Sääntöjen muuttamisesta

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

rippeli

Sääntöjen muuttamisesta

Viesti Kirjoittaja rippeli »

Kävin eilen juttelemassa kärrynvartijoitten kanssa.

Keskustelu lainehti monessakin asiassa, myös lapsikasteessa. Sanoin, että jos joku menee kasteelle vaikkapa 13v, niin kyse on lapsikasteesta. Tähän tietenkin sain vasta-argumentin luterilaisten vauvakasteesta. Muistutin, että luterilaisten vauvakaste ei ole ollenkaan sama asia, kuin jt-lapsikaste. Jos joku luterilainen päättää aikuisena vaihtaa uskontonsa vaikka jt:ksi, niin se on yleensä ihan ok. aikuinen päättää itse asioistaan. Mutta jos lapsena kastettu jt päättää jättää lahkon ja kääntyä vaikkapa luterilaiseksi, niin seurauksena on karttaminen. Pahimmassa tapauksessa koko suku ja kaikki ystävät alkavat karttaa. Sanoin, että koska jt:t vasttustavat lapsikastetta puheissaan, niin uskonnossa pitäisi olla sääntö, joka kieltää alaikäisten kasteen.
Jt-mies, jonka kanssa keskustelin, sanoi, että minulla on hyviä ajatuksia. Minun kannattaisi siksi tulla mukaan "totuuteen" ja muuttaa asioita sisältä päin. Voisin jotenkin saada aikaiseksi muutoksen jt-säännöissä, jos vain kääntyisin uskoon ja esittäisin mielipiteitäni sitten seurakunnan sisällä.

Tiedän, ettei minun sanomiseni voi vaikuttaa millään tavalla lahkon sääntöihin, vaikka olisin vanhin seurakunnassa. jt-mies tiesi sen myös tietenkin. Normi rivi-jt ei voi koskaan saada ääntään kuuluville, olkoon asia kuinka tärkeä tahansa. Vai voiko? Onko kellään tietoa siitä, että normi rivi-jt olisi onnistunut vaikuttamaan hallintoelimen päätöksiin?
Let me go Master I hate you so
jak

Re: Sääntöjen muuttamisesta

Viesti Kirjoittaja jak »

Hyvä argumentti. Liity meihin, voit muuttaa sääntöjä sisältä päin. Tulee mieleen H.C. Anderssenin sadut.
Filippos

Viesti Kirjoittaja Filippos »

Mitähän vastaisi, jos tuohon sanoisi, että olin sisällä, yritin muuttaa törkeimpiä vääryyksi, erotettiin kertomatta syytä.
Markku Meilo

Viesti Kirjoittaja Markku Meilo »

rippeli kirjoitti:Jt-mies, jonka kanssa keskustelin, sanoi, että minulla on hyviä ajatuksia. Minun kannattaisi siksi tulla mukaan "totuuteen" ja muuttaa asioita sisältä päin.
Tuossa vaiheessa olisi ollut soveliasta kysyä josko ylen tuttu "älä mene Jehovan edelle" -hokema on vanhaa valoa?
Voisin jotenkin saada aikaiseksi muutoksen jt-säännöissä, jos vain kääntyisin uskoon ja esittäisin mielipiteitäni sitten seurakunnan sisällä.
´
Voi tätä valheen määrää, jolla ihmisiä narutetaan kaiken aikaa.
Onko kellään tietoa siitä, että normi rivi-jt olisi onnistunut vaikuttamaan hallintoelimen päätöksiin?
No ainakin COJ sai "Tulkoon sinun valtakuntasi" -kirjan 14. lukuun aikaiseksi liitteen, jossa pönkitetään 607-harhaa valehtelemalla. Hankalien asioiden käsittely johtaa ongelmiin, ei asiantilan muutokseen.
jak

Viesti Kirjoittaja jak »

Filippos kirjoitti:Mitähän vastaisi, jos tuohon sanoisi, että olin sisällä, yritin muuttaa törkeimpiä vääryyksi, erotettiin kertomatta syytä.
Toi erottamisprosessi on hieman outo itselle. Siis voidaanko erottaa ilman syyn kertomista? Kai sentään komitea kuulusteli?
Jaakko Ahvenainen

Viesti Kirjoittaja Jaakko Ahvenainen »

jak kirjoitti:Toi erottamisprosessi on hieman outo itselle. Siis voidaanko erottaa ilman syyn kertomista? Kai sentään komitea kuulusteli?
Totta ihmeessä. Syyksi riittänee tokaisu: "Kyllähän sinä tiedät", muistelen lukeneeni. Minun kohdallani tuo kyllä riitti, mutta sepä kuuluukin eri sketsiin se.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

rippeli kirjoitti:Muistutin, että luterilaisten vauvakaste ei ole ollenkaan sama asia, kuin jt-lapsikaste. Jos joku luterilainen päättää aikuisena vaihtaa uskontonsa vaikka jt:ksi, niin se on yleensä ihan ok. aikuinen päättää itse asioistaan. Mutta jos lapsena kastettu jt päättää jättää lahkon ja kääntyä vaikkapa luterilaiseksi, niin seurauksena on karttaminen. Pahimmassa tapauksessa koko suku ja kaikki ystävät alkavat karttaa. Sanoin, että koska jt:t vasttustavat lapsikastetta puheissaan, niin uskonnossa pitäisi olla sääntö, joka kieltää alaikäisten kasteen.
Jt-mies, jonka kanssa keskustelin, sanoi, että minulla on hyviä ajatuksia. Minun kannattaisi siksi tulla mukaan "totuuteen" ja muuttaa asioita sisältä päin. Voisin jotenkin saada aikaiseksi muutoksen jt-säännöissä, jos vain kääntyisin uskoon ja esittäisin mielipiteitäni sitten seurakunnan sisällä.
Melko härski valhe, ellei linja sitten ole todella muuttunut. On kyllä aikoihin eletty, jos ruohonjuuritasolta tai edes paikallisesta vanhimmistosta voisi mitenkään vaikuttaa Vartiotorni-korporaation hallituksen päätöksiin. En minäkään ole tuollaisesta kuullut eikä ilmeisesti muutkaan. Ennemminkin veikkaisin päinvastaisesti että linja on tiukentunut, ainakin kun katsoo hallintoelimen vallanhimoa ja tarvetta oman asemansa korostamiseen.

Karttamista sinänsä kärrynvartija ei ilmeisesti kiistänyt, jos ei vahvistanutkaan. Lieneekö ohjeistettu, että parempi suunnata keskustelu muualle koko aiheesta.
Observer

Viesti Kirjoittaja Observer »

No just joo, onpa jt-mies puhunut pehmoisia, tainnut helle sekoittaa pään. Vaikutusmahdollisuuksia on yhtä paljon kuin Pohjois-Koreassa.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Eikö se ollut jonssain oikeudenkäynti pöytäkirjassakin todettu että homma toimii ylhääntä alas, ei alhaalta ylös?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Polyester

Viesti Kirjoittaja Polyester »

Veli-Hopea kirjoitti:Eikö se ollut jonssain oikeudenkäynti pöytäkirjassakin todettu että homma toimii ylhääntä alas, ei alhaalta ylös?
Vartiotorni osaa tarvittaessa vedota siihen, että järjestö on hierarkkinen organisaatio, jos esimerkiksi paikallinen niskuroiva vanhimmisto halutaan heittää yli laidan. Myös kiinteistöjen hallinta ja omistus liittyy tähän asiaan.

http://johanneksenpoika.fi/uutiset/juttu_u91.html

Eihän mikään periaatteessa estäisi hierarkkista organisaatiota kuuntelemasta alhaalta päin tulevia maan matosten ääniä, mutta Vartiotornilla ei vain ole ollut tapana siten tehdä.
Henekka83

Viesti Kirjoittaja Henekka83 »

Veli-Hopea kirjoitti:Eikö se ollut jonssain oikeudenkäynti pöytäkirjassakin todettu että homma toimii ylhääntä alas, ei alhaalta ylös?
Paska valuu ylhäältä alas :lol: :lol:
Vastaa Viestiin