Rapiat seitsemän vuotta siihen meni. Foorumin perustajat julkistivat foorumin 28.4.2007.
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Tähän ketjuun voisi muuten nyt sitten kerätä kaikki palstalle korjoitetut luopiovalheet.
Pitäisi tulla vähän vajaat satatuhatta esimerkkiä, koska osa viesteistä on jehovantodistajien, taikka muiden uskontojen edustajien kirjoittamia.
Mikä on paras luopiovalhe, jonka foorumilta löydät?
Täytyypä taas nostaa tunnus naftaliinista ja juhlistaa tällaista merkkitapahtumaa. Ei perustaessa ollut mielessä, että vielä seitsemän vuoden päästä palsta olisi pystyssä. Tässä tilanteessa haluan myös lähettää V. Leinoselle terveisiä. Onhan se tietyllä tavalla hienoa, että tämä palsta on vakiokamaa konventtien varoituspuheissa. Ei muuta kuin hyvää jatkoa ja "kiitos ja anteeksi".
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Veljesseura.orgin suntymäpäiväksi voitaneen lukea 13.4.2007. Tuolloin Alueveli ja Lehtiveli nostivat hankkeen pystyyn keskusteltuaan tätä ennen joittenkin tuntemiensa ex-todistajiensa kanssa. Huhtikuun loppuun mennessä meitä oli 25.
Pohdimme paljon sitä, miten saamme ilmaa siipiemme alle. Onko hankkeemme edes jotenkin menestyvä, mutta uskomme yrittämiseen oli luja. Ehdottomasti kannatti perustaa uusin nettiyhteisö, mikä keskittyisi jehovantodistajuuden probelematiikkaan, toimisi tukisivustona ja olisi kohtuullisen avara, mutta asiallinen.
En jaksa muistaa, miten tulin vedetyksi tai työntyneeksi tai yleensäkään ryhtyneeksi tähän aloittajien ryhmään, mutta sen muistan, että lupasin antaa Veljesseura.orgille kaiken mahdollisen tukeni. Kaksi seikkaa ensi hätään tein konkreettisesti. Laadin selityksen tai referaatin sekä Danielin kirjaan, että Johanneksen ilmestykseen eräänlaisena vaihtoehtoisena tulkintana Jehovan todistajien opetukseen.
Laadin nämä kovassa kiireessä, mutta ne avaavat edelleenkin toisenlaisen näkökulman Jehovan todistajien tulkintaan. Tutkin tuolloin itsekin Ilmestystä, joskin tämä tutkistelu on edelleen kesken. Se kaatui apokalyptisiin ratsastajiin, joista valkealla ratsulla ratsastava ei voi olla Jeesus. Sittemmin tämä oma selitykseni tai referaattini siirrettiin jonnekin muualle varsinaisen etusivun siirron yhteydessä, mutta mielelläni soisin linkin löytyvän Veljesseura.orgin sivuilta, esimerkiksi Linkkejä kohdasta.
Ei niin, että tästä itselleni haluaisin kunniaa, vaan siksi, että sitä voitaisiin haluttaessa tarkastella ja arvioida. Haluaisin myös muuttaa ilmestyskirjan meren Tiger-joesta Välimereksi, mikä sopii tuon ajan Roomaan huomattavasti paremmin.
Avautui myös eräs uusi vaihtoehto. Minulta pyydettiin artikkelia Jehovan todistajista Diakonia-lehteen. Laadin tämän esittäen toivomuksenani, että nämä äärimmäiset uskonnolliset liikkeet otettaisiin mukaan koulutusohjelmaan diakoneja ja diakonissoja koulutettaessa (älkääkä nyt erehtykö tekemään tässä sukupuolijakoa, jako tehdään ammatillisen suuntautumisen perusteella, ei sukupuolen; kirkollisen koulutuksen saaneen sosiaalityöntekijän ja sairaanhoitajan välillä).
Joitakin meistä ”alkuotuksista” on edelleen mukana, joitakin on jäänyt pois. Se, mistä tuskin tuolloin osasimme edes uneksia, on tänään täyttä totta. Minulle on jopa huomautettu ystävällisesti Jehovan todistajaveljen taholta: ”Sinä se vain jaksat ’tehdä työtä’. Miksi en jaksaisi, olen luvannut. Jehovan todistajille en ole luvannut toistaiseksi yhtään mitään. Pitäisikö!
Muutamassa kuukaudessa joukkomme kasvoi entisestään, alkuun varsin voimakkaasti, välillä hitaammin, välillä suurina ryöpsähdyksinä, kuten viimeisen Helsingin Sanomien ja muiden mediauutisten johdosta.
Luulen, että Veljesseura on juuri siksi niin vahva, että kirjoittajat ovat "eri aloilta". kirjoittajina on pappeja ja pakanoita ja monien uskontojen edustajia. Vaikka tarkoitus on tietenkin keskustella jehovantodistajuudesta, niin esimerkiksi Ahvenaisen kirjoitukset tuolla raamatuntulkinnan puolella tuovat todellakin toisenlaista näkökulmaa asioihin. Samoin Ariadnan haluaisin mainita. Kiitos kaikille muillekin raamatuntuntijoille. On mielenkiintoista saada vähän toisenlaista vinkkeliä asioihin, kun ainakin itse olen aina saanut pelkästään jt-opetusta.
Joo onnittelen että olette onnistuneet saamaan paljon aikaiseksi ja monet saaneet oikeasti apua näiltä sivuilta.
Täällä on valtavasti luettavaa, en ole kaikkea ehtiny lukea, en varmaan ees puoltakaan. Olis hauska juttu saada sivuston kaikki kirjoitukset epub muotoon ja sähkökirjaan ladattavaksi.. mul on semmonen sähkökirja (tai e-kirja) jonka muistiin mahtuu ihan tajuttomasti kirjoja.. semmosesta vois lukea ajan myötä vähitellen kaikki kirjoitukset luetuksi..
Jos joku osais tehdä tämmöisen "e-kirja juhlajulkaisu, 100.000 kirjoitusta "..
Uskon Jeesukseen ja olen helluntaiseurakunnan jäsen.