varmasti.
Ja jos tunnet jotenkin olevasi kiitollisuuden velassa jehovantodistajille, niin muista että he pyrkivät siten saamaan ihmisen hallintaansa, tässä tapauksessa sinut. Mutta he eivät tietenkään kerro sitä sinulle.
Joten voit aivan hyvin lopettaa tutkistelusi kokonaan, koska sinua kohtaan osoitettu avuliaisuus ja lähimmäisrakkaus,muu apu ei ole ollut vilpitöntä, vaan takana on sinuin mielenhallintaan saattamisesi siten ettet kehtaisi olla alkamatta jt:ksi.
Mutta varoitan, että leikit vakavilla asioilla? Jos et oikeasti tunne asiaa omaksesi nyt kun tunnet sen jo melko tarkasti, niin et tule tuntemaan sitä omaksesi kasteen jälkeenkään.
Kaste ei auta uskon lisääntymisessä, se vaan sitouttaa enemmään jt-lahkoon.
Ja sitten jos menet kasteelle, et enää periaatteessa omista itseäsi, vaan olet elävä mainos jt-lahkon hyväksi. Silloin jt:t kertovat nimesi, että sinustakin on tullut jt kaikille naapureillesi ja olet kuin elävä mainos. Sitäkö haluat?
Ja vaikka luulisit että joku tuttavasi ei tiedä että olet tullut jt:ksi ja haluaisit pitää sen salaisuutena, niin muut jt:t ovat sen jo kertoneet kaikille. Sitäkö haluat?
Kaapissa olevaa jehovantodistajaa ei ole olemassa. On vain jehovantodistajia tai vaan kiinnostuneita, ei mitään siltä väliltä. Tarkoitan kaapissa olevalla jehovantodistajalla sitä, että haluaa olla jt, mutta ei halua kertoa sitä muille, vaan yrittää olla jt muiden(esim naapuriensa,omaistensa) tietämättä.
Ihmisellä on oikeus yksilönä - määrätä oma kohtalonsa.
-
kiinnostunut
Pelkäksi kiinnostunut asteelle tämä taitaa jäädä koska en halua ainakaan vielä tässä vaiheessa enempää jos se ei kelpaa nii saa olla sitten. Kasteelle ei huvita mennä eikä kentällekään. Usko on 50-50%. Lähinnä vaan seuraan sivusta ja miten ne luvatut ennustukset ja muut toteutuu. Todella hienot tulevaisuuden näkymät jos ne vaan olisivat totta, mutta . . katotaan mitä tuleman pitää.
-
SuurinBabylon
Jt-järjestön lupaukset ovat kuivuneet kasaan moneen kertaan. Harman on pitänyt tulla vuonna 1914, 1925 ja 1975. Harman piti tulla myös ennen sitä, kun viimeienkin vuoden 1914 nähnyt henkilö on kuollut (ns. sukupolviopetus). Nyt sitäkin on muutettu niin, että Harmagedon tulee ennen kun se sukupolvi, joka on nähnyt vuoden 1914 nähneen sukupolven, kuolee.Todella hienot tulevaisuuden näkymät jos ne vaan olisivat totta, mutta . . katotaan mitä tuleman pitää.
Mitä tulee alkuperäiseen kysymykseen Jt-toiminnan sitouttavuudesta, niin taisit vastata siihen itsekin. Jt-toiminnassa aletaan pikkuhiljaa vaatia aina vain enemmän ja enemmän. Raamatuntutkisteluilla on vain yksi tavoite: värvätä lisää jehovantodistajia.
-
YksinäinenSusi
Niin, ja jehovan todistajat naamioivat sen, kuin se olisi lähimmäisen rakkautta monin auttavin teoin, saadakseen tutkistelijan sitoutumaan. Kyse on kuitenkin tarkoitushakuisuudesta, ei vilpittömästä auttamisesta.SuurinBabylon kirjoitti: Jt-toiminnassa aletaan pikkuhiljaa vaatia aina vain enemmän ja enemmän. Raamatuntutkisteluilla on vain yksi tavoite: värvätä lisää jehovantodistajia.
Jos se olisi vilpitöntä lähimmäisrakkautta, niin jehovantodistajat auttaisivat kaikkia tapaamiaan ihmisiä siitä riippumatta, tutkivatko nämä heidän kanssaan vai eivätkö.
Mutta jos esim kiinnostunut lopettaa tutkimisen ja kieltäytyy selvästi jatkamasta tutkimista, niin auttamisetkin loppuvat jt:n taholta.
-
kiinnostunut
Aina sitä on kumminkin taka-alalla se "entä jos sittenkin". olisi totta tämä, siksi en halua kokonaan jättäytyäkään. Anteeksi antaa ne muutamat pieleen menneet ennustukset ja odotteet etenkin jos ne mitä seuraavaksi odotetaan toteutuvat ja tapahtuvat näkyvästi eli tässä vaiheessa sitä jo odottaa näkevänsä niitä lupauksia ihan konkreettisesti. Tässähän on liuta suuria tapahtumia rauhan huutoineen jne. jotka seuraa ennen varsinaista harmaa.
Toisin sanoen voisin esittää vaatimuksia itsekin ennen kuin minut saadaan täysin mukaan seuran toimintaan, vaadin näyttöä siitä mistä he saarnaavat. Nyt ei ole ikävä kyllä ollut näyttöä muusta kuin muuttuneista opeista ja uudesta valosta joka välissä on vilkkunut jopa edes takas sekä sukupolviopin uusi hämmentävä valo joka kertoo mielestäni vain asian venyttämisestä hieman kauemmaksi eli harma tuntuu siirtyneen pikkasen taas kauemmaksi.
Toisin sanoen voisin esittää vaatimuksia itsekin ennen kuin minut saadaan täysin mukaan seuran toimintaan, vaadin näyttöä siitä mistä he saarnaavat. Nyt ei ole ikävä kyllä ollut näyttöä muusta kuin muuttuneista opeista ja uudesta valosta joka välissä on vilkkunut jopa edes takas sekä sukupolviopin uusi hämmentävä valo joka kertoo mielestäni vain asian venyttämisestä hieman kauemmaksi eli harma tuntuu siirtyneen pikkasen taas kauemmaksi.
-
SuurinBabylon
Jehovantodistajille lopun merkkejä on ilmassa jatkuvasti. Sota tai rauha voidaan kummatkin tulkita lopun ajan merkeiksi. Monesti kiinnostuneet jollain tasolla tietävät, ettei opetetuissa asioissa ole järkeä, mutta silti haluavat uskoa niiden olevan totta. Tutkistelunjohtajan persoonalla ja suostuttelukyvyllä onkin oppia tärkeämpi sija siinä, liittyykö joku mukaan vai ei.
Kannattaa myös muistaa, etteivät todistajat ole ainoa pelastusta ja totuutta tarjoava lahko. Vaikka opit saattavatkin olla tosiaan kummallisempia, lahkoissa on yleensä samat värväyksen, sitouttamisen ja mielenhallinnan keinot. Ne ovat hienovaraisia, mutta tehokkaita.
Saanko kysyä, onko sinulla millainen uskonnollinen tausta ja mikä sai sinut kiinnostumaan nimenomaan jehovantodistajien toiminnasta?
Kannattaa myös muistaa, etteivät todistajat ole ainoa pelastusta ja totuutta tarjoava lahko. Vaikka opit saattavatkin olla tosiaan kummallisempia, lahkoissa on yleensä samat värväyksen, sitouttamisen ja mielenhallinnan keinot. Ne ovat hienovaraisia, mutta tehokkaita.
Saanko kysyä, onko sinulla millainen uskonnollinen tausta ja mikä sai sinut kiinnostumaan nimenomaan jehovantodistajien toiminnasta?
-
YksinäinenSusi
Oletko miettinyt, että mitä se sinusta riippuu toteuttaako jehova tarkoituksensa maan suhteen vai eikö toteuta? Eikö jehovantodistajuudessa ole juurikin kyse siitä, että jos et suostu kasteelle, niin et pääse osalliseksi tuosta tulevasta paratiisista?kiinnostunut kirjoitti:Aina sitä on kumminkin taka-alalla se "entä jos sittenkin". olisi totta tämä, siksi en halua kokonaan jättäytyäkään.
Eli sinut on jo peloteltu, pystytkö myöntämään sen? Et oikein selvästikään pysty lopettamaan tutkistelua, koska pelkäät että jos sittenkin se on totta, niin kuolen kun harmagedon tulee.
Haluatko jehovantodistajien vahvistavan tuota pelkoasi edelleen, kunnes lopulta menet kasteelle, sillä niin siinä tulee käymään, ellet lopeta sitä. Lopettaminen tulee käymään kokoajan vaikeammaksi, jos et lopeta sitä nyt.
Silloin kun minä teini-ikäisenä 1980 luvun alussa aloin kiinnostua, niin silloin odoteltiin noita samoja asioita, rauhanhuutoa esmes tapahtuvaksi ihan muutaman vuoden sisällä - eivät kuitenkaan tapahtuneet.Anteeksi antaa ne muutamat pieleen menneet ennustukset ja odotteet etenkin jos ne mitä seuraavaksi odotetaan toteutuvat ja tapahtuvat näkyvästi eli tässä vaiheessa sitä jo odottaa näkevänsä niitä lupauksia ihan konkreettisesti. Tässähän on liuta suuria tapahtumia rauhan huutoineen jne. jotka seuraa ennen varsinaista harmaa.
Samoin tulee olemaan nyt, eivät ne tapahdu.
Raamatun mukaan Jehova ei tykkää väärästä profeetasta, jonka ennustukset eivät toteudu.Katso itse:
5. Mooseksen kirja 18:
20 Jos taas joku profeetta julkeaa minun nimissäni puhua sellaista, mitä minä en ole käskenyt hänen puhua, tai puhuu vieraiden jumalien nimissä, hänen on kuoltava.
21 Jos alatte kysellä mielessänne, mistä tiedätte, mikä sana ei ole lähtöisin Herralta, muistakaa tämä:
22 Jos se, mitä profeetta puhuu Herran nimissä, ei toteudu, se ei ole Herran sanaa vaan väärän profeetan röyhkeää puhetta. Älkää kuulko häntä.
Jehova tässä(mikäli oikesti olemassa) tuomitsee kuolemaan sellaisen profeetan, joten miksi sinä antaisit anteeksi jehovantodistajille heidän väärät ennustuksensa.
Toisin sanoen voisin esittää vaatimuksia itsekin ennen kuin minut saadaan täysin mukaan seuran toimintaan, vaadin näyttöä siitä mistä he saarnaavat.
Kuinka voit esittää vaatimuksia sitten jos uskosi syvenee ja alat heittämään voltin, joka kerta kun jehovan todistajat jotain käskevät, sinulle käy hassusti jos jatkat, aivopesusi syvenee kaikenaikaa.
Jehovantodistajien oppi on suunniteltu niin, että se psykologisesti saa ihmisen uskomaan ennemmin tai myöhemmin.Syvimpänä vaikuttimena tottelevaisuudessa on kuolemisen mahdollisuus harmagedonissa.
That's it , tässähän sinä nyt asian jo toteat itsekin , mitä se on. Miksi jatkaisit?Nyt ei ole ikävä kyllä ollut näyttöä muusta kuin muuttuneista opeista ja uudesta valosta joka välissä on vilkkunut jopa edes takas sekä sukupolviopin uusi hämmentävä valo joka kertoo mielestäni vain asian venyttämisestä hieman kauemmaksi eli harma tuntuu siirtyneen pikkasen taas kauemmaksi.
-
kiinnostunut
Olen lapsesta asti ollut mukana koska vanhempani alkoivat 70-luvun puolessa välissä tutkimaan ja menivät pian kasteellekin. Tietenkin minuakin kuletettiin mukana aina teini-ikään asti jolloin itse jäin pois kun muita asioita tuli elämään, kasteelle asti en koskaan siis mennyt. Uudestaan tulin mukaan joskus vähän päälle parikymppisenä, mutta silloinkaan en jaksanut mukana olla kuin muutaman vuoden ja nyt päälle nelikymppisenä alkoi taas asiat kiinnostamaan eli onhan tämä tuttua asiaa, mutta aina on ollut joku syy etten ole kokonaan mukaan tähän touhuun alkanut tai edes, että olisin edes pysynyt koko ajan mukana. Jos olisin uskonut enemmän asiat saattaisivat olla toisin ja olisin mennyt kasteelle.
Vuodesta 1975-76 tässä on harmagedonia ja paratiisia odoteltu eli aika hyvin se on iskostunut mieleeni, ei se niin helposti lähde tuo harman pelko.
Vuodesta 1975-76 tässä on harmagedonia ja paratiisia odoteltu eli aika hyvin se on iskostunut mieleeni, ei se niin helposti lähde tuo harman pelko.
-
YksinäinenSusi
Voit olla oikeastaan itsestäsi ylpeä. Sinä et ole ollut herkkäuskoinen ja et ole mennyt kasteellekaan, kun et ole voinut vakuuttua asiasta.kiinnostunut kirjoitti:.. onhan tämä tuttua asiaa, mutta aina on ollut joku syy etten ole kokonaan mukaan tähän touhuun alkanut tai edes, että olisin edes pysynyt koko ajan mukana. Jos olisin uskonut enemmän asiat saattaisivat olla toisin ja olisin mennyt kasteelle.
Se että ihminen ei voi uskoa enemmän, ei johdu siitä ihmisestä, vaan se johtuu siitä että ihminen huomaa että jotain on uskonnossa pielessä, eikä voi siis täydellistyä uskossaan.
Eli kun et ole mennyt kasteelle, niin sinua on painanut jotkin asiat taustalla, jotka ovat olleet tarpeeksi suuria estääkseen kasteesi.
Jehovan todistajat mielellään antavat ymmärtää, että ihminen joka ei mene kasteelle on jotenkin epäkelpo, salaisia syntejä tai jotain.
Mutta jt:t jotka eivät omaa enää sitä vanhaa persoonallisuutta, vaan sen uuden vartiotorni-persoonallisuuden, eivät huomaa että kasteelta kieltäytyvällä saattaa olla jotain uskontoon liittyviä huomioita, jotka vaivaavat häntä.
-
kiinnostunut
Olen (tai olisin jos se olisi varmasti totuus) Jehovan puolella ja toivon, että se maanpäällinen valtakunta tulisi jonka kuninkaana olisi Jehova sekä Jeesus onhan se ihanteellinen ajatus, sen parempaa ei voi odottaakaan ja toivoo tämän nykyisen pahan maailman loppuvan tai muuttuvan ainakin maailmaksi jossa ei ole pahuutta, sairautta eikä kuolemaa.
En ole vakuuttunut täysin, väärät ennustukset ja uusi valo joka on useampaan kertaan osoittautunut kaikkea muuta kuin kirkastuvaksi valoksi edestakaisin vilkkumisellaan ja nyt tämä uusi näkemys sukupolviopista, tällaiset asiat vie uskottavuutta kovasti.
Ja juuri kun odotti, että 1914 syntyneet ihmiset ovat ihan viimeistä vaille elossa niin . . . ei . . eipäs vielä ihan harmagedonin kynnyksellä oltukaan, tuntuu kuin olisi herkkuateria viety nälkäkuoleman partaalla olleen edestä kun Jehova päätti näyttää uutta valoa tähän. Kummallista että tämä vastikään tullut uusi valo ei tullut esille jo vuosikymmeniä sitten, näkikö Jehova, ettemme olleet valmiita ottamaan vastaan tätä uutta valoa kuin vasta nyt. Tuo oli Jehovalta melkeinpä kiusaamiseen viittaava temppu . . ähäkutti . . eipäs se vielä olekaan tämän sukupolven aikana . . saatte vielä odottaa. . oodottaa.
En ole vakuuttunut täysin, väärät ennustukset ja uusi valo joka on useampaan kertaan osoittautunut kaikkea muuta kuin kirkastuvaksi valoksi edestakaisin vilkkumisellaan ja nyt tämä uusi näkemys sukupolviopista, tällaiset asiat vie uskottavuutta kovasti.
Ja juuri kun odotti, että 1914 syntyneet ihmiset ovat ihan viimeistä vaille elossa niin . . . ei . . eipäs vielä ihan harmagedonin kynnyksellä oltukaan, tuntuu kuin olisi herkkuateria viety nälkäkuoleman partaalla olleen edestä kun Jehova päätti näyttää uutta valoa tähän. Kummallista että tämä vastikään tullut uusi valo ei tullut esille jo vuosikymmeniä sitten, näkikö Jehova, ettemme olleet valmiita ottamaan vastaan tätä uutta valoa kuin vasta nyt. Tuo oli Jehovalta melkeinpä kiusaamiseen viittaava temppu . . ähäkutti . . eipäs se vielä olekaan tämän sukupolven aikana . . saatte vielä odottaa. . oodottaa.