K-M Ahon oikeuskomiteakokemus englanniksi ja venäjäksi

Yleistä keskustelua Jehovan todistajista.

Valvoja: Moderaattorit

Johanneksen poika
Viesti:

K-M Ahon oikeuskomiteakokemus englanniksi ja venäjäksi

Viesti Kirjoittaja Johanneksen poika »

Kuvataiteilija Kirsi-Maria Ahon oikeuskomiteakokemus leviää nyt internetissä sekä englanniksi että venäjäksi.

Englanniksi: http://johanneksenpoika.fi/news/index.html (2 uutista)

Venäjäksi: http://johanneksenpoika.fi/russki/index.html (1 uutinen)

Kuva
Kirsi-Maria Aho ja maalaus "Komitea"
Sukututkija

Re: K-M Ahon oikeuskomiteakokemus englanniksi ja venäjäksi

Viesti Kirjoittaja Sukututkija »

Kiitoksia JoPo näistä uutispläjäyksistä. On hienoa, että saat uutisia sekä meiltä että muualta ja totuus totuudesta tulisi mahdollisimman laajasti tunnetuksi.

Tuossa Kirsi-Marian maalauksessa pelkistyy jehovantodistaminen aika hyvin sellaisena kun itse sen näen. Ymmärrän esimerkiksi syntymäjehovien ongelmat ja ymmärrän poikkiteloin asettumisen ongelmat ja mahdottomuuden, mutta en vain voi sille mitään, että minun silmissä nämä lampaiden kaltaiset ravarit on yksinkertaisesti haihattelevia aaseja. Kun oma kosketuspinta lahkotoimintaan on hyvin hento ja kaukaa menneisyydestä, niin asiat näkee ehkä vähän eri tavalla kun näkisi siinä tilanteessa, että omaisi vahvat omakohtaiset kokemukset ovilla ravaamisesta.

Oletan, että Kirsi-Maria on kuvannut sitä, millä tavalla hän nyt näkee oman roolinsa lahkon sisällä, mutta jokainen saa varmaankin tulkita taidetta miten haluaa ja minulle nyt syntyi tällaiset mielleyhtymät.
Tony

Viesti Kirjoittaja Tony »

Sukututkija kirjoitti:Oletan, että Kirsi-Maria on kuvannut sitä, millä tavalla hän nyt näkee oman roolinsa lahkon sisällä, mutta jokainen saa varmaankin tulkita taidetta miten haluaa ja minulle nyt syntyi tällaiset mielleyhtymät.
Kirsi-Maria Aho kirjoitti:Teoksessani on paljon symboliikkaa. Olen kuvannut erotetun surullisena aasina. Ihmisarvonsa menettäneenä erotettu kokee, että elämällä ei ole enää mitään väliä. Herkimmille erottaminen saattaa aiheuttaa itsetuhoista käytöstä ja mielenterveysongelmia. Myös tiedon hankkiminen muista kuin Jehovan todistajien lähteestä ja uskontoa kritisoivat mielipiteet ovat kiellettyä ja erottamisen peruste.
http://johanneksenpoika.fi/uutiset/kirs ... mitea.html
"Jos Seura sanoisi minulle, että tämä kirja on musta vihreän sijaan, minä sanoisin: 'Kappas vaan, voisin vaikka vannoa, että se on vihreä, mutta jos Seura sanoo, että se on musta, niin se on musta!'" - Bart Thompson - piirivalvoja
Sukututkija

Juu näin on. Tein oman tulkinnan tuon viestissä olleen kuvan perusteella ja nyt kun sitä katsoo suurempana, niin se avautuu eri tavalla https://www.facebook.com/19184178760682 ... =1&theater

Hieno teos, johon taitelija on saanut paljon sanomaa. Huonompiakin taistelevia metsoja on nähty.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Olen miettinyt tuota teosta ja sitä, mitenkähän tuon taulun tulkitsee täysin ulkopuolinen, tällainen "maailmallinen" tai vaikkapa esimerkiksi Räsänen. Kyllähän Jt saa tuosta aikapaljon enemmän irti, kun jokaisella yksityiskohdalla on merkityksensä.

Tajuaako autsaideri puoliakaan? Jopa selitettynä jää tietty fiilis uupumaan. vai mitä?
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Peeveli

Viesti Kirjoittaja Peeveli »

Hyvä taidehan herättää paljon tunteita ja tämä taulu herättää niitä paljon ainakin mulle.
Tietenkin asiaa tuntemattolle taulu ei paljoa välttämättä puhu, mutta voiko sitä tuon paremmin kuvaillakkaan?
Hieno teos kaikenkaikkiaan.
...Mess with the best, fuck the rest
Sukututkija

Veli-Hopea kirjoitti:Tajuaako autsaideri puoliakaan? Jopa selitettynä jää tietty fiilis uupumaan. vai mitä?
Itse asiassa nyt kun katson kuvaa niin, että yksityiskohdat näkyvät, niin uskon ymmärtäväni melko pitkälti mitä taitelija on halunnut kuvata ja sanoa. Sen verran pitkään on tullut tälläkin saitilla asiaa ihmeteltyä, kuin myös tietysti keskusteltua todistajien itsensä kanssa. Aivan ulkopuolisen tuntoja ja tulkintoja en osaa arvailla.

Vaikka en aivan pystymetsäläinen olekaan, niin siinä olet oikeassa, että fiilis jää puuttumaan. Kyynistyin vuosia sitten kun luin esimerkiksi nimimerkki RaMin ansiokkaita kirjoituksia, joilla hän aika osuvasti kuvasi uskonsoturin arkea turuilla ja toreilla ja esimerkiksi sitä, kuinka aasi kiertää usein aivan tietoisesti valehtelemassa ventovieraille ihmiselle. Tietysti RaM oli aasien eliittiä, eikä keskiverto ravari välttämättä ole niin valveutunut, mutta yhtä kaikki.
Veli-Hopea

Viesti Kirjoittaja Veli-Hopea »

Näin just. Siis ihan esimerkkinä kuvasta, aasi on syystä aasi, ei vain summanmutikassa valittu. Joskus minäkin olen täysi aasi.
Is leaving WTBS/JWorg a crime punishable by the death penalty?

-"Jos haluat todella rikkaaksi, perusta uskonto" - Ron Hubbart, scientologian perustaja.
Vastaa Viestiin